Geplaatst door: ® visje
Datum: 04.07.2009 00:41
Wow, St. Jean Pied de Port, dat brengt herinneringen boven van 25 jaar geleden. Geweldig mooie smokkelroute destijds. In een verlaten landschap ineens een grenspost. Paspoort meegenomen, duurde even, toen we hem weer terug kregen later gekeken en hadden ze er een stempel ingezet. We wilden een foto maken, maar dat mocht niet. Over de heuvel gestopt, stukje terug gelopen en toch een foto!
Ja dat Rotterdam is me wat, volgend jaar een invasie van plm. 80 vrouwen in juni Jan! We komen eraan.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 04.07.2009 00:46
Tachtig vrouwen in juni??? Vertel!!!!!!
Datum: 04.07.2009 00:58
Gewoon met alle med. secretariaten uit het land, dagje uit in R'dam. We weten nooit van tevoren wat we gaan doen, maar zo'n groep valt vast op. ;-)
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 04.07.2009 15:30
Van het mooie weer moet men profiteren. Dus vandaag op de spartamet naar Tubbig voor n bezoekje aan de streekmarkt.Oale Groond.
Heerlijke dingetjes gekocht o.a. advocaat met boerenjongens oet Deurningen. Dat lijkt me wel lekker.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 05.07.2009 00:19
Boer'n jongs oet Deurningen nog wel.Zeker van Kaamps! Onze voormalige overbuurman!Loat oe good smaak'n.Dus ie hebt 'n echt'n vrettborrel koch, haha.
Digi-oma wat een leuk verhaal!Zo werd de avond toch nog gezellig!
Hou me aanbevolen voor meer :)
Geplaatst door: Fonzie35
Datum: 05.07.2009 00:54
Ik zal maar niet in het Fries beginnen.....
Datum: 05.07.2009 01:07
Tuurlijk Fonzie, vooral doen! Geen probleem. ;-)
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 05.07.2009 10:54
Voor Lilli@n en alle anderen:
Grote camping in de buurt van Royan; direct bij strand gelegen. Druk... en voornamelijk Nederlandse en Britse gasten; veel "grijze golf". Snikhete dag. Rond 12 uur komt er een grote gele dieplader met 2 auto's erop en met aanhanger van de ANWB voorrijden. Kan door de smalle strandweg (doodlopend) en toegang de camping niet op en staat in volle lengte en glorie buiten de camping. Veel publiek... buikige mannen van middelbare leeftijd in lange shorts met stoere petjes. Jonge chauffeur (geen bijrijder) klimt uit de auto en loopt naar de receptie. GESLOTEN tot 14.30 uur. Da's balen. Van mijn zeer wel ingelichte buurvrouw (staat hier al jarenlang elk jaar 7 weken op dezelfde plaats) hoor ik dat er een caravan moet worden opgehaald waarvan de eigenaren door ziekte van een van hen met spoed naar Nederland zijn vertrokken. Het publiek verdwijnt en de chauffeur zit moedeloos met z'n klembord op een muurtje in de brandende zon. We hebben de jongeman mee naar de caravan genomen, stoeltje in de schaduw en fles appelsap erbij. Kon-ie even bijkomen van de lange hete rit. Hij moest nog meer auto's ophalen en wilde eigenlijk opschieten om in elk geval zaterdagavond bij zijn gezin te kunnen zijn. Af en toe eens bij de receptie gekeken, maar niets. Even na twee uur eindelijk wat actie. Er moest vanuit het dorp bij een garage een 4-wheel geregeld worden, wat een tijdje duurde, en daarmee moest de betreffende caravan richting dieplader getrokken worden. Daarna werd de caravan met een lier op de wagen getrokken. Mijn man heeft de chauffeur geholpen. Aanwijzingen gegeven, lier bediend, beeetje duwen, rijplaten goed schuiven enz. Wel kijkers en commentaar. De caravan (Hobby) paste door z'n breedte maar net. Chauffeur maakte rondom de caravan eerst nog foto's omdat er altijd mensen zijn die oude schade bij thuiskomst verhalen op de ANWB. De chauffeur kon gelukkig na deze klus wel op de camping douchen; stof, olie, smeer en veel zweet. Nog een flesje appelsap meegegeven en mee gelopen naar de rotonde; de hele combinatie moest met auto's en caravan achteruit rijdend naar de doorgaande weg en er zijn altijd mensen die dan nog snel achter langs willen scheuren.
