Geplaatst door: Mar
Datum: 14.05.2009 15:55
Ik heb halve week tegen een berg was op zitten kijken die gestreken moest worden..vakantie leuk, maar daarna die was en dat ruimen... We wilden met pinksteren nog weekend weg (omgeving van calais) maar als ik nu alweer denk aan al die spullen die dan mee moeten denk ik..och misschien is gewoon thuis ook leuk!!
Cimeroni, eigenlijk vind ik ouderen gevaarlijker dan kinderen. Bij (kleine) kinderen ben ik alert. (alhoewel pas zag ik stuk of 10 grieten van jaar of 14/15 zomaar oversteken waar ze echt geen voorrang hadden en een auto moest vol in de remmen, bij die leeftijd zou ik ook minder opletten en denken "die letten wel op") maar ouderen die zomaar de straat overzwieren zonder hand uitsteken: doodeng! Alleen bij "bibberende" bejaarden ben ik dan weer alert..;-)
Geplaatst door: lili@n
Datum: 15.05.2009 00:02
Cimeroni, je was er al vroeg bij vanmorgen.Ik vind vandaag de dag dat veel mensen ongeacht hun leeftijd een gevaar op de weg zijn.Je staat iedere keer weer verbaasd van de capriolen die
er uitgehaald worden.Wil je bijv.van de parkeerplaats achteruit
dan mag je wel aan alle kanten ogen hebben, want voor dat je het
weet heb je een fietser op je bumper.De fietsers schieten je links en rechts voorbij als je staat te wachten op een voorligger,die bijv.iets aan het uitladen is.Op rotondes wordt
geen richting aangegeven.Je moet maar raden waar men naar toe wil.
Dan het nodige hand- en armgebaar en verbale geweld dat gebezigd wordt.Allemaal heren en dames in het verkeer.!
Geplaatst door: ® connie
Datum: 15.05.2009 01:12
lilian nog asperges gekocht?En gegeten :-)
gr.connie
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 15.05.2009 09:36
Er zijn vele mensen gevaarlijk bezig in t verkeer. Ik heb waarempel deze week 2 kinderen gehad die niet konden fietsen.Nou ja ze konden t wel, maar dan op de stoep en ver fietsen hadden ze nog nooit gedaan.Ver is dus 3km of meer. Pa/Ma bracht ze altijd overal naar toe. 2 verdieners dus met ieder een auto.En die kinderen moeten straks naar t voortgezet onderwijs.En voorsorteren, wat is dat dan weer.Ach ja de kinderen van tegenwoordig hebben ook zo veel aan hun hoofd en dan moeten ze zich ook nog handhaven in t verkeer.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 15.05.2009 11:36
Ondanks dat wij geen kinderen meer op de lagere school hebben (ca 15 jaar niet meer) is mijn vrouw altijd nog steeds overblijfmoeder en soms vind ze de situatie op school ook heel gevaarlijk met kinderen die nog niet goed kunnen fietsen en ouders die de kinderen met de auto naar school brengen maar ook haast hebben .
Datum: 16.05.2009 10:27
Het lijkt soms net of de ouders de kinderen tot aan de schooldeur willen brengen. Dan worden de kinderen niet nat, of raken ze niet vermoeid van 10 mtr lopen.Maar het is voor dit jaar weer achter de rug.
Vanmiddag ga ik n wandeling maken door t verdiepte spoor bij ons. Lijkt me ook n aparte ervaring.
Datum: 16.05.2009 11:12
Ik bedoel dus dat die ouders de kinderen tot aan de schooldeur willen brengen met de auto.
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 16.05.2009 17:06
Groetjes van mij vanuit een zonnig en zeer warm Istanbul!
Ik heb hier een paar dagen heerlijk rondgestruind, veel met de plaatselijke mensen gekletst, aardige Turken ontmoet, lekker gegeten, wat leuke dingetjes gekocht, kortom een heel fijne vakantie gehad!
Istanbul is zeer de moeite van een bezoek waard, ik was hier in 1970(als hippie ;)) voor het eerst, later nog enkele keren teruggegaan en iedere keer geniet ik weer. Istanbul is echter wel erg aan het veranderen, wat ik soms echt jammer vind.
Morgen vlieg ik weer terug.
Datum: 17.05.2009 00:40
Wat leuk Tineke dat je ons even mee laat genieten.
Lijkt me inderdaad een hele ervaring Istanbul.
Goeie reis terug.
Ja, Connie ik heb inderdaad nog asperges gegeten en het is deze
keer goed gelukt.Mijn vader heeft er echt kijk op en heeft me geholpen en harde stukken er eerst vanaf gehaald en daar aspergesoep van gemaakt en de stukken die helemaal niks waren
weg gedaan. Daardoor hadden we lekkere malse asperges zonder
vervelende harde en taaie stukken erbij.
Een sausje erbij gemaakt en ham en gekookte eieren.
Dat was smullen geblazen.
Hebben jullie al wat aan de tuin gedaan in de vorm van bakken met
eenjarigen? Het staat altijd fleurig en ik heb vandaag hier en daar weer wat bakken gevuld.Tenslotte moet de kweker ook wat verdienen en moeten we de economie aan de gang zien te houden.
De vooruitzichten wat dat betreft zijn zeer somber. Het lijkt
wat vooruit te gaan en dan ineens stort de hele zaak weer als
een kaartenhuis in elkaar. Dit is het scenario van de doemdenkers
die op internet te vinden zijn. Vooralsnog wil ik hier niet aan
meedoen.
