Geplaatst door: lili@n
Datum: 15.07.2009 00:51
Jan, je kent de weggetjes in Twente nog niet!Kom hier een keer
rijden!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 15.07.2009 01:09
Lili@n,
wat stom van me!! Was ik warempel helemaal de streek om Ootmarsum vergeten.
Enne, Connie, ik bedoel het dus letterlijk!
Ik sukkel in slaap op autowegen! D'r is iets tussen mijn oren wat het moeilijk maakt om grote afstanden over autowegen te rijden.
Dit jaar dus ook weer...
Ben Brussel voorbij en ik ging me ongemakkelijk voelen.
Stoppen dus en een rondje lopen.
Vlak voor de grens met Luxemburg had ik het niet meer....
Ik MOEST er gewoon uit om mijn benen te strekken.
Vlak voor de Franse grens ben ik van de autoweg afgegaan om binnendoor te rijden.
Met hulp van TomTom moet ik er wel bijzeggen.
Had eerst zelf de etappeplaatsen bepaald en daarna TomTom de weg laten zoeken.
Over TomTom gesproken....
Ik sta op de parkeerplaats net voor Luxemburg.
Er komt een auto aan met een TomTom die aanstaat.
Ik zie het zo voor me: op het schermpje staat dat je over 500 km rechts af moet slaan.
Op een autoweg met een TomTom rijden!! Belachelijk!!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 15.07.2009 09:14
Singerweggetjes in Twente. Nou ik weet er alles van:)
Moest afgelopen vrijdag naar H'lo.In de buurt van winkelcentrum Hasselo.Met de spartamet. Ik had wel tig x op de kaart gekeken en nog fout gereden. Bij de Bornse Maten ging t mis.Maar via de Torenweg en de Topweg er toch gekomen. De terugweg maar via Deurningerstraat, Ossendijk, Bornsedijk richting Hertme gereden. Geen centje pijn. Die nieuwbouwwijken pffffffff;)
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 15.07.2009 10:35
Ach ja, Ootmarsum... zeven jaar geleden kregen mijn echtgenoot van zijn werkgever 1000 gulden. Dat was vlak voor zijn prépensioen en daarmee mochten we als dank voor 34 jaar trouwe dienst "iets leuks voor onszelf doen". Na lang nadenken zijn we naar Hotel Wyllandrie in Ootmarsum gegaan en hebben een drie-daags fietsarrangement genomen. Heerlijk verwennen met ontbijt op het terras, luxe diner etc. en fietsen. Wat is het daar mooi!!! We hebben genoten van de omgeving, de stadjes en dorpjes, de natuur, de beeldentuin, de boerderijen de tuinen van Mien Ruys (met de auto heen gegeaan), etc. We gaan zeker nog een keertje terug met caravan en fietsen!
Datum: 16.07.2009 02:27
Cimeroni dan ben je op steenworpsafstand langs m'n huis gereden!
Tsjonge, das toch ook wat.Als je nu weer eens bij de Bornse Maten bent, rij dan de hele Oude Deurningerweg af, totdat je voor de
nieuwbouwwijk komt,daar links af dat is de Beneluxlaan en als je
die helemaal uitrijdt kom je op de Deurningerstraat uit.Fluitje van een cent.
Digi-oma ik weet nog een paar leuke campings voor je in de buurt!
De Skil Shimano ploeg heeft zijn domicilie in Deurningen.Komt het dorp toch nog eens op de kaart te staan.Niemand had er ooit van gehoord, nu ineens bekend.
Datum: 16.07.2009 20:44
Geplaatst door: javi
Datum: 16.07.2009 22:04
Lilian,
Enige jaren geleden,toen Rudi Kemna zelf nog fietste was er een programma waarin hij werd beschreven als de fietsende huisman.Dus bij de echte fiets liefhebbers wel bekend.
Dit programma was bij hem thuis opgenoemn in Deurningen.
Geplaatst door: javi
Datum: 16.07.2009 22:13
Datum: 16.07.2009 23:40
Leuk Jan, dat je het even voor me hebt opgezocht.Ik wist wel dat hij in D, woonde, maar hebben nu een huis gehuurd
waarin een aantal mensen uit het buitenland een tijdje gelogeerd
hebben, dat was laatst te zien bij TV Oost.
Het huis bestond vroeger uit twee gedeeltes, het ene was ingericht als bank en de andere kant was woonhuis voor de directeur.
Het bankgedeelte is verbouwd tot woonhuis en de andere kant is in takt gebleven en stond te koop. Blijkbaar nu eerst verhuurd aan de wielrenners.Heeft het huis toch nog enige betekenis gehouden.:)
Alle voorzieningen die er waren in het dorp zijn weg, geen bank,geen bakker,slager,supermarktje,geen postkantoortje en ga zo maar door.Het dorpsbelangen bestuur doet er alles aan om het
toch leuk te maken en heeft een aantal plannen op stapel staan.
Een daarvan is inmiddels begonnen door de Hoofdstraat
volledig op de schop te nemen.
Datum: 16.07.2009 23:43
Sorry, helemaal de andere Jan vergeten....
Je zult maar zon paddestoel in de tuin hebben, ik vind het niks.
Datum: 17.07.2009 01:33
Tour 2010.....
