Geplaatst door: ® Sjefke
Datum: 03.01.2012 16:13
Hallo allemaal,
Omdat ik niet zo veel vertrouwen had in het "nieuwe jasje" van de kampeerkaart van de ANWB ben ik gaan zoeken naar informatie, en wat schetst mijn verbazing. De Camping Key Europe (kampeerkaart) van de ANWB is een samenwerking tussen de ANWB, de duitse ADAC en de Scandinavische kampeerclubs. Het is GEEN vervanging van de bekende CCI-kaart zoals de ANWB beweert. In een telefoongesprek met de ANWB beweerde de medewerker zelfs dat de CCI helemaal niet meer zou bestaan maar die bestaat nog gewoon!!!
http://www.campingcardinternational.com/nl/cci/
Voor degene die deze CCI-kaart willen hebben ipv het onbekende ANWB-product: Hij is te bestellen op de website van de FFCC
http://www.ffcc.fr/boutique/adhesion.aspx
Overigens staat in het foldertje dat bij de Camping Key Europe zit het volgende: "Camping Key Europe is uw legitimatie en tevens kortingskaart op meer dan 2000 campings in 32 landen, van de Noorse fjorden tot aan de stranden van de Middelandse Zee."
Hieruit lees ik, dat ik hem dus niet eens meer kan gebruiken als legitimatie op een van de vele ander (niet aangesloten) campings =SHOCK=
Dat wordt dus komende zomer weer paspoort afgeven als je de ANWB kaart meeneemt.....
Geplaatst door: Nico
Datum: 03.01.2012 16:21
Sjefke al eens op de achterzijde van deze kaart gekeken,denk van niet want dan zou je niet zo reageren
Datum: 03.01.2012 16:31
Op de achterzijde van de kaart staat behalve: "eigendom van de ANWB" niets. Je kunt er een paspoortnummer invullen, maar dat wil nog niet zeggen dat alle 10.000 campings in Frankrijk deze kaart zullen accepteren als geldig identificatiemiddel. In de folder staat namelijk uitdrukkelijk dat identificatie mogelijk is op 2000 aangesloten campings in heel Europa!
Geplaatst door: de Cock
Datum: 03.01.2012 16:42
Duidelijk iemand die om wat voor reden dan ook iets heeft tegen de ANWB. Zielig.
Geplaatst door: Nico
Datum: 03.01.2012 16:54
Ik begrijp niet dat Johan en TINEKE zulke zware beschuldigingen toelaten,eerst de site lezen en dan reageren en dan niet op deze manier.
Datum: 03.01.2012 16:56
Met verbazing lees ik je reactie, De Cock. Ik heb niets tegen de ANWB en ben al sinds jaar en dag lid. Zielig? Omdat ik aangeef dat hun kaart niet dezelfde is als de CCI? Mag dat dan niet gezegd worden?
Ik bedoelde deze topic als een waarschuwing voor medeforummers, die de CCI kaart vooral gebruiken bij het inchecken op een camping. Blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd. Jammer.
Geplaatst door: ® kea
Datum: 03.01.2012 17:22
Bij het inchecken kun je ieder willekeurig pasje laten zien. Ik ben geen lid van een CCI of ANWB club. Geen paspoort afgeven ze kunnen een copie maken. Soms laat ik een klantenkaart achter. als ze perse iets willen hebben.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 03.01.2012 17:24
Nico, dit topic is net geopend, ik denk niet dat Johan en Tineke de hele dag achter de computer zitten om te controleren. Ze zullen ook nog wel andere dingen te doen hebben.
Geplaatst door: mijn reactie
Datum: 03.01.2012 17:39
geen anwb fan, ook geen fan van dit forum, zeker gezien de manier waarop hier gereageerd wordt.
Kijk op de volgende site en je ziet dat je ( bij deze kaart) niet door de anwb opgelicht wordt:
http://www.campingkeyeurope.com/Default.aspx?lang=nl
Geplaatst door: Moi34
Datum: 03.01.2012 17:43
Waar beweerd de ANWB (buiten uw gesprek met een medewerker) dat de CCI-kaart een vervanging is? Op dit site: http://www.campingkeyeurope.com/About.aspx?lang=nl staat hierover niets.
Geplaatst door: Loesol
Datum: 03.01.2012 17:56
De ANWB beweert nergens dat het een vervanging is maar de kaart is ons wel toegestuurd in plaats van de CCI kaart! Dus is het een vervanging maar met andere eigenschappen dan de CCI kaart, nl bij minder campings geldig. Ik meen toch echt betaald te hebben voor een CCI kaart?!
Datum: 03.01.2012 18:03
Hallo Moi34,
Op de volgende verwijzingen is te vinden dat de ANWB het een vervanging noemt:
http://www.anwb.nl/kamperen/campings/korting-en-voordeel,/camping-card-international.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Camping_Card_International
Daarnaast staat in het foldertje dat bij de kaart zat het volgende: "Uw vertrouwde kampeerkaart heeft met het frisgroene jasje een nieuw uiterlijk én meer body gekregen!"
