Sluiten

Clicochic Camping Le Petit Nice in Pyla sur Mer

Clicochic Camping Le Petit Nice

Camping Le Petit Nice ligt op enkele kilometers van de duin van Pyla, in de schaduw van de zeedennen.

Men heeft vanaf de camping direct toegang tot de prachtige, uitgestrekte zandstranden zodat men optimaal van de zee kan genieten.

Kom in het bassin van Arcachon bezienswaardigheden ontdekken zoals de duin van Pyla (de hoogste duin van Europa), het meer van Cazaux...Profiteer van een ontspannen vakantie in een ongedwongen en rustige sfeer.

Het Bassin d'Archachon staat ook bekend om de vele sporten die mogelijk zijn (o.a. paragliden, surfen en zeilen), wandelingen en boottochten naar l'Ile aux Oiseaux of de Leyre Delta. Ontdek ook de oesterskweek, het symbool van de regio, en geniet van de smaak van oesters aan de rand van de zee!

+ Campinggids

Afstand vanaf Utrecht:1098 km,
      waarvan 1025 km snelweg.
      GPS coördinaten: 44.57268 / -1.22459
      (44° 34' 21.6'' N    1° 13' 28.5'' W)

Faciliteiten:

Clicochic Camping Le Petit Nice
Laatste mening

Algemene beoordeling

Wij zijn begin juli 2008 hier geweest. We zijn 6 nachten gebleven. We hebben erg veel overlast gehad van de animatie, maar ook van de bezoekers van de camping. Wij kregen mensen naast ons die de autoradio zo hard zetten dat wij elkaar niet meer konden verstaan. Na melding bij de receptie, werd daar weinig aan gedaan. Tot 's nacht 03.00 uur hadden we extreme overlast, werd er over onze tent geplast(!) en werd er hard geschreeuwd. De beveiliging was niet in staat om de rust te herstellen. Onze kinderen waren bang en wij ook! De volgende dag vertrok het stel, maar waren wij deze camping wel zat. De plaatsen waren piepklein, onze tent kon er maar net op staan. Het viel ons ook op dat er erg veel mensen autoradio's aan hadden staan met luide bassen. Erg vervelend. De omgeving was overigens schitterend en de huurchalets aan het strand prachtig. Dat is een overweging waard.
Mevr. Agnes de Groot  10-08-2008

