Camping-Frankrijk.nl

Camping-Frankrijk.nl

Forum - Reacties

Reageer op dit onderwerp  (Nr:26636)
Geplaatst door: Marleen, Datum: 30-5-2010 15:30  
Harrie,
Het verschil is dat je de gascartouche makkerlijker mee kunt nemen. Je hoeft alleen een klein gaspotje mee te nemen (ik dacht 500 gram gas). Dit is relatief wel duurder gas dan het gas uit een 'grotere' fles. Deze kost alleen weer meer in aanschaf maar kan je iedere keer bijvullen. Verder heb je dan een aansluitslag nodig voor je gasfles.
Succes ermee,
Marleen
Geplaatst door: Leo , Datum: 10-6-2010 22:39  
Beste Marleen, weet jij hoe lang je met een gascartouche doet? En weet iemand toevallig ook of je deze overal in Frankrijk kunt kopen of dat we deze beter van te voren kunnen inslaan?
(ja we hebben nog niet zo veel kampeer-ervaring)
Bedankt, Leo
Geplaatst door: masabo, Datum: 11-6-2010 10:20  
Ook wij hebben onlangs een safari chef aangeschaft, in de aanbieding bij de makro. Wij hebben de versie met de schroefcartouge, omdat dit makkelijker mee te nemen is.
Vorig jaar hadden we de party grill van camping gaz, maar deze heeft alleen een grill plaatje, dus vandaar de aanschaf van de veel completere safari chef. (ook omdat hier de algemeen verkrijgbare schroefcartouge op kan.)
via een web-winkel in garderen hebben we ook nog een travel pak aangeschaft, hier passen nameljk de kleine prikcartouges in van 190 gram. voordeel is dat je hier gemakkelijk een paar van mee kan nemen en dat deze bij vrijwel elke grotere supermarkt in frankrijk te koop zijn!
het gasverbruik zou ik nog niet weten, volgens mij wel ergens op de site van cadac te vinden wat het maximale verbruik is.

Overigens, wij gebruiken voor het koken van rijst, aardappels of pasta een aparte benzine brander. Dit vinden wij een ideaal apparaatje, gewoon af en toe een flesje extra tanken, kost bijna niets.
Geplaatst door: daphne , Datum: 11-6-2010 10:40  
Wij hebben afgelopen weekend de Safari Chef van onze vrienden gekregen voor mijn mans verjaardag.
Nu hebben we de Carry Chef voor als we met het hele gezin gaan en de Safari Chef als we maar met tweetjes zijn. We hebben er gisteren zelf nog de roastpan bijgekocht. Past ook in de tas, dus lekker compact.
Mocht de Safari Chef toch voldoende zijn voor het hele gezin (met 4 tieners) dan zal de Carry Chef voortaan thuis blijven.
Geplaatst door: peter, Datum: 30-6-2010 18:51  
zojuist eentje gekocht bij aldi 49.99 met alles erop en eraan!!
Geplaatst door: Peter B , Datum: 12-7-2010 22:40  
Hoi Allemaal,

Gisteren voor het eerst de cadac safari chef gebruikt voor vleesspiesjes en en hamburgers op de barbeque, duurt iets langer maar afdekken met de wok schaal en het vlees is super mals,
Ik heb de opvangschaal die onder het rek zit gereinigd met kruidvat ovenreiniger (1,99) insprayen en uurtje wegleggen werkt perfekt,
Ben ook benieuwd hoelang je op normaal gemiddeld gebruik je met een 500 gascartouche doet,

heb iemand ervaring ??

