Sluiten

Camping Le Neptune in Agde

Camping Le Neptune

Camping Le Neptune is een kleine familiecamping (160 plaatsen) in Grau d’Agde op 2 km van de Middellandse Zee.

Camping Le Neptune heeft een zwembad en ligt aan de rivier de Hérault, waar men zonder vergunning kan vissen tot aan de stuwdam, en langs het fietspad, waarover men, op de fiets of te voet, veilig naar het strand kan gaan.

De rivier is hier niet geschikt om in te zwemmen.

+ Campinggids

Gemiddeld
8.7
6.7

* over de jaren 2021 en later.
Top van de pagina

Fam. Damen - Maarssen
april - juni 2023
Senioren
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 8| Hygiëne sanitair: 9| Ontvangst: 9| Faciliteiten: 9| Accomodatie/plaats: 9| Comfort: 9| Leiding van camping: 9| Omgeving: 9| Prijs/Kwaliteit: 9|

Prachtige camping ruime plaatsen. Mooi groot zwembad met heerlijke

Mening nr: 72305
Datum: 19-05-2023
Fam. Damen - Maarssen
april - juni 2023
Senioren
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 6| Hygiëne sanitair: 8| Ontvangst: 10| Faciliteiten: 9| Accomodatie/plaats: 9| Comfort: 9| Omgeving: 9| Prijs/Kwaliteit: 9|

De warme ontvangst

Nvt

Prachtige goed verzorgde camping. Mooie grote plaatsen. Afscheiding door mooie hagen en bomen. De camping heeft een prachtig mooi verwarmd zwembad met goede liggelden. Het sanitaire wordt goed schoongemaakt. Goede fietsomgeving. Het strand ligt op 2 km afstand, met heerlijke restaurantjes. De Lidl en een enorme Hyper U supermarkt ligt op fietsafstand. Wij zijn in april geweest en zijn nu weer op weg daarheen.
Mening nr: 71310
Datum: 30-06-2022
Fam. marel - Middelburg
april - juni 2022
(Echt)paar
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 6| Hygiëne sanitair: 8| Ontvangst: 8| Faciliteiten: 7| Accomodatie/plaats: 8| Comfort: 7| Leiding van camping: 8| Omgeving: 7| Prijs/Kwaliteit: 8|

mooi aangelegde camping

wc's

In juni voor de 2de keer op deze camping gekampeerd. Dit keer hadden we niet gereserveerd maar er was nog voor 10 dagen een plaats beschikbaar. Een camping waar veel kampeerders elk jaar terugkomen. Het is een camping waar veel aandacht is voor de groenvoorziening (heggen, bloeiende struiken, diverse bomen/palmbomen). Je bestelde brood wordt in het voor- en naseizoen bij je staanplaats bezorgd. De camping is rustig gelegen buiten de drukte. Het sanitair wordt 2x per dag schoongemaakt en er is altijd warm water. De wc's zijn oud en wel aan vervanging toe. Camping ligt 2 km van het strand en de winkels (Lidl en Hyper U).
Mening nr: 67803
Datum: 10-07-2018
Fam. marel - Middelburg
april - juni 2018
(Echt)paar
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 7| Hygiëne sanitair: 8| Ontvangst: 7| Faciliteiten: 7| Accomodatie/plaats: 8| Comfort: 7| Leiding van camping: 7| Omgeving: 7| Prijs/Kwaliteit: 8|

groene, rustig gelegen camping

weinig waterpunten

De eerste 8 dagen van juni op deze camping gestaan. We hadden gereserveerd en dat is nodig, op sommige dagen stond de camping vol. Wij hadden een ruime staanplaats aan de buitenkant (achterkant). 's avonds is er een bewaker op de camping aanwezig die geregeld een ronde loopt. Het toiletgebouw (douche/wastafels) gaat 's'avonds om 11.00 uur dicht. De camping ligt ongeveer 10 min fietsen van winkels/restaurants en het strand.
Mening nr: 58983
Datum: 01-06-2013
Fam. Fam Veerhoff
april - juni 2013

