Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
31.08.2013 15:29
Welke soort Liber-T moet je hebben? Is dat de Liber-T balade? En begrijp ik het goed dat je eenmalig € 10 betaalt voor de badge en dan € 1.60 per gebruikte maand?
We hebben zelf een C5 met zo'n zonwerend glas. Werkt de badge dan goed of moet je hem dan echt t.h.v. de GPS-lokatie (ingebouwd in het raam) vastzetten?
We hebben deze zomer gewoon ouderwets gedaan maar zagen de ene auto na de ander langsflitsen (zelfs een caravan naast ons). Volgend jaar gaan we solo (even een jaartje een huisje op drie lokaties waaronder in Frankrijk) maar daarna willen ze zeker ook met de caravan. :)
Geplaatst door: ® don@ld 
, Datum:
31.08.2013 23:05
Stuur mij even een mailtje, ik mag mijn "vrienden" een gratis Liber-T BADGE geven. De 10 euro wordt in eerste instantie wel afgeschreven maar verrekend met de eerste factuur.
Geplaatst door: ® don@ld 
, Datum:
31.08.2013 23:31
Stuur mij even een mailtje, ik mag mijn "vrienden" een gratis Liber-T BADGE geven. De 10 euro wordt in eerste instantie wel afgeschreven maar verrekend met de eerste factuur.
Geplaatst door: ® brinkie 
, Datum:
01.09.2013 20:50
Je moet de badge echt bevestigen op de zgn. GPS-locatie, oftewel een plek waar de gemetalliseerde warmtewerende laag niet aanwezig is. Dit is veelal aangegeven met zwarte stippeltjes. Zie (in het Frans) http://www.telepeagepourtous.fr/fr/particulier/nouveautes/combattons_les_idees_recues
Inderdaad eenmalig 10 euro activatie, maar ook verzendkosten, die waren bij Bip&Go (SANEF) 6 euro in Frankrijk en 8 euro daarbuiten, bij telepeagepourtous.fr (APRR) 3 resp. 10 euro. Dan 1,60 per maand dat je 'm daadwerkelijk gebruikt. Het kan goedkoper, ATMB rekent 1,50 per maand maar vraagt 20 euro borg (https://espaceprospects.atmb.net/).
Echt, als je eenmaal zo'n badge hebt wil je nooit meer zonder. Nooit meer in de rij staan, of iemand voor je die z'n kaartje niet kan vinden, of de pas wordt niet geaccepteerd. Alhoewel andersom ook kan, een of andere hapsnurker die niet begreep dat "réservée pour télépéage" echt alleen voor de télépéage is, en z'n vouwwagen moest loskoppelen om achteruit te steken. Gelukkig kon ik door het poortje ernaast.
Geplaatst door: Frank
, Datum:
02.09.2013 10:09
Hier ook weer gemak gehad van de badge. Wel even wennen toen we Spanje binnen reden en weer een kaartje moesten trekken ;-).
In Frankrijk was het op de dagen dat wij op reis waren erg rustig. Één maal kon ik zelfs sneller door een niet gereserveerde poort. Bij de Telepeage stond een (bescheiden) rijtje terwijl de rest van de poortjes zo goed als leeg waren (!?).
En één incidentje achter ons. Een Nederlander met vouwwagen die blind achter ons aan reed. In de spiegel zag ik dat hij er niet door kwam. Da's wel balen dan.
Geplaatst door: ® teleromeo
, Datum:
09.09.2013 10:33
Ik had ook zo'n badge gewild omdat we met nieuwjaar gaan skiën. Eigenlijk reizen we minstens één keer per jaar door Frankrijk. Ik had Don@ld een pm. gestuurd en zijn reactie was positief maar ik heb nog niks van APRR gehoord, ik vermoed dat zijn vriendenactie afgelopen is.
Mocht er iemand anders nog een promocode hebben dan mag hij me steeds een pm. sturen.
Mocht niemand er eentje liggen hebben dan wacht ik nog even af of er geen interessante promotie op de site komt. De huidige promotie is peanuts in vergelijking met een gratis of terugbetaalde badge.
, Datum:
21.09.2013 12:16
@don@ld, nog bedankt voor het aanbod, maar ik weet niet of dat administratief goed gaat. Dan betaal ik liever die eenmalige kosten zelf zodat het voor 99% goed gaat.
Nog even twee vragen. Als ik een snelle blik werp op de non-GPS-gedeelte in de auto dan is het gedeelte achter de zwarte GPS-sensor al ingenomen door de bevestiging van de binnenspiegel. De vorige auto had ook een warmtewerende voorruit maar daar konden we toch gebruik maken van een losse Tomtom op de voorruit (midden onderin waar geen stippeltjes zijn zonder dat het GPS-signaal weg was. Heeft iemand ervaring met de bevestiging van de houder van Telepeage op een stuk voorruit wat eigenlijk warmtewerend is? We hebben een Citröen C5 van midden 2008 (laatste model). Wellicht dat hier gebruikers zijn met een gelijknamig model.
En welke aanbieder is momenteel het voordeligste qua aanschafkosten maar die toch stuurt naar Nederland en overal geldig is. We willen nu in November naar de Elzas en als het kan de Telepeage aanschaffen en meteen alvast uittesten.
, Datum:
21.09.2013 12:22
Nog even een aanvulling. Mocht blijken dat het echt achter het GPS-gedeelte moet dan zal ik dat nog even nader gaan onderzoeken. Ik heb het nu vluchtig bekeken. Hoe groot is het hele apparaat?
