Sluiten

Capfun Vakantiepark Lou Puntaou in Léon

Capfun Vakantiepark Lou Puntaou

Vakantiepark Lou Puntaou ligt in één van de grootste pijnbomenbossen van West Europa, in het departement Les Landes aan het Etang de Leon, in het natuurreservaat Reserve Naturelle du Courant d'Huche.

De camping beschikt over een Aquapark en er is animatie voor jong en oud. De camping is een ideaal vertrekpunt om bijv. een uitstapje te maken naar Spanje, Biarritz, Bayonne etc.

+ Campinggids

Capfun Vakantiepark Lou Puntaou
Laatste mening

Algemene beoordeling

Drama, drama, drama... Wat er inmiddels allemaal geschreven is is allemaal waar. Waar wij ons het meeste aangestoord hebben is de zogenaamde animatie(Franstalig) tot middernacht. Een grootte bak herrie.. de omgeving is prachtig maar deze camping nooit meer.
Fam. sjoerd Kaljee  11-08-2007

Dhr. P. Weijers
Algemene indruk: 3| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

GA HIER NIET NAAR TOE! Na een heerlijke week in Frankrijk kwamen we op deze camping en en helaas hadden we al betaald. Onze kleine caravan paste net op de plek, ingevouwen tussen de mobile homes. Na een aantal keer steken en met behulp van de buren was het gelukt om de caravan te parkeren. Samengevat: veel te druk, veel te veel herrie, te kleine plek en volledig gericht op Fransen. Nederlanders met kleine kinderen hebben hier niets te zoeken. Ik vraag me dan ook af hoe ze aan die 4 sterren komen... Wel een mooie omgeving en een geweldige zee.
Mening nr: 29860
Datum: 18-08-2006
Dhr. A. Honing
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Dit is absoluut geen camping meer zoals deze vroeger wel was. Het is gewoon een park met mobile homes en huur tenten. Dit heeft niets meer te maken met wat een camping is. Je staat als gewone campeerder aan de rand van de camping in de drukte van het verkeer. Bij aankomst was onze gereserveerde plek nog bezet. Dit weet je pas na betalen want eerst alles betalen en dan mag je pas op de camping. Ik zal als campeerder zeker nooit meer naar deze camping gaan en zal deze camping ook nooit aanbevelen bij kennissen.
Mening nr: 29773
Datum: 17-08-2006
Mevr. Syl
Algemene indruk: 6|

Algemene beoordeling

Afgelopen Juli hebben we in een gehuurde caravan op deze camping onze vakantie doorgebracht. Op zich was het best een leuke camping. Met een leuk zwembad en dicht bij het meertje. Meertje was trouwens zalig van temperatuur en de schaduw van de bomen kwam zeer goed uit. Het grootste minpunt is het geluidsoverlast 's avonds. En dan niet alleen van de camping maar ook van de draaimolen bij het meertje. Muziek kei en keihard aan. Elke avond tot 00.00 uur zeker. Disco op de camping ook tot middernacht. En wat het allerergste was. Op de laatste avond dat we daar waren, dachten we op tijd naar bed te gaan, daar we 's morgens om 06.30 wilde vertrekken. Om 12 uur 's nachts kreeg je eerst een megavuurwerk , dat was nog niet eens zo erg, 't was zelfs erg mooi, maar daarna aansluitend werden we getrakteerd door een of andere idioot achter zijn draaitafel die zonodig tot 2 uur trancemuziek draaide. En dan dat geouwehoer er tussendoor. Het leek wel of die vent langs mijn stond met een megafoon !! Dit willen we dus nooooooit meer. Het hoeft van ons niet superstil te zijn op de camping. Een beetje vertier moet kunnen. Maar dit was te erg zelfs voor ons. En wij zijn écht wel wat gewend......Dus de omgeving is wel mooi en de zee waanzinnig maar voor de rust hoef je op deze camping niet te wezen.
Mening nr: 29679
Datum: 16-08-2006
Dhr. Ton Schoones
Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Een camping die zijn vier sterren zeker niet waard is. Wij hebben nog nooit zo'n rumoerige camping mee gemaakt en dan praat ik natuurlijk over de avond en nacht. Het onderhoud van het totale park is bedroevend slecht. Daarnaast is er voor de jeugd niet vooral s'avonds niet veel te doen, zodat ze tot in de kleine uurtjes in de speeltuin vertoeven, welke gesitueerd is in het midden van de camping en wat toch wel enige overlast met zich mee brengt. En, hoewel de folder en de site anders doet vermoeden, maakt het strandje geen deel uit van de camping en is openbaar terrein en de horecagelegenheid die hier staat maakt dat het tot in de kleine uurtjes een af en aan rijden is van auto's en scooters en laten we het maar niet hebben over de geweldige muziek die dan ten gehore gebracht wordt en over het volume. Het ledigen van glascontainers kan 's nachts om dir uur plaats vinden. De omgeving, het dorpje Leon en natuurlijk de zee zijn zeker het bezoeken waard, maar ik zou dan zeker deze camping niet als verblijf meer kiezen.
Mening nr: 29408
Datum: 13-08-2006
Mevr. Jenny van der Klaauw
Algemene indruk: 5| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