Algemene beoordeling

Wij zijn weer op deze camping geweest en het is wederom zeer goed bevallen. Nieuwe ligbedden bij het zwembad. Je kan nu ook verschillende soorten fietsen huren op de camping. Het terrein ziet er goed uit,de verschillende planten worden goed onderhouden. Gratis wifi (op enkele plaatsen geen goed bereik). De boulevard in Grau Agde is vernieuwd en ziet er mooi uit. In de omgeving wordt aandacht besteed aan fietspaden. Lid en hyper u in de buurt van de camping en op de fiets bereikbaar.
Mening nr: 50344
Datum: 04-08-2010
Fam. Fam. Veerhoff
april - juni 2010

Algemene beoordeling

Wij zijn op de camping geweest in mei/juni 2010. De eerste indruk was de wat rommelige waterkant van de rivier waaraan de camping is gelegen, maar toe de zon ging schijnen zag alles er een stuk mooier uit. De camping zelf heeft een goede grasmat en mooie afscheidingen van diverse planten en ruime plaatsen. Er is een nieuwe snackservice geopend toen wij er waren en dat zag er mooi schoon uit. Het zwembad ( met bubbels en vernieuwd in 2009/2010) wordt iedere morgen goed schoongemaakt en er staan voldoende ligbedden met matrassen en parasols in diverse kleuren. Het is een familiecamping (160 plaatsen) die niet onderdoet voor de vele andere campings in de omgeving. De omgeving leent zich goed om te fietsen en te wandelen. Het strand ( op 1,5 km) is mooi breed en heeft een vlakke waterlijn waardoor je er prima langs kan wandelen. De toiletten zouden mooier kunnen, maar waren wel schoon, de douches en de afgesloten wasruimtes waren prima. Wij gaan er nog een keer naartoe.
Mening nr: 49263
Datum: 09-06-2010
Mevr. A.A. Maasland-Polderman
april - juni 2010
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 4|

Algemene beoordeling

Matig, vergeleken met wat wij gewend zijn aan de Cote d" Azur. De omgeving is groezelig en zeer jaren 60 en wij hadden het na 2 dagen wel gezien daar. We wilden s ochtends vertrekken, maar wisten niet, dat de receptie pas om 10.00 uur open ging. Dat was BALEN, want we stonden om 8.30 uur al bij de uitgang. Maar, gelukkig kwam om 8.40 uur het meisje van de receptie er aan. Wij blij, maar wat denk je; ze weigerde ons te helpen. De receptie ging om 10.00 uur open, dat stond duidelijk vermeld en ze ging eerst haar werk doen en vanaf 10.00 uur konden we terecht. Ze liet ons gewoon bijna 1 1/2 uur wachten bij de poort. Woest was ik, wat een slechte service zeg, maar ze was niet te vermurwen en zo konden we gewoon wachten. Wat een arrogantie van dat wicht. We hebben de fietsen maar gepakt en zijn even koffie gaan drinken in Agde en ze blafte me nog af met : "ca suffit" toen ik er om 10.00uur toen mejuffrouw me eindelijk wilde helpen,nog wat van zei. Terwijl ik dit berichtje schrijf voel ik mij weer furieus worden om zoveel zelfingenomenheid en arrogantie. Nooit eerder zoiets meegemaakt. OP STAANDE VOET ONTSLAAN zo'n werkneemster. Ik laat het er niet bij zitten, want dit zit mij zo hoog. Ik zal zeker verdere stappen ondernemen. NOOIT zien ze mij daar terug!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mening nr: 48786
Datum: 02-02-2010
Fam. Kooistra
september - oktober 2009
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Zijn hier in aug/sept 2009 3 wk geweest met de campingcheque. Prima bevallen, mooie omgeving om te fietsen. Strand van Le Grau d' Agde is vlakbij maar ook met de auto zijn er op een 15 min vanaf de camping in Cap 'd Agde diverse mooie stranden te bezoeken. Camping zelf is mooi groen, lekker rustig (al waren bijna alle plaatsen bezet) en het sanitair was ok. Personeel was zonder meer vriendelijk, enige minpuntje is dat je -als je nog net binnen het "hoogseizoen" aankomt- een armbandje om moet. Maar dit konden we in de 2e week van ons verblijf weer inleveren. Bandje is bedoelt voor gebruik van het zwembad en moet verplicht gedragen worden, ook als je niet zwemt. Camping ligt aan de rivier de Herault waar gevist kan worden. Mega grote supermarkt op +/- 10 minuten met de auto, er vlak naast ligt een grote Lidl.
Mening nr: 48271
Datum: 07-10-2009
Mevr. podt
juli - augustus 2009
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