Fam. marjolein
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Wij hadden voor deze vakantie niet gereserveerd op deze camping ,omdat het nog weleens voor komt dat de plaatsen tegenvallen.. Bij aankomst moesten een van ons zijn id inleveren die we heel de vakantie niet meer terug hebben gehad .. voor ons was het sanitair goed in de tijd dat we er zaten gezellige staanplaatsen mooi uitzicht leuke vakantie gehad.. toen we ons op de laatste dag hadden "uit gecheckt" en de id kaart terug kregen vroegen we of we nog een rondje mochten lopen over de camping om een plaats voor het jaar daarop uit te kiezen .. we moesten de id kaart weer inleveren en wel binnen het uur terug zijn anders moesten we de rest van de dag bij betalen! vorig jaar zijn we terug gegaan zonder te reserveren dus maar ze hadden geen plaats meer op dat moment .. het was een leuke vakantie ,mooi opgezette camping ,niet voor mensen met kleine kinderen die vanaf de camping naar het strand willen en het personeel bij de receptie mag wel wat vriendelijker en het eten in t restaurant ook want ik heb 2 dagen een zware voedselvergiftiging gehad na het eten van salade met vis!!
Mening nr: 36145
Datum: 16-08-2007
Dhr. Van den Bleeken Ronald
juli - augustus 2007
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Plaatsen op camping te krap voor grote caravans.Je kunt best even vooraf gaan kijken of de plaats U wel bevalt. Sanitair te weinig en niet altijd even netjes. Lawaai van bar en animatie moet dat tot 12 u duren zelfs als er nog weinig volk op het terras zit. Toegang tot strand is niet zo gemakkelijk steil naar beneden dan terug naar boven op de duin en dan steil naar strand afdalen en dan ook terug na een middagje strand vermoeiend. Iets verder is wel een strand met auto bereikbaar, veel parkeergelegenheid "Le petit nice". Bij het binnenkomen van de camping steile moeitlijke oprit met caravan, maar er wordt wel hulp gegeven om de caravan te plaatsen. Voor inkopen is er een grote supermarkt op +/- 9 km
Mening nr: 31608
Datum: 13-10-2006
Mevr. Corrie van 't Veer
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Deze zomer twee weken in een huur-bungalowtent op deze camping verbleven. Na een weekje op een rustige camping in de Dordogne, was het echt even wennen. Inderdaad een volle camping met krappe plaatsen. De camping toonde daardoor ook wat rommelig. De huur-bungalowtenten lagen halverwege de camping; hierdoor hadden wij 's avonds geen last van de animatie. Jammer ook dat de animatie alleen in het Frans (en zeer gebrekkig Engels) was. Het uitzicht vanuit de huurcaravans die gelegen zijn onderaan de camping en in de duinen is geweldig. Daar heerste volledige rust. De omgeving is mooi maar ook zeer toeristisch. De zee/golven zijn geweldig. Wel hele leuke mensen ontmoet, dus al met al hebben wij het toch naar ons zin gehad.
Mening nr: 30190
Datum: 21-08-2006
Dhr. jan
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Leuke camping, alleen de plaatsen zijn erg klein. De slagboom om 22.00 gesloten maar hoe kan het dan dat er tot 1.00 nog diverse auto's rondreden? Zwembad te klein en zeker na mate de vakantie vorderde werd het water steeds warmer. Sanitair schoon maar ik sluit me bij diverse meningen aan dat de open afvalbakjes niet echt fris waren. Ook de douches waren 9 van de 10 keer niet voorzien van warm water. Vriendelijk personeel dat ook erg behulpzaam was. Fantastisch uitzicht boven aan de duin.
Mening nr: 29965
Datum: 19-08-2006
Mevr. Ellen Visser-Wassink
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Wij kwamen op Le Petit Nice, nadat we een week in de Dordogne op een kleine, gemoedelijke camping hadden gestaan. Dat was wel even schrikken bij aankomst! (We zijn overigens wél vriendelijk ontvangen en geholpen door de Belgische dame, in het Nederlands..) Zeker na onze ervaringen op de vorige camping schrokken we van het massale van Le Petit Nice. Wij hadden een tent gehuurd op een krap stukje grond. Hier hadden we ook eigenlijk de auto moeten parkeren, maar de pogingen hebben we al vrij snel gestaakt. Ik heb weinig/ geen ruime campeerplaatsen gezien, erg hutje mutje allemaal.. We hebben op onze plek geen last gehad van de animatie. Maar het is zeker geen rustige camping. Sanitair viel mee, maar ook wij vonden de niet afgesloten afvalzakjes onsmakelijk Achteraf hebben we best een goede week gehad (ondanks het niet zo fraaie weer), maar we zullen ook niet meer terugkomen.
Mening nr: 29740
Datum: 16-08-2006
Dhr. Bert Oving

Algemene beoordeling

Mede naar aanleiding van de positieve reacties op deze site, hebben we gereserveerd op deze camping. Vanwege de afmetingen van onze caravan hadden we op een grote plaats gevraagd en deze ook bevestigd gekregen. Bij aankomst vroegen we of we eerst de camping mochten bekijken en onze plaats in het bijzonder. Dit was pas mogelijk na betaling van de volledige som van het verblijf! Je raadt het al: caravan paste er net op, voortent hebben we maar niet opgezet. Omdat wij vanwege de caravan-plaatsen nogal dicht bij het restaurant stonden, hebben ook wij nogal last gehad van de animatie 's avonds. Triest om te zien dat zelfs voor slechts 3 man op het terras de herrie nog tot 12 uur door moest gaan. Zelfs een paar keer gevraagd of het wat zachter kon. Al met al een camping om snel te vergeten; ondanks dat toch een goede vakantie gehad.
Mening nr: 29376
Datum: 13-08-2006
Mevr. Griteke Preusting

Algemene beoordeling

Ik sluit me helemaal aan bij de meningen van voorgaande kampeerders van 2006. Ook wij stonden vrij vooraan. Totaal geen rust dus tot ver na 12 uur 's nachts. Hierbij kwam nog de storende weg langs de camping met de loeiende sirenes van elke auto die er maar langs reed. En de val van een enorme denneappel zo nu en dan op de caravan. Je schrikt je echt lam als je ligt te slapen. De "vriendelijke" Nederlands-talige mevrouw, was in ons geval helemaal niet zo vriendelijk. We hadden een meningsverschil en ondanks dat zij wist dat wij Nederlanders waren, bleef zij stug Frans doorpraten. Aangezien wij niet wisten dat zij Nederlandse was, hebben wij in gebrekkig Frans en Engels ons verhaal gedaan. Nadat wij wisten dat zij ons goed kon verstaan en haar er mee geconfronteerd hadden was haar opmerking: "Ik wilde eerst wel eens horen wat jullie tegen elkaar te zeggen hadden". Bedrieglijk gewoon. Sanitair inderdaad niet goed. Urinestank en vieze afvalbakjes, regelmatig koud of geen water. Eén pluspunt: het stokbrood was heerlijk! Geen :"Sunshine" voor ons (dé tune op de camping, 3 x daags), hier komen wij NOOIT meer terug.
Mening nr: 28542
Datum: 06-08-2006
Dhr. Rob Korteweg

