Geplaatst door: ® Wil B.
Datum: 04.10.2011 16:05
Terug van 3 weken le Brasilia in Canet-Plage (Veel zon, warm, kortom heerlijk gehad, dank u). Op de heenweg maakten we het volgende mee. Bij Montpellier tolpoortje uitgezocht met "CB" om af te rekenen met de creditcard. Bij het betalen zag ik in mijn spiegel een Fransman aanschuiven, op zich niet vreemd maar verbaasde me toch enigszins omdat het vrij rustig was en er diverse poortjes naast ons vrij waren. Na betaling trok ik op en de Fransman volgde op de voet. Zonder af te rekenen reed hij vlak achter ons aan het tolpoortje door. Mijn mond viel, bij wijze van spreken dan, anders staat het zo dom, open. Enkele meters verder wapperde zijn tolkaartje vrolijk uit het raam en de inzittenden hadden de grootste lol. Dat gebeurde vroeger bij de bemande poortjes niet.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: Jen
Datum: 04.10.2011 16:26
Proletarisch tollen heet dat.
Geplaatst door: Rob
Datum: 04.10.2011 19:44
Dattie zonder betalen met je meelift, mwah, de kans dattie gesnapt wordt is nl. nog redelijk groot.
MAAR DATTIE Z'N PAPIERTJE OP DE GROND GOOIT ..... WAT EEN ASO!
Geplaatst door: forumvolger
Datum: 04.10.2011 20:19
Kans dat je gepakt wordt niet volgens mij maar als je stopt voorbij de slagboom komt die wel op zijn auto, maar je bent zo perplex dat je daar niet aan denkt natuurlijk.
Geplaatst door: Ed
Datum: 04.10.2011 21:33
Langs de Franse tolwegen en bij de tolstations staan aardig wat videocamera's, dus de kans dat je bij zo'n actie gepakt wordt is aanwezig. Waarschijnlijk dus ook een vals kenteken. Er zijn nu eenmaal mensen die denken boven de wet te kunnen leven en daar nog trots op zijn ook.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 04.10.2011 21:50
Geplaatst door: Mar
Datum: 05.10.2011 11:36
Een volgende keer zal Wil wellicht als weer hetzelfde gebeurt (auto die aansluit terwijl andere tolpoorten leeg zijn) heeeeel langzaam optrekken, nog even "verkeerd schakelen" en wat haperen...
Geplaatst door: Slimpie
Datum: 05.10.2011 12:38
De meeste Peages hebben tegenwoordig camera's hangen met kentekenregistratie. Daarin meegenomen dat in Frankrijk de boetes (terecht) veel hoger zijn, zal deze meneer allang spijt hebben gekregen van z'n actie. Tenzij er ook sprake is van een vals kenteken, maar dan ben je denk ik professinal...
Geplaatst door: Silvia
Datum: 05.10.2011 15:20
Haha dat dacht ik dus ook, heel langzaam wegrijden, nog eens stoppen als hij onder de lat rijd enz. Maar wij rijden met caravan en trekken dus zowiezo al langzamer op dan dat je aleen met auto rijd!
Geplaatst door: Henk
Datum: 05.10.2011 15:27
Het is natuurlijk altijd een beetje zuur als je net een lading euro's hebt afgetikt als Hollander en je ziet dat notabene een Fransman niets betaald.
Maar om daarom voortaan nu sukkelig weg te rijden in de hoop/verwachting dat eventuele niet-betalers schade krijgen gaat me wat ver...
Geplaatst door: ® Wil B.
Datum: 05.10.2011 16:51
Zal inderdaad de volgende keer proberen zo langzaam mogelijk (nog langzamer?) op te trekken. Maar als je dit voor het eerst mee maakt ben je eigenlijk veel te verbaasd. Je bent ook eigenlijk al met zoveel dingen bezit; kaartje opruimen, creditcard opruimen. Ben ook wel nieuwsgierig of het dan niet lukt; als je er echt dicht op blijft zitten zou het poortje ook zo maar open kunnen blijven. Motor af laten slaan of laten haperen? Tsja, ben dan wel bang voor een kop/staart botsing en daar zit ik ook weer niet op te wachten. Misschien zo snel mogelijk optrekken zodat hij je niet kan volgen?
Wil B.