Onvriendelijke receptie. Bij aankomst restantbedrag betalen en dan hebben ze ook maling aan je. Zwembad erg klein (en niet al te schoon) in hoofdseizoen. Wij hebben voor het eerst in al die jaren dat we kamperen het toilet in de caravan gebruikt aangezien er nog veel hurktoiletten waren. De zittoiletten waren ronduit smerig! Douches waren goed. Plekken mooi ruim, klimaat heerlijk en vlakbij het strand.
Mening nr: 47809
Datum: 04-09-2009
Mevr. Mevr.J.Schellens
april - juni 2009

Algemene beoordeling

Wij waren hier voor de 2e keer op de camping van de campingcheque. Een leuke camping,vriendelijk personeel. Alles wordt goed onderhouden,Heel schoon sanitair. Veel gefietst.Met de fiets overal sneller dan met de auto. Grau D'Agde heeft leuke restaurantjes aan de rivier D'Herault,hier kan men nog erg goedkoop eten. En liefhebbers van oesters, in Grau D'Agde bij de plaatselijke visboer of op het kleine marktje. Grote markt in Agde op donderdag,erg druk,moeilijk te parkeren.Fiets ook weer een uitkomst. In onze periode veel Nederlanders en Engelsen. Wij komen hier nog wel vaker.
Mening nr: 43006
Datum: 12-09-2008
Dhr. Tom
september - oktober 2008
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Even ter info : camping ligt NIET te CAP D'AGDE maar wel in AGDE op de weg naar LE GRAU D'AGDE. Lijkt misschien een detail, maar het scheelt wel wat: - CAP D'AGDE is een openlucht toerisme/sex-centrum, AGDE het stadje: dat iets meer te bieden heeft. OVER DE CAMPING : een typische caravan-camping. We stonden er met ons tentje tussen vnl. NL en GB- kampeerders. Mooi zwembad(je). Douches zijn OK en schoon, WC's vond ik echter niet echt top : te weinig en niet altijd even netjes. Toch één van de betere in de wijde omgeving van AGDE. Snack-resto stelde (in sept.) niks voor. De camping ligt echter wel wat afgelegen als je te voet wenst te gaan shoppen of iets wil gaan eten. Een fiets is dus wel handig. ' s Nachts wel wat lawaaihinder van de nabijgelegen D en N-wegen.
Mening nr: 38142
Datum: 20-12-2007
Fam. gerritzen
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Wij zijn voor de 2e keer op deze camping geweest, onze dochters ( 8 en 11 jaar oud) hebben zich er prima vermaakt met 2 nederlandse meisje van dezelfde leeftijd. 1 keer per week muziek vinden wij precies voldoende, verder rustige camping. Het zwembad is klein maar prima, alleen jammer dat franse jeugd (inclusief de dame van het animatie team) steeds de ligbedden in het zwembad met hun handdoek bezet hielden, zonder daar gebruikt van te maken. Paar keer lawaaierige jeugd bij de douches maar daar werd goed op ingegrepen door de campingleiding. Met name toiletten zouden echt vaker moeten worden schoongemaakt! Als we nog een keer gaan nemen we fietsen mee, zaken als strand en supermarkt zijn prima op de fiets te doen, lopen is net wat ver. We waren er nu wel in een drukke priode, in 2004 waren we er in juni dat scheelde een stuk. Mooie schaduwrijke plaats, groot genoeg voor onze vergrote zilvermeeuw.
Mening nr: 37458
Datum: 13-09-2007
Fam. de Groot

