In bezit hebben van slaapmiddel op recept. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
01.05.2014 17:59
dat mensen geen verklaring meenemen is geheel voor eigen verantwoording maar ga dat soort onzin niet lopen te verdedigen met de woorden "je word toch niet gecontroleerd".
want als er toevallig wel eens word gecontroleerd en men zegt dat ze het hier op het forum is verteld houden diegene hun smoel en geven niet thuis als er hoge boetes moeten worden betaald
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
01.05.2014 18:33
Voor landen BUITEN het Schengengebied is een Engelstalige verklaring nodig.Die is een jaar geldig.
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
01.05.2014 18:36
Ter vergelijking: wie is wel eens naar zijn rijbewijs of paspoort gevraagd in Frankrijk?
En wie durft daarom de gok te wagen om zonder rijbewijs en paspoort naar Frankrijk te rijden?;)
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
01.05.2014 20:46
Tsja, je zou er bijna slapeloze nachten van krijgen, door alle goed bedoelde raad, adviezen en tips.
Geplaatst door: Hannah 
, Datum:
01.05.2014 22:14
Mijn hemel. Niet voor de zomer, maar wij gaan nog wel eens 's winters met de nachtbus naar de franse sneeuw. Dan heb ik 2 pammetjes bij me, een voor de heen en een voor de terugreis. Vier weken van te voren een schengenverklaring aanvragen voor 2 pammetjes? Ik stop ze wel in de zoom van m'n jas ofzo!
Geplaatst door: ® Pip1 
, Datum:
02.05.2014 01:03
Het mag gewoon niet. Wij hebben geen zin in gezeik in Frankrijk. Je bent NL en NL staat er om bekend en daarnaast is mijn Frans niet goed genoeg om me te verdedigen. Dus of met schengenverklaring of zonder opiaatachtige medicatie.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
03.05.2014 09:58
Zelfs voor mijn toch behoorlijk onschuldige allergiepillen laat ik elk jaar door de apotheek een 'medicijnpaspoort' maken (maar wij vliegen ook regelmatig). Een fluitje van een cent, was met 2 minuten klaar. Dus laat in elk geval zo'n verklaring maken en stem je vraag vooral af met mensen die er meer verstand van hebben dan wij hier, dus met apotheek, arts of desnoods met de ANWB.
Geplaatst door: Hannah 
, Datum:
03.05.2014 21:51
Tja Hans, een medicijnpaspoort gaat je niet redden. Zonder schengenverklaring ben je gewoon een drugssmokkelaar.
Geplaatst door: m.
, Datum:
03.05.2014 22:31
Hans heeft het dan ook over zijn simpele allergie pillen..daarvoor heeft ie geen schengenverklaring voor nodig
waar is Arie gebleven? In slaap gevallen bij de hele discussie??
Of gewoon zoals het hoort zijn vraag bij de apotheek gesteld??
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
04.05.2014 09:19
Ik verwijs ook naar de apotheker of arts voor het juiste antwoord. Ik denk dat je daar terecht moet en niet hier.