Datum: 17.05.2009 07:39
Lill@an, doe er toch maar aan mee. Ik heb in februari al gezged dat het een zware herfst en winter zal worden en dan heb ik het nog niet over volgend jaar. Ik weet niet of dat doemdenken is. Normaal gesproken ben ik heel optimistisch, maar we merken nog niet veel van de crisis.Hoewel, ik heb de caravan nog steeds niet verkocht:( Maar de bloemetjes buiten zetten is altijd goed ;)Vooral voor de kwekers.Ik heb de tuin al 2 weken vol staan met sulfinia's, petunia's,lobelia's,hangfuchsia's enz enz.De klimrozen bloeien, de camelia's en rhododendrons zijn al uitgebloeid. We krijgen een goede appeloogst.En voor de rest, we zien wel.
Datum: 17.05.2009 11:52
Dat word dus een mooie appeltaart-party :-))
gr.connie.
Geplaatst door: mar
Datum: 17.05.2009 23:18
Hier ook geen crisis, heb ook kapitaal bij tuincentrum uitgegeven vrijdag en nu bloeit er ook weer vanalles in potten. Dat gaat vast goed groeien deze zomer, want geen vakantie meer..(niet door de crisis, maar door baby-komst) dus kan zelf alles bijhouden, bemesten en begieten...
Verder 3 kinderzitjes op de achterbank van de auto proberen te krijgen en als je de deur maar hard genoeg dichtgooide dan paste het ;-) Dus de aankoop van zo'n 7 persoons "space-wagon" kunnen we ook nog mooi even uitstellen. DAT scheelt pas in de portefeuille...
Datum: 17.05.2009 23:21
Dat is mij ook al opgevallen, er zitten al veel appeltjes aan
mijn kleine appelboompjes.Nu maar hopen dat ze blijven zitten.
Want dat wil tijdens de groei nog wel eens misgaan.
Dat kan inderdaad mooie appeltaarten opleveren. Kom je tegen die tijd deze kant op Connie?
Dat brengt me bij een artikeltje dat ik las in de krant:
Ongenode gasten in de tuin.U hebt de tuin pico bello op orde, u zit lekker achter het huis en u geniet van het zonnetje.
Elke tuin trekt vroeg of laat gasten aan die zichzelf hebben uitgenodigd. Pissebedden,slakken of zelfs honden en katten, ze zijn niet altijd welkom of juist helmaal niet welkom,maar ze zijn
er ineens toch en wat moeten we dan?
Slakken eten de bloembladeren op, honden vernielen de perkjes,
alleen deze gedachte al.Dit willen we dus voorkomen.Dan is het raadzaam een handige oplossing paraat te hebben.
Maak een lokdoos van bijv. een leeg boterbakje.Graaf dat tussen de planten in zodat de bovenkant van het bakje op gelijke hoogte is met de aarde.
Vul het bakje met een restje bruin bier.Elke ochtend kunt u de slakken verwijderen.
Of leg 's avonds een natte krant op het terras.De slakken kruipen op de krant.De krant moet wel snel worden weggehaald.
Wie van een rigoreuze aanpak houdt strooit wat zout op de slak.
Geplaatst door: Irene
Datum: 17.05.2009 23:24
mar, indertijd hebben we een van de deurklinken eraf kunnen schroeven, dan gingen de deuren nog met beleid dicht ook ;-)
Hier wel crisis, de pc doet inmiddels erg gek, mijn dochter gaat op werkweek, de auto kreeg een beurt van maar liefst 1100 euro, dag vakantiegeld...Inmiddels leer ik met spoed bij de dag te leven, genieten van het mooie weer en verder niet te ruig doen. Bloemetjes gekregen voor in de bakken ;-)
Istanbul, daar waren we ruim vier jaar geleden. Zalige stad!
Datum: 17.05.2009 23:25
Mar, gefeliciteerd met de komende uitbreiding van je gezin!
In een tuincentrum kun je inderdaad aardig wat centjes kwijtraken.
Datum: 18.05.2009 00:19
Joh, hier groeit het gewoon zonder wat in de grond te stoppen.De laatste dagen meer onkruid en munt gezien dan ooit tevoren.Maar 1 appeltje aan mijn boompje.Zeker teveel gesnoeid :-)
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 19.05.2009 09:34
Willen we toch komend weekend misschien in de buurt van Hengelo met 3 gezinnen voor een aantal dagen gaan kamperen dwz 3 plekken en ca 14 personen horen we zo links en rechts dat heel veel campings in ons Twente reeds vanaf januari reeds besproken zijn dus geen plek maar hebben ....vooral de kleinere campings wat we graag willen ....afhankelijk van het weer gaan we donderdag of vrijdagmorgen maar bellen...wist niet dat hemelvaart zo populair was !!
Datum: 19.05.2009 14:29
Theo, ik heb niet geweten dat de campings in Twente zo in trek zijn.
Afgelopen zondag boer zoekt vrouw weer eens gezien. 10 nieuwe boeren.
Datum: 19.05.2009 14:58
Theo,
misschien kan Lilian je het een en ander vertellen.Zij heeft mij aan heel wat leuke adresjes geholpen daar in de buurt.Als ze dit leest reageert ze vast en zeker.
gr.connie
Datum: 20.05.2009 00:54
Theo nu dacht ik toch echt dat je zelf in Hengelo woonde, maar dat neem ik niet aan als je daar in de buurt wilt kamperen.
Ik zal je mailen en je wat adressen aan de hand doen, maar wat je zelf al schreef, Hemelvaartsdag is bijzonder in trek hier in de omgeving. Voor dag en dauw gaan men hier al "dauwtrappen".Dat was vroeger echt wandelen in de vroege morgen, later is het veranderd in fietsen in de vroege morgen.