Geplaatst door: mar
Datum: 08.07.2009 11:18
vakantie in friesland en drenthe heeft geen effect op de files rondom eindhoven...Voorheen was vrijdag over algemeen rustiger (door adv dag). Maar ga er vanuit dat het spits is in de ochtend, ook nabij Utrecht. Dus ik zou e'hoven zeker om half 7 passeren. Over algemeen: elke ochtend van zuid naar noord file, en 's avonds omgekeerd. Moest gisteravond van zuid naar noord (voorbij bussum nog) en geen file, maar de andere kant op stond het klem...
Geplaatst door: Rivi
Datum: 08.07.2009 14:40
Wat een weer, hè ?
(Het traditionele begin van een gesprek op de camping)
Tja, we denken met dit weer met weemoed terug aan de mooie weken, die we dit voorjaar in Frankrijk hebben gehad. Niet de eerste twee, die waren ronduit belabberd, maar de rest: uit de kunst !
We hebben ons reusachtig vermaakt, maar wat hebben we nu eigenlijk gedaan ?
We hebben ontzettend veel gebouled en niet alleen 's avonds op de camping, nee, ook 's middags aan de boulevard. Dan speel je met totaal andere mensen. Zo hebben we een duits echtpaar leren kennen, zijn daar in hun eigen apartement, hij begrijpt en spreekt aardig frans en zij niets tot héél weinig. Toch wel handig, dat wij dan ook nog ein bischen Deutsch sprechen. Of die belgische dame, die een vriend in Le Lavandou heeft en het heerlijk vindt om met ons even nederlands te praten . . . .
Ook hebben we het genoegen gehad om met de plaatselijke JdB-vereniging een hele dag door te brengen. De hele tuin van een restaurant werd gebruikt als JdB-banen, waar een tournooi georganiseerd werd. Er was een grasveld, een grintbaan met een laag van 10 cm grint (ploef) en een "gewoon" terrein. Het tournooi begon om half 11, om 12 uur een "apero" en aansluitend een gezamenlijke maaltijd, daarna vervolg tournooi, tres agreable ! Mijn team verloor in de kwartfinale van de uiteindelijke tournooi-winnaars, toch niet slecht, hè ?
En de zee . . . . ? ? ?
Hij was azuur-blauw, hij was rustig en af en toe onstuimig, maar hoe de temperatuur was, we hebben het niet gevoeld . . . . .
En het strand . . . . ? ? ?
Het was er rustig en dan weer vol, maar we hadden er geen last van, want we fietsten/liepen er langs en hebben er niet gezeten . . . . .
Wel zijn we een hele dag in een soort Felderhof-huis, met zwembad en uitzicht op Le Lavandou, geweest en dáár hebben we onze badkleding aangehad !
Jan heeft diverse keren een fietstocht gemaakt van 40 tot 85 km, met een stel mede-kampeerders.
Maar wat hebben we gedaan . . . . . ?
Plannen maken voor een vakantie in november ! We zijn door een franse vriend uitgenodigd naar Sénégal, bij hem in zijn huis, te komen logeren en dat gaan we doen ! Da's natuurlijk héél wat anders, maar de tickets zijn besteld, de afspraak voor de vaccinaties is gemaakt,spannend, KWW !
De auto is in al die weken maar 5 keer onder de hoes vandaan geweest, heerlijk !
Die auto was trouwens de reden, dat we een week eerder, dan gebruikelijk, naar huis moesten ! We hadden 'm n.l. in april al ingeruild voor een nieuwe en déze was per 2 juli al door de garage verkocht, luxe hè ?
Nu zijn we al weer anderhalve week thuis en wat hebben we gedaan . . . . wassen, wassen en weer opruimen. Wat heerlijk dat we de caravan achterdelaten hebben in een stalling in La Londe !
Inmiddels genieten we nu thuis met volle teugen van de Tour de France . . . . . wat kán het leven toch mooi zijn !
