Geplaatst door: ® Yolanda
Datum: 14.07.2011 12:48
Wij gaan naar St. Privat (Ardeche) en willen nu eens niet in één keer doorrijden maar lekker rustig aan op vakantie gaan. Wij willen de eerste dag zo'n 600/700km.rijden vanaf Arnhem, zodat we de volgende dag niet meer zover hoeven. Wie weet er een hotel/motel met een afgesloten parkeerplaats zodat we ook gerust een nacht slapen zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over onze vouwwagen.
Geplaatst door: Marc & Moniek Kuipers
Datum: 14.07.2011 12:51
Geplaatst door: ® lilian1
Datum: 14.07.2011 13:14
Wij overnachten meestal in een hotel van B&B.com:
http://www.camping-frankrijk.nl/b&b-hotels.asp?x=4.98779&y=46.71727
Van een aantal weet ik dat zij afgesloten parkeerterreinen hebben, maar niet van die op de route naar de Ardeche.
Ik mail ze altijd even vanaf hun site. Zij reageren dan altijd vrij snel.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 14.07.2011 13:34
Volgens mij staat dat erbij, er staat dan een plaatje met een hek. (icoontje)
Geplaatst door: CLaudia
Datum: 14.07.2011 14:17
Geplaatst door: jolanda
Datum: 14.07.2011 14:20
Het B&B hotel in Chalon sur Saone heeft een afgesloten parkeerplaats. Wij hebben er vorig jaar overnacht en betaalden
ca. € 95,00 voor 4 personen (2 kamers) incl. (erg simpel)ontbijt. Eenvoudig hotel, maar prima voor een overnachting en dichtbij de snelweg.
Geplaatst door: lizette
Datum: 14.07.2011 15:30
Zo'n B&B-hotel heeft vaak een afgesloten parkeerterrein maar er is altijd wel een loopdeur open zodat je toch altijd te voet het terrein op kunt. En als de gast het terrein op kan lopen kan iemand met kwade bedoelingen dat ook. Dus echt 100% veilig en zeker staat hij daar ook niet. Meestal zal er vanuit worden gegaan dat je de belangrijkste/kostbaarste spullen uit je auto haalt en bij je draagt en wat moeten ze dan nog met m'n tas kleding of m'n slaapzak. Wij overnachten vaak in een B&B en hebben nooit iets vernomen van diefstal of inbraak.
Geplaatst door: Niels
Datum: 14.07.2011 16:22
Bij B&B kun je als buitenstaander niet het terrein oplopen er zit een code op als voetganger kun je er dus niet in, je hebt de code nodig.
Geplaatst door: Marianne
Datum: 14.07.2011 17:29
Yolanda, je zou via internet B&B Dijon Sud(2) kunnen reserveren en er dan bij vermelden dat je een kamer aan de voorkant van het gebouw wilt, waar veel sociale contrôle is, ook doordat de gasten van het PC-hotel ernaast er zicht op hebben. Eenmaal geparkeerd, verplaats je de auto met vouwwagen niet meer, anders ben je die plek kwijt. Je gaat dus lopend naar een restaurant en dat kan pal daarnaast bij Hippopotamus. Ook Buffalo Grill is niet ver lopen, met daartegenover een pizzeria.
Bij reservering via internet betaal je ook een paar euro minder dan anders.
Datum: 15.07.2011 09:18
@Niels: Toch kan ik als nieuwe bezoeker altijd door de loopdeur het terrein op om bij de voordeur mijn creditcard in te voeren en een kamer te reserveren. Dan heb ik nog geen code, voor de doorgang van de auto en toegang van de kamers krijg ik de code pas na betaling.
Dus als ik er op kan om een kamer te boeken kan iemand met andere bedoelingen ook het terrein op.
Geplaatst door: ® yolanda
Datum: 15.07.2011 09:48
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag, fijne vakantie allemaal.
Geplaatst door: Niels
Datum: 15.07.2011 12:03
Wij werden in Chalon sur Saone sud tegengehouden, we moesten ons eerst inchecken.
Datum: 15.07.2011 12:17
Lizette: ja maar dat is niet het parkeerterrein, dat is nl apart.
Datum: 15.07.2011 12:23
Ik wil hier geen welles/nietes-spel van maken maar wij hebben afgelopen jaren overnacht in de B&B's Nancy, Dijon-sud, Lyon-Priest en afgelopen wintervakantie nog diverse B&B rondom Lyon bezocht die vol waren. Bij allen kon ik via de loopdeur op het terrein komen, via de parkeerplaatsen naar de voordeur met incheck. Met de auto kun je er pas op als je ingecheckt bent en de code hebt ontvangen. Nooit enige beveiliging gezien als wij 's avonds aankwamen (nadat receptie gesloten was).
Geplaatst door: maya
Datum: 15.07.2011 20:39
Wij boeken altijd bij campanille hotel of premiere classe hotel of soort gelijke hotelketens. Deze hotels hebben een hek dat 'savonds dicht gaat.
Geplaatst door: jolanda
Datum: 15.07.2011 20:51
Wij zijn op dit moment in B&B hotel Clermont Ferrand (Gerzat). Er is hier een eigen parkeerplaats met een toegangshek wat nu nog open staat, maar straks SLUIT en alleen met een toegangscode te openen is.
Geplaatst door: Henny
Datum: 15.07.2011 23:41
Het is mogelijk op een camping een huisje voor 1 nacht te huren.
Kan je de vouwwagen dicht laten en staat op bewaakt terrein.
Datum: 15.07.2011 23:45
Henny: op welke campings kan dat dan? Volgens mij is dat allemaal minimaal voor een week hoor.
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 15.07.2011 23:58
Yvonne,
op Camping Relais Des Hautes Cotes verhuren ze chalets en mobilhomes voor één nacht.
Deze camping ligt ongeveer 25 km ten zuiden van Dijon en ongeveer 18 km vanaf de A31:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?campingid=805981
http://www.camping-chamboeuf.com/index.php/tarifs-mainmenu-45
Geplaatst door: tineke
Datum: 16.07.2011 00:09