Geplaatst door: Wim
Datum: 18.09.2002 10:26
Hallo wij zijn voor volgend jaar op zoek naar een drukke grote camping met een mooi en groot zwembad en veel animatie voor jong maar ook voor oud.
We zijn nu 4 keer achter elkaar naar La Sirene geweest in Argeles sur Mer en dat beviel en bevalt goed maar we willen graag een keer wat anders.
Wie oh wie wil en kan ons helpen, de regio maakt ons niet uit als de kans op zon maar aanwezig is in Juli.
Groetjes Wim Petra & Bo
Geplaatst door: Cora
Datum: 18.09.2002 16:47
La Plaine Tonique in Montrevel-en-Bresse is een grote drukke camping met voor ieder wat wils. Hoe het weer in juli daar is weet ik niet, wij zijn in augustus geweest en toen was het prachtig weer.
Geplaatst door: Renée
Datum: 19.09.2002 17:40
la baume in frejus aan de cote d ázur is een grote camping met leuke animatie en prachtige zwembaden
Geplaatst door: Loek
Datum: 22.09.2002 10:09
In frejus ligt (naast la baume) ook Holiday Green dit is een camping met een hoog en laag gedeelte. Er staan redelijk veel sta-caravans. Mooi groot zwemad elke week vuurwerk
Aninmatie is prima evenals andere voorzieningen. Onze zoons vonden de disco perfect.
Nadeel is afstand tot zee je moet met de auto (zo'n 8 km)
Geplaatst door: Nesta
Datum: 23.09.2002 18:03
Camping Club Farret in Vias Plage is een geweldige camping direct aan het strand. Mooi groot zwembad en volop (avond)animatie. Druk gezellig dorpje ligt echt naast de camping.Nadeel is wel dat je er niet kunt reserveren.
Geplaatst door: Ruud Gras
Datum: 01.10.2002 19:29
Wim,
De bekende operators (Eurocamp, Eurosites etc.) verhuren vaak op grote, aktieve campings (3-4*, vaak veel animatie). Ook als je zelf een tent/caravan heeft, toch de moeite waard om hun aanbod eens te bekijken op www.huurtent.nl.
Geplaatst door: jetbos
Datum: 05.10.2002 16:31
Wij bezochten in 2001 camping Domaine de Pommier in de Ardeche. Een geweldige camping. Prachtig zwembad, veel animatie, een riviertje en veel speelgelegenheid voor kinderen (die van ons waren toen 5 en 8). De omgeving is prachtig. Je zit niet heel dicht bij de Ardeche, dus die hele grote drukte loop je mooi mis. Het sanitair was fantastisch, zeker als je een plekje zoekt achterop de camping. Daar zijn overigens ook de plaatsen met half schaduw, want dat heb je daar wel nodig, het is er meestal erg warm.
Geplaatst door: ® frans heffels
Datum: 12.10.2002 00:27
Wel van alles te doen maar veel knusser en familie-achtiger dan de genoemde campingfabrieken in Frejus is Pachacaid te La Mole , 15 km vanaf St Tropez . Ook hier een geweldig groot zwembad met alles te doen voor de kids , tot aan een Disco ( ondergronds , zodat de ouders er geen last van hebben . bekijkt u eerst maar eens de prive site
www.cotesdazuremobilehomes.com of www.pachacaid.com
Meer info , mailt u maar even . Een goede raad wacht niet te lang , want de meeste 4* campings aan de Cotes raken Nu mn in Juli en aug al VOL
Groetjes Frans
Geplaatst door: Toon
Datum: 27.11.2002 22:44
Het klinkt eigenwijs, maar als je naar een grote drukke camping wilt gaan, en tegelijk ook kwaliteit, goed weer, service etc wilt, gan dan eens naar de Costa Brava. Nauwelijks verder maar na jaren Frankrijk toch weer eens wat anders.
Geplaatst door: ellen
Datum: 30.11.2002 18:20
Beste Wim,
Ook wij zijn op La Sirene geweest en 't was daar inderdaad hartstikke gezellig. Wij wilden dus vorig jaar ook wat anders en zijn toen op La Baume geweest in Fréjus zoals iemand je hier op dit forum aanraadt. Maar onze ervaringen met La Baume zijn niet geweldig. Inderdaad een grote camping, moesten altijd een heel eind lopen voordat we bij't centrum waren (dus ook voor verse broodjes en je ned.krant). Mooie zwembaden maar de animatie vond ik maar niks. Voor grotere kinderen (onze dochter was toen 15) was er maar weinig te doen en de optredens die 's avonds verzorgd werden waren leuk als je zelf nog kindertjes hebt die hieraan meedoen, zoals een dansje maken voor het publiek.
Verder waren er vorig jaar in augustus bijna allemaal engelsen. De nederlanders die er zaten hadden overwegend kinderen in de leeftijd onder de 6 jaar. Als je op La Sirene geweest bent, vind je niet gauw een camping waar het net zo leuk en gezellig is (tenminste dat is onze mening, want wij zoeken ook nog steeds naar zo'n soort camping). Mocht je nog een hele leuke nederlandse camping weten met veel vertier voor tieners dat zou ik dat graag van je horen. Ben benieuwd.
Veel succes.
