Route om Parijs (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mars12
, Datum:
06.07.2015 15:45
Wij gaan richting Argeles sur Mer en willen via Parijs gaan. Echter navigatie wijst ons redelijk door Parijs en elke keer trappen we er in en vergeten we een afslag ervoor. Als je het drukke gedeelte wil vermijden rondom Parijs, welke afslag moet je dan nemen om, om Parijs heen te rijden?
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
06.07.2015 16:54
Na het vliegveld Charles de Gaulle de afslag A3-A104 nemen. Dit is een dubbele afslag.
Dan kunt u kiezen voor de rustigere A104-N104 la Francilienne of de A 3 en vervolgens de A 86 die weer drukker is.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
06.07.2015 18:14
Geplaatst door: Joost
, Datum:
06.07.2015 20:14
Wij nemen ook de route via Parijs. Hoe is daar over het algemeen de drukte op vrijdag (24 juni) rond de middag? Is dan, ongevallen uitgezonderd, de periferique goed te doen?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.07.2015 10:41
Vorig jaar zijn wij ook op vrijdagmiddag (uur of half één) rond Parijs gereden op de laatste vrijdag van juli. Dat was een behoorlijk drama, enorme file. Dat heeft ons doen besluiten om niet meer op vrijdag bij Parijs in de buurt te komen. = )
We vertrekken nu een dag eerder en maken een tussenstop extra.
Geplaatst door: patrick
, Datum:
07.07.2015 14:29
Langs Parijs:
Neem de slimste route langs Parijs. We beginnen onze routebeschrijving op de rand van de heksenketel, een kilometer of acht voor Aeroport Charles de Gaulle, de Aire de Vemars-Ouest. Zet je kilometer dagteller hier even op 0.
0-8 km. De A1 is druk. Je rijdt na iets meer dan 5 km onder viaducten door, de start en landingsbanen van vliegveld Charles de Gaulle.
8 km Let op: de aankondiging van de richting A3 Paris-Est/Al04 Marne-La-Vallee. Die moet je straks hebben.
10km Houd rechts aan en neem de afslag A3 Paris-Est/Al04 Marne-la-Vallee.
11km. Houd de linker rijstroken aan en blijf de richting A3 Bordeaux/Nantes volgen.
21km. Een lastig punt. Hier moet een schijnbaar onlogische keuze worden gemaakt: houd rechts aan en neem de richting A86 Fontenay-s/sBois/Creteil.
23 km, Neem de linker rijstroken en rij in de bocht naar links onder het viaduct door.
27 km. Zoek in de lange tunnel de middelste rijstrook op, want in de tunnel buigt de rechter rijstrook vrij plotseling af naar Marne-la-Vallee/Metz/Nancy.
30 km. Je bent weer buiten de tunnel.
32 km. Rechts aanhouden richting Bordeaux/Nantes (A86)
33 km. Je rijdt op de brug over de rivier de Marne.
36 km, Opschuiven naar de tweede baan van links.
47 km, Het gaat nog steeds goed. Rechts aanhouden en blijf Bordeaux/Nantes volgen
49 km. Gewoon rechts blijven aanhouden richting Bordeaux/Nantes. Let op dat kleine rode bordje A10, dat is de grote autoroute naar Bordeaux..
51-55 km. Op een deel van de route staat Bordeaux niet op de richtingborden, maar dat kleine rode bordje A10 wel. Je zit dus nog steeds goed! Volg de richting A10.
55 km, Bordeaux verschijnt weer op de borden.
56 km, Let op: scherpe bocht naar links onder het viaduct door.
57 km, L`Aquitaine, de autoroute naar Bordeaux, nu kan er niets meer mis gaan.
Nu richting Orleans - Tours aanhouden.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
07.07.2015 14:51
Mooi beschreven, of overgenomen Patrick maar Johan heeft het over een drama..
En ik neem aan dat hij het niet heeft over de Francilienne.
Anders gezegd, wil je echt de kans op een drama vermijden dan is het enige denkbare alternatief die Francilienne.
Het is om maar het kan een hoop ergernis schelen.
Geplaatst door: patrick
, Datum:
07.07.2015 15:14
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
07.07.2015 15:53
We hebben deze "slimme" route ook meermaals gereden met de caravan.
Soms op zaterdag, soms op zondag en een enkele keer door de weeks.
Het veel voorkomend probleem is hier niet alleen de kans op files maar ook de soms hectische drukte.
Als er opgelet moet worden ivm afslagen of opschuiven van rijbaan dan komt het voor dat hoge vrachtwagens voor je gaan rijden.
