Tolbadge - wat als hij niet meer werkt?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: jansen.inge@home.nl
, Datum:
13.04.2018 11:40
Een paar jaar geleden hebben wij een tolbadge aangeschaft bij de ANWB (AREA).
Nu gaat natuurlijk de kans bestaan dat de batterij leeg is :-( .... en om met mijn vouwwagen achteruit te moeten rijden bij een tolpoort - liever niet natuurlijk.
Hebben jullie al weleens de tolbadge omgeruild?? Of zo gestaan in Frankrijk? Je kunt niet bij iedere peage de badge omruilen denk ik?
Of heeft iemand tips om tolbadge vanuit Nederland al om te ruilen voor een nieuw exemplaar?
Geplaatst door: ® Loesol
, Datum:
13.04.2018 11:53
Geplaatst door: Karin
, Datum:
13.04.2018 14:40
ja hoor. Misschien heb je hier iets aan.
De batterij kan leeg maar wel pas na een jaar of 5 . Kan de batterij van de badge leeg raken?
Dat is mogelijk. Wanneer de tolbadge op de juiste manier wordt gebruikt, gaat deze ongeveer 7 jaar mee. Er wordt gewerkt aan een speciaal waarschuwingssysteem om de klant te informeren over de status van zijn of haar tolbadge. Je kunt ook eventueel bij een van de AREA servicepunten in Frankrijk terecht. Zij kunnen de batterij testen en de badge eventueel omruilen. Controleer vooraf de openingstijden van de servicepunten.
Mijn tolbadge werkt niet, wat moet ik doen?
Indien de tolbadge niet naar behoren functioneert, kan het volgende aan de hand zijn: Bij een warmte-werende voorruit dient de tolbadge in het zogenaamde pasjesvenster (deel van de ruit waarop een gespikkelde stikker zit) aangebracht te worden. Dit zit niet bij elke auto achter de achteruitkijkspiegel. Bij bijvoorbeeld een C4 Grand Picasso zit dit een stuk hoger. Wanneer daar geplaatst werkt de tolbadge vaak wel.
Wanneer dit de problemen met de tolbadge niet oplost, kun je naar een van de Franse AREA servicepunten. Je wordt dan ter plekke geholpen door een van de AREA medewerkers. Als je in Nederland bent, kun je de tolbadge samen met het aftersales formulier aangetekend naar Frankrijk opsturen. Het adres staat op het aftersales formulier. Dit formulier kun je ook in je persoonlijke account vinden. Het voordeel hiervan is dat deze alvast voor een deel ingevuld is met jouw gegevens. Wij raden aan om een kopie te maken van het aftersales formulier en het verzendbewijs te bewaren voor eigen administratie.
Je kunt ook naar de ANWB-winkel gaan. Zij zullen de defecte badge blokkeren en zorgen dat er een nieuwe badge vanuit Frankrijk naar jou verstuurd wordt.
Geplaatst door: Ikke_76
, Datum:
13.04.2018 14:44
Ik heb vanochtend gechat met iemand van de ANWB maar zij geven aan dat het niet kan via hun.. heb jij ervaringen dat het wel kan bij een ANWB winkel? Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing :-) maar :-)
Geplaatst door: Trudy
, Datum:
13.04.2018 16:00
Makkelijk hoor, die badge. ;-)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.04.2018 07:19
Hahah Ik dacht precies hetzelfde. Eerst de moeite doen om hem aan te schaffen en dan de stress of die werkt of niet. En als die niet werkt weer een hoop gedoe. En dan de kans dat je teveel betaalt.
Heel handig! Ik rij liever over de binnenwegen. Een stuk mooier en relaxter.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
14.04.2018 19:50
Heel handig! Afgelopen jaar reageerde eerste tolpoort ook niet op onze 5-jarige badge. Dus contant betaald. Bij dit station was een kantoor van de APPR, kon hier gelijk een nieuwe badge ophalen. Wij hebben er vaak voordeel en gemak van gehad. Maar zie het zeker niet als verplichting om er eentje aan te schaffen. Wie in de rij wil en/of een langere reis wil, mag dat zelf weten.