Geplaatst door: Josien
Datum: 13.01.2003 11:36
Wij zijn ook op La Baume geweest. In juni 2002. Wij vonden het toen fantastisch, maar de camping zat toen nog niet helemaal vol. In het hoogseizoen is het waarschijnlijk erg druk. Wij vonden de animatie wel erg leuk. Aantal keren per week cabaret o.i.d. in het amfitheater en bijna iedere avond disco of karaoke o.i.d.. Waar je wel bij moet uitkijken bij deze camping, is dat er een grote autoweg pal langs de camping loopt die op een deel van de camping duidelijk hoorbaar is (en volgens mij is dit het gedeelte waar de meeste staanplaatsen worden verhuurd, aangezien de rest van de camping helemaal vol staat met stacaravans en bungalowtenten van organisaties als eurocamp, eurosites etc. Ook sommige tenten staan naar mijn mening dichtbij dit geluid. Met jonge kinderen is dit een fantastische camping (laat ze echter niet van de waterglijbanen gaan (alleen voor geoefende zwemmers gezien de vaart waarmee je diep in het water belandt), ook het aantal badmeesters en de oplettendheid van hen rond het zwembad was opvallend goed.
Overigens gaan wij dit jaar naar Hippocamp (zustercamping van La Sirene in Argeles...). Benieuwd naar jullie ervaringen met deze camping).
Geplaatst door: brit
Datum: 13.01.2003 12:21
wij hebben voor dit jaar een plekje weten te bemachtigen op camping La Baume in Frejus. Camping is wel snel volgeboekt dus je moet snel zijn. We zijn er nog nooit geweest maar hebben al van verschillende mensen gehoord dat het er fantastisch moet zijn. Het is natuurlijk maar net waar je van houd.Veel succes met zoeken.
Geplaatst door: A. Poelman
Datum: 13.01.2003 12:45
Hallo,
probeer eens de andere kust van Frankrijk. Aan de Atlantische kust hebben wij leuke ervaringen op camping Eurosol in Saint Girons Plage: geen massa-camping (ongeveer 600 plaatsen) maar wel voldoende te beleven voor de jeugd. En het strand en de oceaan voor golfsurfen en bodyboarden op 700 meter. Alles is hier lopend te doen.
Geplaatst door: Mireille
Datum: 14.01.2003 16:16
Wij zijn 2 jaar geleden ook naar La Baume geweest ik zelf was toen 16 en ik heb het er goed naar mn zin gehad er is daar veel te doen zijn 2 zwembaden, tennisbanen, basketbal velden, fitness ruimte, je kan er boogschieten,enz.. bij ons was er heel mooi weer, wel een nadeel is dat je best wel een eindje moet rijden om naar het strand te gaan, maar je hoeft opzich niet eens naar het strand want op de capming is geneog te doen, voor de kinderen is er ook nog een recreatie team, alleen bij ins was het wel jammer dat het alleen in het frans was en ik spreek absolut geen frans voor de rest was er wel een nederlandse die ons ontving... leuke camping... aanrader naar mijn mening.
Geplaatst door: Andre
Datum: 23.01.2003 18:31
Weet iemand de naam van organisatie die de privé-caravans verhuurd in op camping La Baume
Het is iets van P&r of zoiets
bvd
Geplaatst door: karin
Datum: 23.01.2003 20:34
De organisatie die daar verhuurt is o.a. www.12camping.com, zij bemiddelen weer voor PenR ( of zoiets) kijk maar eens op hun site. groetjes karin
Geplaatst door: Peter Kerkhof
Datum: 02.02.2003 00:27
Wij gaan dit jaar voor de vierde maal naar Airotel Le Vieux Port, in Messanges (Aquitaines, ZW Frankrijk). Grote camping (+/- 1450 plaatsen), veel zwembaden, direct aan strand. Prachtig. Eén nadeel : je moet lang op voorhand reserveren als je langer dan 10 dagen wil blijven (camping blijkt zeer populair te zijn...). Groeten uit Antwerpen !
Geplaatst door: tineke
Datum: 04.02.2003 18:47
Wim, als je op zoek bent naar een drukke camping, met mooie zwembaden, veel animatie en veel nederlanders en uitermate geschikt voor tieners dan is camping Castell Montgri in Estartit echt wat voor jullie. Ligt 80 km. over de grens met Frankrijk. Voor ons was het te druk, maar onze jongens vonden het werkelijk te gek.
Geplaatst door: f
Datum: 16.02.2003 15:30
Kijk eens bij Le Vieux Port
Geplaatst door: lara
Datum: 03.07.2003 19:49
ik ben 2 jaar geleden naar la baume in de frejus geweest, het is wel een hele grote camping, maar ook heel leuk! er zijn 3(hele grote) zwembaden, elke avond disco, en het plaatsje frejus is ook heel erg gezellig!er is een haven, er zijn leuke winkeltjes, restaurantjes, heel erg gezellig. Dit jaar ga ik naar la sirene in argeles sur mer. wie kan mij daar iets over vertellen? er is ook een disco heb ik begrepen, vanaf welke leeftijd is dat? en op de site stond ook dat er een bus ofzo ging vanaf de camping naar het strand. klopt dat?alvast bedankt!
groetjes larissa(16 jr)