Algemene beoordeling

We hebben deze zomer 12 nachten op deze camping doorgebracht. Afgezien van het feit dat het personeel heel vriendelijk was, met name de Nederlands sprekende mevrouw bij de receptie, gaan we nooit meer terug. We zijn alle avonden geteisterd door het fenomeen "animatie"! Tot ver na middernacht werden we beziggehouden door een georganiseerde bak lawaai die zijn weerga niet kent, in de vorm van karaoke, mister verkiezingen, disco, en groepjes muzikanten van zeer twijfelachtig allooi! En dat terwijl we een rustige plaats hadden gevraagd, omdat we kampeerders zijn die rekening houden met de buren. We zetten de radio wel aan, maar zacht en we fluisteren 's avonds omdat er mensen slapen of dat willen. Zo niet op Le Petit Nice, daar is herrie onderdeel van het concept! Wellicht bedacht door grote ketens als Sunelia en Yellow. Dus als u wilt kamperen zoals het ooit bedoeld is, zorg er dan voor dat u hier niet verzeild raakt, want hier is van uitrusten geen sprake! En dan nog even over het sanitair: het was weliswaar redelijk schoon, maar open afvalbakjes met blozende tampons en ander visueel ongerief! Neem me niet kwalijk, maar ik werd er niet goed van!
Mening nr: 28217
Datum: 03-08-2006
Dhr. Roy & Petra
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 7|

Algemene beoordeling

Op onze reis hebben we één week op deze camping gestaan. De camping ligt prachtig ten opzichte van de zee. Het duin is aardig steil, maar te doen. Het voordeel is dat de camping een eigen strandopgang heeft waardoor het niet druk is. Door de zandbank is de zee hier niet ruig. Een voordeel met kleine kinderen. Wel is het snel diep. Wij stonden vlakbij zwembad, supermarkt en restaurant. Dit zijn ook de plekken die het meest gebruikt worden voor grote caravans en campers. Nadeel hiervan is dat je iedere avond vanaf 21:00 tot 24:00-01:00 uur 'getrakteerd' word op de behoorlijk luidruchtige Franse animatie. (inderdaad; Karaoke, Mister-verkiezing, Rodeo, Quiz, etc) De plekken die wat verder weg liggen / lager liggen hebben hier geen last van. De kinderanimatie was voor 99,9% alleen Franstalig waardoor onze kinderen van 3 en 5 hier niets aan hadden. Er zijn 3 toiletgebouwen. Eén gebouw is verouderd, de andere twee zijn modern. Het sanitair is redelijk schoon maar de douches waren tijdens ons verblijf regelmatig koud of er kwam nauwelijks water uit.
Mening nr: 27943
Datum: 31-07-2006
Mevr. fam Tésor
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Wij zijn er in juli 3 weken geweest ( omdat we vooraf moesten betalen anders waren we zeker eerder weggegaan) Als je van rust en natuur houdt, prima camping, behalve het mooie strand is er namelijk niks te doen. Of je moet van Karaoke en mister camping verkiezingen houden. Er word iedere avond wel iets georganiseerd omdat er verder geen dorpje in de buurt is denk ik. Het zwembad is inderdaad erg klein het water was erg warm en niet echt schoon. De douche bij het zwembad doet het ook niet. Het sanitair is redelijk schoon maar de douches zijn of koud of er komt bijna geen water uit. Van de eerste 10 wastafels was bij 8 het licht stuk, na dit drie keer te hebben doorgegeven hebben we het er maar bij gelaten. Mooi strand petit nice zonder klim op kleine 5 min rijden. Poort gaat al om 22h00 dicht, terwijl er nog iets te doen is bij het restaurant tot een uur of 12. Zeker geen 3 sterren waard!
Mening nr: 20166
Datum: 29-07-2005
Mevr. J. Willemsteijn
juli - augustus 2005

