Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 07.01.2008 23:02
Eerlijk woar deerns..??? Hoe'st meugelijk, hier hef't allenig 'n betje sputterd en ie moss'n wa net noar buut'n kiek'n um te zeen dat't in de verte 'n betje luch'n... En ieleu wont toch helemoal neet zo wiet vot..
Had hoaln Rivi, denk d'r an : An all's kump 'n èène.. '-))
Geplaatst door: InekeH
Datum: 07.01.2008 23:11
Wat je zegt cimeroni, beestenweer was het. Bliksem blijkt ingeslagen te zijn bij de zendmast van TVOost, daardoor een uur uit de lucht geweest. Maar zo van Annechie te horen dus wel erg plaatselijk. Ik vind het altijd vreemd, zo'n hevig onweer in januari.
Rivi aan het behangen?? Brrr, vooral het afhalen van oude behang, altijd van de plekken die je snippertje voor snippertje moet lospulken. Maar het is wel een mooie manier op het nieuwe jaar te beginnen, gaan er misschien ook wat overtollige kilootjes af.
Geplaatst door: verhuuswich
Datum: 08.01.2008 01:48
Onweer in 't kale hoolt, krie'j 'n zommer nat en koald. Dat zei mien
ôale tante altied.
Het hef d'r merakels van goan wichter.Het loch'n en 't wei'n.Ze hebt
doar bôw'n flink wat loselaoat'n.
Rivi troost oe, ie hebt kl haa'n, ik heb heel wat aans.....:-)
meer dat zeg ik hier nig. En ieder'n dag kö'j d'r weer hèn um schoone te maak'n en te stofzuug'n en dan de aandere dag kö'j weer van veur'n af an beginn'n.
Bedankt Annechie veur oen postduufke.Ait mooi a'j wat krie'jt.
Dee werkkearls könt d'r gin end an krieg'n.
Alles steet in dösen kant en kloar. De jongs bint gangs en de huushoalding geet gewoon deur met 't striekwark.'t is net of ie d'r noe
twee hoeshoalding'n op noa hoald.
En dat prakkezeerwerk en dat in 't veur'n dèènk'n.
Meer as straks alln's kloar is, dan is 't prachtug.
Allemoal goodhoal'n.
Datum: 08.01.2008 13:53
Lilian... dat ha'j noe toch neet mutt'n zegg'n... dat oe wat mankeert! Noe wod ik toch zo merakels beniejd wat det toch wal mag wèèn..! Ie wod toch neet zeek? Dat ku'j noe neet gebruuk'n heur!
Rivi wöd n'n goej'n veur de drogist, flink smeer'n meid! Goodgoan.. Allemoal de groet'n!
Geplaatst door: connie
Datum: 08.01.2008 15:28
Kan het helaas niet lezen:-(
Alles goed Lillian?Annechie ook alles op de rails?
Alle beste wensen voor jullie.
gr. connie
Datum: 08.01.2008 17:43
Ja hoor Connie, alles is in orde, hooguit nogal verkouden, maar dat gaat weer over..
Eigenlijk voel ik me wel eens een beetje schofterig dat we af en toe zo in het dialect zitten te beppen. Jullie moeten maar van ons aannemen dat het grotendeels gezever is als we daar in vervallen, het heeft en het houdt nu eenmaal een bepaalde aantrekkingskracht om het af en toe 'anders' te proberen... vergeef ons svp...'-))
Belangrijke zaken zullen we altijd in het 'gewoon Nederlands' doen of in ieder geval herhalen!
De andere beide dames hadden volgens mij wat 'verhuizersongemak'... Ria kreeg last van werkhanden,Lilian wilde het nog niet nader toelichten..'-))
Geplaatst door: connie
Datum: 08.01.2008 17:57
Geen punt Annechie,zo leer ik ook mijn talen;-))
Vind het ook wel leuk om te lezen.Voor Lillian en Ria is alles weer voorbij als de lente begint,hoop ik voor ze.
gr. connie.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 08.01.2008 19:32
Ja Annechie, je hebt het weer mooi "vertaald".
Maar ik had zo de smoor in, dat deze topic naar de tweede pagina was gezakt, dat ik er maar weer eens wat geks tussendoor wilde gooien en zie : HET WERKT - we leven allemaal weer (een beetje) !
