lekke band (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
07.04.2015 13:52
Sleepkosten worden door de ANWB vergoedt. Als je verzekerd bent dan. Worden rechtstreeks verrekend.
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
07.04.2015 15:04
Ja, de dépanneur heeft ons ooit weggesleept van een aire naar een garage en de caravan naar de gemeentecamping. Ging prima!
Toen de auto de volgende dag gemaakt was wilde de campinghoudster ons zelfs geheel gratis naar de garage brengen.
Dit werd allemaal geruisloos door de ANWB vergoed.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
07.04.2015 15:25
Nou kijk, waarom zou je dan met gevaar voor eigen leven gaan staan sleutelen op de vluchtstrook. Moet er niet aan denken, een lekke band aan de linkerzijde en dan gaan krikken; je houdt geen knopen over aan je kontzak.
Geplaatst door: Marianne(jr)
, Datum:
07.04.2015 15:45
Inderdaad! Wij hebben het toch echt ooit meegemaakt in Spanje dat de politie ons aanhield omdat er een ouder Frans stel met een lekke caravanband stond. Manlief heeft toen op de vluchtstrook de linker(!) band van de caravan verwisseld terwijl het verkeer langs raasde.
Ik had de kinderen uit de auto gehaald en was een eindje verder in de berm gaan staan. Weliswaar stond 1 agent een gebaar te maken van: snelheid minderen, maar het was levensgevaarlijk en achteraf gezien was het eigenlijk gekkenwerk.
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
07.04.2015 17:17
Maar toch ook - wil ik even vermelden - hebben we ooit in de berm van een N-weg gestaan met een klapband. Op een talud naar een viaduct, zonder enig zicht op een veiliger plek.
Gelukkig was het de rechter band van de caravan, waarvan het reservewiel ook vanaf die kant bereikbaar was.
Ook hier de ANWB om advies gevraagd, maar ondanks de TomTom was onze locatie niet te traceren. Dus zelf maar aan de gang op een nog naar 2 kanten hellend vlak ook. Dus wel doodeng, maar we zijn niet gekanteld en konden na de ingreep heel verder!
Blijft de vraag: hoever kun/moet je doorrijden op een klapband?
Geplaatst door: Marianne(jr)
, Datum:
07.04.2015 17:50
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.04.2015 21:56
Gelukkig slechts 1 keer een lekke band gehad in Frankrijk en wel bij terugkomst in de parkeergarage in Aix en Provence geconstateerd. We konden de auto een klein beetje verplaatsen richting meer licht en hadden alle ruimte om de band te vervangen. Alleen jammer dat de man bij de slagboom geen enkel begrip toonde dat wij al lang over het maximaal aantal minuten waren gegaan dat je erover mag doen tussen betalen en wegrijden. Wat een vervelende kwal, we moesten bijbetalen voor de extra tijd....
Maar ooit met mijn ouders een klapband meegemaakt van de vouwwagenband. Aan de linkerzijde. Deze is toen door mijn vader vervangen op de vluchtstrook. Ik zal het nooit meer vergeten, het was eng en eigenlijk niet verantwoord. Daarom zal ik nooit een poot uitsteken op de vluchtstrook en mij altijd weg laten slepen voor hulp op een veilige locatie.
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
08.04.2015 07:05
Ik rijd sinds 3 jaar als WIS ( Weginspecteur ) over de Nederlandse wegen .
En wij blijven er maar op hameren dat de meest gevaarlijke plek op de weg de vluchtstrook is.
Als je er moet staan probeer dan altijd minimaal 1.20 m uit de witte streep te blijven, dat is nl het gebied dat regelmatig door door vrachtwagens word bereden
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
09.04.2015 23:20
Vorige week een lekke band gehad op de snelweg van Albi naar Toulouse. Geel hesje aangedaan en de gendarme gebeld via de praatpaal. Ze zouden assistence sturen. Intussen ging vriendin aan de slag met krik en reservewiel. Kwartiertje later weer naar de praatpaal om te zeggen dat we de band zelf verwisseld hadden! Gendarme heeft het geen moment gehad over het feit dat dat niet mocht, vertelde alleen dat ze de assistance af zouden bellen.