Geplaatst door: ® anne-marie
Datum: 03.06.2009 12:31
Wij willen mischien via duitsland rijden naar de gard ( la vallee verte ), heeft iemand daar ervaring mee? Wij wonen zelf in de achterhoek.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 03.06.2009 13:26
Hallo Anne-marie, er zijn hier al vaker vragen over gesteld. Hier heb je alvast 1 link. http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=22996
Geplaatst door: ® Nora
Datum: 03.06.2009 13:44
wij twijfelen daar aan, ik zag op, volgens mij, de anwb site, dat op de drukke dagen (zaterdagen) ook in Duitsland erg druk is.
Wij denken nu om op zondag te gaan rijden en dan in 1 dag.
gr Nora
Geplaatst door: Carolien
Datum: 03.06.2009 14:54
Wij zijn wel eens via Duitsland gereden maar dit beviel mij niet zo goed. Enorm drukke wegen en veel wegwerkzaamheden. Evt. kun je wel via Aken rijden en dan daar de Ardennen in. Ik vond dat nog wel een aardige route maar het is wel lang geleden dat ik zo ben gereden en er zal wel het e.e.a. veranderd zijn. Inmiddels woon ik ook in de (noordelijke)Achterhoek en ga toch maar via de A73 naar het zuiden!
Geplaatst door: ® anita
Datum: 03.06.2009 15:20
We hebben verschillende routes door duitsland naar frankrijk gereden. Via zuid-duitsland is om. Via Venlo-Koblenz-Trier of Venlo-Prum-Bitburg-Trier, dat is te doen op zondagmorgen.
Wij rijden zonder aanhanger dus ik weet niet of we dit jaar die route weer rijden. Door de week is het ruhrgebied ook druk.
De route via Aken ken ik nog niet.
Vorig jaar zijn we op de terugreis weer een keer via Belgie gereden en dat is prima bevallen. Tja in nederland blijf ik het een crime vinden maar op een vroege zondagmorgen of s'avonds na de spits is het wel te doen. Wij wonen in Overijssel.
Geplaatst door: Johan
Datum: 03.06.2009 15:31
Via Prum- Bitburg- Trier- Luxemburg rijden wij altijd.
Als je via deze weg gaat is het vanuit het oosten een stuk richter.
Wij vinden het erg fijn rijden en gaat heel erg snel.
Je kunt goedkoop tanken in Luxemburg en het verkeer vanuit Belgie is er dan nog niet bij, waardoor het lekker rustig is met tanken.
Wij wonen in de buurt van Arnhem en via Duitsland rijden het eerste stuk is ideaal!
Geplaatst door: ® Henk Schoenmaker
Datum: 03.06.2009 19:15
Vanuit Winschoten gaan wij altijd via Duitsland. A31, Bottrop, Oberhausen en dan onder Keulen door, Bonn, Meckenheim, Mendig Mayen en zo via de A48 naar AbDr Moseltal, Trier en zo naar Luxemburg. Vooral stuk tussen Leverkussen en Keulen is filegevoelig, max. 15 minuten vertraging gehad al die jaren. Prima route voor auto met caravan. Tussen Mayen en AbDr Moseltal wel wat hellinkjes.
Geplaatst door: ® Manon
Datum: 03.06.2009 20:44
Ook wij wonen in Overijssel en wel vlak bij de grens en dus ook vlak bij de Duitse A31 (we wonen in Enschede). Dus als we Oost, Zuid-Oost gaan kiezen we toch sneller voor Duitsland. In het weekend best goed te doen hoor, het rijdt lekker door en prima rustmogelijkheden onderweg. Als we door Duitsland gaan zijn we binnen anderhalf uur bij Venlo, als we door Nederland gaan duurt dat veel langer!
Geplaatst door: Joyce
Datum: 04.06.2009 11:57
Vanuit Hengelo (ov) is onderstaande weg heel goed te doen en als je op tijd wegrijdt (ruim voor 7 uur) heb je weinig last van de drukte. Bij Keulen de 1 afrijden, die gaat over in een B-weg (51) en die is goed te rijden ook met caravan. Delen 1-baans, 2-baans en delen snelweg. Blankenheim, Stadtkyll, Bitburg, Trier, dan kom je bij Wasserbillig Luxemburg binnen. Tank hier want verder is het altijd erg druk in Luxemburg zo ook op de 1e stops in Frankrijk is het druk. Succes.
Geplaatst door: Joyce
Datum: 04.06.2009 12:00
Nog even bericht aan Nora, wij vertrekken altijd op zaterdag en als je op tijd wegrijdt van huis dan ben je zo in Luxemburg via Duitsland.
Geplaatst door: Rob
Datum: 04.06.2009 19:33
Ook wij rijden vanuit Arnhem vaak langs Trier. Rijdt ook op werkdagen behoorlijk door. Tanken ook op de eerste stop in Luxemburg en kopen dan gelijk de nodige nicotinestaafjes in.
De eerste overnachting maken we meestal in Meursault ( iets onder Beaunne)
Geplaatst door: carel
Datum: 08.06.2009 15:05
Ook ik rij via Duitsland vanaf Assen bij Emmen de grens over en dan de 31 naar Frankrijk (Montpellier) maar ga zelfs bij Freiburg Frankrijk in. Vind het heerlijk rijden in Duitsland.
Geplaatst door: Carolien
Datum: 08.06.2009 17:53
Annemarie, gewoon proberen dus! Het is nl. heel persoonlijk! De een vindt het heerlijk om door Duitsland te rijden, de ander vindt het helemaal niks!
Geplaatst door: lilian
Datum: 08.06.2009 19:52
Hallo,
Vorig jaar zijn wij vanuit Hoogeveen via duitsland naar la vallee verte gegaan. We hadden daar iets gehuurd, dus niks achter de auto. We vertrokken om 19.30 uur uit Hoogeveen en we waren om 8.30 uur op de camping. Heerlijk doorgereden in duitsland. Dit jaar gaan we weer naar zuid frankrijk en weer door duitsland
Geplaatst door: John
Datum: 01.07.2009 11:51
Ga al 6 jaar naar Spanje en Zuid-Frankrijk, eerste 2 jaar via luxemburg en de laatste 4 jaar via Duitsland en dat is echt veel sneller als je in het weekend rijd. Het is wel ongeveer 100km. Moet wel zeggen dat ik altijd om 19.00 uur wegrijd dus het grootste deel `s nachts rijd.