Algemene beoordeling

Bij aankomst werden wij zeer vriendelijk te woord gestaan bij de receptie. Vervolgens plaatste het campingpersoneel onze caravan op de voor ons gereserveerde plaats. Het sanitair was zeer schoon. Wij vonden deze camping lekker rustig. Een animatieteam zorgde voor het vertier (wel hoofdzakelijk in het Frans). De duin is erg steil, waardoor het uitzicht mooi is, maar de klim vanaf het strand een belasting is voor de kuiten. Door de zandbank voor de kust heb je hier echter met kleine kinderen geen last van de enorme golven. Dit gedeelte van het strand is trouwens ook lekker rustig. Drukkere stranden met hoge golven liggen bij Biscarosse. Wij hebben hier in ieder geval genoten!
Mening nr: 19956
Datum: 26-07-2005
Mevr. Arthur Boon
juli - augustus 2005
Algemene indruk: 9| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Prima Camping. Tex-mex is idd goed:-) Prima sanitair, zwembad en een supermarkt met een prima asortiment op de camping zelf. Carrefour, Hyper-U en Intermache op 10 min. Stranden, makkelijk en minder makkelijk begaanbaar, in overvloed. Verder ligt Bordeaux op zo'n 70 km en is zowel per auto (wijnroutes) als trein (stadsbezoek) goed te doen. Een aanrader inderdaad!
Mening nr: 15364
Datum: 30-08-2004
Dhr. Jeroen en Annemieke
juli - augustus 2004

Algemene beoordeling

Wij zijn een week naar deze camping geweest. Het is ons prima bevallen. De kampeer plekken zijn schoon bij aankomst, sanitaire voorzieningen schoon en meerdere maalen per dag schoongemaakt. Het strand is niet echt handig te bereiken vanaf de camping maar 5 minuutjes rijden naar plage petit nice is een geweldig mooi strand en voldoende parkeerplaatsen. Om grote boodschappen te doen moet je ongeveer 10 minuutjes rijden maar ja dan zie je ook nog wat van de omgeving. Een aanrader is als je uit eten wilt gaan: De TEX-MEX !! Heerlijk eten langs de weg richting Archachon. Top Camping !!!
Mening nr: 13683
Datum: 12-08-2004
Dhr. Stan van der Laan
juli - augustus 2004

Algemene beoordeling

Echt een geweldige camping!!! Wij hebben er deze zomer twee weken gekampeerd en hebben er een super tijd gehad. Er wordt een hoop georganiseerd voor zowel de kleinsten als de kids tot een jaar of twaalf. S' avonds geen herrie en gelukkig niet al te veel regels zodat iedereen normaal blijft doen. Sanitair echt schoon en ruim voldoende aanwezig. Zwembad heel mooi en overzichtelijk, niet zo groot maar ook niet zo druk. Enigste aandachtpunt is dat het strand weliswaar aan de caming ligt maar dan moet je wel van een steil duin af wat met echt kleinere kinderen niet zo makkelijk is, niet getreurd dichtbij liggen verschillende bewaakte stranden dat van Biscarosse is echt geweldig. Kortom een echte aanrader!
Mening nr: 10941
Datum: 05-06-2004
Dhr. Roel van Laar
juli - augustus 2000
Algemene indruk: 10| Kwaliteit Sanitair: 9|

Algemene beoordeling

Ik ben hier een tijdje geleden geweest met mijn ouders en broertje en ik weet niet of er in de tussentijd wat verandert is, maar ik heb hier een hele leuke tijd gehad. Er waren niet vreselijk veel nederlanders maar de nederlanders die er waren, waren relaxte mensen waarmee ik veel lol heb gehad (en er was ook nog een heel leuk frans meisje :-)). Het jaar daarop zijn wij en nog iets van 3 andere families weer naar deze camping geweest omdat het zo leuk was. Daarna heb ik ook nog een aantal keren in nederland afgesproken met wat mensen. De camping is op zichzelf niet heel erg modern en uitgebreid maar alles is goed geregeld en de ligging is erg goed. Ook word ervoor gezorgd dat er 's avonds geen herrie gemaakt word waardoor je lekker kunt slapen. De camping ligt echt letterlijk aan het strand en de hoge duinen wat vet is en voordelen heeft. Er worden geloof ik elke week 2 disco's gegeven en er word bijna elke avond wel wat gedaan "vooraan" maar bij de dichtbijliggende camping kun je elke avond naar een disco. Kortom deze camping is leuk.
Mening nr: 2466
Datum: 14-11-2002
Dhr. Jeroen Bouwmeester
juli - augustus 2002
Algemene indruk: 5| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

De folder beloofde ons een flink zwembad. Dat viel flink tegen, erg klein. De camping wordt vooral bevolkt door fransen en duitsers, met hier en daar een verdwaalde nederlander. Voor parapente, hoge golven, duin klimmen ideaal. Het achterland stelt echter niets voor. Ook de intermarche is even rijden. Het toezicht op de camping viel ook erg tegen. Al met al te weinig camping voor het geld wat je ervoor betaald.