Algemene beoordeling

Wij hebben de laatste 3 weken van juli zonder reserveren op deze camping doorgebracht. Mooie beplanting, op het nieuwe gedeelte (annexe) met ruime plekken waar door beplanting altijd wel ergens op je plek schaduw is. Rustig, veel Fransen, mooi zwembad. Receptie erg vriendelijk, sanitair aardig schoon. Een prima plek om vakantie te vieren. Animatie in het Frans. We zouden hier zo weer gaan staan. Maar dan zouden we fietsen meenemen. Afstand naar zee net te ver voor onze kleine kinderen om te lopen.
Mening nr: 36163
Datum: 16-08-2007
Mevr. Anna
Algemene indruk: 8|

Algemene beoordeling

Mooi aangelegde gemoedelijke kleine camping, maar wel in een erg druk gebied moet je van houden. Als je na het weekend boodschappen moet doen ben je zowat de halve dag kwijt in de hyper u met 50 kassa's,dan maar op naar de lidl.Jammer dat we geen fietsen hadden is wel erg handig hier, huren met z'n vieren is geen doen met 50 euro per stuk per week! We hebben hier een mobilhome gehuurd via de camping bijna nieuw met airco en een super groot terras nog nooit in zo'n mooie mobilhome gezeten. Verder is het jammer dat er in augustus plaatsen vrij worden gehouden voor Fransen en dat voor andere nationaliteiten de camping complet is. Ook is er in de periode toen wij er waren ingebroken in een caravan en mobilhome. Erg jammer voor deze toch wel mooie schone camping die ligt aan een uitmonding van de middellandse zee. Ook in de buurt erg mooie stranden.
Mening nr: 33192
Datum: 07-06-2007
Dhr. Roland van Stiphout
april - juni 2007

Algemene beoordeling

Wij hebben hier drie weken genoten van deze camping. Sommige verlofgangers kloegen wel eens over de netheid van het sanitair maar ik kan hierover kort en bondig zijn: als het vuil was , wie heeft het dan vuil gemaakt? zeker niet de kinderen want die waren er niet. Kijk a.u.b. eens in de spiegel. Wij vinden dit een mooie camping in een mooie fietsvriendelijke omgeving. Dat de douches sluiten tussen 22 en 7.05 uur is wel hinderlijk als je om 6 uur wil vertrekken, maar ja wie vertrekt nu om 6 uur s'morgens.
Mening nr: 19337
Datum: 11-07-2005
Mevr. mevr. Gerritse
april - juni 2005

Algemene beoordeling

Wij (mijn man en ik) hebben de eerste 3 weken van juni op camping Neptune doorgebracht en zijn zeer tevreden. De camping zelf is kleinschalig van opzet, prima zwembad met voldoende ligbedden, brood wordt 's ochtends bij de caravan bezorgd. Prima sanitair, ruime plekken, weinig animatie, maar de omgeving maakt dit ruimschoots goed. 3 km van Agde, 3 km van Cap dÁgde, 2 km van het strand, 3 km van het canal du midi. Allemaal prima op de fiets te doen. Grote hyper U op fietsafstand. We komen hier zeker nog eens terug.
Mening nr: 16101
Datum: 04-10-2004
Dhr. Jelle
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Wel leuke camping. Ligt wel in erg druk gebied. Strand dichtbij maar verwacht geen stand zoals in Nederland, veel kleiner en bij mooi weer erg druk. Erg veel Fransen, niet zoveel Nederlanders. Speeltuintje te dicht bij de weg waar men hard rijdt. 's middags leggen de Fransen een rookgordijn omdat ze massaal gaan barbequen.
Mening nr: 13202
Datum: 07-08-2004
Mevr. mevr. bakker
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

