Geplaatst door: cimeroni
Datum: 30.06.2009 15:07
Lilli@n, zondagmiddag was ik in Hengelo. www.kunstenopstraat.nl
Best leuk, maar lekker druk.
En zit jij niet buiten met n laptop? Ik wel, maar ik lees ook nog eens. Dus ik wissel t kompoeteren en lezen af. Tussendoor eet en drink ik ook nog eens;)
Huishoudelijk werk blijft wel liggen.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 30.06.2009 15:21
Toepasselijke naam als je in zo'n straat woont met dit weer Jan!
Dat koelt natuurlijk altijd af. :-))
Cimeroni, "kunst op straat" dat wist ik wel, maar dat was toch alleen maar 's middags? Kan me niet voorstellen dat ze iets leuks organiseren voor 's avonds buiten de "ronde van" en a.s.
zaterdag "tropical night". (zullen ze dan nu eindelijk eens tropisch weer hebben?)
Ik zit niet met een laptopje buiten,het is me in de tuin veel te
warm,op het zuiden en geen greintje schaduw,wel parasol enz., als ik wat koeler wil zitten moet ik voor het huis op het bankje gaan zitten.Dat kan gelukkig wel, want er woont geen mens aan de overkant, wel rijden er mensen langs met auto's en een enkele fietser.Maar toch heb ik altijd wat schroom om voor het huis te zitten. In Rijssen schijnt dat heel gewoon te zijn.
En natuurlijk in bepaalde wijken van de stad is dat de natuurlijkste zaak van de wereld :-))
Datum: 30.06.2009 15:36
Datum: 30.06.2009 16:15
Jan ik heb even op google earth gekeken, het is prachtig dat het kan,hoofdzakelijk zie ik flats, flats en nog eens flats, een enkele boom en hier en daar wat "kanaalachtige waters" en dat moet dan de verfrissing geven denk ik,maar niet echt een omgeving
voor mij om blij van te worden.Het is so wie so koeler bij jullie
gezien de ligging van R'dam.
Ik zal eens kijken om ze hier van de omgeving inmiddels ook een opname hebben.Zag kortgeleden een auto van google met zo'n grote camera op het dak hier in de buurt rondrijden.
Kennelijk is het nog niet aktief.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 30.06.2009 16:34
Ik zit op kantoor met de deur open ...lekker warm en morgen ga ik weer op pad naar Wuppertal ...het dal van de Wupper ...daar hebben ze een monorail die een vermogen gekost heeft zegt ze !!dus morgen met de airco aan ......en dan de warme fabriek in .
Wij zijn afgelopen zondag bij de open tuinen dag geweest en hebben in Hengelo tuinen bekeken o.a. aan de Kievietstraat die echt heel mooi was....weet wel dat er straattheater was en onze Lisa is daar met haar vriend geweest maar waren al thuis ....."vond er nix an" en sinds gisteren is de aannemer bezig onze woonkamer te vergroten door een muur weer naar zijn oorspronkelijke plaats te zetten...alles onder het stof ...maar wij leven eigenlijk buiten...dus ga niet klagen over het weer.
Jan jij woont wel mooi volgens Google earth. O ja komend weekend tropical night ...weet niet of we daar wel heen gaan ..vrijdagavond gaan we klaverjassen (Amsterdams..!!) met vrienden dus kan weer laat worden en tropical night ...ben er nog nooit geweest ...misschien toch ff een biertje drinken
Geplaatst door: mar
Datum: 30.06.2009 17:25
over die google auto met camera op het dak stond vandaag bij ons in de krant een heel stuk over in. In Engeland waren bewoners van een bepaalde buurt woest de straat opgegaan als aantasting van hun privacy. Ook in andere landen waren er problemen maar in NL bleef het nog behoorlijk stil. De klacht was dat het nogal expliciete foto's waren: iemand die in bikini voor op straat zit, of een iemand in een urinoir aan het plassen...
Maar het was een andere link waar je dat soort straatfoto's kon vinden (had wel verband met google, maar niet met google earth geloof ik). Ben de naam kwijt moet even weer de krant uit de krantenbak vissen..
Datum: 30.06.2009 18:00
Jan, ik heb ook gekeken naar je woonstraat.Sorry, ieder zijn eigen, maar ik zou er claustrofobisch van worden.Nou hou ik toch al niet zo van een grote stad, ik heb ruimte nodig;)
Hier heeft ook al n auto van straatview gereden, maar ik kan er nog niets van vinden. Zal nog wel even duren denk ik.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 30.06.2009 21:33
Hier hebben ze er juist een overval mee opgelost. Een jongen was op straat beroofd en zag de beelden van zijn overvallers (wel onherkenbaar gemaakt) op streetview. Originele beelden opgevraagd en voila!
Geplaatst door: mar
Datum: 30.06.2009 22:16
Wel gek. Die meneer of mevrouw van streetview zit dus in zijn auto foto's te maken (en reken maar dat ook al staat de camera op het dak hij een beeldscherm op schoot heeft en kan kiezen welke plaatjes hij/zij schiet). Ziet een overval en doet er op dat moment niets mee, maar plaatst wel die foto's op internet...????
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 30.06.2009 22:22
Claustrofobisch, cimeroni??
Zal ik je eens wat zeggen? Ik kwam een paar weken geleden terug uit Frankrijk en het leek net of ik een kloof inreed.
