Geplaatst door: labrador
Datum: 03.09.2007 10:03
Zo,n bordje hebben wij ook
laten maken op de zwarte markt in beverwijk
tijdens een weeken uitje ,met De CAMPER
Geplaatst door: mariët
Datum: 03.09.2007 11:15
Wij hebben de overstap van tent naar camper 4 jaar geleden gemaakt, we zijn niet eens aan een caravan begonnen!
Voor de korte trips: wij zijn bijna ieder weekend weg, afgelopen weekend in Manderveen gestaan op een SVR-camping waar we met een aantal medecamperaars hadden afgesproken. Nog geen zin om naar huis te gaan dus vannacht heerlijk aan de jachthaven in Hasselt gestaan. Gegeten en gedoucht en mijn man heeft me bij mijn werk afgezet.
Boodschappen: doen we onderweg, de koelkast en vriezer doen hun werk, andere boodschappen gaan keurig in de kastjes en alles is dus gelijk opgeruimd en hoeft niet nog een tijd in de hete kofferbak van een auto te liggen.
Geen auto: klopt! Wel fietsen. Bezienswaardigheden bezoeken we 'en route', vaak eten we op de parkeerplaats dan iets, toilet altijd bij de hand, erg gemakkelijk. Groot voordeel: als we een prachtig plekje zien met een weergaloos uitzicht dan drinken we daar wat of we koken daar. Parkeren mag vrijwel altijd wel, overnachten moet je wat beter in de gaten houden. In Duitsland en Frankrijk doen ze niet moeilijk.
In- en uitpakken: we hebben alles dubbel dus we hoeven alleen vers voedsel in te pakken (houdbaar blijft in de camper), wat kleding (ondergoed, sokken e.d.liggen in de camper), de laatste bieb-boeken (een aantal favoriete boeken blijven in de camper), kortom.. in de tijd dat we water laden (160 liter, dat is voldoende voor een heel weekend, allebei 2x douchen en alle verdere gebruik) pakken we de spullen in en weg zijn we!
Als we (binnen)steden willen bezichtigen is dat met onze camper (7.20 lang 3.30 hoog) geen doen, dus zoeken we een parkeerplaats in een klein stadje in de buurt en gaan met het openbaar vervoer. Dat kan ook nog eens heel verrassende tochtjes opleveren. Nadeel hiervan is wel dat je de tijd in de gaten moet houden zodat je nog wel weer terug kunt!
Uit eten: we gaan regelmatig uit eten, meestal in een restaurant op loopafstand, als dat helemaal niet mogelijk is mag je vaak wel op een parkeerplaats van een restaurant overnachten. Wel even vragen natuurlijk. Wij zijn nog nooit geweigerd!
Het grootste voordeel: de camper is mijn huis, de wereld is mijn tuin.
Nadeel: de kosten zijn aanzienlijk (maar elke hobby kost geld) en je raakt verslaafd, je wilt alleen nog maar weg.
Geplaatst door: ® Doortje
Datum: 03.09.2007 15:16
@ Mariët
Jullie camperen met z'n 2-en of ook nog met kind(eren) erbij?
We hebben inmiddels ook al een leuk aantal privé-reacties gehad, waarvoor ik iedereen alvast hartelijk wil bedanken.
Persoonlijk antwoord volgt !
En wij - wij weten steeds minder goed wat we zullen doen.
By the way: bedoeling is een wat oudere camper, liefst een leuke oldtimer, die we zelf naar onze wensen aan kunnen passen. LPG is wel vereiste !
Geplaatst door: ® mariët
Datum: 03.09.2007 15:54
Wij camperen nu meestal met z'n tweetjes, de kinderen zijn deze zomer voor het eerst niet mee geweest.
Soms gaan ze nog mee, een weekend, of alleen onze dochter met een vriend(innetje). We hebben wel 4 vaste slaapplaatsen, want dat om-gebouw als je naar bed wilt is ons ding niet zo.
Als je meer wilt weten, mail gerust.
Geplaatst door: labrador
Datum: 03.09.2007 16:32
@doortje ,Hoezo lpg om op te koken/stoken??
Ze zijn er wel die lpg als brandstof hebben
De meeste campers hebben een dieselmotor
Gaat nu eens lezen/neuzen en de zoek functie gebruiken
op/in de link welke ik al eerder aangaf
Daar zal je onder andere van Marièt en vele andere veel betere/nuttige
info krijgen als op dit forum
Geplaatst door: SH
Datum: 03.09.2007 17:21
De meeste camperaars komen zelden of nooit op campings. Dus bezoeken ook niet dit forum.
Kijk en zoek ook eens hier:
http://www.zwerfautosite.be/forum/niew03.htm
Geplaatst door: Elma
Datum: 04.09.2007 13:44
mariët,wat jij allemaal beschrijft kan toch ook met een caravan.Die is in ieder geval stukken goedkoper.Het is geen verwijt hoor,maar toen ik met een camper op pad ging vond ik een hoop dingen een te groot nadeel.De aanschaf prijs is toch behoorlijk van een camper.
Geplaatst door: Mariët
Datum: 04.09.2007 13:56
Ja Elma, dat klopt, dat kan ook allemaal met een caravan.
Maar met een caravan ben je al gauw veroordeeld tot een camping en daar zit 'm het verschil. Wij zijn volledig self-supporting, kunnen een dag of 3 - 4 doen zonder aansluitingen op stroom, hebben voldoende schoon- en vuilwatercapaciteit aan boord om dat aantal dagen comfortabel te kunnen leven dus mét douche- en toiletgebruik en het dagelijkse keukengebruik van water.
Misschien zijn er ook caravans die dat kunnen, daar ben ik niet mee op de hoogte.
Overigens is het op de meeste camperplaatsen niet toegestaan voor caravans om te verblijven (soms ook wel hoor) en wild staan zie je caravanners ook maar weinig doen.
Ik ga hier geen discussie aan over wel-camper/caravan-niet-camper/caravan. Ik heb uitsluitend antwoord gegeven op een gestelde vraag.
Wij hebben gekozen voor een camper omdat we 'zigeunerbloed' hebben en van rondtrekken houden zonder daarbij aan campingbanden gelegd te worden. Gelukkig komen er steeds meer camperplaatsen in Europa op prachtige plaatsen waar wij graag 1 of 2 nachten verblijven (en dat hoeft helemaal niet gratis te zijn.)