compact alles in 1 ben er blij mee en zal hem veel gebruiken
Geplaatst door: Mieke , Datum: 13-7-2010 7:03    
Kijk eens in de folder daar staat het verbruik in (tussen en 150 en 180 gram per uur) als ik dan goed kan rekenen doe je met 500 gram ongeveer 2.5 uurtjes.
Geplaatst door: resi, Datum: 28-7-2010 10:02    
ook wij hebben afgelopen weekend de safari chef aangeschaft. Hij is erg licht en compact. We verwachten hier met 3tjes wel 3 weken alles op te kunnen bereiden. Misschien een pannetje voor eitjes en macroni te koken mee. Is het bakken van pannenkoeken echt lastig op die plaat dat ik beter een koekenpan extra mee kan nemen?
Kun je hier inderdaad pizza's op bakken? Zoja op welke stand en hoe lang? Moet je m dan voor verwarmen?
Iemand nog andere tips? Ik zag vorig jaar ook mensen die in die aluminium bakjes van alles klaarmaakten. (groente stoof ofzo?)
Alleen het verschil tussen de barbecue en de grillplaat snap ik niet echt. De winkel zei dat het alleen de streepjes op het vlees waren??
Ik heb voor de zekerheid maar zo'n teflon vel gekocht, dan zien we wel of ie aanbakt ja of nee.
Geplaatst door: digi-oma, Datum: 28-7-2010 10:52  
Kijk hier even onderaan de pagina ... gascartouche 170 gr/h.
http://www.skottelbraaishop.nl/informatie/over_safari_chef/
Geplaatst door: liesbeth, Datum: 28-7-2010 11:26  
Die onderste ring, opvangbak, moet/kan die gevuld worden met water? Zou dat misschien handig zijn met schoonmaken? Ik kan er nergens iets over vinden. Bij onze tafelgrill moet dat wel en dat scheelt enorm in schoonmaak en stank.
Geplaatst door: Marleen, Datum: 28-7-2010 21:09    
Het pannenkoeken bakken ging bij ons perfect op de platte plaat. Geen extra koekenpan nodig.
Pizza's bakken gaat ook heel prima. We hebben de skottel even voorverwarmd en daarna de pizza's erop. Ik weet eigenlijk niet hoe hoog, maar niet te hoog in ieder geval. Een hartig taartje ging ook goed.
Schoonmaken (ook van de deksel als pan) ging heel erg eenvoudig. Had ook een teflonvelletje bij me, heb hem niet gebruikt.
Succes ermee!!!
Geplaatst door: Loesol, Datum: 28-7-2010 21:19  
Cartouches zijn veel duurder in het gebruik. als je de ruimte hebt zou ik er een aanschaffen die gewoon op een fles aangesloten kan worden.
Geplaatst door: Gerdjan , Datum: 30-7-2010 23:33  
Ik heb de Cadac Safari Chef met prikcartouche aangeschaft. Ik heb moeite om de cartouche eraan te prikken/klikken. Hij laat regelmatig los, c.q. geeft geen gas door. Iemand een idee wat ik mogelijk fout doe? Als ie wel werkt is het overigens een voortreffelijk ding.
Geplaatst door: diana8, Datum: 9-8-2010 23:21  
Jan van Z, ik wil je laten weten dat ik het velletje heb gebruikt en ja het werkt. Wel werd het gerecht een stuk natter, dus minder lekker en zit er na twee weken een gat in, maar dat zal waarschijnlijk aan de kwaliteit liggen.
Een ander velletje en ik probeer het opnieuw.
Geplaatst door: Gert, Datum: 10-8-2010 10:35  
Wij hebben een Cadac Carri Chef de luxe met een zgn. paella-pan. Dit is een megagrote pan, platte bodem, dus geen skottel, anti-aanbak en we bereiden er alles op. Super handig voor je complete maaltijd, zelfs barbequen doen we erop, in een handomdraai schoon en geen geklooi met zo halfronde skottel en zo'n matje. Een echte aanrader!
Geplaatst door: jan v z, Datum: 10-8-2010 11:07    
diana8, volgens mij moet je iets meer in de pan doen, hoef je de bodem er niet uit te schrapen.(ha ha)
Dat van het extra vocht herken ik niet maar het zal wel.
Ons teflon gaat gewoon weer mee huis alleen zal er een nieuwe worden gekocht ik vind dit wel zo fris.

<<Eerste  <<Vorige    Pagina   1  2  

Terug naar het overzicht   |   Reageer op dit onderwerp