Campings bij treinstations door heel Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
30.05.2018 09:56
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
30.05.2018 10:00
Hoorde net van mijn man dat er in Saulieu geen trein meer stopt.
Geplaatst door: Den
, Datum:
01.06.2018 07:39
Klopt, is al een paar jaar gesloten.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
29.08.2018 19:52
Misschien leuk nog even te laten weten wat het geworden is, de ontvangen campingtips zijn gebruikt! Ze zijn eerst naar Bedoin geweest om ons op Garenne te bezoeken, daarna via Die (St Justin) en Embrun (Clapière), Lyon (hotel), Annecy (Le Belvédère) en Chamonix (camping weet ik niet), via Straatsburg weer terug. In Straatsburg was de camping vol en alle hotels in het (nabije) centrum helaas ook. Dat heeft ze doen besluiten maar gelijk met de nachttrein terug te gaan naar Nederland. Maar goed, nu de conclusie.... de treinen reden zeer slecht. Geen enkele trein is op tijd vertrokken, soms wel meer dan een uur vertraging zonder enige reden, dus gemiste aansluitingen. Sommige treinen rijden maar 2 keer op een dag en zijn ze dus niet verder gekomen dan gepland (Die en Lyon stonden niet op de planning).
De enige reis die vlekkeloos verliep was van Chamonix via Zwitserland en Duitsland naar Strassbourg.... Maar dat waren niet de Franse spoorwegen...
Op Interrail naar Frankrijk willen ze niet meer in elk geval. Met de auto doen ze het daarentegen graag nog een keer over!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.08.2018 19:56
Leuk om terug te lezen Angelique.
Toen ik vroeger op reis ging met het openbaar vervoer nam ik een lonely planet van dat land mee. Daarin kun je ook veel terugvinden van openbaar vervoer mogelijkheden / cq hotels of campings dicht bij stations. Wellicht een tip voor hun volgende trein of bus reis elders
Geplaatst door: treinenman Den
, Datum:
30.08.2018 01:49
He, Ik reis geregeld in in Frankrijk (en in andere landen), maar heel eerlijk gezegd zijn de Franse spoorwegen een puinhoop geworden. Reis je in stedelijk gebied gaat het allemaal wel, maar word je niet blij van de forensentreinen... De treinen van de lange afstand "Intercité" genaamd gaan ook nog wel (overjarige Corailrijtuigen die nóg maar es een keer gereviseerd zijn) , maar in wat minder stedelijk gebied lijkt het allemaal steeds meer met de Franse slag te gaan. Er is behoorlijk geïnvesteerd in (diesel)materieel, maar de infrastructuur blijft achter. Vreemd ook dat ook de meest kansloze stations in mijn ogen overbezet zijn wb personeel. De spoorwegen (volledig opgesplitst in allerlei dochterondernemingen) lijken voor de LGV (TGV) te kiezen.. check: https://www.treinreiziger.nl/internationale-vergelijking-stiptheid/