Links en rechts van me hoge woontorens. Ik kreeg het even knap benauwd.
Ik stap uit en schud even met mijn hoofd en weg was het gevoel.
Vreemd......
Datum: 01.07.2009 15:07
Ben net terug uit Wuppertal en volgens de duitse radio(WDR) gaan komende vrijdag in 5 bondstaten zeer veel mensen op vakantie dus het kan dus erg druk worden op de Duitse autowegen.
Vandaag ook vrij veel (NL) verkeer vanuit het zuiden richting noorden .....verkeerde richting rijden als ik in richting van Dortmund rijd...misschien is N-Duitsland en Denemarken ook wel mooi
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 01.07.2009 17:06
Een ramp voor onze fiere Belgische ploeg Silence-Lotto.
Thomas Dekker betrapt op epo.
De tour begint Zaterdag en voor de eerste maal sinds jaaaaaren eens thuis om die te volgen op tv.Vakantie is uitgesteld sous la force des mitrailles.
Hopelijk mooi weer hier in de Westhoek,eventjes luilekkeren in de tuin en hupsa de tour volgen met argusogen.
Geplaatst door: javi
Datum: 01.07.2009 19:16
Bonasera e.a.
Er volgen er nog meer. Kijk maar wie er uit de tourploegen plotseling niet meer meegaan.Morgen de gezondheids test.
Jammer voor de wielersport.
Geplaatst door: ® visje
Datum: 01.07.2009 23:11
Mar, volgens mij herkende hij zijn overvallers die wegliepen na de overval. Denk dat ze de overval (mobiel en geld) niet zelf gezien hebben. Als je zoiets ziet rijd je toch niet zomaar door zou ik ook zeggen.
Thomas Dekker vond ik al een geval apart. Ineens goed en ineens niks meer. Ben benieuwd wat er nog meer komt bovendrijven. (En wie er werkelijk schoon rondrijdt in dat wereldje.)
Datum: 02.07.2009 09:58
Viel ons vorig jaat al op dat Thomas Dekker niet aan de start van de Tour de France kwam..toen met de Raboploeg was er al iets maar kan er niet goed achter kijken ...vind het alleen heel leuk om het te volgen en zoals dit jaar een etappe te gaan zien en dan vooral de karavaan en "ons"Joost Postuma natuurlijk
Hoop wel dat Ton Boonen alsnog mag starten ...in zijn geval vind ik de reden ook wel erg ver gezocht en hij verdient het ook om te starten
Datum: 02.07.2009 15:11
Hoorde net op de radio dat Cafe De Witte Aap in Rotterdam was uitgeroepen tot het beste cafe op de wereld.
http://www.megastadfm.nl/article.php?id=8099
http://www.dewitteaap.nl/
Datum: 02.07.2009 19:59
Zo meteen begint het op radio 2:
War of the world.
Heerlijk genieten.
Datum: 03.07.2009 08:31
Heb gisterenavond ook een stukje radio 2 geluisterd en wist niet dat het orgineel al zo oud was.vandaag wordt bij ons de kabel,stukje electriciteit en de kabels voor de installatie verlegd(alles onder de vloer en in de meterkast) dus bijna niets meer in het zicht....alleen sinds vannacht ligt de kabel eraf dus geen radio en TV..tot nu toe
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 03.07.2009 22:56
Even tussendoor een ervaring uit onze vakantie:
Manlief en ik zitten een beetje treurig in een hoekje voor de caravan in de buurt van Biarritz. Camping valt tegen; kun je soms zo hebben.
Komt er een Frans sprekende meneer om de hoek van de caravan kijken met een laptop in zijn handen. Even vertaald: "Goede avond, mag ik u iets laten zien."
Man en ik kijken elkaar aan: zal toch geen verkoper zijn die een "van een vrachtauto gevallen laptop" voor een vriendenprijsje komt verkopen aan een simpele toerist!!!...
We zitten op pakweg 10 kilometer van de Spaanse grens en ook staat de slagboom van de camping de hele avond open. Nou ja, wat kan er ook gebeuren - ik versta en begrijp de Franse taal prima - dus ga maar zitten en vertel op. Laptop op tafel, aangezet en kijk nou... dat zijn WIJ!
Nu hadden we vanaf de vorige camping, zo'n 200 km. verderop, een dagtocht dwars door de bergen richting Saint Jean Pied de Port gemaakt. Ongelofelijk smal bergweggetje maar tussen de koeien en pottocks (wilde paardjes) gereden. Een keer kwamen we een auto met Franse mensen tegen... moeizaam en voorzichtig langs het steile randje passeren; hun auto stond stil want mevr. aaide een paardje. Op het moment dat wij passeerden had de man een foto van onze auto gemaakt en toen hij op deze camping arriveerde zag hij stom toevallig onze auto weer. Snel USB-stick gepakt en wat foto's heen en weer in beide laptops gedumpt. Werd nog erg gezellig. Leuke mensen, de Fransen!
Datum: 04.07.2009 00:19
Niet te geloven......
We hebben al het beste cafe van de wereld en nu hebben we ook nog de zaak met de beste haring van Nederland. Althans volgens het A.D.......
http://www.ad.nl/haringtest/3342078/Schmidt_Zeevis_wint_AD_Haringtest.html
http://www.schmidtzeevis.nl/
Jahoor, Rotterdam gaat mee in de vaart der volkeren...
Wat een rare uitdrukking eigenlijk!