Met deze zinsnede wordt taaltechnisch geïmpliceerd dat het gaat om dezelfde kaart als altijd, maar met een nieuw design. Dat is naar mijn mening een uiting die onjuist is omdat het niet hetzelfde product is.
Misschien kan deze kaart in de toekomst meer voordelen gaan opleveren, vooral voor Scandinaviëgangers. Maar ik vraag me af in hoeverre alle ruim 10.000 franse campings op de hoogte zijn van dit product, in tegenstelling tot de CCI-kaart die in Frankrijk door de FFCC (Fédération Française de Camping et de Caravaning) wordt uitgegeven.
Waarschijnlijk zijn de grotere en populaire campings wel op de hoogte van deze wisseling en zullen de Camping Key Europe wel accepteren. Maar mijn bezorgdheid gaat met name uit naar de kleinere campings in de minder toeristische regio's.
Geplaatst door: Moi34
Datum: 03.01.2012 18:10
@Sjefke,
bedank voor het doorsturen van de links en info. Ziet er inderdaad erg 'scheef'uit! Snap waar je op doelt. Het is
duidelijk!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 03.01.2012 18:34
Op http://www.anwb.nl/kamperen/campings/korting-en-voordeel,/camping-card-international.html staat letterlijk dat de ANWB de CCI vervangen heeft door de CKE. En die CKE is een initiatief van ANWB, ADAC en vier Scandinavische clubs. Daar zit geen Franse organisatie bij, dus vrees ik dat we komende zomer inderdaad de nodige problemen zullen krijgen.
Geplaatst door: ® Ina2
Datum: 03.01.2012 18:37
Wat moeten we nu doen??? Ben helemaal niet van plan naar het noorden te gaan.....
Geplaatst door: Loesol
Datum: 03.01.2012 19:22
Ik vraag me af of dat zo maar mag. Ik ben tenslotte geabonneerd op de CCI kaart en heb niet gevraagd om deze nieuwe kaart.
ANWB is lekker bezig. Eerst dat gedoe met dat max. treingewicht van 3.500 kg en nu dit.
Geplaatst door: rob
Datum: 03.01.2012 19:53
Ha ha, wij waren eigenlijk alleen maar lid van de ANWB vanwege deze kaart en de vroegere IRK.
Als mijn gewone auto- en caravan- verzekering ongeveer dezelfde dekking geeft en deze nieuwe CCI-kaart problemen oplevert bij campings in Frankrijk, heb ik geen reden meer om nog bij de ANWB te blijven.
Zoals elk jaar neem ik mij telkens weer voor om die voorwaarden eens te checken, maar zoals ieder jaar ben ik toch weer te lui om het daadwerkelijk uit te zoeken.
Geplaatst door: lambert
Datum: 03.01.2012 20:41
Sjefke
Je hebt in je betoog het grootste gelijk. Er staat duidelijk in de bijsluiter dat de kaart alleen geldig is als legitimatie en verzekering op de 2000 aangesloten campings.
Ik heb een mail gestuurd naar de ANWB en geeist dat ik een CCI
kaart krijg omdat daarvoor betaald is en niet voor een beperkte selectie campings. Ben benieuwd of ik wat terug hoor van
de ANWB.
Dan wil ik er aan toevoegen dat de opmerking van Sjefke niets met doem denken of iets tegen de ANWB hebben is.
Als lid van een vereniging mag je verwachten dat je eerlijke informatie krijgt.
Men had deze wijziging al in oktober toe moet sturen en er op moeten wijzen wat de wijzigingen zijn.
Het lid kan dan zelf beslissen om wel of niet door te gaan.
Of de Key card of de CCI kaart. Hier wordt eenzijdig de key card
opgedrongen. Verder geen keuze.
Geplaatst door: Jasper
Datum: 03.01.2012 21:00
Ja, eigenlijk is het nog gekker. Het is dan weliswaar zo dat er op de site van de ANWB staat dat de CCI kaart is vervangen, maar ik heb er in de KCK niets over gelezen dat dat zou gaan gebeuren.
En in de begeleidende brief ook geen letter over de CCI.
Vreemd, want zoiets kondig je toch wel aan als organisatie en zeker in de begeleidende brief maak je er tenminste even melding van.
Op het zgn. forum van de KCK heb ik het ook even aanhangig gemaakt, maar dat bericht werd door de redactie om onduidelijke redenen niet geplaatst. Je krijgt daar ook geen bericht van. Vreemd, vreemd...
Geplaatst door: ® Cora
Datum: 03.01.2012 21:16
Jeetje, ik ben er ook klakkeloos vanuit gegaan dat het een vervanging was van de cci. Ik ga zeker contact zoeken met de ANWB,wil gewoon mijn oude kaart en voorwaarden. Hebben ook ACSI omdat wij buiten het hhogseizoen kamperen en veel municipals accepteren deze kaart ook als legitimatie, maar je weet nooit.
Heb overigens nog nooit paspoort af hoeven te geven.