Sluiten

Camping Municipal Les Iscles in Saint Andre Les Alpes

Camping Municipal Les Iscles

Camping Municipal Les Iscles ligt bij Saint Andre les Alpes, in het Parc Naturel Régional du Verdon, vlakbij de Gorges de Verdon en het prachtige Lac de Castillon met zijn smaragdgroene water.

+ Campinggids

Afstand vanaf Utrecht:1216 km,
      waarvan 1027 km snelweg.
      GPS coördinaten: 43.96162 / 6.51057
      (43° 57' 41.8'' N    6° 30' 38.1'' O)

Faciliteiten:

Laatste mening

Mooie omgeving

Organisatie en regels.

Wat is deze camping de laatste jaren veranderd. Wij kwamen zelf al als kind sinds 1976 op de camping en sindsdien kwamen wij altijd met veel plezier op de camping. De voorlaatste keer was in 2009, het was het laatste jaar dat Pierot chef was van de camping. Vorig jaar was alles anders. Het begon al toen we op de camping aankwamen. Ik moest mijn paspoort of id-kaart inleveren, hetgeen ik weigerde. Je kunt niet aan iemand vragen om zijn identiteitsbewijs in te leveren. Mijn campeercarnet werd geweigerd. Ik moest toen maar mijn nummer van mijn credietkaart inleveren. Hetgeen ik toen met veel tegenzin heb gedaan. Wat heel vreemd was dat er blijkbaar veel plaatsen gereserveerd waren maar die gedurende ons verblijf leeg bleven. Op de camping was er veel overlast. ’s Ochtends vroeg gingen er veel auto’s al om 6:00 uur ’s ochtends van de camping. ’s Avonds waren er auto’s die om 23:30 uur nog de camping op reden. Er waren groepen jongeren die ’s avonds laat en ’s nachts voor veel overlast zorgden. En er werd door veel mensen nog om middennacht de afwas gedaan bij het sanitairgebouw wat ook veel overlast gaf. Het sanitair is nog altijd prima en schoon. Al met al was het campingbezoek voor ons een grote teleurstelling.
Fam. Koster - Apeldoorn  28-03-2016
Plaats mening
Mening nr: 64859
Datum: 28-03-2016
Fam. Koster - Apeldoorn
®
juli - augustus 2015
Gezin met tieners
Algemene indruk: 5| Kwaliteit Sanitair: 8| Hygiëne sanitair: 8| Ontvangst: 4| Faciliteiten: 7| Accomodatie/plaats: 6| Comfort: 7| Leiding van camping: 4| Omgeving: 8| Prijs/Kwaliteit: 6|

Mooie omgeving

Organisatie en regels.

Mening nr: 63183
Datum: 13-01-2015
Dhr. Wilfried5719 - Hengelo
®
juli - augustus 2013
Alleen
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 8| Hygiëne sanitair: 8| Ontvangst: 6| Faciliteiten: 7| Accomodatie/plaats: 8| Comfort: 7| Leiding van camping: 6| Omgeving: 9| Prijs/Kwaliteit: 8|

Algemene beoordeling

Het is MOOI in dat gebied! Alle benodigdheden op loopafstand.

Zie onderstaand! Castellane is een optie. Te weinig waterpunten.

De Camping Municipal Des Iscles in Saint Andre les Alpes is en ligt prachtig. Maar de communicatie tijdens een voor-bezoek was nogal verwarrend. Ik kreeg een plattegrond mee met daarop allerlei groen aangestreepte plaatsen. Toen ik terugkwam om mijn keuze aan te geven bleek dat groen juist bezet was in mijn aanstaande gewenste periode. Hier is groen dus blijkbaar rood. Er is echter ook een groot probleem met de manier waarop men omgaat met boekingen die binnenkomen na die van jou. Bij aankomst vraagt men uiteraard hoe lang je denkt te blijven waarop je een antwoord geeft. Daarbij is het logisch dat je zelf verantwoordelijk bent voor opgave van een eventuele verlenging. Punt is echter dat men klakkeloos nieuwe reserveringen op (jouw) plaatsnummer aanmaakt ondanks dat de camping lang niet vol is. Toen ik 3 dagen voortijdig wilde verlengen was dat al niet meer mogelijk. Men had een reservering gemaakt precies op mijn plek ondanks minstens 5 lege plekken rondom. In de bloedhitte alles verhuisd naar 100 meter verderop (buren bedankt!).Die nieuwelingen verhuisden de volgende morgen ook alweer van mijn vorige plek omdat ze de plek 's morgens te koud vonden. De volgende dag verhuisde een ander stel met spoed hun grote tent. Ook zij hadden te laat ontdekt dat hun plek was vergeven per die middag wat niet ongedaan kon worden gemaakt. Die avond arriveerde er een (1) motorrijder met minitentje die de volgende morgen weer vertrok. De hele rij van 12 plaatsen was daar verder vrij. Er zijn daar dus zeer veel reserveringen. Niet door kampeerders maar door de leiding... Last but not least: de dame bij de receptie doet haar best om zo moeilijk mogelijk frans te spreken. Dat valt op, in de rest van de alpen vind men het juist fijn als blijkt dat je zelf een beetje veel moeite doet om hun taal te spreken. Hier is het echter vooral een grote spraakverwarring...
Mening nr: 46597
Datum: 13-08-2009
Mevr. PetraHM
juli - augustus 2009
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Ongeveer 10 jaar geleden kwamen we hier al een paar keer in mei/juni. Dan staan er vooral kanovaarders om op de Verdon te kanoën. Dit jaar voor het eerst in het hoogseizoen, 5 nachten (de bedoeling was een week). In de zomer zijn er vooral parapenters. Ontvangst was vriendelijk. Het terrein is schaduwrijk met talloze dennebomen. Op sommige stukken staan de bomen vrij dicht op elkaar. Daar passen alleen kleinere tentjes (en heel veel hangmatten). Eerste dagen kon je in de Verdon prima zwemmen bij een dammetje. Bij mooi weer is het dan ook een prima camping. Wij kregen echter te maken met 3 dagen achter elkaar onweersbuien, met flink wateroverlast. Onze kampeerplek veranderde in een glibberige modderbende. Geulen moesten de tenten watervrij houden. In de rivier kon niet meer gezwommen worden, bruin water en gevaarlijke walzen achter het dammetje. Verder hebben wij de camping dit keer niet als rustig ervaren, juist erg rumoerig. Twee nachten achter elkaar overlast gehad door buren, tot 3:00-5:00 's ochtends. Wie er wat van durfde te zeggen werd uitgelachen. De omgeving is mooi, zowel richting Verdonkloof als richting Col d'Allos. Sanitair is netjes. Schoonmaak soms op onlogische tijden (9:00 uur).
Mening nr: 37098
Datum: 31-08-2007
Fam. Lucardie
juli - augustus 2007
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Een fijne, goed begaanbare, ongecompliceerde camping en ook prima betaalbaar. Vriendelijk, van dienst zijnd personeel, schoon sanitair en rust na ± 23.00 uur. Er is een supermarkt op loopafstand net buiten de camping, dus dat levert ook geen probleem op. Geen zwembad, wel een mooie (omheinde) kinderspeelplaats. Maar de camping ligt naast een meer en op loopafstand of kort rijden zijn mooie strandjes. Geen georganiseerd kindervermaak!
Mening nr: 23534
Datum: 01-09-2005
Dhr. p.Bres
juli - augustus 2003
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Wij komen er al vele jaren n.l. 20 x bezocht, altijd een hele goede tijd gehad. Een camping, die ons hart gesloten is, rust, ruimte en goede voorzienigen.