Pechhulp via autoverzekering en reisverzekering (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Senna
, Datum:
03.07.2013 11:28
Welke ervaring hebben jullie met pechhulp via interpolis in Frankrijk? Ik twijfel of ik nog lid ga worden van de ANWB. Volgens de voorwaarden bij de dekking autoverzekering en reisverzekering (automobilistenhulp) is pechhulp goed geregeld.
Met name ben ik benieuwd naar de ervaring bij het bellen van het noodnummer bij pech (interhelp) ? Wordt je goed en vlot geholpen/ krijg je de juiste adviezen?
Geplaatst door: Carolien@1
, Datum:
03.07.2013 12:16
Niet direct antwoord op je vraag maar wel om over na te denken!
Als je alleen een autoverzekering hebt dan wordt je wel geholpen bij pech of een ongeval maar heb je niet altijd recht op vervangend vervoer. Dit moet je goed nakijken! Ook vervangend verblijf is niet verzekerd dus als je tent of caravan door bv. een ongeval niet meer bruikbaar is moet je naar huis of op eigen kosten iets anders regelen.
Succes!
Geplaatst door: Lilian1
, Datum:
03.07.2013 14:14
ANWB = ideaal (Europa).
Vervangend vervoer en repatriering indien nodig.
En wij hadden het nodig in 2007.
Alles prima geregeld door de Anwb.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.07.2013 14:49
ANWB - vervangend verblijf
caravan overleden na ongeval.
binnen drie dagen (er zat een weekend tussen) werd een vervangende 3 maanden oude caravan met voortent en gasflessen in Gap afgeleverd; mochten we na 3 weken vlak bij huis weer inleveren. Verder heeft ANWB zowel invoer-als uitvoer i.v.m. sloop oude caravan in Frankrijk en verdere papierwinkel helemaal afgewikkeld... alles zonder enige onkosten.
ANWB 2 jaar geleden: Opel garage Tarbes had een wachttijd van 3 weken. Na bellen ANWB werd de auto binnen 15 minuten door de depannage opgehaald en de volgende dag konden we de auto gerepareerd en wel weer ophalen (alleen reparatiekosten betaald).
Geplaatst door: Mara
, Datum:
03.07.2013 19:08
Wat ik erg belangrijk vind, is dat we bij onze pechhulp buitenland verzekering, gelijkwaardig vervangend vervoer krijgen. Niet elke auto kan namelijk een caravan van 1.500 kg. trekken. Dat is lang niet overal het geval; meestal zijn het kleine en/of lichte auto's.
Geplaatst door: Carolien@1
, Datum:
03.07.2013 19:49
Mee eens @Mara! Wij rijden een Volvo V70 , niet zozeer vanwege de caravan, en ik heb hier op het forum gelezen dat mensen een gloednieuwe V70 als vervangende auto kregen. Dat zit dus wel goed!
Geplaatst door: Mara
, Datum:
03.07.2013 20:55
@Carolien@1: dat is zeker niet verkeerd! Ik hoop maar dat we er nooit gebruik van hoeven te maken. Aan de kosten zal het niet liggen, want die bedragen nog geen EUR. 2,00 per maand.
Geplaatst door: ® WillemM
, Datum:
03.07.2013 21:26
Zelfde verhaal als digioma :Vandaag gebeld met de ANWB vwbt de doorlopende reisverzekering,daar zit NIET in vervangend vervoer en verblijf,maar als je zoals ik bij de ANWB Wegenwacht Europa hebt,met vervangend vervoer én aanhangerservice,heb je dat WEL óók met verblijf,oftewel,bij ernstige schade aan de caravan word die vervangen voor de rest van de vakantie!
Vorige jaar op de tolweg in de nacht een lekke caravanband,ANWB gebeld,daarna 112 en door de depanneur langs de snelweg geholpen ! Had de reserveband voor het grijpen en stonden op de vluchtstrook bij een oprit,zodoende zat er nog een baan tussen,en meehelpend was het sneller vervangen dan afslepen.Verder op bij een pompstation de administratie gedaan,betaald met creditcard,formulier van de depanneur thuis naar de ANWB gestuurd en vrij snel het geld uitgekeerd gekregen !
Geplaatst door: daphne
, Datum:
03.07.2013 22:03
Als je all risk verzekerd bent voor de caravan, zit daar ook vervangend verblijf in en ook repatriëring.
