tol badge activeren (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: andre
, Datum:
14.06.2014 23:06
Hallo!
Vandaag mn tol badge binnen gekregen van bipp&go.
Kan iemand me uitleggen hoe je de badge activeert?
Heeft iemand hier al ervaring in?
Mvg André
Geplaatst door: Liz
, Datum:
15.06.2014 00:11
De badge is klaar voor gebruik. Je kunt eventueel op de site je account aanmaken zodat je de afrekening kan bekijken. Verder hoef je niets te doen.
Geplaatst door: BJA
, Datum:
15.06.2014 11:04
Andre, wanneer jij inlogd, kun je nog een keer bij jouw naam (rechtsboven) kiezen voor 'mijn account' of 'uitloggen'. Gewoon ff Nederlands aanklikken. Kies voor 'mijn account'.
Je ziet daarna jouw persoonlijke gegevens staan. Dan naar onderen scrollen en naar 'badge activeren'.
Nummer van tolbadge invullen, en je zult daarna een vakje zien: 'mijn badges' activeringsdatum.
Hieronder staan ook jouw toekomstige facturen.
Ik begrijp dat jij deze rechtstreeks hebt besteld, omdat je deze toegestuurd kreeg. Heb gehoord dat wanneer je via ANWB besteld, deze al geactiveerd is. Maar dat weet ik dus niet zeker. Mvg BJA
Geplaatst door: andre
, Datum:
15.06.2014 18:01
Nou ben op de site van bipp&go geweest, moest ik een gebruikersnaam + wachtwoord invullen. Is dat een willekeurige gebruikersnaam + wachtwoord of staat die ergens op? Heb al geprobeerd om een zelfbedachte gebruikersnaam in te vullen maar volgens mij pakt hij die niet. Wie kan me verder helpen?
Geplaatst door: BJA
, Datum:
15.06.2014 20:25
Andre, eerste keer aanmelden: de verkregen abonnee-code (9 cijfers) invoeren bij gebruikersnaam, en daarna een wachtwoord invullen en deze nog een keer bevestigen. De 9-cijferige code staat rechtsboven op de Bip&Go factuur (genaamd: Numéro d'abonné)
Daarna de tolbadge activeren d.m.v. het
nummer op je badge.
Ik meen het 7-cijerig nummer onder het woordje Client.
Mvg BJA
Geplaatst door: BJA
, Datum:
15.06.2014 20:41
Andre, dit nog even ter verduidelijking: als het goed is heb jij een mail gehad met als onderwerp 'Bip&Go heet u welkom in uw abonneezone'
Hierin staat ook 'Uw nummer voor toegang tot de site is (9 cijfers)'
Daarna krijg je een LINK, die je maar ÉÉNMALIG kan gebruiken om jouw WACHTWOORD in te stellen.
Succes!
Mvg BJA
Geplaatst door: Bram
, Datum:
14.07.2014 16:58
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem.
geen mail ontvangen met abboneenummer.
Als je contact probeer te maken, krijg je een error.
Is er een email adres?
Ik hoor het graag
Geplaatst door: Karin
, Datum:
14.07.2014 19:16
De badge die te koop is bij de ANWB wordt in de winkel al geactiveerd en gebruiksklaar en daar krijg je geen mail van.
Wil je online je gebruik in kunnen zien moet je inderdaad een account aanmaken maar dat kan pas na 48 uur .Dit kan maar moet dus niet
Geplaatst door: Henk
, Datum:
20.07.2014 22:34
Medio juni badge via ANWB in Eindhoven aangeschaft.
Account zonder problemen kunnen activeren volgens instructies.
Problemen ontstonden pas in Frankrijk op rit van Belgische grens naar St Malo
Bij het inrijden van de eerste tolpoorten weigerde de badge, achteruit moeten rijden en veroorzaakte daardoor de nodige problemen omdat auto's achter mij ook terug moesten, kaartje genomen, bij afrekenen haalde de kassier zIjn schouders op en opperde dat het wel een oud model zou zijn met lege accu, hij toetste handmatig het nummer in en we konden doorrijden,
Bij tweede poortje nogmaals geprobeerd en helaas hetzelfde probleem, achteruit moeten rijden etc, badge ligt nu in handschoenenkastje............
