Geplaatst door: lili@n
Datum: 01.06.2009 19:14
Jan helemaal te gek! Het had maar zo een mededeling van andere Jan kunnen zijn, maar die is nog te druk in het zuiden van Frankrijk met vakantie houden.:-) Hoe was jouw wandelreisje? Dat is toch al geweest of ben ik abuis?
Heeft iemand hier ervaring met zo'n (tafel) campinglampje dat op Led lampjes werkt en dat je door middel van een slinger op kunt draaien en dat het dan functioneert.Is dat wat of helemaal niks,dat zou ik willen weten.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 01.06.2009 20:27
Lilian, dat lampje heb ik vorige week gekocht bij de Lidl.
Wel zwaar opdraaien, maar dan brandt ie ook de hele avond na 2 min. draaien.
Niet echt genoeg licht om bij te lezen, maar wel in 3 standen te zetten. Ik vind 'm mooi. En voor nog geen 12 euro wel te proberen, geen idee hoe lang hij mee zal gaan. Ook leuk als sfeerlampje in de tuin 's avonds.
Geplaatst door: ® Manon
Datum: 01.06.2009 23:02
Wij hebben 'm ook bij de Lidl gekocht deze week. Ziet er goed uit hoor. Ik weet idd niet of je er goed bij kan lezen, maar ach, het wordt begin juli pas laat donker...
Ze hadden ook nog hele kleine opwindbare zaklampjes. We hebben er 2 gehaald voor de kinderen. Een grotere opwindbare zaklamp hebben wij al een paar jaar en bevalt ons prima!! Geen gedoe met batterijen enzo.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 02.06.2009 10:48
Haagse Hopjes.
Hallo beste lezers. 21 juni is t vaderdag. Mijn vader is 81 en gek op haagse hopjes. Weet iemand waar je die nog kunt kopen?
Alvast bedankt.
Geplaatst door: tineke
Datum: 02.06.2009 11:00
Geplaatst door: ® connie
Datum: 02.06.2009 11:20
Bij mij Cimeroni,ik woon nl.in Denhaag ;-)
Grapje hoor,gewoon bij elke supermarkt met een goede sortering.
Datum: 02.06.2009 11:35
Bedankt voor de tips. Ik heb hier in de buurt al rondgekeken, bij de supers, maar nog niet iets kunnen vinden. Maar die site is ook prima. Daar kun je ze in mooie blikken kopen.
Datum: 03.06.2009 00:53
Bedankt Visje en Manon voor jullie reactie. Ik zal eens kijken
of er nog wat zijn, maar ik ben er bang voor.Had ik er nu toch
maar één meegenomen.
Heb wel van die zaklampen,waarvan je de ene helft in het stopcontact kunt opladen.Die moet je dan wel een hele nacht of dag opladen anders heb je er niets aan.Lastig als je geen stopcontact bij de hand hebt. Of liever gezegd een wandcontactdoos (!):-))en dan in de tent hè!
Datum: 05.06.2009 02:31
Datum: 06.06.2009 01:10
Cimeroni heb je inmiddels de haagse hopjes?
Mijn pinpas is gisteren door de pinautomaat "ingeslikt"!
Daar sta je dan met je goeie gedrag.Meteen maar bellen met het nummer op de automaat.Ja, het is spijtig, maar die pas krijg ik niet meer terug.
Wordt samen met andere passen naar een verzamelpunt gebracht, vernietigt en ik moet maar een nieuwe aanvragen.
Is me nog niet eerder overgekomen.Knap lastig.De pas kwam gewoon weer uit de pasinvoer, maar niet ver genoeg, kon hem er niet uit
krijgen.Gevolg: dag pas
Het zal je op vakantie maar gebeuren.
Datum: 06.06.2009 09:51
De Haagse hopjes heb ik nog niet. Wordt door iemand anders vd familie hier vandaan gehaald:
http://www.kruideniersmuseum.nl/actueel.htm
Lill@n, vervelend zo'n inslikker. Je staat dan toch maar mooi voor joker, je neemt toch aan als je de pas er in douwt dat ie er dan ook weer uitkomt.
Het wordt vandaag in H'lo heel gezellig met al die koren.
Morgen ga ik naar boeskoolstad, kunsten bekijken.
Iedereen n fijn weekend.
Geplaatst door: Irene
Datum: 06.06.2009 11:35
Dat is vervelend Lilian! Mag je mooi ook weer voor betalen? Heb je nog een andere pas, want zo'n grap kan vlot meer dan ween week duren. Onze zoon had onlangs een beschadigde pas, koste ongeveer 10 euro en 10 dagen voor hij weer vooruit kon.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 06.06.2009 12:16
Gisteren naar de Nacht van Hengelo geweest. Het was er een gezellige drukte. Wel een beetje koud trouwens.