De camping is inderdaad rustig in vergelijking tot de campings in deze omgeving. Maar naar onze mening iets te frans gericht. Onze kinderen van 8 ,10 en 4 genoten van het zwembad en het strand in de omgeving, maar kinderanimatie was vooral op de franse jeugd gericht. De plekken waren groot, maar onze plek had geen schaduw en dat was afzien bij 35 graden. De leiding vonden we hoogst onvriendelijk en niet erg behulpzaam. De badjuffrouw bewoog zich de hele dag niet. Verder wordt er bij aankomst een bandje om je pols bevestigd, die je je gehele vakantie om moet houden, omdat hij er niet af kan. Kortom het viel ons iets tegen.
Mening nr: 12857
Datum: 03-08-2004
Mevr. Male, van der
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Wij waren tevreden over deze camping, mooie beplanting, sanitair wordt goed schoongehouden, maar hoe drukker het wordt op de camping, hoe meer moeite het voor mensen kost het ook schoon te houden. Sanitair blok sluit wel om 22.00 uur opletten op tijd douchen. Helft van sanitair was een poos gesloten (geen navraag gedaan waarom) we hebben toen 1 of 2 keer in de rij gestaan om te kunnen douchen. Wij hadden gereserveerd en bij aankomst bleken wij de grootste plek van de camping gekregen te hebben alleen stond er wel de centrale barbeque (4 ovens) en het watertap en afwasgedeelte (8 wasbakken op). Na flinke druk eerst bij de receptioniste, die ons andere plaatsen aanbood. Helaas even slecht we konden staan in de volle zon (wij hadden schaduw geboekt) of naast de doorgaande weg, kregen wij van de eigenaresse na wat schuiven in de planning een prima plaats aangeboden en hebben wij ook 3 prima weken gestaan. Reserveren doen wij niet meer, zeker niet voor de eerste drie weken van juli. Er waren in de tijd dat wij er waren lege plekken. Je kunt dan misschien alleen niet drie weken op de zelfde plek staan maar dat risico nemen we dan maar. We merken dat franse campings de gewoonte hebben de slechte plekken als eerste te geven aan mensen die reserveren. ( dan zijn ze die plekken in ieder geval kwijt.) Maar aangezien er aan de kust een enorme terugloop is van campings en kampeerders (vele campings aan het strand en net van het stand hadden vele lege plekken) is er altijd wel een plaatsje te vinden. Ook moet je de hele dag een armbandje dragen ook als je van de camping afgaat want het is niet mogelijk het armbandje af te doen, zelf vond ik dit niet prettig de hele dag met zo'n warm plastig strak armbandje. Niet te strak om laten doen is dan al een aardige oplossing. Er word van alles georganiseerd voor jonge kinderen pony/paard rijden, sminken en kennis van de franse geschiedenis voor kinderen (dit laatste is alleen leuk voor frans sprekende kinderen). Twee keer in de week is er een optreden van een groep de ene keer een bandje de andere keer zang.
Mening nr: 11494
Datum: 02-07-2004
Dhr. Ludo van der Hoeff
april - juni 2004

Algemene beoordeling

Nette camping en heel wat minder massaal dan de campings die we in de omgeving gezien hebben. Ieder z'n 100m2 aan een laantje, gescheiden plaatsen door struiken. Het sanitair ziet er goed uit en wordt ook goed schoongehouden. Er wordt ook veel aandachtbesteed aan het groen op de camping. Wanneer we weer behoefte hebben aan een strandomgeving zullen we deze camping zeer zeker weer bezoeken.