kinderzitje > 36 kilo (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anna 
, Datum:
15.06.2007 14:55
Voor de veiligheid (voor ons was het een net-nietsituatie) hebben wij een soort kussentje (sorry, ik weet echt niet hoe die dingen heten) wat met klittenband om een deel van de gordel wordt gevouwen. Daardoor is de gordel veel minder scherp. Zoon van 10 en dochter van 12 gebruiken verplicht dit ding!
Geplaatst door: Scottie
, Datum:
15.06.2007 17:16
Quote: En ook ik blijf erbij, dat wat in Nederland veilig bevonden is, dus kinderen boven de 1.35 meter mogen zonder beveiligingsmiddel vervoerd worden, dat ze dan in het buitenland maar moeten accepteren dat wij niet apart meer een verhoger meenemen.
Tja, in Nederland weten ze het natuurlijk altijd het beste. Leg dat maar eens uit aan die politie agent in je beste frans!
Geplaatst door: K@rin
, Datum:
15.06.2007 19:29
Dan neem ik jou mee Scottie :-)
Geplaatst door: Gien
, Datum:
20.06.2007 20:05
In België moeten kinderen tot 1.35 m in een stoeltje (verhoger) zitten. Als het echter niet mogelijk is op de achterbank 3 zitjes te zetten, mag het grootste kind zonder zitje. Bij ons is dit het geval. Wij hebben 3 kinderen die kleiner zijn dan 1.35 meter en als we 3 verhogers zetten, maakt de linkse verhoger de gordel van het middelste kindje los. Dit is nog onveiliger. Bij ons zit dus de oudste (7 jaar en 1meter 28) zonder verhoger. Hij gaat dat ook doen in Frankrijk. Vorige zomer zijn we ook op die manier Door Frankrijk gereden. We zijn nooit tegengehouden.