Geplaatst door: marian
, Datum:
14.04.2018 20:39
Lees ik, wie in de rij wil of langere reistijd hahahah. Of alles daarvan afhangt. Ik heb hem niet en hoef hem niet. Langere reistijd krijg je door heel veel zaken, maar heb nog nooit langer dan 10 minuten voor de tol gestaan. En of het vreselijk is even in de rij te staan. In de file op zwarte zaterdag is erger denk ik, . Alsof je zonder die badge een probleem reis hebt. Wij reizen net voor het hoogseizoen of net erna, Zal zeker afhangen van de periode waarin je reist, maar buiten het hoogseizoen zeker overbodig
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.04.2018 21:54
Ach, ik ben direct met je eens dat er veel grotere problemen op de wereld zijn. Inderdaad, 10 minuten in de rij is het einde van de wereld niet (er zijn dagen dat ik langer in de file sta, zonder tolpoortje in de buurt). Maar als ik voor een paar euro per maand overal direct door kan waren is het dat mij (als veelgebruiker) wel waard.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
15.04.2018 11:05
Om maar weer even terug te komen op de oorspronkelijke vraag; wij hebben in 2012 de badge aangevraagd bij APRR. Alle jaren met groot plezier gebruik van gemaakt.
Heb hem nu (dus na 6 jaar gebruik) afgelopen 11 april gemeld bij APRR als defect en had 14 april (gisteren dus) een nieuwe in de bus. Moet nu de oude binnen 30 dagen retourneren om een rekening van € 30,00 te vermijden. Gaat dus morgen op de post.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
15.04.2018 11:43
Dus als ik het goed begrijp kun je het beste eerst door een ticket poortje gaan als je twijfelt of je badge nog werkt?
Want deze registreren ook je badge? Is die defect kun je als nog een kaartje pakken?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.04.2018 14:07
Met badge kun je altijd ook door de poortjes met de groene pijl. Maar dat hoeft niet, ook niet als je twijfelt: je kunt gewoon de T-poortjes gebruiken. Dit linkje noemde ik onlangs al in ander draadje: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=10290 Hier lees je precies wat je moet doen als je badge onverhoopt dienst weigert.
Geplaatst door: Ikke_76
, Datum:
15.04.2018 15:21
Heb er geen stress van te voren van hoor.... komt altijd wel goed :-)
Zat op hun site te kijken, maar wij hebben badge van Area..... rijden volgens mij veel andere tolwegen maar niet van Area :-) Dan wordt omruilen nog wel een ding denk ik?
Route du Soleil enzo is Vini (of zoiets toch)??
Geplaatst door: ® Monique9
, Datum:
16.04.2018 16:45
@ikke dat had ik vorig jaar ook al gezien weinig plaatsen om arena tolbadge om te ruilen als de batterij leeg is langs de route du soleil!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.04.2018 17:29
Ik heb het zoals Wil B gedaan. Mailtje gestuurd dat de badge defect was (hebben ‘m komende zomer 6 jaar en wil geen risico lopen) en kreeg netjes binnen een week een nieuwe thuis. De oude moest ik aan APRR retourneren. Super geregeld.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.04.2018 17:52
Area badge kun je alleen bij Area zelf omruilen en die hebben alleen paar plekken in de Alpen waar dat kan. Zelfs bij zusterbedrijf APRR kan het niet. Kun je dus slimmer online regelen.
Geplaatst door: ® Annies
, Datum:
16.04.2018 18:07
Zeker van tevoren regelen. Als je het tijdens reis doet moet je alsnog 24 uur wachten voordat de badge het weer doet. Hebben wij 2 jaar geleden gehad.
Geplaatst door: harry013
, Datum:
06.09.2018 22:33
Ik maak al jaren naar tevredenheid gebruik van de tolbadge. In al die tijd heb ik 2x meegemaakt dat hij niet werkte. Bij elke betaalautomaat zit een lezer waar je de streepjescode van je rolbadge voor houdt en wala, de slagboom gaat omhoog. In het 2e geval werkte dat niet. 1 Druk op de intercomknop en een vriendelijke medewerker vraagt om de code op de badge en wala, de slagboom gaat omhoog.
Als je eenmaal een badge hebt aangeschaft raad ik je aan om de 30km/u poortjes te pakken . Dat werkt altijd zonder stilstaan.
Wat betreft het teveel betalen, jet tarief is altijd betzelfde en na ye kijken op je factuur. Dit in tegenstelling tot bemande poortjes want het is algemeen bekend dat je wordt opgelicht omdat ze je een te hoge categorie laten betalen. Er zijn maar weinig mensen die dat doorhebben of er überhaupt iets van durven zeggen op zijn Frans.
Geplaatst door: harry013
, Datum:
06.09.2018 22:36
De tolbadge kun je gewoon bij de ANWB winkel aanvragen en omruilen. Zo geregeld en je krijgt hem meteen mee.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.09.2018 22:50
@harry013: waar haal je vandaan dat men je bij bemande poortjes te veel laat betalen? Van dat roemruchte onzinfilmpje (zie http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=9684)? Als je een andere bron hebt, hoor ik het graag. Maar ook bij bemande poortjes gaat de hoogtemeting bij mijn weten automatisch.