Geplaatst door: ® connie
Datum: 08.07.2009 14:47
Ja Rivi...het leven IS mooi als je er maar van weet te genieten.
groet connie
Geplaatst door: Irene
Datum: 08.07.2009 16:50
@ Mar,
Eindhoven is om 6 uur in de ochtend geen punt. Mijn zorg zit'm noordelijker. Kom ik D. Bosch en Utrecht redelijk voorbij, of is het ondanks de vakanties nog aansluiten in de file?
Is wel een goede tip om op de radio de berichten eens vroeg te volgen. Vroeg opstaan dus ;-)
Wat een échte Franse vakantie Rivi, heerlijk!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 09.07.2009 22:38
Zat een eind weg...
Wat een herfstweer hebben we nu. Zou de zomer al voorbij zijn in Nederland?
Ik zag vandaag de tour in Spanje. Brrr dat was daar ook geen zonnig weer.
Datum: 09.07.2009 22:42
hier lekker maar wel veel wind
Geplaatst door: ® visje
Datum: 09.07.2009 23:18
Morgen nog een dagje afzien en dan weer op naar het mooie weer!
Ik heb al weer snel gehad met die regen. Gek hoor, als het zo heet is snak je naar een buitje en als het regent heb ik het na 1 dag weer gehad.
Ben al aan het aftellen naar de vakantie. Zo hier en daar nog een dag vrij en totaal nog maar 3 dagen werken. Hele maand augustus vrijgenomen, zoveel dagen nog dit jaar.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 10.07.2009 09:17
Voor mij had het wel warm kunnen blijven en vooral die regen ..schijnt wel beter te worden en gisteren inderdaad Tour gekeken en regen in Barcelona .Vrienden van ons zijn eergisteren met de Holtkamper vertrokken naar Spanje ...woensdag veel files in Belgie ..kokende motor op de snelweg ..gisteren tegen de middag SMS dat ze bij een garage stonden ..auto helemaal stuk ... wachten op vervangend vervoer en gisterenavond 9 uur holtkamper gekoppeld aan de vervangende auto gaan lekker ergens eten en hotel opzoeken ...wat een pech ..en de auto had net een grote beurt gehad (denk ca 1000 euro..Renault Espace)
Ook wij gaan ff aftellen ..volgende week woensdag naar Wihr au Val (Elzas) gaan we de tour kijken (En ik vooral de karavaan )
Geplaatst door: mar
Datum: 10.07.2009 09:38
Irene ik zie je vraag nu pas..als het goed is ben je allang in Bussum ;-)
De zon mag idd weer gaan schijnen. Nieuwe collectie plantjes gekocht voor in de bakken. Sommigen hadden de hitte niet helemaal goed overleefd afgelopen weken. En met deze collectie hoop ik de zomer door te komen, maar ze moeten niet gaan verzuipen in die overdadige regenval...
Een kapotte renault..ZIE JE WEL ZIE JE WEL zou mijn man roepen. Zoooo onbetrouwbaar die franse auto's en vooral die renault espace ;-) (we zijn nog steeds op zoek naar auto vanwege de gezinsuitbreding en hij leest elke avond maar reviews en reviews en kan geen keuze maken, het hart wil een andere auto dan het verstand geloof ik ha ha)
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 10.07.2009 10:57
Las zojuist het stukje over de mensen met de Holtkamper. Sneu voor hen. Na afloop van deze vakanieperiode komen er vast allerlei wilde verhalen over pech met auto's en hoe de mensen zijn opgelicht door "die Franse garage's".
Een maandje geleden waren we in Baskenland. We gingen een tocht maken in de bergen, maar ik hoorde bij het wegrijden (raam open) een soort slijpend geluid bij het rechter achterwiel.