Geplaatst door: ® don@ld
, Datum:
20.07.2014 23:11
Ook niet erg bij de hand, Neem gewoon bij de eerste keer gebruik of als je de badge een tijd niet gebruikt hebt, een combi poortje (groene pijl / gele T) mocht je badge niet werken kun je altijd nog een ticket pakken.
Natuurlijk kan er een defecte badge tussen zitten, daarom is het nog geen waardeloos systeem. Je credit kaart kan ook zomaar opeens weigeren!
Geplaatst door: Mark
, Datum:
20.08.2014 08:39
gisteren de tolbadge besteld via de site blijdatikrij.nl en als het goed is geregistreerd bij "AREA". is het dan ook klaar of moet ik na ontvangst nog iets registreren selecteren om het te laten werken? door de verschillende reacties op dit forum blijft het toch spannend.
Geplaatst door: racc
, Datum:
20.08.2014 08:47
Tol badge activeren??? Moet je hem dan ook nog met een snoertje koppelen aan je computer of kan de badge op afstand lezen.
Volgens mij doet de badge het gewoon. Badge is al gekoppeld aan jou creditcard.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
20.08.2014 08:50
Dat spannende valt wel mee hoor.
Over het algemeen melden alleen gebruikers zich die problemen hebben ondervonden. De grote horde gebruikt zijn badge gewoon probleemloos, alleen hoor je die niet.
Geplaatst door: hans
, Datum:
24.08.2014 23:03
Ik had verwacht dat half Nederland met zo'n ding zo reizen met als gevolg dat de file gewoon op zou schuiven richting te Telepeage. Tot mijn grote genoegen was dit niet het geval en kon ik bij alle tolpoorten die ik tegen kwam op de Route du Soleil nadat mijn badge gepiept had en ik dat tevreden heb herhaalt lekker doorrijden. Het bonjouren en au revoiren tegen de de dame of heer aan de kassa had ook wel iets, maar dit is voor de uitvinding van de eeuw, niet meer wachten voor de tol, al is het maar 2 keer per jaar (een keer heen en een keer terug). Die van een samen rijdende vriend deed het helaas niet, hij moest als nog een kaartje trekken en betalen. Hier door moest ik als nog wachten, maar als alles goed zou gaan zou de badge een aanzienlijke tijdsbesparing opleveren, los van het wachten, aanschuiven en invoegen in de hete zon. Niet echt een antwoord op de vraag maar ik wilde het even kwijt. De badge is bij verkoop geactiveerd op de site kun je een account aanmaken die je reisgeschiedenis en je rekening bij houdt, even vogelen krijg je het zo voor elkaar, ik moest een dag wachten na aanschaf van de badge, mogelijk waren mijn gegevens nog niet verwerkt.
Geplaatst door: hans
, Datum:
24.08.2014 23:06
O ja, de tol wordt gewoon van mijn Hollandse bankrekening afgeschreven, dankzij het Europese IBAN nummer waardoor dit nu mogelijk is, hoeft geen creditkaart aan te pas te komen.
Geplaatst door: Xzgk8s
, Datum:
08.08.2015 23:08
Ik heb ook zo'n badge aangeschaft bij AREA. Tot mijn grote verbazing kreeg ik begin augustus een mail dat ik de badge had aangeschaft en ook had gebruikt. Nu ga ik hem echter pas eind augustus voor het eerst gebruiken, maar ondanks dat de badge nog in de verpakking heb ik de eerste rekening van 15 euro al binnen.
Nu had ik begrepen dat je alleen hoefde te betalen als je ook daadwerkelijk dat ding gaat gebruiken en niet als ik de badge gewoon in de verpakking heb zitten.
Heeft iemand deze ervaring ook?
Dus rekening als je hem niet gebruikt hebt?
Geplaatst door: Martijn severin
, Datum:
08.08.2015 23:42
Ja klopt maar is geen rekening voor gebruik maar soort administratiekosten of borg
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
09.08.2015 06:54
Wij hebben hem via de APPR besteld vorig jaar, probleemloos gereden en ook de nota klopte precies. Geen ervaring met borg oid hoor wat geïnd word.....
Geplaatst door: Martijn severin
, Datum:
09.08.2015 09:12
Je betaald eenmalig een klein bedrag kijk maar op je bestellings factuur . Niet op je tol rekening
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
09.08.2015 11:11
In ons geval alleen de aanschaf, ongeveer een tientje, verder de kosten vd maand waarin je rijd. Verder niets.