Geplaatst door: mar
Datum: 16.06.2009 18:03
Nee ik loop niet mee, nu 31 weken zwanger, dat houd ik niet zo goed vol zo einde van de dag. Ik spring zo wel op de fiets voor de aanmoediging her en der langs het parkoers.
En het is wederom best opgeklaard, lekkere temperatuur en volgens mij perfect wandelweer. Buienrader laat ook geen drup zien.
Datum: 16.06.2009 18:04
manlief loopt nl wel met de 2 kleintjes
Geplaatst door: InekeH
Datum: 16.06.2009 22:47
Morgen is ons aller Annechie jarig!
Het is nog een beetje te vroeg maar ik wil je nu alvast van harte feliciteren met je verjaardag. Ik wens je nog vele jaren in goede gezondheid en maak er morgen een mooie dag van.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 16.06.2009 22:58
Annechie van harte morgen. Het schijnt mooi weer te worden. Ieder krig watte weerd is;)
Geplaatst door: ® visje
Datum: 16.06.2009 23:05
Annechie ook van mij alvast gefeliciteerd en een fijne dag!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 16.06.2009 23:13
Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk,het is wel wat te vroeg, maar ook van mij, van harte gefeliciteerd met je verjaardag enne kroep d'r vannach nog efkes lekker oonder, het wil meer véér graa'n wödd'n.
Kó'j met "de pröttel" mô'n mooi achtertoes zitt'n, het sol mooi weer wèn,doot ze allemoal de hartelijke groet'n en nem d'r nog ene dee oe smaakt!
Datum: 17.06.2009 09:40
Annechie gefeliciteerd.
Lilian ik probeer net als bij de stripboeken van Haagse Harrie jou teksten hardop te lezen. (dan is Haagse Harrie nl wel heel goed te begrijpen)
Maar bij jou haak ik toch af...kan er geen kaas van maken. (deels)
Geplaatst door: ® connie
Datum: 17.06.2009 09:44
Annechie,
mijn allerbeste wensen op deze jaardag.Maak er een mooie dag van.
groetjes connie.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 18.06.2009 01:13
Mar, helaas hebben we nooit meer iets gehoord van haagse Harrie hier.Overigens wil ik het wel voor je vertalen :-)
Geplaatst door: ® connie
Datum: 18.06.2009 01:46
Hier is haagse connie....roept u maar ;-)
Datum: 18.06.2009 06:41
Tja mar, dat twents van ons. Is toch eigenlijk wel n leuk dialect.En Lilli@n kan t mooi verwoorden :)
Met Fries daar kan ik niet veel van maken. Het Haagse lukt me nog wel.
Datum: 18.06.2009 10:29
"Kó'j met "de pröttel" mô'n mooi achtertoes zitt'n"??????
En oh ja dat zinnetje er net boven, eerste deel lukt wel maar dan??????
(achtertoes is vast achtertuin maar daarvoor??)
De zolder opgeruimd en wat zag ik direct liggen: mijn haagse harrie stripboek ;-) (jaren niet gezien) Dus wel heel toevallig.
Datum: 18.06.2009 10:40
Mar, zal ik het globaal voor je vertalen? Kruip er vannacht maar eens diep onder het wil maar 4 graden worden.En achtertoes is achter t huis.Dus in de tuin:)
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 18.06.2009 11:00
Hallo allemaal!
Wat lief dat jullie allemaal aan mij dachten.. Het was een fijne dag met veel kaarten, telefoontjes, bloemen en kadootjes.. natuurlijk niet te vergeten de bezoekjes van vrienden en familie! En jongens wat hebben we genoten van het heerlijke weer, inderdaad Lilian, met'n heel'n pröttel achter't huus.. en dat töt 't leste toe.. Doodgewoon een heerlijke dag, allemaal bedankt!
Liefs Annechie
Datum: 18.06.2009 13:14
Kó'j met "de pröttel....uit de contekst denk ik dan maar dat het de hele familie/al het bezoek is...;-)
Dank je cimeroni!
Datum: 18.06.2009 14:08
Datum: 18.06.2009 15:49
hmm als ik het hard op lees lijkt het een beetje op het zuid limburgs. (wat ik dan hoor als 2 vrienden in het limburgs overschakelen wanneer ze tegen elkaar praten ;-))
Maar kan natuurlijk aan mijn uitspraak liggen, ha ha
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 19.06.2009 16:57
Hallo ben er weer !! Ben eigenlijk op zoek naar een muzieknummer wat ik al vaker gehoord heb maar heb de naam en de titel van de artiest nooit gelezen ....hebben jullie niet veel aan ....Laatst keken we naar TV1 of Canvas en het was een laaste deel over een reis vanuit Gent ...naar de Bourgondie (Gent weet ik niet zeker hoor) en bij de aftiteling werd weer dat ..vind ik hele mooie Franse nummer gespeeld ...ik kijken op internet ook bij TV 1 en Canvas bij herbekijken ..niet gevonden ....ja meer heb ik niet maar wellicht kan iemand mij een tip doen
Geplaatst door: ® visje
Datum: 19.06.2009 20:28
Morgen hebben we een feest in de buurt van Apeldoorn. We nemen de caravan mee, camping op loopafstand (20 min.), en blijven daar lekker overnachten. Alvast even voorproeven, hoop dat het toch een beetje droog blijft.
De eerste mensen zijn al op vakantie, volgende week wordt het warm en dan begint het toch te kriebelen!
Geplaatst door: InekeH
Datum: 19.06.2009 21:21
Veel plezier visje, hopen dat het droog blijft.
Hier in het dorp liggen de pleinen onder een dikke laag zand: beachvolleybaltoernooi.
Theo: ik kan je helaas niet verder helpen.