Heel herkenbaar. De auto had voor de vakantie een controlebeurt gehad, maar na 8 weken Hoge Alpen en Hoge Pyreneeën (al dan niet met caravan) rotonde's, smalle en steile bergwegen kan dat gebeuren. Remblok dus (echtgenoot remt echt wel op de motor, maar na 100.000 km. treedt slijtage op). Open Assistent in Nederland gebeld voor adres Opelgarage in de buurt van Aramits. Via Opel Frankrijk adres op 13 km. Kleine garage (eigenaar en 1 werknemer) in the middle of nowhere. Eigenaar vroeg de volgende dag terug te komen opdat de auto op de brug kon voor inspectie. Ik kon hem ervan overtuigen dat ik wist wat het euvel was en hij ging even door de knietjes... "Aha... paquet morte.." Madame had gelijk. Hij ging die middag in Pau twee originele GM remblokken voor de Frontera bestellen en die zouden dezelfde dag per bode worden bezorgd. Volgende ochtend om 9 uur melden. Gewapend met stoel en boek die ochtend heen en in het zonnetje zitten lezen. Auto op de brug, blokken eronder, wielen eraf, jawel tot op het metaal versleten. De man ging uiterste zorgvuldig te werk; schoonmaken, ontvetten, schoon blazen invetten en alles wat verder nodig is. Mijn man was onder de indruk van de professionaliteit van de man. Na montage van de achterwielen heeft de man de voorste wielen ook even nagekeken (kunnen nog ene tijdje mee). Hij heeft een proefritje gemaakt. Waste zijn handen, ruimde zijn gereedschap weg en maakte de nota op.
Originele remblokken 54 euro; anderhalf uur werkplaatsloon 56 euro en 3 euro aan materiaal. Totaal 114 euro incl. BTW en de faktuur op Opelpapier. Hij wenste ons een plezierige vakantie zonder verdere problemen toe. Afgelopen week is onze auto voor de APK geweest hier in Nederland. Onze Opeldealer zag de Franse nota en beaamde dat hij dit klusje bij lange na niet voor deze prijs had kunnen klaren. Maar om nu voor iedere servicebeurt naar Baskenland te rijden... :-)
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 11.07.2009 12:05
Digi Oma ben je wel zeker dat hij niet zei "plaquette morte"
Paquet Cigarette lijk mij wel juister.
Sorry voor de opmerking.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 11.07.2009 12:12
Hallo Bona... je hebt vast gelijk. Een mompelende Bask is niet altijd goed te verstaan :-)
Dat "morte" was me wel heel erg duidelijk!
Moeilijke taal trouwens dat Baskisch, nog lastiger dan Bretons!
Datum: 11.07.2009 22:14
Op dit moment denk ik er over om volgend jaar voor n korte vakantie naar Duitsland te gaan en wel hierom:
http://www.koelner-lichter.de/
Op het moment op wdr te zien, wat n feest...
Geplaatst door: lili@n
Datum: 11.07.2009 23:28
Problemen met de computer,kan alleen email lezen en als ik
door wil klikken om naar de website te gaan, wil die helemaal niks.Het zijn mooie dingen, maar als er iets niet wil, dan is het afzien , haha, dan heb je een computerfreak in huis maar die heeft geen tijd om het na te kijken.
Visje ik wens je alvast een fijne vakantie.
Rivi en Javi wij moeten nog een potje jeu de boules spelen één
deze maanden, voordat jullie weer gevlogen zijn :-)en dit keer blijkt het werkelijkheid te worden dat vliegen.Naar Sénégal nog wel, leuk hoor!
Jan, ik vind het ook veel gezelliger in de trein dan op die overvolle wegen te stressen.
Irene,is het uiteindelijk nog gelukt zonder file van A naar B te komen?
Onze dochter zit momenteel in Valras-Plage, ze had het er over dat er voor komende week daar een hittegolf wordt verwacht.
Dus mensen die die kant op gaan, zwembroek en bikini in de aanslag houden, :-))
Geplaatst door: javi
Datum: 12.07.2009 23:59
Vandaag genoten van de beelden van de tour.Vier jaar geleden alweer stonden we op de camping in Saracolin was vandaag te zien vanuit de helicopter.
Daarna door naar Areau direct in het dorp rechtsaf voor de beklimming van de Aspin.Wanneer de berg aan de rechterkant van de weg is zijn dit de steilste stukken.Zelf ondervonden.
