Geplaatst door: cimeroni
Datum: 26.06.2009 16:15
Theo, ga je zondag nog naar de binnenstad van H'lo?
Als het weer een beetje meewerkt ga ik er nog wel heen.
Lekker met de spartamet.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 28.06.2009 02:25
Hoe zou het toch met Rivi en Javi zijn?
Zullen ondertussen ook wel weer eens op huis aan komen.
Ben benieuwd hoe ze het hebben gehad. Wel redelijk mooi weer geloof ik. Maar we mogen hier ook niet klagen. Komende week echt zomerweer!
Geplaatst door: Rivi
Datum: 28.06.2009 02:30
Hélemaal goed Bren, we zijn vanavond thuisgekomen en zijn nu even alle "post" aan het bekijken, jullie horen nog !
Datum: 28.06.2009 10:04
rivi, fijn dat jullie weer thuis zijn. Alles goed verlopen?
Datum: 28.06.2009 18:45
:-)) Dat had ik vast gevoeld Rivi!!
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen.
Geplaatst door: Irene
Datum: 29.06.2009 13:21
Digi-oma, hoe was jullie vakantie?
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 29.06.2009 16:05
Oh, de verhalen van digi-oma komen beslist!!!
Heb vanmiddag een DVD bekeken van werkweek van onze oudste kleindochter (10 jaar) in Leersum.
Alle namen van de kinderen staan er op..
Daryll - Nicky - Esmee - Anouk - Shavanna - Jaya - Ashley - Agnes - Simge - Rafa-et - Elise - Romee - Thirza - Vigo - Rilana - Frank - Chiara - Remon - Marley - Fulia - Eray - Kaan - Jeremy - Celine - Ceyenne - Yousra - Naomi - Dardan - Irina - Ayteber - Charissa - Lotte - Anthony - Rachel - Hugo - Esther - Laura - Tristen - Audrey - Yunus - Elma - Boris - Oznur - Frank - Randrick - Luca - Safaa - Killian - Amber - Stephany - Melanie - Kelsey
Dat is wat anders dan Jan, Piet of Klaas!
Of Marietje, Mientje, Anneke.....
En de meesters en juffen?
Frida - Ria - Aeltsje - Margriet - Ben - Martin
Geplaatst door: mar
Datum: 29.06.2009 16:23
ha ha, we zijn nog aan het "tobben" over naam voor nr 3, maar in jou lijstje zit geen enkele optie die ik vanavond ga voorleggen.. (of ik ga voor jan of klaas ;-))
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 29.06.2009 16:45
Hallo Irene en Jan en alle andere bekenden. Vakantie was super. Over het algemeen goed weer gehad (24 april was wel kouder dan gistermiddag 28 juni!!!). Heel mooie en soms wat mindere campings bezocht. Korte rondvlucht: begonnen in de Vogezen (sneeuw), daarna Lyon (bij Franse vrienden en best warm), toen Hoge Alpen (Col de Galibier afgesloten i.v.m. sneeuw - 12 mei, maar ook de Glandon omdat er veel grote keien op weg lagen door aardverschuivingen). Daarna Ardeche aangezien daar goede vrienden stonden; niet mijn favotiete streek, maar het was 3 dagen erg gezellig. Duik naar beneden naar de Ariege... sublieme kleine camping in de natuur; stukje opzij naar Hoge Pyreneeën op de camping bij Franse eigenaar die we al meer dan 20 jaar kennen. Daar helpen hooien en een uitnodiging gekregen voor het grote feest wanneer zijn zoon in sept. 2010 18 jaar wordt. Stukje opgeschoven ri Baskenland en daar op camping geweest waar we al eerder waren. Sneeuw op de Col Pierre Martin en koud!!. Smalle bergweggetjes bereden om de Pottocks (Baskische poney's) en ezels te fotograferen en te aaien. Weer verder de kant van Biaritz op (te druk en matig weer) maar eindelijk met het treintje van la Rhune geweest. Rit omhoog naar Royan om de vissershutten en Talmont te fotograferen (had ik gezien bij het fotospelletje op dit forum en dat leek me wel wat). Nog naar Saumur om de Cadre Noir, de Nationale (Paard)rijschool van Frankrijk te bezoeken (Irene, tip voor je dochter... echt de moeite waard; er staan 400 paarden en je mag er ook een stel aaien. Verder streng! maar goed). Oh ja, uiteindelijk geëindigd nabij Abbeville op mooie camping met supergrote plaatsen (meer dan 200 m2) op gras en onder de bomen. Daar even moed verzamelt voor de thuisreis en van de week de campings maar eens beoordelen.
Jan, hoe was jouw wandeltocht in de Gers en Irene... wanneer waarheen?
Geplaatst door: Irene
Datum: 29.06.2009 18:07
Mooie rit Thea! Je verdere verhalen gaan we hier zeker nog horen/volgen/zien? Heb je je favoriete honden nog gezien?
Je Saumurtip ga ik op googelen, bedankt!