Nou, hier komt het dan: VERSCHRIKKELIJK! Het was onze eerste kennismaking met kamperen in Frankrijk en we vonden het een ramp. Niks gezegd over de plaatselijke bevolking, leuke marktjes, mooie stranden en allerlei pittoreske plaatsjes, maar de camping was drama. Animatie is leuk, maar niet elke avond van 21.30 uur tot ongeveer 01.00 uur harde muziek. Volgens mij is een kinderdisco toch wel wat anders. Sanitair is vies. Je wordt met andermans narigheid geconfronteerd op de muren en je ziet, als vrouw zijnde, je buurman in dezelfde ruimte de urinoir gebruiken. Dat is toch niet normaal. Grote minpunt is de houding van de vertegenwoordiger van Vacansoleil. We hadden 2 tenten naast elkaar geboekt en dat was niet gelukt. Maar wat blijkt, een dag na aankomst zijn er 3 tenten naast die van mijn zus leeg. Denk je dat we daarin mogen?? Natuurlijk niet, want dan gaat de planning van Ge (zo heet hij) in de war!! Stel je voor dat je wat moeite moet doen!! Je begrijpt het wel, voor ons geen camping meer!!!!!
Mening nr: 29276
Datum: 12-08-2006
Mevr. Adrie Mulder
Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Wij hadden toch echt meer camping verwacht. Vooral na het lezen van de meningen van vorig jaar. Nu is de camping dus inderdaad overgenomen door een andere eigenaar, die waarschijnlijk meer GELD ziet in mobilehomes. Voor een echte kampeerder is dat zeker een afknapper! De herrie van muziek en vuilniswagens was ook niet echt fijn te noemen. De animatie was alleen voor Franse kinderen, dat is toch jammer, vooral omdat er best veel Nederlandse gezinnen waren. Geen van allen was positief over het hele camping gebeuren! Het zwembad was verder wel o.k , alleen was het water in eerste instantie erg troebel?! Onze kinderen zijn allebei ziek geweest, maar dat heerste langs de gehele kust schijnbaar! Al met al geen camping voor ons om ooit nog terug te komen! Het plaatsje Leon en de omgeving zijn zeker wel de moeite waard !!!
Mening nr: 29112
Datum: 11-08-2006
Mevr. Karin
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Wij zijn in juli op deze camping geweest en zullen hier niet meer naar toe gaan. De camping bestaat voornamelijk uit mobilhomes en nog maar een klein gedeelte voor gewone kampeerders. Die staan vooral aan de rand bij het meer en daar is het vanaf 's middags een herrie, door een draaimolen die de hele dag 1 cd afspeelt en na sluitingstijd door personeel van de horeca die luidruchtig naborrelen en om 1 uur 's nachts komt de vuilniswagen langs en 's morgens komen er om kwart voor 7 weer bevoorradingswagens, dus van onze nachtrust is niet veel terecht gekomen en dat in de vakantie. Er is een aardig zwembad op de camping, maar de badmeesters zijn een beetje anti-Nederlanders.De ligging van de camping en de omgeving zijn mooi, het meer is ook leuk en strand is op ca. een kwartier rijden van de camping. De animatie was allemaal in het frans en stelde niet veel voor. Voor kinderen boven de 14 is er niet veel te beleven. Gelukkig hebben onze kinderen (14 en 17) zich wel vermaakt met andere jeugd. Het sanitair vonden wij wel meevallen, alleen jammer dat je na 22.30 uur niet meer kon douchen. Het is niet zo zeer de camping zelf die ons niet aanstaat, maar de overlast van het gebied rond het meer.
Mening nr: 28974
Datum: 10-08-2006
Mevr. tanja blacklock
Algemene indruk: 5| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