Voor degene, die het nog niet goed hadden meegekregen: Lili@n(++) en ik (++) zijn aan het verhuizen. In ons geval hebben we heel veel aanpassingen bedacht, waaronder alle wanden laten stucadoren, maar daarvoor moet je al, echt al, het behang eraf halen. Nu moet je weten dat we een kleiner huis gekocht hebben, maar als je met zo'n klus bezig bent, lijkt het allemaal toch nog erg groot, dat kan ik je wel vertellen. Voor Lili@n wil ik niet echt spreken, maar ik kan jullie wel verklappen, dat het voor haar een hele andere klus is, zowel fysiek als mentaal .-).
Maar gelukkig hebben we deze topic, waar we af en toe eens zielig kunnen doen of anderen in onze vreugde kunnen laten delen.
Overigens . . . . ik moet nog 2 baantjes en dan is het gefixt, olé !
Groeten, Ria
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 08.01.2008 23:00
Voor alle zieken, Beterschap. En voor alle verhuizers, pas op voor de rug:)
Geplaatst door: frank
Datum: 08.01.2008 23:12
Verhuizen, breek me de bek niet open.
De laatste keer, 7 jaar geleden, hebben mijn vrouw en ik elkaar plechtig beloofd dat we hier pas weggaan als we het bejaardenhuis in moeten of "tussen 4 plankjes terecht komen".
We hadden er al een paar op zitten maar die was echt niet leuk. Allerlei problemen met nuts bedrijven, een hypotheek die 4 dagen voor passeren bij de notaris nog gewijzigd moest worden en last but not least een bank die niet het juiste bedrag bij de notaris deponeerde.
Daarnaast weer 2 maanden je helemaal krom klussen en nog laaaaang niet alles afhebben. Afgelopen feestdagen de badkamer ingrijpend vernieuwd. Keuken moet ook nog aangepakt worden en er is nog iets met vloeren en dak te doen, ahum.
Maar ja een pandje van bijna 90 jaar oud kent zo zijn probleempjes. Toen we het kochten begon ik met een 10-jarenplan, ik heb dat echter bij moeten stellen naar een 20-jarenplan.
De vrouw roept steeds dat het uiteindelijk een paleisje wordt. En ze heeft gelijkt, is wel heel leuk als het dan uiteindelijk langzaam je eigen stempel gaat krijgen.
Nee, wij blijven hier voorlopig nog maar even.
Jullie verhuizers in ieder geval veel succes, geduld en goede nachtrust toegewenst.
Geplaatst door: javi
Datum: 08.01.2008 23:36
Frank,
Je kunt nog niet gaan want je komt twee plankjes te kort.
Houden zo.
Datum: 09.01.2008 09:04
'-)))... Javi, dat zat ik ook net te denken.. en ik heb al zo'n hekel aan tocht! Ach, je moet maar denken een klusser als Frank is zuunig op z'n plankjes.. '-)
Geeft niks hoor Frank,.. overkomt mij ook wel eens..
Datum: 09.01.2008 09:56
4 Plankjes??? Ik vind dat iets te weinig. Inderdaad,ik hou niet van koude voeten.
Maar zuinigheid met vlijt.....
Datum: 09.01.2008 20:04
't was ook al wel een beetje laat he:-)
trouwens vroeger had je toch zoiets als een 4=6???
Datum: 09.01.2008 20:44
Wat een stelletje plaaggeesten nietwaar?
Datum: 09.01.2008 22:50
Frank, je hebt nu nog steeds 7=5 bij sommige tentverhuurders. Maar da's heel wat anders als die plankjes van jou.
Datum: 09.01.2008 22:59
Datum: 10.01.2008 11:04
Ik heb heel ander nieuws te vermelden. Ik heb vandaag feest. Mijn vader wordt vandaag 80 jaar. Vanavond in huiselijke kring met broer en zussen feest en zaterdag uitgebreid. Want mijn moeder is 3 weken geleden 82 jaar geworden. Dus dat wordt zaterdag uitgebreid ge4d met familie, buren en bekenden.Ze zijn beiden nog heel goed te pas.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 10.01.2008 18:50
Cimeroni, Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader : TACHTIG JAAR !
Wat een luxe, die leeftijd te mogen bereiken !
Het lijkt me geweldig (nog) ouders te hebben die het ook nog echt willen vieren !
Een gezellige avond gewenst !!
Datum: 10.01.2008 19:29
Van harte gefeliciteerd cimeroni en alvast een fijne dag gewenst.
Mijn ouders leven ook allebei nog, vader is 92 en moeder 96!
Wonen nog zelfstandig, uiteraard wel met wat hulp van de thuiszorg.
Lichamelijk komen er wel steeds meer kwaaltjes, vooral bij mijn vader, maar geestelijk zijn ze gelukkig nog goed gezond! En in maart 62 jaar getrouwd!!