Opmerkelijke foto's [spelletje] (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jack 
, Datum:
29.11.2007 16:30
Aanknopingspunten zijn vaak details in de foto's Irene,daarbij de aanwijzingen of opmerkingen van de plaatser.
De zoekwoorden zijn dan legio en hangen af van je eigen creativiteit of inventiviteit.
Maar ondertussen zitten we wel op je foto te wachten;)
Geplaatst door: Irene 
, Datum:
29.11.2007 18:57
Is eigenlijk Lizette haar oplossing...
Ik duik vanavond in mijn foto's. Weet nog een leuke te zitten, en die stuur ik naar een van jullie. Was afgelopen week ook prima gelukt :-)
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
29.11.2007 19:14
Irene, om even op je vraag terug te komen, (hoe kom je tot oplossingen bij `n foto??) ,hier misschien wat tips:
Bij mijn foto van de gebrandschilderde ramen ,zoek je bv in flickr bij stained glass (kon zo gauw de franse vertaling niet vinden!),
of bij de foto van het mariabeeld van Joost vanmiddag heb ik, alweer bij flickr, gezocht op bv "statue"en "vierge".
Dan kom je al snel iets tegen!
En zo zijn er nog wel meer aanknopingspunten...
brug=pont
bron=source
meer =lac
kasteel=chateau enz,enz,
als je het woord in het frans niet kent,probeer dan iets in het Engels,lukt ook vaak!! Of www.woordenboek.eu/ wil ook nog wel `ns helpen.(met dank aan ,ik dacht,Jolanda voor deze goede tip!!) En o ja, altijd france erachter zetten,anders kom je nog wel `ns een leuk kerkje in bv Canada tegen of héél ergens anders.
Of je kunt in google kijken (of google fr) of in Wikipedia.
hopelijk heb je hier iets aan.... veel succes
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
29.11.2007 19:23
In antwoord op Irene's vraag (met de aantekening dat ik me niet als die-hard maar als min of meer toevallige passant zie): elk raadsel in dit spelletje heeft zijn eigen oplossing, en soms is het raadsel makkelijk oplosbaar, zoals in het geval van Alet-les-Bains, ons door Jan voorgezet. Omdat er nu eens geen kerk werd afgebeeld (ik heb niks met kerken, alleen de allerkleinste, incl. kapelletjes, vind ik aardig), was mijn belangstelling gewekt. Uit de door hem bij de posting gebruikt enthousiaste bewoordingen over dit stadje destilleerde ik enkele woorden, waarvan ik vermoedde dat hij deze woorden al in een eerdere mening over de plaats op deze site had gebruikt (zo zijn mensen nu eenmaal: waar het hart vol van is enz.); verder even googlen op deze site met deze woorden. Het gekke is, dat ik niet eens meer weet welke twee woorden ik had geselecteerd: een ervan betrof in elk geval zijn enthousiasme. Kwestie van tactiek dus.
Geplaatst door: Irene 
, Datum:
29.11.2007 19:24
Eigenlijk doe je hetzelfde als ik al doe, jullie vertalen beter :-)
Ik blijf volhouden :-)
, Datum:
29.11.2007 19:48
Geplaatst door: Dik Trom 
, Datum:
29.11.2007 20:01
Geplaatst door: ® berny 
, Datum:
29.11.2007 20:01
Tja... het staat op de pot: Betschdorf.
Geplaatst door: Dik Trom 
, Datum:
29.11.2007 20:05
, Datum:
29.11.2007 20:07
Goed zo,kunnen we weer verder Dik;)
Maar geen kerkje of andee religieuse zaken svp,frankrijk is zoveel meer..........
Geplaatst door: hans
, Datum:
29.11.2007 20:37
wie o wie plaats de volgende?
Geplaatst door: ® karla 
, Datum:
29.11.2007 20:44
Geplaatst door: petra 
, Datum:
29.11.2007 21:36
Grès d'Annot in Nice was niet goed. Nice ligt een flink eind hier vandaan. Hoe heet de ruimte waar de foto genomen werd?
Geplaatst door: petra 
, Datum:
29.11.2007 21:39
De foto van de gebrandschilderde ramen - met verwijzing Chagall - heb ik gevonden door op Flickr te zoeken naar eglise en Chagall.
, Datum:
29.11.2007 21:56
, Datum:
29.11.2007 22:00
Geplaatst door: joost 
, Datum:
29.11.2007 22:03
Even voor de duidelijkheid. De opdracht van Gerd@ was NIET geraden. Grès d'Annot was niet goed (geraden door Lizette of Irene). Dus zijn we, volgens het spelletje, nog steeds opzoek naar de ruimte waar de foto van Gerda werd genomen. en niet die van Karla.
Klopt?
, Datum:
29.11.2007 22:12
Ik heb even "terug zitten" lezen en inderdaad de tot van Gerda is niet geraden. Maar daarna is alweer een andere foto op de site gezet met die grote aarden werk pot en die is wel geraden, dus ik dacht het spelletje gewoon kon doorgaan !
, Datum:
29.11.2007 22:14
volgens mij is dit een foro van Petra en niet Gerd@ of zit ik er nu naast.
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
29.11.2007 22:17