Wij zijn op deze camping geweest van 21-7 tm 5-8 en het was verschrikkelijk. Het sanitair was niet schoon, vegen zaten op de muren en om bij de dames wc te komen moest je langs de wc potten aan de muur van de mannen. De animatie was alleen in het frans en de dingen die gedaan werden waren eigenlijk alleen voor oudere kinderen en niet voor die van ons [2,5,5,8 jaar]. Het zwembad is mooi maar niet voor gezinnen met kinderen zonder diploma want je hebt geen overzicht, je loop er dus constant achteraan wat ook erg jammer was ,was de geluidsoverlastniet alleen van onze camping maar ook van de omliggenden campings en dat stopte niet om 24.00 maar ging tot in de kleine uurtjes door. in de periode dat wij er waren veel het ons en andere mensen op dat er veel kinderen ziek waren en werden [koorts ,spugen ] in de laatste dagen van de vakantie werd het water van het zwembad gecontroleerd maar daar hebben we niets meer van gehoord. Ik weet dat je vakantie ook zelf leuk moet maken maar met zoveel negatieve dingen word dat wel erg moeilijk. En dan heb ik het niet eens gehad over de beheerder van vacansoleil, daar heb je dus echt helemaal niets aan.
Mening nr: 28925
Datum: 09-08-2006
Mevr. elsbeth Wooning
Algemene indruk: 3| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Dit was de allerergste "camping" die wij in al die jaren kamperen hebben bezocht. Ons advies, als je vakantie je heilig is breng die dan niet op deze "camping" door.De "camping"is in mei overgenomen door een nieuwe eigenaar die zich als doel heeft gesteld de kampeerders het zo min mogelijk naar de zin te maken en om er een mobile-park van te maken. Toiletgebouwen zijn dicht, afwas- en warmwaterpunten geven koud water of zijn niet aangesloten. Animatie is in het Frans en absoluut niet voor kinderen onder de tien. Er zijn een antal "leuke" kampeerplekken de rest is tussen de mobilhuisjes gepropt. De geluidsoverlast aan de rand van de camping bij het meer was van het ergste soort, elke avond keiharde muziek van de plaatselijke feesttent dit soms zeker tot drie uur s'nachts. Auto's en het personeel in golfkarretjes scheuren over het terrein. Zwembad is leuk maar zeer strenge badmeesters.Het plaatsje Leon is wel zeer de moeite waard en ook de rest van de omgeving , de zee en het meer .Met elkaar hebben we het leuk gehad maar dat lag zeker niet aan de camping!!!
Mening nr: 28661
Datum: 07-08-2006
Mevr. Maureen
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Ik vond het over het algemeen een leuke camping, we waren er al de eerste week van juli en dan is er voor de nederlandse kinderen nog niet echt veel te beleven. Onder aninmatie verstaan ze dan een film kijken, in het frans, niet ondertiteld in wat voor andere taal dan ook. We vertrokken 23 juli en toen kwam de animatie echt op gang. Ook zijn de eerste 2 weken de toiletten voor de helft gesloten. 's Avonds na 22.30 uur douchen? vergeet het maar.... om 6.00uur 's ochtends kun je weer terecht. Belachelijk!! Ook is er vrij veel ongedierte wespen, muggen, dazen, horzels, en hele grote torren. Het zwembad daarentegen is prachtig je moet alleen wel een echte zwembroek, boxershorts zijn echt verboden!!!!! Helaas is het weinig camping meer, 90% van de plekken zijn (vaste) stacaravans. Het meer is mooi en het gebied is prachtig en zeer veelzijdig.
Mening nr: 28429
Datum: 05-08-2006
Dhr. Arjen Boers
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