Conclusie... heel, heel veel respect voor deze jongeman die zo'n verre rit plus zware arbeid in z'n eentje moet doen. Ik hoop dat je goed bent thuisgekomen en in augustus voor jouw en je gezin een fijne welverdiende vakantie.
Datum: 05.07.2009 11:18
Wat een belevenis digi-oma. En dat zo'n man dat alleen moet doen vind ik wel erg. Petje af voor deze harde werkers.
Fijn dat jullie hem hebben geholpen met aanwijzingen en appelsap.
Mocht hij dit forum lezen, ook namens mij, geniet van n welverdiende vakantie.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 05.07.2009 12:38
Ik heb dit verhaaltje niet geschreven om onszelf op te hemelen, maar zowel onze dochter als onze zoon zijn een tijdlang touringcarchauffeur geweest. Reizen o.a. naar Polen, Parijs, Oostenrijk etc. 't Is raar, maar er zijn nog steeds lieden die een chauffeur zien als het verlengstuk van het stuur. Tanken oké, maar dat een chauffeur ook moet eten, slapen, kortom net een echt mens is, dat komt soms niet helemaal over. Vandaar ons mededogen met deze chauffeur.
Datum: 05.07.2009 13:00
Zit net even leuk Monaco te bekijken ofwel de Tour, hoor dat Tom Boonen al niet meer meedoet, ziek?
Datum: 05.07.2009 13:04
visje, ik hoorde eergisteren al dat hij buikgriep had. Dat zou door alle spanningen komen.
Datum: 05.07.2009 13:33
O hij rijdt nog mee, wel buikklachten. Zou wat zijn, mag je eindelijk meedoen, moet je na 15 km. al weer afstappen.
Geplaatst door: Irene
Datum: 05.07.2009 14:49
Goed verhaal digi-oma. Het mens achter de persoon wordt vaak vergeten.
De tour: woensdagmiddag is onze oudste zoon voor het 3e jaar naar de tour vertrokken. Hij verzorgt daar 30 personen die verantwoordelijk zijn voor de op- en afbouw van alle trucks en wagens rondom de finish. (O.a. de 1 km-boog, de vip-tribunes en de perswagens die dagelijks in beeld zijn)
Gisteren kwam dan eindelijk een telefoontje, sinds hij stevig verkering heeft komen wij wat later in de rij van berichten naar het thuisfront ;-)
Monaco was mooi en warm. Ze stonden op een plateau nabij zee. Veel Porches, Lambourginis en prachtige luxe jachten. Omdat de rit laat verreden was, konden ze pas laat vertrekken naar de volgende finishplaats. Dit gebeurde onder politiebegeleiding en de nacht zou kort worden. Hopelijk doet hij op dit moment een siësta.
Deze tour gaat flinke verplaatsingen geven. Ik hoop dat ook deze hardwerkende mannen de ruimte krijgen hun werk goed te kunnen doen. Ik neem mijn petje voor ze af en hoop op veel goede berichten!
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 07.07.2009 11:38
Stond op pagina 4 ......Gog Irene wat lijkt mij dat leuk maar wel heel hard werken...dan heb ik geen tijd meer om naar digi-oma te flirten ...hhaha
Geplaatst door: Irene
Datum: 07.07.2009 23:22
Idd, flink aanpakken, maar een gezellige sfeer onderling. Hij is nu op weg naar Perpignan.