Waarschijnlijk vertrekken we begin augustus (zoon heeft inmiddels sponsor voor skateboarden en mag nog 2 weekenden rollen) richting Drome of omgeving. Kan Valance worden, Grenoble, Hautes Alpes. In ieder geval grofweg de oostelijke zijde van Frankrijk. Gaan daar mijn zus ontmoeten met ook 2 tieners. Op de bonnefooi, en al 20 campings op een lijstje. Zal het je sturen? En mijn hond om je tuin om te ploegen?? Hoe is het met ega M?
Geplaatst door: frank
Datum: 29.06.2009 21:03
@Dag Digi-oma, mooi dat jullie weer veilig terug zijn en zo te zien genoten hebben.
@Jan, twee keer Frank, valt dus nog wel mee volgens mij:-)
Datum: 29.06.2009 21:10
Lekker rondje gemaakt Digi-oma!
Zet vooral je campingbeoordelingen hier neer.
Ik kwam er gister nog 1 tegen waar we misschien nog langs gaan (Falaise). :-)
gr. Brenda
Datum: 29.06.2009 22:31
Nou digi-oma, je hebt weer heel wat gezien. Geweldig toch?
Mar, weet je al of het n jongen wordt?
Hier in de buurt woont n meisje dat Sayyadina heet.Ook best apart.
Geplaatst door: ® Manon
Datum: 29.06.2009 22:35
Hallo Digi-oma,
Wat een geweldige reis!!
Al lezende kwamen er wat herhinneringen naar boven:
Het treintje van La Rhune hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan, met onze kinderen van toen 4 en 2 jaar oud. Geweldig uitzicht onderweg en boven. We zijn toen wandelend weer naar beneden gegaan. De oudste liep zelf, de jongste in de rugdrager. Prachtige,maar lange en steile wandeling, we deden er ong. 5 uur over.
Dit jaar gaan we 2 andere gebieden bekijken, die we nog niet kennen: het Loiredal met de kastelen (municipal van Amboise lijkt ons heel geschikt) en St Palais sur Mer (camping Tahiti waarschijnlijk). Vrijdag gaan we vertrekken!
Groetjes Manon
Geplaatst door: kea
Datum: 29.06.2009 22:41
We zijn weer even thuis, na 2 maanden rondtrekken, want onze dochter is bevallen van een mooie kleindochter. We blijven dus even de kraamtijd weer thuis, voor wat hulp en ondersteuning. Daarna weer rondtrekken. Onze zoon fietst op dit moment de transalp, dus het is de hele tijd op de PC de vorderingen volgen. Het is 7 dagen fietsen met 880 km en 22000 hoogte meters! Een koppelkoers met 1100 deelnemers
http://www.tourtransalp.de/
Datum: 29.06.2009 22:46
kea, gefeliciteerd met je kleindochter.
En je zoon fietst door het mooie Oostenrijk. Ik neem mijn petje af voor zulke sportieve mensen.
Geplaatst door: kea
Datum: 29.06.2009 22:54
Dank je cimeroni, ik had ook graag bij het fietsen willen zijn, maar ja de baby gaat natuurlijk voor.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 30.06.2009 09:42
Hallo digioma is inderdaad een behoorlijke rit en een met veel variatie (natuur,weer en mensen)...en heel veel kilometers.
Kea gefeliciteerd
Geplaatst door: lili@n
Datum: 30.06.2009 14:51
Het was me te warm om achter de computer te kruipen ivm een te "heet hok" waar ik dan moet zitten :-),maar het begon me toch te kriebelen en het is maar goed dat ik even kijk.Allemaal mooie verhalen!
Kea van harte gefeliciteerd!Ria en Jan fijn dat jullie
weer goed zijn thuisgekomen!En dan straks weer op naar de Tour of niet? haha
Digi-oma ook welkom terug en mooi dat je hier wat wetenswaardigheden hebt neergezet,zo hou je ons of misschien wel mij op de hoogte van "mijn" mooie Frankrijk, waar ik helaas de
laatste jaren niet meer geweest ben,maar dankzij dit forum en de
verhalen hier kan ik toch mee genieten.
Overigens Jan,onze dochter heet ook Anneke en die naam is bewust
gekozen vanwege juist al die namen die je daar weergaf.
Zij gaat aanstaande vrijdag wèl naar Frankrijk, de bofk...
Ach ja er moet baas boven baas blijven.:-))Heerlijk in een sta-caravan in Valras-plage met vriendin en haar ouders.
Ze hoeven niet van de camping af, ze hebben daar alles wat hun tienerharten begeert.....
Niet een camping die ik meteen had gekozen, maar voor die meiden
lijkt het me een waar eldorado.
Theo had je wel even kunnen komen koffiedrinken als je toch "op"
Slangenbeek was :-)
Cimeroni wat was er voor bijzonders te doen in Hgl zondagavond als ik zo vrij mag zijn? Normaliter kun je hier op die avond een kanon afsteken.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 30.06.2009 15:05
Ben blij dat we op een soort eiland wonen! Koelt nog enigszins af.....
Kijk maar eens op Google Earth om een idee te krijgen.
Rotterdam Bierstraat
Mijn vrouw werkt in Rotterdam-Zuid en daar is het een stuk warmer volgens haar.
En als ik naar de markt loop (een paar 100 meter) dan voel je dat meteen!