Op ZONDAG 4 juli rijdt de karavaan door een stukje orthodox-christelijk Nederland.
En wat nu? D'r moet dus gepolderd worden!
Geen idee hoe dat moet! Als je een stijfgereformeerde bent dan wil je niet dat de tour op zondag je dorp passeert. Punt uit!!
Sjoemelen past volgens mij niet bij onze onze christenbroeders.
Maar toch schijnt er overleg te zijn....
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/3374593/Overleg_over_zondags_passeren_van_Tour_de_France.html
En natuurlijk rijdt de tour op die dag door die dorpen.
Geplaatst door: frank
Datum: 17.07.2009 20:10
Dat krijg je er nou van als je niet in Utrecht wil starten:-)
Datum: 17.07.2009 20:12
Dat was ook het eerste dat ik dacht;)
Als volgend jaar dit maar niet gebeurt:
http://www.tour09.nl/nieuws/1674/freire-beschoten-tijdens-etappe.html
Datum: 18.07.2009 00:51
Utrecht?
En de volgende dag een stukje Veluwe of zoiets?
In Frankrijk wordt een renner beschoten maar op de Veluwe staan een stel zwartekousers om de renners met een riek te bestoken.
Da's dan toch weer het voordeel van de roomsen: wat staat er tegenover een een roomse kerk? Een kroeg!!!
En die is dus open op zondag!
Doet me denken aan de periode dat onze dochter studeerde in Barneveld. MBO voor dierenarts-assistente..
Het gros van de leerlingen op die school waren boerenzonen die dus iets wilden leren op landbouwgebied.
Maar er was dus ook een studierichting dierenarts-assistente waar ook enkele jongens op zaten.
Dat waren dus volgens die boerenzonen mietjes!!! Of homo's!!
Belachelijk!! Het waren gewoon leuke jongens met interesse voor dieren; alleen ze hadden de pech dat enige opleiding voor zoiets in Barneveld was.
Mijn dochter heeft nog prachtige verhalen over die school....
Ze kreeg ruzie met een leraar omdat ze beweerde dat de mens ook maar een zoogdier was. Zoals een paard, hond, eekhoorn, varken en wat dies meer zij.....
De leraar was het dus niet met haar eens. De mens was een bijzonder schepsel en dus verheven boven de dieren.
Ja, zei ze, behalve dan in de voortplanting, geboorte en voeding.
Datum: 18.07.2009 00:54
Eh.......babyvoeding bedoel ik uiteraard.
Datum: 18.07.2009 01:44
Jan, maak je toch niet zo druk. Ieder gaat voor het zijne of hare.Dat blijkt maar al te vaak.Waar het hart vol van is loopt de mond van over. Zo is het met alles.Elkaar de ruimte geven en dan maar vooruit met de geit :)
Als die lui in Zeeland die er tegen zijn dat de Tour op zondag voorbij komt nu volgend jaar met z'n allen in de kerk gaan zitten,
op het tijdstip dat het spektakel er door komt is het probleem
opgelost.:-)
Datum: 19.07.2009 01:49
Cimeroni, misschien is dit nog iets voor jou?
http://vakantie.101tips.nl/treinvakantie.html
Datum: 19.07.2009 01:59
En Jan van I, dit is misschien voor jou een optie: :-))
http://www.hetkloostervandalfsen.nl/
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 20.07.2009 10:15
Zijn gisteren vanuit de Elzas teruggereden en hebben de touretappe van vrijdag vanuit Wihr au Val bekeken...brrr wat een water.Vorige week woensdag dus vanuit Hengelo naar Wihr au Val gereden (2 auto`s en niet achter elkaar aan gereden) dus de met de dochters en hun vrienden op la route vert gereserveerd echter ondanks dat de eigenaren een paar keer de mensen gewaarschuwd had stond er een tent op een van onze gereserveerde plekken en ze waren niet aanwezig ..tegen 8 uur sàvonds kwamen ze terug en zagen dus dat de Quechuas dus naast hun tent stonden (Wij moesten ze ook kwijt) en doodleuk op de opmerking dat ze toch wisten dat ze op een gereserveerde plaats stonden zei die mevrouw dat ze geen zin hadden om te vertrekken dus dat de eigenaar maar een oplossing moest zoeken ..... na overleg hebben de kinderen op onze plek geslapen(ging ook net) onze auto`s buiten de camping geparkeerd (die van hun op de plaats) en de volgende morgen zijn ze vertrokken ...en goede morgen kon er niet af ...mocht de pret niet drukken want het was toen nog stralend weer en "weer" na 10 jaar eens naar een vogelshow geweest en het bleef stralend tot de nacht van donderdag op vrijdag onweer en veel regen.Zaterdagmorgen met de trein naar Colmar om de start ook eens mee te maken en de "jongens" de stad te laten zien ..helaas hebben we nu alle tenten nat meegenomen en hopenlijk blijft het vandaag een beetje droog
Datum: 20.07.2009 11:12
Theo, ik hoop dat je de tenten droog krijgt. Maar wat een verhaal zeg. Sommige mensen zijn ook zo hardleers. De campingeigenaar had ook wel wat harder mogen optreden. Gereserveerde plekken onbezet laten dus.
Ik heb de tour op tv gezien , sneu werk, die regen en kou.