Dat komt doordat we dan iets minder snelheid aanhouden waardoor deze ons gaan inhalen om vervolgens vlak voor onze neus weer naar rechts te gaan. De ene is nog niet geweest of de andere dient zich al weer aan..en zo gaat het maar door. Niet echt prettig moet ik zeggen.
En we zijn de ring Amsterdam gewend, dit is dan toch andere koek.
Vanaf het moment dat we de A104-N104 zijn gaan nemen is dat een heel stuk minder geworden.
Zowel de filekans als het rijgedrag om ons heen is minder heftig.
En natuurlijk worden we nog wel ingehaald door vrachtwagens maar dat gaat veel ontspannender.
We nemen daarom die extra kilometers voor lief, en zijn dan maar niet zo slim.
We voelen ons er gewoon een stuk relaxter door.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
07.07.2015 22:05
Gewoon de A86 en de borden Bordeaux volgen. Ik snap nooit dat mensen zo moeilijk doen over Parijs. Die 104 is echt niet zo ideaal, is vaak ook druk en een takke eind om, als daar wat gebeurt sta je ook vast. En als je al in de file terecht komt heb je tenminste ruimschoots de tijd om de borden te lezen en in of uit te voegen.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
07.07.2015 22:38
Eens met Hans. De 104 zit bomvol vrachtverkeer en verkeersknooppunten. Was geen pretje. De 86 is druk, maar overzichtelijk. Utrecht ten tijde van de aanpassing van de A2 was erger ;-)
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
08.07.2015 08:45
https://youtu.be/6E3JpzkMViQ
We verschillen dus van mening.
En dat moet kunnen.
Maar dat je Parijs gemakkelijk en "met 2 vingers in de neus" rondt over de A86 is ook niet waar.
Ieder beleeft het op zijn of haar manier.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
08.07.2015 09:44
Ik denk er niet over om om te gaan rijden bij Parijs,gewoon de kortst mogelijke route,wel even goed "timen" wanneer je Parijs passeert dan heb je geen probleem.
Geplaatst door: j
, Datum:
08.07.2015 13:46
Met caravan alleen via de Francilienne. Gaat meestal vlot, ideaal op zondag omdat er dan geen vrachtverkeer rijdt.
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
08.07.2015 19:33
Wij rijden (zonder caravan) de periferique: Groot voordeel: geen doorgaand vrachtverkeer, geen auto's met caravans, Het is gewoon: drie rijbanen vol met stadsverkeer (dat is als ik het goed heb een rijbaan minder dan de rondweg van Amsterdam) . In de spits druk druk , daarbuiten minder druk.
Mijn ouders waren 50 jaar geleden angstig voor de periferique. Toen was Oude RIjn bij Utrecht een enorm groot, druk knooppunt. De periferique is in de jaren daarna niet uitgebreid, NL heeft veel drukkere wegen gekregen! De mythe blijft bestaan!!! Ga niet door Parijs!
Normaal doen wij er een half uur over. Van de Gaulle tot na de porte d'italie! Okee er kan een ongeluk gebeurd zijn en je moet even snappen hoe het met de motorrijders werkt! Maar voor ons nooit mee A 86 of 104 (de snelste route is trouwens echt Parijs in, langs d'arc de triomphe, maar dan moet je wel van de Parijsse rijstijl hoduen ;) )
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
08.07.2015 19:49
'De snelste route is gewoon Parijs in via de Arc de Triomphe'. Tuurlijk. Alleen 's nachts misschien, maar dan rijd over alle rondwegen ook zo de stad voorbij.
Vorig jaar ook een keer een stuk Perepherique gereden, maar alleen omdat we in het centrum van Parijs moesten zijn. Vond het erg rommelig rijden met die opritten om de paar honderd meter. Als je niet in het centrum van Parijs hoeft te zijn neem je het beste de A86. En als het heel erg druk is beter de N104/A104.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
08.07.2015 21:27
@Inekefr..de ring A10 rond Amsterdam is grotendeels 3 baans...
Geplaatst door: Kees
, Datum:
08.07.2015 21:40
Fijn om te weten,je had ook kunnen schrijven dat een olifant een slurf heeft,heeft net zoveel toegevoegde waarde.
Die francilienne van je is een grote berg ellende en nog flink om ook.
Zeker in augustus gewoon de kortste route nemen,heel Parijs is op vakantie,dus stuk rustiger.
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
08.07.2015 23:01
Dankjewel Jan52 . Ik zei "als ik het goed heb", dat had ik dus niet. excuses ;)
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
09.07.2015 08:52