In de maand Juli ben ik op Lou Puntaou geweest hieronder zie je hoe het geweest was. Ik heb me dood lopen ergeren aan de animatie, vooraf wordt gezegd dat de animatie minimaal tweetalig is (frans en engels) maar het blijkt alleen frans te zijn, de beveiliging is erg streng en onrechtvaardig en loopt met één van de schoonmakers te vechten, de beveiliging bestaat uit 2 jongens van 25 jaar die met hun golf-car als een gek over de camping racen. Omdat Vacansoleil er met huurtenten staat zijn er veel Nederlandse kinderen, van kleine kinderen tot 13-14 jarigen, veel ouder is de Nederlandse jongelui niet. Als je met een eigen caravan, tent of vouwwagen komt heb je kans dat je aan de rand van de camping staat, hierlangs loopt een weg naar de horeca voor het meer (wat niet bij de camping hoort) ’s avonds heb je last van franse hangjeugd en ’s ochtends last van vuilniswagens.
Mening nr: 23939
Datum: 10-09-2005
Mevr. nanda
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Goed verzorgde camping. Wij vonden het sanitair wel schoon en netjes. De rommel maken de kampeerders tenslotte zelf en daar valt ook niet tegen schoon te maken. Leuk zwembad met watergymnatiek door een badjuf/meester. Disco ging elke avond door tot bijna 0.00 uur. Maar ja de Fransen leven nou eenmaal anders en gaan later naar bed en later uit bed. 's Morgens was het heerlijk rustig in het toiletgebouw. Jammer dat in de latste week van augustus het winkeltje dicht was.
Mening nr: 23246
Datum: 27-08-2005
Mevr. Anita
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Leuke familie camping met veel Nederlandse gezinnen. Zwembad was ook heel leuk voor de kids. Het sanitair werdt waar wij zaten wel met sop schoongemaakt en waren helemaal niet vies. De service van vacansoleil was zeer goed, problemen werden in notime opgelost. En in de tijd dat wij er zaten kwam er ook een circus buiten de camping nou voor de kids geweldig echte dieren echt de moeite om eens te gaan kijken Alleen jammer dat de disco tot 23.30 duurde, dat was wel een minpuntje, vooral als je met kleine kinderen zit, en alle tenten van vacansoleil staan tegen over de disco.
Mening nr: 22561
Datum: 20-08-2005
Mevr. ilonka
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Deze camping straalde gezelligheid uit. Wel elke avond disco tot 23.30 uur, iets teveel voor ons gevoel. Het sanitair was rond uit smerig, poep en menstruatie viel je bekant over heen. Sop middel hebben ze daar niet, alleen een hoge druk reiniger. Het gebied is mooi als je van zon, zee en strand houd. Het is daar wel vlak, niet zoveel om te bezichtigen. Wij huurde bij vacansoleil, een tent het was erg gezellig met onze buren. Het zwembad ook leuk voor onze kids.
Mening nr: 16522
Datum: 18-11-2004
Mevr. lilian ter burg
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Leuke rustige camping met nog best veel nedelanders. Niks van de securitie gemerkt.
Mening nr: 15753
Datum: 14-09-2004
Mevr. guusje
®
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Een mooie, rustige camping. Wij hadden het geluk dat we een hele grote plek hadden, 190 m2. Van de securite 's avonds heb ik weinig gemerkt. Voor tieners is er niet zo veel te beleven, gelukkig waren er wel een aantal nederlandse jongeren. Het sanitair is niet nieuw, maar wel erg schoon. De omgeving is erg mooi, mooie stranden, hoge golven, goede bewaking. Je kan vanuit Leon (gezellig stadje, iedere dag markt)ook makkelijk naar Spanje, of naar de pyreneeën.
Mening nr: 14385
Datum: 18-08-2004
Mevr. Jacqueline Muller
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 3|

Algemene beoordeling

Mooie camping, slecht sanitair maar wordt vernieuwd.Goed uitgangspunt om van alles te ondernemen. Restaurant is aan te bevelen. Zwembad is voor de kinderen mooi en veilig. Alleen om met mensen 's avonds een glas wijn te drinken en om te praten is verboden, want securité tikt je gelijk op je vingers. Een berisping van de directie volgt meteen. Zeer kinderachtig, dus camping is meer geschikt voor mensen die graag vroeg op bed liggen, want na half twaalf is het verboden om geluid te maken. Vandaar dat er veel Fransen en weinig Nederlanders op de camping zijn.
Mening nr: 13946
Datum: 14-08-2004
Mevr. n.
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Camping lou puntaou is een rustig en gezellige camping. En is goed verzorgt. De camping heeft oude toiletten en douches maar zijn van goede kwaliteit. Deze camping is goed geschikt voor kinderen tussen de 0 en 15 jaar. Alles is goed beschermd je kunt niet zomaar naar het meer daar krijg je een pasje voor(geen olie in het meer). Verder leuke animatie. Een derde van de mensen op de camping is nederlands.
Mening nr: 12129
Datum: 24-07-2004
Mevr. borus
juli - augustus 2003

Algemene beoordeling

hallo allemaal! is er op deze camping ook een mooi stuk om te vissen??? en heeft er al iemand wat/veel gevangen??? alvast bedankt! groetjes borus