Over de haagse hopjes: ik heb meegedaan met een klein internetonderzoek over de Sparta ION fiets, krijg ik als beloning een zakje haagse hopjes thuisgestuurd ! :-)
Lilian: dat je een tijdje zonder pinpas zit is uiteraard heel vervelend, maar het kan ook heel voordelig zijn omdat je dan geen geld kunt uitgeven;-)
Datum: 06.06.2009 13:50
Ha, ha, ja erg voordelig, scheelt inderdaad,maar ik mocht die van mijn man gebruiken.Vanmorgen bij de post al de nieuwe pas
en er zit geen rekening bij.Als ik moet betalen doe ik dat niet
tenzij ze mij dat rechtstreeks van mijn rekening afhalen, kan ook maar zo zijn.Ik kan er toch niets aan doen dat ze die apparaten niet voor elkaar hebben.En dan wel voor een nieuwe pas betalen.Ze willen nu ook de mensen die nog met overschrijvings-
formulieren werken, gaan aanpakken door voor elke overschrijving 1 euro 50 te vragen.Belachelijk, vooral voor oudere mensen zonder computer of die niet automatisch willen betalen.
Dat zijn er best nog veel.
Mijn vader is laatst zo boos geworden dat het hem niet lukte om geld uit de automaat te krijgen dat hij naar binnen is gelopen en naar de hoogste baas heeft gevraagd van die bank.
Daar heeft hij op een nette manier nogal wat stampij gemaakt over het feit dat hij geen geld aan de balie kan afhalen.
Daarbij vermeld dat toen banken destijds klanten nodig hadden, alles in het werk werd gesteld om klanten te werven.
Dat ze oude mensen (hij is inmiddels 85) maar afscheepten alsof
die er niet meer toe doen.
Hij heeft wel gelijk.Er worden je dingen in de maag gesplitst
of je het er nu wel of niet mee eens bent.
Het wordt nog gekker, straks krijgen we een chip voor ons voorhoofd of op onze hand, zodat net als bij de supermarkt, het zo afgelezen kan worden.
Geen gedoe meer met pasjes en pincodes, huiveringwekkend.
Datum: 08.06.2009 01:29
"We"staan op bladzijde 3 dat kan niet.Theo ben je nog naar de nacht van Hengelo geweest? In ieder geval is het voor velen wel nachtwerk geworden :-)
De korendag in Hengelo was weer veelzijdig.Gezellig dat er bijna op elke hoek van de straat een koor stond te zingen. Wat mij betreft mag dit vaker gebeuren. Het fleurt de "hele boel" op!
Wat regende het vandaag hard in R'dam.Het uitje is een beetje in het water gevallen.
Datum: 08.06.2009 22:00
Ben weer terug van 3 dagen Maastricht. Daar was het vandaag eindelijk droog. Wat een regen gehad zeg, dan is zo'n stad met veel terrasjes meteen minder leuk.
Jammer dat het zo'n eind rijden is, 3 uur zonder caravan. Net iets te ver met caravan voor een weekend. Wie weet op de heen- of terugweg van Frankrijk eens blijven hangen!
Geplaatst door: mar
Datum: 08.06.2009 22:08
Je moet er zeker nog eens stoppen Visje.
En dan moet je naar Lemiers gaan, dicht bij vaals. Daar ligt een kleine kapel. Ziet er aan de buitenkant heel gewoon uit, maar van binnen...ik schrok me een hoedje toen ik binnenstapte alsof Herman Brood bezig was geweest. (ik ben geen Herman Brood kenner, was gewoon mijn eerste gedachte) Erg grappig. Heb ruim uur uitleg gekregen over het hoe en wat en waarom de schilder zo tewerk was gegaan. Veel wandelaars die voorbijkwamen namen direct de gelegenheid om ook binnen te gluren, want het kerkje is meestal dicht.
Dit is een link ervan:
http://www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/view.jsp?content=932
Datum: 08.06.2009 22:48
Staat genoteerd Mar! Dank je. Ik heb zelfs al campings genoteerd die me leuk leken, ik ga vooral voor mooi uitzicht!
Geplaatst door: mar
Datum: 09.06.2009 10:50
noteer dan ook maar het dorpje Noorbeek. Van daaruit kun je veel mooie wandelingen maken die echt door weilanden gaan nog. Dus met de uitzichten zit het dan wel goed. En wat ik destijds niet wist: in dat deel van belgie spreken ze gewoon meteen Frans direct de grens over. (altijd gedacht dat belgie in de buurt van NL gewoon "helemaal" vlaams was).
Ook achter kasteel Vaalsbroek in Vaals kun je mooie wandelingen maken en heel erg lekker eten in het kasteel zelf 's avonds maar naast/bij het kasteel is ook gewoon cafe voor wandelaars (is van bilderberg geloof ik)
Datum: 09.06.2009 11:36
Omdat het vakantieseizoen in aantocht is en dit volgende voor sommigen van ons misschien wel handig is: http://nl.franceguide.com/Handige-zinnetjes-voor-op-de-camping.html?nodeID=2000&EditoID=208759