Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: fotospeurtocht
, Datum:
29.12.2009 22:50
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
29.12.2009 22:55
Gokje laatste foto Jan op deel 2... Fontaine de Vaucluse
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
29.12.2009 23:33
, Datum:
29.12.2009 23:36
Ongeveer 550 km naar het noorden.
, Datum:
29.12.2009 23:43
Ga ik nog een keertje voor de Saut du Doubs (ook geweest), want de Kakouetta is het zeker niet.
, Datum:
29.12.2009 23:53
We waren in dat stadje jaaaaaren geleden. Camping bevindt zich boven de bron. 's Avonds naar beneden lopen het stadje in om wat te eten. En wat stond er op het menu?? Andouillette!! Ik snijd 'm open en er springen allerlei rare dingetjes naar boven. Een vreemde lucht kringelde langs m'n neusgaten. Ik nam manmoedig een hap maar had het gevoel of ik over moest geven. Verschrikkelijk, wat een smaak!! Mijn vrouw zat belangstellend toe te kijken en reageerde met een simpele handeling: ze schoof dat ding haar tas in!! De ober vroeg of het eten goed was en ik probeerde uit leggen dat 't niet echt mijn smaak was. Kan best kloppen, monsieur, ook niet alle Fransen houden hiervan. Maar mevrouw (mijn madam dus) vond 't waarschijnlijk heerlijk. Ze knikte driftig van ja! Op de terugweg naar de camping werd 't worstje in de rivier gegooid. De vissen kwamen dood boven drijven en het schuim stond op het water. Geintje!!! De rivier was toen gewoon vervuild!! Oh ja, onze dochter had prima gegeten vond ze. Een kindermenu met kipfilet.
, Datum:
29.12.2009 23:55
Volgens mij is de Saut de Doubs een stuk groter!! Kakouetta ligt toch in de Pyreneeën?? Dus niet naar het NOORDEN!
, Datum:
29.12.2009 23:56
, Datum:
30.12.2009 00:13
Hallo, Frank, inderdaad de goeie ouwe tijd. In november 2007 plaatste Jolanda een foto van een spoorviaduct. Het antwoord wilde maar niet komen omdat ze ze met de verkeerde gegevens op de proppen kwam. Maar op een gegeven moment schreef ze iets et voila: drie antwoorden binnen twee minuten!! Van jou, Joost en mij!! Het 't even teruggezocht en dit had ik geschreven: "Ik was op het verkeerde been gezet door de mededeling dat ik verder weg zat dan Jolanda. Ik maar denken. Zo'n viaduct in de buurt van Belves of zo kwam me volkomen onbekend voor. Toen kwam het verlossende woord: ANDER departement. NATUURLIJK: SOUILLAC!!! Waarschijnlijk las ik je mededeling wat later dan mijn medespelers. Toch vreemd dat bepaalde beelden in je onderbewuste blijven hangen. Ik dacht Souillac en ik zag het viaduct voor me. Is toch minstens 15 jaar geleden dat ik daar in de buurt geweest ben."
, Datum:
30.12.2009 00:48
Geplaatst door: joost_k
, Datum:
30.12.2009 10:42
La source de Douix - Châtillon sur Seine
, Datum:
30.12.2009 11:53
Jan, ik heb de Kakouetta een paar maal bezocht/gelopen, maar ik ging in gedachten alle sources na die ik heb bezocht. Vandaar dat de K. voor mij ook afviel, net als Herrisson en nog een paar. Mooie foto's trouwens; op welk merk en type fototoestel is je uiteindelijke keuze gevallen? Groet
, Datum:
30.12.2009 12:11
Klopt, Joost!!! We zitten nog steeds te hannessen met ons ouwe toestelletje. Ik weet het merk niet eens..... Kejje nagaan!
, Datum:
30.12.2009 12:29
Geplaatst door: frank
, Datum:
30.12.2009 12:43
Pyreneen zeker? Moet zo weg dus zal maar even overslaan. Over Andouillette gesproken, deze zomer voor het eerst in zo'n 45 jaar bezoeken aan Frankrijk in Compiegne door een foutje zo'n raar dik worstje op mijn bord gekregen zonder er erg in te hebben. Je beschrijft het exact goed Jan, vreemde dingetjes die er uitkomen bij opensnijden, een zurige lucht en smaak, enigszins te pruimen door een bruinachtig sausje wat erbij geserveerd werd. Echter na 3 happen kreeg ik nijgingen tot kokhalzen en ben er mee gestopt. Navraag bij het vriendelijke dienstertje leerde dat mijn vermoedens inderdaad klopten het was Andouillette. Meest merkwaardig was nog dat ik die avond en nacht 5 keer op de wc terecht ben gekomen, alsof je ingewanden aanvoelen dat je hier zo snel mogelijk van af moet:-)
, Datum:
30.12.2009 12:45
Ben je daar geweest, Joost?? Wij wel! Er lag een folder van dat ding in een toeristenbureau. Anders hadden we het nooit gevonden. Staat namelijk niet op de Michelinkaarten! Voor degenen die echt willen zoeken naar dat ding: Baskenland.
, Datum:
30.12.2009 12:50
Het is nog net Frankrijk. Het is in december 2007 al eens eerder geraden. Ik kwam het weer tegen toen ik op google earth aan kijken was waar digi oma het over had met Kakouetta.
, Datum:
30.12.2009 13:00
Geraden door Irene! Toen dus.....
Geplaatst door: ® Dik Trom
, Datum:
30.12.2009 13:21
Het was even werk om het op te zoeken maar ik kom op Harpea.
, Datum:
30.12.2009 13:29
Grotte d'Harpea is goed Dik Trom.