Bangmakerij dat alleen de ANWB wegenwacht alles voor je doet hoeft niet. Gewoon goed de voorwaarden van je eigen pechhulp, reisverzekering en auto- en caravanverzekering doornemen. Sommige risico's kun je zelf dragen en andere wil je misschien per se verzekerd hebben. En als je dan nog liever alles dubbel dekt met ANWB wegenwacht Europa, dan moet je dat vooral niet laten.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.07.2013 22:08
Toen we om vervangend verblijf (dus andere caravan) vroegen bij de ANWB werd wel geïnformeerd welk merk en type auto we zelf reden en uiteraard naar het kenteken. Lijkt me nogal logisch. In ons geval was dat geen probleem, we mogen ruim 2800 kilo trekken.
Geplaatst door: Jetje
, Datum:
04.07.2013 07:37
We hebben twee maal pech gehad met de auto, konden nog wel zelf bij een garage komen, maar moesten deze wel zelf zoeken. Omdat we bijna geen Frans spreken heeft uiteindelijk de camping hierin mee geholpen. Bij thuiskomst is wel alles vergoed door interpolis. Vorig jaar reden we gelijk op met vrienden, en zij kregen auto pech. er moest vervanging komen. Dit alles was zo omslachtig dat we eigenlijk 200 km terug moesten rijden om een auto op te halen, na 4 dagen. En we zaten maar voorbij demoezel! Bij thuis komst onze voor waarden door gelezen en uiteindelijk toch over gegaan naar de ANWB. Zeg zeker niet dat de ANWB beter is maar hoor daar bijna alleen maar goede verhalen over, en dat geeft toch een gerust gevoel. Dus lees de voorwaarde goed en kies dan waar je zelf goed bij voelt. De prijs kan nooit zo heel veel verschil zijn.
Geplaatst door: ® Kitty3
, Datum:
04.07.2013 15:27
Interpolis reisverzekering.....nouja. 2 jaar geleden hebben ze bij ons de hele auto leeg gehaald. Ik had de paspoorten, rijbewijzen, creditkaart, bankpas en een flink bedrag aan contanten in de kofferbak gelegd omdat dit de veiligste plek was.
(ja ik weet het...ik had dit beter mee kunnen nemen op mijn lichaam maar dit is niet gebeurd)
Wij stonden dus in Frankrijk met niks!!! bellen Interpolis...de ruitschade wordt direct gemaakt door Carglass maar voor de rest WAARDELOOS!!!! Ik vroeg ze niet om ons meteen een flink bedrag te schenken..ik vroeg om hulp!! Uiteindelijk heb ik mijn ouders maar gebeld met te vraag de bank te blokkeren, en om geld te storten naar een buurman op de camping. Hij is voor ons gaan pinnen en zo kon onze vakantie toch nog doorgaan.
Toen we thuis kwamen kregen we ook nog bijna niets vergoed dus u snapt het al....Onze verzekeringen zijn elders ondergebracht, en hebben we een tussenpersoon die alles perfect regelt!!!
Geplaatst door: daphne
, Datum:
07.07.2013 22:08
Even een recente ervaring delen: onze buurman brak vorige week z'n pols in Oostenrijk tijdens een bergwandeling. De buurvrouw heeft een rijbewijs maar durft zo'n lange rit niet aan (alleen auto, geen caravan)
Hun doorlopende reisverzekering van FBTO heeft alles geregeld. Alles gaat via Eurocross. Ze mochten met het vliegtuig terug, en de auto zou op transport naar Nederland worden gebracht, maar de buurvrouw heeft vliegangst. Er is een chauffeur vanuit Nederland naar Oostenrijk gestuurd, die hun in hun eigen auto naar huis heeft gebracht.
Het was allemaal perfect geregeld, ook zonder de ANWB kan het goed gaan.....
Geplaatst door: peter
, Datum:
07.07.2013 22:21
Veel verzekeraars maken gebruik van de ANWB punten in het buitenland. Wij hadden een reisverzekering van een bank, maar toen we pech hadden werd dit via de alarmcentrale van de ANWB keurig opgelost.
Geplaatst door: Marijn
, Datum:
07.07.2013 22:52
Wij zijn onlangs ook overgeschakeld van een andere pechhulpservice naar de ANWB, om de volgende redenen:
* Bij de meeste pechhulpverzekeringen heb je recht op vervangend vervoer, maar dan krijg je maximaal een klasse b auto (vrij klein) Als je een grotere auto wilt moet je het extra bedrag zelf bij betalen. Anwb doet daar niet moeilijk over, ze gaan zoeken naar iets gelijkwaardigs. Wij hebben 4 kinderen, een b klasse auto is voor ons geen optie.
