Gratis reclame (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Archie
, Datum:
17.03.2019 01:31
Als webmaster van de hierboven genoemde hobby-website Archiescampings.eu probeer ik alle campings in Europa te lokaliseren. Vermelding op de website is gratis en ook de kampeerders kunnen gratis gebruikmaken van de gegevens. Er zijn geen reclames of reviews te vinden. Het is puur en alleen een service aan kampeerders om hen te helpen bij het zoeken naar een al of niet vooraf geplande overnachtingsplaats in combinatie met hun navigatieapparaat.
Mocht u als campingeigenaar dus nog niet door mij worden vermeld op de website, laat het even weten!
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
17.03.2019 06:55
Een geweldige app van archies om onderweg te kijken naar campings. Geeft via het kaartje precies aan waar je bent en welke campings er in de buurt zijn voor heel europa. Via de app kan je in de browser verder zoeken naar meer gegevens over de camping en reviews van campingsites.
Ik heb al veel profijt van deze app gehad. Bedankt hiervoor!
Geplaatst door: rob
, Datum:
17.03.2019 10:18
@Vakantie: wat mij betreft kan je de camping nu gewoon noemen.
Ik zie net een topic - geopend door de webmaster - waarbij er weer wordt verkondigd dat de camping die in 2018 dicht was, weer wordt geopend.
Met naam en toenaam, en omschreven met wervende bewoordingen.
Als dat geen reclame is, weet ik het ook niet meer.
@Vakantie heeft zich duidelijk bekend gemaakt als campingeigenaar en heeft zich duidelijk ingehouden, en zich alleen beziggehouden met het oorspronkelijke topic.
@webmaster: geef die camping maar gewoon vrij.
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
17.03.2019 13:09
@STeijg. Ik heb een jaar of 6 geleden al gevraagd aan de mensen van ACSI die hier ieder jaar komen inspecteren of we in de ACSI- voordeel gids konden komen. Het antwoord was: niet bij minder dan 50 plekken.
Plaatsing in de ACSI klein maar fijn gids is niet duur, maar een advertentie wel. En die advertentie moet je plaatsen om in aanmerking te komen voor de voordeelgids, maar dat is er dan eentje speciaal voor "klein en fijn" .
Het is wat.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
17.03.2019 13:49
Ik zie al waarom webmail in een aantal gevallen niet werkt.
Dit komt omdat de geadresseerde in zijn profiel heeft aangegeven geen webmail te willen ontvangen, maar desondanks komt het groene envelopje wel in beeld.
De webmail routine controleert voordat de mail verzonden wordt of de geadresseerde webmail wil ontvangen.
Ik zal later vandaag het probleem oplossen.
Geplaatst door: ® STeijg
, Datum:
17.03.2019 21:03
@inekefr
Wij staan zelf nu 3 jaar in de normale kortingsgids met 44 plaatsen, en in de afgelopen 10 jaar op verschillende campings met 30-40 plaatsen gewerkt welke allemaal Ook in de gids hebben gestaan. Waarschijnlijk heb je een inspecteur getroffen die zelf niet de kennis heeft. Contact opnemen rechtstreeks met de acsi bied hierin vaak de oplossing. Natuurlijk zijn zij blij met elke camping die 1000 euro per jaar wilt betalen.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
18.03.2019 10:03
Voor grotere campings zal adverteren in gidsen en bladen en een stand op een beurs meer opbrengen dan voor kleine campings. Maar ik heb de indruk dat de effectiviteit van een stand op een beurs of een advertentie in een gidsje flink aan het afnemen is. Zeker de jongere generatie maakt meer gebruik van online informatie.
Op het Internet gaat het om de conversie en moeten grote campings meer kosten maken om een goede bezettingsgraad te krijgen dan kleine campings.
Op het Internet kun je voor Euro 600.- zo'n 2000 bezoekers met interesse in kamperen in Frankrijk naar de website van een camping krijgen. Verblijf van een week op de camping brengt al snel Euro 200.- op. Dus bij een conversie van 0.11% heb je de kosten er uit (boeking van 2 weken, Euro 20.- per dag). Een betere conversie is winst. Met een goed toegankelijke, informatieve en goed uitziende website van een aantrekkelijke camping zou volgens mij de conversie zeker op 0.5% moeten kunnen uitkomen. Dus voor een camping met 30 plaatsen zou dat 10 extra boekingen van 2 weken kunnen opleveren. Tevens is er een goede kans dat een deel van deze kampeerders het volgende jaar terug komen als ze het naar hun zin hebben gehad en misschien komen er ook nog extra kampeerders via mond-op-mond reclame. Of ben ik te optimistisch? Als je in kortere tijd meer bezoekers wilt krijgen dan zullen in de meeste gevallen de kosten stijgen. Wek in je advertentie geen verkeerde verwachtingen door zaken verkeerd voor te stellen, want dat zal de conversie zeker doen dalen!
Hebben de campingeigenaren inzicht in welk percentage van de bezoekers van hun website vervolgens ook op hun camping kamperen, rekening houdend dat de meeste bezoekers van de site niet gelijk online zullen reserveren, maar dat pas op een later moment zullen doen?
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
18.03.2019 14:27
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
19.03.2019 17:47
@Johan. Als je CF opent, dan staan de laatste meningen geheel onderin, je moet ervoor scrollen. Dat is wat ik bedoel op de vorige pagina van dit draadje.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
19.03.2019 19:11
Irene1, op de hoofdpagina staat i.d.d. onderaan een slider die een paar van de laatste meningen in beeld brengt.
Dit is bedoeld om een wisselende content voor de hoofdpagina te leveren die er toe moet bijdragen dat Google de pagina hoog in de zoekresultaten plaatst.
Voor bezoekers die na hun vakantie een mening willen plaatsen heb ik speciaal de oranje knop REVIEW rechts boven geplaatst zodat ze met zo min mogelijk stappen het formulier kunnen invullen.
Bezoekers die geïnteresseerd zijn in de laatste meningen kunnen via het menu BEZOEKERS naar de pagina "Laatste meningen" gaan en hoeven niet helemaal naar onderen te scrollen.
Een bezoeker die in de meningen over een bepaalde camping wil lezen kan via CAMPING - Snelzoeken de camping opzoeken en vervolgens op de Tab "Meningen" klikken.
Maar helaas, het is eenmaal een feit dat mensen te vaak om meningen worden gevraagd en het daarom een beetje laten afweten, ook op andere sites waar meningen geplaatst kunnen worden. Alleen door meerdere keren een mail te sturen met het verzoek om een mening te plaatsen kan soms nog leiden tot het plaatsen van een summiere mening.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
21.03.2019 21:32
@Johan. De mogelijkheid via "bezoekers"kende ik nog niet. En de knaloranje knop "review" zie ik nu voor het eerst. Blijkbaar ben ik aardig selectief in wat ik zie als ik hier kom. Sorry. Ben wel trouw in het plaatsen van meningen, dat dan weer wel. ;-)