Daarna de Tourmalet wat een verschikking. Lekkere afdaling naar Argeles Gazost.Hier hebben we ook op een camping gestaan(1989)toen ook de Aubique,Soulor en Hautecam beklommen.Dit was tijdens een cyclosportieve genaamd Isard Bahamontes.Al met al dus geen meter gemist vandag.Spannend is de tour nog niet en laten we hopen dat we straks in de alpen nog vuurwerk krijgen.v
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 13.07.2009 09:12
Digi-oma ze zijn goed aangekomen in Spanje met een auto van de ANWB en hun Renault gaat terug naar Nederland ..alleen van dit type is het bekend dat het koelingsproblemen heeft(Zo gauw er een caravan of vouwwagen aangekoppelt is) en ook vorig jaar hebben zij bij de garage gestaan door een kokende motor en dat ging maar nu al vlak na Parijs weer mis maar hebben tot 100 km boven Millau met rustig rijden kunnen volhouden ..overnacht op een camping en de voldende dag was het direkt fout ...is altijd zo jammer maar ze hadden geen kritiek op de Franse garagehouder of ANWB alleen en daar kan niemand wat aandoen de vervangende auto(VW Sharan) moest uit Lyon komen
Datum: 14.07.2009 21:54
Theo, mocht je dit nog lezen, veel plezier in de Elzas, bij de tour.
Geplaatst door: Irene
Datum: 14.07.2009 22:05
Ja, lieve mensen, we waren al om 7 uur in Bussum. Geen enkele file. Onze dochter is niet door bij Popstars, maar ze had een leuke dag. Ik ben daar bij een (hele lieve en geduldige) tandarts terecht gekomen voor een wortelkanaalbehandeling. De kaakchirurg mag er binnenkort mee verder. Bussum zal ons nog lang heugen ;-)
De terugweg viel samen met een vakantiegolf zuidwaarts. Och, dan kijk je wat en maakt er het beste van. Ik vraag me dan altijd af of het mede-forummers zijn die al op pad mogen.
Donderdag ga ik voor 2 nachtjes naar de tour. Digi-oma heb ik beloofd te zwaaien, mocht er een camera in de buurt komen. (Tonnerre, Vitel, Besancon, Pontarlier)
Theo, de Sharan is een prima trekker. Hopelijk hebben je vrienden nog fijne weken!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 15.07.2009 00:41
De Tour.......
Als we even niet kijken naar het verloop van de etappe maar alleen naar het landschap dan was de etappe van vandaag voor mij tot nu toe de mooiste.
Gewoon slingerende wegen door een mooi landschap.
Wegen die ik zelf het liefste rijd. Ontspannen onderuit gezakt door dorpen en stadjes die niks speciaals hebben.
Het laatste stuk was een stuk minder: kaarsrecht!
Rechte wegen....
Ik vind ze werkelijk stomvervelend!! Daarom vind ik autorijden in Nederland helemaal niks. Saai, saai, saai....
Behalve wat dingetjes in Limburg dan.
Noodgedwongen neem ik om op te schieten wel eens een stukje autoweg maar niet van harte.
Dit jaar met mijn broer heb ik nog geen meter autoweg gereden.
Wat een verademing...
Wat zeg ik nu weer? Natuurlijk heb ik over autowegen gereden!
Maar dan alleen in NL, B en L maar niet in F!
Vlak voor de grens met F ben ik van de autoweg afgegaan om binnendoor te gaan.
Gek, ik word dan ook nooit moe.....
Als ik over autowegen rijd dan krijg ik pijn in m'n achterste.
Ik word wat sikkeneurig van verveling.
Probleem bij mij is dat ik niet mijn blik op oneindig kan zetten.
Ik bedoel eigenlijk: mijn verstand uitschakelen en gewoon rijden.
En is het van de laatste jaren?
Dacht het niet! Onze eerste kampeervakantie reden we tot vlak voor Parijs over de autoweg. Slaapverwekkend dus...
We gaan eraf en, hoera, ik werd weer wakker!
Datum: 15.07.2009 00:47
Ik herken het....