Tolbadge werkt niet meer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Van dijk
, Datum:
13.06.2018 22:22
Ja hoor.... wij zijn van de eerste lichting tolbadges en daar stonden we dan, de eerste tolpoort bij Toul, helaas hij deed het niet meer. Dan maar een kaartje trekken en op zoek naar een Espace Client. Helaas op zaterdag en zondag zij deze dus niet open en heb je nergens de gelegenheid om je tolbadge om te wisselen. Tijdens onze vakantie krijgen we in het zuiden bij La Ciotat de gelegenheid om een Espace Client te bezoeken. Maar dan ben je op de tolwegen van Vinci en niet van Area. En zo zijn er dus 7 stuks in Frankrijk. Helaas niets te wisselen dus maar een nieuw contract gesloten bij Vinci. Dat kost je de kop ook niet, 2,00 per maand als je de badge gebruikt. Nu kunnen we de Aerea badge opzeggen maar wellicht houd ik ze beide aan...... kan toch wel eens handig zijn.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.06.2018 00:09
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
14.06.2018 08:52
Het schiet natuurlijk niet op als iedereen met een tolbadge die niet werkt gaat communiceren aan de tolpoort om het nummer door te geven ;-) Dus je moet m altijd vervangen.
De Area service shops zitten alleen rondom rondom grenoble https://www.area-enligne.com/Area/PointsAccueil.aspx?site=area&lang=NL
Daar waren we deze meivakantie niet in de buurt en komende zomer ook niet. Heb m afgelopen week gewoon opgestuurd, met formulier wat je ook van de site afhaalt.
Overigens kun je van de site ook het formulier nemen om m op te zeggen, Dat formulier samen met de badge ook opsturen.
Geplaatst door: rotterdam
, Datum:
14.06.2018 12:29
ik heb vorig jaar gewoon voor de zekerheid een 2e badge besteld bij APRR, kostte geloof ik een tientje.
mijn oude badge, ca 7 jaar oud, werkte vorig jaar toch nog, dus de nieuwe bleef in de verpakking.
dit jaar maar weer kijken, zodra de oude niet meer werkt, kan ik gelijk de nieuwe aan het raam plakken...
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
14.06.2018 13:31
Je kan je tolbadge ook via de anwb op laten sturen, na 5 werkdagen heb je dan een andere in huis. Gisteren een mail gehad van de anwb met allerlei info over de badge en wat te doen als je denkt dat deze bijna leeg is. Hoe te handelen bij de poortjes enz.
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
14.06.2018 14:19
Geplaatst door: racc
, Datum:
14.06.2018 16:05
Hoi rotterdam, het is de bedoeling dat je de oude terugstuurt. Hij zal waarschijnlijk niet meer werken omdat je een nieuwe hebt met andere gegevens.
Na een maand krijg je een rekening van dertig euro (dacht ik) als je de oude niet terugstuurd.
Geplaatst door: Tina
, Datum:
14.06.2018 16:08
Wat een gezever weer om dat apparaatje. Zo makkelijk is het dus blijkbaar allemaal niet. Die beperkte tijdwinst op de snelweg kost blijkbaar enorm veel tijd.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
14.06.2018 17:15
Helemaal niet veel werk van gehad. Gewoon van tevoren een nieuwe besteld en oude teruggestuurd. Mailtje en envelop schrijven: ca. 5 minuten (eens in de 5 jaar) is dus 1 minuut per jaar. Onze tijdswinst is vele malen groter. Nu al weer zin in het piepje en om alle wachtenden voorbij te scheuren. ;-)
Geplaatst door: Martin
, Datum:
14.06.2018 18:31
Ik zie net als MaraM veel voordelen, en dan heb ik het nog niet over het piepje.
Wij hebben elk jaar echt behoorlijk wat tijdwinst gehad bij de tolpoorten.
En dat terwijl ik eerst ook sceptisch was en dacht dat het niets handig zou zijn.
@van Dijk: hoe lang hebben jullie die badge? (De onze is van 2014 en we hopen dat hij het nog doet)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.06.2018 19:58
@mar3tent: ik bedoelde dat ts geen tweede tolbadge had hoeven nemen. Gewoon blijven gebruiken tot ie echt leeg is, dan voor nood inderdaad even de help-knop gebruiken en daarna omwisselen voor een andere...
Overigens, ik heb het ding nu dik vijf jaar en zou 'm niet meer willen missen. Dit filmpje maakte ik toen ik 'm net had en toont waarom: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=8148
Geplaatst door: rotterdam
, Datum:
15.06.2018 07:34
hoi Racc, nee geen rekening van gezien. Als ik inlog op APRR staan beide badges "actif".