* Bij de Anwb heb je de mogelijkheid om ook je bagagewagen mee te verzekeren. Dit is bij de meeste andere pechhulp instanties ook niet mogelijk.
* ANWB heeft een steunpunt in Frankrijk, of het echt uitmaakt weet ik niet, maar staat goed aangeschreven en geeft ons daarom een goed gevoel dat er relatief dicht bij met je wordt mee gedacht in geval van nood.
Geplaatst door: Jacqueline4
, Datum:
13.07.2013 00:20
Vorig jaar hadden wij autopech in Duitsland (onderweg naarFrankrijk). Het contact met Interhelp verliep goed. Helaas kon de afsleepdienst ons niet vinden, dus het duurde vrij lang voor we geholpen werden. Het bleek dat we pas in aanmerking kwamen voor vervangend vervoer als de auto niet binnen 2 werkdagen genaakt kon worden. Het was zondag, de garage ging pas maandag kijken wat er mis was. Ivm deelname aan de Alped'HuZes konden we niet het risico nemen dat we pas op dinsdag verder konden als de auto met 1 dag gemaakt kon worden. Daarom hebben wij zelf ander vervoer geregeld. Interpolis zou de wel de hotelkosten betalen en ondanks dat wij niet overnacht hebben en wij dit bedrag wel gekregen als compensatie voor de extra gemaakte kosten.
Voor je lid wordt van de ANWB zou ik wel even nakijken hoe snel je vervangend vervoer krijgt.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
13.07.2013 07:46
Precies hetzelfde, 48 uur na de pechmelding alleen , als de garage eenmaal de diagnose heft gegeven dat het niet gemaakt kan worden binnen die 48 uur krijg je het vervangend vervoer direct en hioef je die 48 uur niet meer af te wachten.
Er zijn wel verzekeraars waar het 2x 48 uur is dus inderdaad goed vergelijken en altijd zorgen dat je een creditcard hebt anders wordt vervangend vervoer geen auto maar openbaar vervoer .
Geplaatst door: ® Nena
, Datum:
13.07.2013 08:43
Wij hadden een paar jaar geleden pech met de auto in Franrijk bij Chamonix, volgens de garage was het te ingewikkeld om te maken (was niet zo bleek later in Nederland) en dus hadden we vervangend vervoer nodig. Vanwege de caravan moest het een auto met trekhaak zijn, vanwege het aantal km graag een diesel (hebben we zelf ook). We zijn verzekerd bij de ANWB, ook voor vervangend vervoer. Er stond na 2 dagen een auto voor ons klaar, ruim 150 km verderop! We moesten zelf maar regelen dat we die gingen ophalen. Volgens de camping eigenaresse was het zeer lastig om daar te komen met de trein. Veel overstappen, nog een stuk met de bus enz. Het zou wel 3 uur duren of nog langer. En dan nog weer terugrijden met de auto. Dat hebben we dus niet gedaan. Na veel gebel kwam er na 5 dagen een auto vanuit Nederland op een oplegger, die gelijk onze auto weer mee terug nam. Het betekende wel dat we onze reis gedurende die dagen niet konden vervolgen en ook geen kant op konden omdat we geen vervoer hadden. Het viel mij tegen hoe gemakkelijk de ANWB ons meer dan 150 verderop een auto wilden laten ophalen en hoe lang het uiteindelijk duurde voordat het geregeld was. Het was niet eens in het hoogseizoen maar in de meivakantie.
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
13.07.2013 09:25
Als er dichterbij geen geschikte auto is dan is dat op zich toch het probleem niet. Hebben wij ook gehad en de extra kosten ( trein en taxi) keurig vergoed gekregen. Dat je dan voor een andere oplossing kiest kost je dan jammer genoeg dagen van je vakantie maar dat zou bij elke andere verzekeraar / mobiliteitsgarantie net zo gaan hoor. Ik werk zelf bij FBTO tegenwoordig en daar gaat het niet anders als er dichterbij geen geschikte auto voor handen is.Heb overigens mijn buitenlandservice lekker bij ANWB gelaten omdat zij toch het breedste netwerk en de meeste ervaring hebben en ik 2x uitstekend ben geholpen.
Geplaatst door: ® Jenibry
, Datum:
13.07.2013 09:40
Zelfde verhaal, bij pech zelf vervangend vervoer op moeten halen.
Taxikosten totaal vergoed gekregen, werd zelfs door de ANWB aangegeven bij het telefoontje.
Geen vijf dagen hoeven wachten.