Ik ga hier even een gevoelige vraag neerleggen, omdat ik geen zin heb in een half forum over me heen te krijgen, doe ik het in dit draadje. Een soort van "hoe moet ik voorbij Parijs"vraag ;-)
Vrijdag moeten wij naar Bussum, via de A2 vanaf omgeving Eindhoven, we moeten om 08.00 uur in Bussum zijn. Zijn er door de vakanties al minder files? Als ik om 06.30 bij Eindhoven ben, kan ik dan redelijk langs DBosch en Utrecht of is het ook nu hopeloos in de ochtendspits?
Datum: 08.07.2009 00:31
Lekker vroeg Irene! In het noorden zijn nu de vakanties begonnen, weet niet of dat veel effect heeft op de drukte op de weg in het zuiden en midden van het land. Misschien meer info vanuit die regio.
Vandaag dagje uit met het werk, oa Hermitage gezien in Amsterdam. Aanrader voor wie nog iets wil doen of zien in Amsterdam!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 08.07.2009 00:46
Hallo Irene, misschien kan de volgende link je wat verder helpen,
http://weerenverkeer.org/
Bedankt digi-oma voor weer een bijdrage!Zulke verhalen zijn altijd mooi om te lezen! Ze gebeuren wel, maar je hoort er weinig van.De postieve verhalen verschijnen maar zelden op tv of in de krant, daar viert het negatieve hoogtij!Ik wil niet de kop in het zand steken voor het slechte nieuws, maar vind wel dat
er teveel en te vaak de slechte kanten worden belicht, alsof er geen goede dingen meer gebeuren.
Ik hoop dat de jongeman in kwestie weer goed is thuisgekomen en
van mij krijgt hij ook een grote pluim!
Hebben jullie het ook gelezen dat het publiek dat naar het programma van en met Mart Smeets kijkt, uit 60% dames bestaat?
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 08.07.2009 01:02
Tja, al die kl**** files elke dag......
De laatste jaren van mijn werkzame leven heb ik doorgebracht in Zoetermeer. Hoe kom je daar vanaf Rotterdam?
Trein of auto dus.....
Nou, mijn voorkeur ging echt uit naar de trein!! Gezellig een krantje lezen en naar buiten staren. Geen stress.....!!!
Als ik nu 's morgens naar beneden ga (lift) om mijn krantje te halen dan zie ik regelmatig mensen zoeken naar een parkeerplaats.
Is nu echt een probleem: straten zijn opgebroken omdat de riolering vervangen moet worden.
Een paar dagen geleden zag ik iemand een auto parkeren...
Hij had geluk omdat er net iemand was weggereden.
Zuchtend en steunend stapte hij uit en verzuchtte dat het parkeren in Rotterdam een behoorlijk probleem was.
Was nieuwsgierig waar hij vandaan kwam.....
Uit Barendrecht. Oh, zei ik, Barendrecht heeft toch een station??
Gewoon met de trein vanaf Barendrecht naar Rotterdam-Blaak en daarna nog 5 minuten lopen.
Zijn reactie was niet echt positief te noemen. Je hebt een auto dus........
Begrijp daar helemaal niks van.
Voordat ik in Zoetermeer terecht kwam heb ik ook nog gewerkt in Zwijndrecht.
Effe met de bus naar station Rotterdam-Lombardijen en binnen 7 minuten zat ik in Zwijndrecht. Waarom zou ik me ergeren in een file?
En ergeren doe ik me in een file! Ik zal daar nooit aan wennen.
Mij een raadsel waarom duizenden mensen elke dag vrijwillig in een file staan.
Geplaatst door: herja
Datum: 08.07.2009 09:49
Irene, is het misschien een idee om donderdagmorgen de files op jouw route te volgen? Je krijgt m.i. dan een indruk van de drukte op het tijdstip dat je vrijdag wilt rijden. Ik weet dat het dan twee keer vroeg opstaan wordt.