Geplaatst door: Van Dijk
, Datum:
15.06.2018 11:48
Ik weet niet meer precies hoe lang we de badje hebben, vermoed vanaf 2014.
Het enige wat ik met mijn bericht wil zeggen is dat omwisselen in Frankrijk dus niet zo makkelijk gaat, of het kantoor is gesloten op zaterdag en zondag of je zit in een ander gebied van de aanbieder van de badge ( Area, Aprr, Vinci etc). Testen in Nederland tijdens de ANWB testwagen dus of gewoon omwisselen na zoveel jaar en miet wachten tot het moment daar is. Wij vinden het systeem in elk geval super..... en een extra tientje hebben we er zeker voor over.
Geplaatst door: Mandy
, Datum:
15.06.2018 13:09
Als het allemaal zo makkelijk was dan kwamen er op dit forum niet zo veel vragen over. De tijdwinst is wat mij betreft marginaal. Zodra je een extra stop moet maken omdat een kind moet plassen dan verdwijnt je tijdwinst weer als sneeuw voor de zon. Het is erg relatief allemaal.
Wij blijven maar trouw aan onze credit-card en vermijden de tol eventueel waar mogelijk.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
15.06.2018 15:19
Ook wij ervaren alleen maar gemak van de tolbadge! Nooit meer in de rij staan, de factuur klopt bij ons altijd. Wat ons betreft dus helemaal geen gedoe. En mocht hij het ooit niet meer doen dan regelen we gewoon weer een nieuwe.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
15.06.2018 19:03
"Als het allemaal zo makkelijk was dan kwamen er op dit forum niet zo veel vragen over."
Vertel mij dan maar eens wat er moeilijk is aan koken op de camping of hoe je van utrecht in zuid frankrijk terecht komt terwijl de anwb online routeplanners biedt en via.michelin ook. Wordt toch elk jaar weer gevraagd ;-)
Kamperen ansich hoef je ook niet voor gestudeerd te hebben, maar daar vult zich dit hele forum mee... dusss....
Badge gehaald bij anwb, badge leeg en opgestuurd. Dat was de moeite die het me gekost heeft.
De auto die ik rijd is te groot voor me, dus ik kom nooit bij de poort om een kaartje te pakken of creditcard erin te stoppen, hang er half uit / gordel los etc. Doe mij maar gewoon die piep.
Geplaatst door: van Dijk
, Datum:
16.06.2018 21:31
Nogmaals, Peter hurktoilet, voor de DERDE keer, als je wacht tot hij het niet meer doet dan is omwisselen in Frankrijk dus echt niet zo makkelijk, dat was mijn tip. Je doet dit niet zomaar bij een eerst volgende tolstation. Inmiddels rijden wij nu weer lekker met de piep door Frankrijk! Maar met een jouwe badge gekocht in Zuid Frankrijk.......
Geplaatst door: ® stn
, Datum:
16.06.2018 21:41
Voor mij weer even een bevestiging dat ik prima door kan zonder zo'n badge. Effe pasje erdoor en hoppakee, weer doortuffen. T is vakantie!
Geplaatst door: Liz
, Datum:
16.06.2018 22:37
Heerlijk die badge! Niet zo zeer om 10 minuten eerder op de camping te zijn want zoals gezegd; een extra stop en je bent je tijdwinst kwijt. Het is vooral dat ik een gruwelijke hekel heb aan verplicht wachten. Wachten op iemand die niet bij het kaartje kan, zijn kaartje kwijt is, kleingeld moet zoeken, kaartje laat vallen, creditcard uit broekzak moet toveren. Deze ergernis blijft me bespaard met de bliep. vorig jaar hebben we bij het eerste tolstation onze lege badge om kunnen ruilen, heel eenvoudig. Maar niet te veel reclame, straks wil iedereen er eentje en kunnen we alsnog in de rij. Die rijden we liever voorbij.
Geplaatst door: rob
, Datum:
17.06.2018 11:04
Off-topic:
Ook ik heb een hekel aan wachten bij de tolpoortjes.
Daarom heb ik niet zo'n badge. Ik moet er niet aan denken net achter iemand te staan waarvan de badge net "leeg" is (wat dat ook mag betekenen).
Tip: als iedereen zo graag de rij voor badge en cartes opzoekt, is die suffe oude rij voor de ouderwetse kneusjes vast niet meer zo'n dom idee ...