, Datum:
21.09.2013 14:12
Nog een extra vraag. Hoe zit het met het vastzetten op het raam? Kan je de houder weer makkelijk verwijderen en opnieuw vastkleven of moet je de houder altijd erop laten en haal je alleen het apparaatje zelf van de houder?
Geplaatst door: Henk
, Datum:
21.09.2013 14:37
Ik heb het apparaatje niet vast op het raam zitten. Ik houd het tegen het raam op het moment dat we de poort naderen. Je hoort dan de piepje en de slagboom gaat open.
We hebben dit jaar wel even erg gelachen, we rijden naar een tol poort met een grote T, zit er een Fransman achter ons hevig toeterend en naar links wijzen. De kop van die vent veranderde opslag toen hij zag dat wij ook zo'n apparaatje hadden. Dit zijn toch leuke momenten want ze rekenen er niet op dat Nederlanders er ook een kunnen aanschaffen.
Henk
Geplaatst door: ignas
, Datum:
21.09.2013 14:54
@martwout: google maar op afbeeldingen van "aprr badge pare brise", dan kun je zien dat ie maar een paar cm lang en breed is en waar ie bij voorkeur zit op de voorruit. bij mij zit-ie bovenin vrijwel recht achter de spiegel (xsara). de exacte plaats is niet zo relevant; de beschrijving die ze aanraden (rechts achter de spiegel) is er vooral op gericht dat ie het zicht door de voorruit niet vermindert. diverse gebruikers houden 'm in het handschoenenkastje en drukken 'm even los tegen de voorruit als ze een poortje naderen. ik heb geen idee of je 'm los kunt trekken en ergens anders weer vast kunt plakken.
, Datum:
21.09.2013 16:21
@ignas, bedankt voor je antwoord.
@Henk, alleen moet je hem dan constant midden hoog houden aangezien onze voorruit warmtewerend is. En het is juist leuker als je geen handbewegingen meer hebt. :) Dan blijft de vraag van het los en opnieuw vastplakken over. Ik heb inmiddels wel gezien dat je de houder en pas los kan halen. Dan zou alleen de houder nog vast blijven zitten. Misschien dat iemand ervaring heeft met deze situatie.
Geplaatst door: monique
, Datum:
21.09.2013 20:09
ja, onlangs een andere auto aangeschaft en de houder verwijderd maar deze kunnen we niet hergebruiken, door de warmte zat de lijm helemaal aan de ruit vast.
de houder is overigens nog wel heel gelukkig
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
21.09.2013 20:44
Bij de Fordgarage kun je plakkers kopen waarmee
de binnenspiegel op de ruit wordt geplakt. Zo kun je de
houder opnieuw vastzetten.
, Datum:
21.09.2013 22:42
Als je aan komt rijden houd ik de pas even vast, en dan gaat hij weer in het dashboard kastje. Ik rij zelf niet maar mijn vrouw dus vandaar dat ik hem in mijn hand houd.
Henk
, Datum:
22.09.2013 07:42
@Henk. Helder.
Ik begrijp uit de andere antwoorden dat als je hem plakt, de plakker van de houder redelijk eenmalig is. Gezien de grootte halen we dan wel de pas los van de houder. Dat scheelt weer de kans op diefstal. Ik vrees dat als we hem helemaal loslaten en in de dashbordkast tijdelijk opbergen we dan aan de kant moeten gaan zoeken vanwege het trillen onderweg. Het zit aardig vol en diep. Dan maar de houder laten zitten en de pas thuis of elders bewaren. In ieder geval bedankt voor de antwoorden. We gaan hem maar eens bestellen. Tijdens de afgelopen zomervakantie hebben we er eens echt op zitten letten en dan wordt je gewoon jaloers. We stonden in een laan te wachten en constant zag je een auto links of caravan rechts erin schieten en doorrijden. Zeker als je dan zelf achter een Italiaan staat die niet met de pas betaalt maar contant en dan ineens zijn geld niet kan vinden. We stonden dus 10 minuten vast (konden niet achteruit). Dan scheelt het helemaal tijd.
, Datum:
22.09.2013 15:51
Nog even een vraag. Ik heb bij de bestelling voor de elektronische factuur gekozen. Moet je nu zelf nog een account aanmaken voor de espace client of krijg je nog een mail met inlog? Ik heb nu alleen de bevestiging van de bestelling en apart de bevestiging van de betaling ontvangen.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.09.2013 18:45
Volgens mij moet je inderdaad verplicht dat account aanmaken om je badge te activeren. dat account is in ieder geval de plek om te zien welke trajecten en bedragen in rekening gebracht zijn.
Overigens heb ik het systeem deze zomer voor het eerst gebruikt en ik ben helemaal enthousiast. Ik heb de beleving maar even gefilmd: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=8148
, Datum:
22.09.2013 19:15
Voor zo ver ik weet heb ik geen account aan gemaakt. Maar ik zal morgen even naar de papieren die ik heb even na zien.
Henk
Geplaatst door: Piet
, Datum:
23.09.2013 13:31
De lijm op de houder is inderdaad maar eenmalig te gebruiken. Om los te maken van de voorruit even een nylon draadje (visdraad) gebruiken en lijmresten verwijderen. Voor opnieuw gebruiken even bij de bouwmarkt om plakstrip gaan, in mijn geval werkt dit prima. En nee je hoeft geen account aan te maken om de badge te activeren tenminste de badge van Aprr, deze kun je direct gebruiken.