Geplaatst door: Loes O
Datum: 23.08.2009 12:24
Ha Brenda, welkom thuis!
Op welke camping in Zuid Limburg hebben jullie gestaan? Door familieomstandigheden kunnen wij in september niet te ver weg en we dachten aan Zuid Limburg.
Geplaatst door: Irene
Datum: 23.08.2009 12:56
Hallo, ook wij zijn weer terug in NL. Thuis wil ik het nog even niet noemen, want ons huisje op wielen voelde zo erg thuis ;-)
Ik probeer hier nog wat Frankrijk op te snuiven tussen alle wassen door. Wat was het weer fijn, zucht......
Geplaatst door: ® visje
Datum: 23.08.2009 23:24
Irene, ik moet zeggen dat ik bijna beter slaap in de caravan dan vannacht in mijn eigen bed. Zegt genoeg denk ik.
Loes we stonden in Gulpen op camping Osebos. Niet een camping die we normaal zouden bezoeken, te druk voor ons, maar toch maar gedaan vanwege het mooie uitzicht. (Terrassencamping). Denk dat het in september een stuk rustiger is. Heerlijk eten in de Herberich ofwel kantine van de camping. Superschoon sanitair met het heetste afwaswater wat ik ooit heb gehad op een camping. En een prachtige omgeving!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 24.08.2009 00:29
Allereerst Visje fijn dat je weer gezond en wel thuis bent.
We horen nog wel hoe het allemaal was.
Tineke en Jan bedankt voor de sites met de kikkers erop.
Het is me eigenlijk te "vies" om naar die beesten te kijken,kinderachtig en aanstellerig, ik weet het, maar op de één of andere manier vind ik het rare beestjes.Het zullen wel de gewone bruine padden zijn die nog in mini uitvoering hier dichtbij op het fietspad rondhuppen.
Gek genoeg was ik vanmiddag in een heemtuin en daar waren "gewone" groene kikkers en daar had ik geen moeite mee.
Het zal wel zijn als je wandelt ( in het donker) en het "onverwachte" hupt ineens onder je voeten of je staat er bijna op.Je schrikt je het apezuur.
In de heemtuin werden we rondgeleid en kregen bij bepaalde
planten zoals bijv.kattestaart, een prachtig verhaal te horen
dat verteld werd door een zgn.verhalenvertelster. Ze kon prachtig vertellen en je kon je ook precies een beeld schetsen
waarover ze het had,bovendien werkte het weer natuurlijk ook geweldig mee.
Een prachtig plekje, die Heemtuin.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 24.08.2009 02:01
Juni 1967.....
Ik sta achter de bar van onze jeugdsoos.
Er komt een meisje binnen.
Gele ballerina's, lange, lange benen, een kort rokje, een paars corduroy jasje, ogen helemaal zwart omrand, rose lippenstift, koperblond haar....
Ik sta helemaal te trillen op m'n benen!
Een paar maanden later....
We staan bij een bushalte omdat ik haar thuis wil brengen.
Ik wil wat vragen maar dat lukt niet.
Krampen in mijn maag en het gevoel of ik over moet geven.
't Kwam er dan toch nog uit: Wil je met me trouwen?
Ja, natuurlijk!!, zei ze stralend!
Oktober 1969....
Onze bruiloft. Iets anders dan gewoonlijk in die tijd.
Twee zaaltjes: een voor de oude lui en eentje voor de "jeugd".
Liep financieel iets uit hand zodat ter plekke een lening van 400 (!!!!) gulden bij mijn ouders afgesloten moest worden.
Maart 1971...
Onze dochter wordt geboren.
Was daar helemaal niet op voorbereid. Moest niks hebben van kleine kinderen maar toen ik onze kleine zag was ik helemaal verkocht.
Oktober 2009.....
Veertig jaar getrouwd!!!!!
We zaten vanmiddag gezellig te borrelen op het balkon en hebben uren gepraat over dat onderwerp.
Veertig jaar?? 't Zal wel maar 't lijkt veel korter!
En natuurlijk zijn er dingen gebeurd die minder leuk zijn.
Minder leuk?? Zeg maar gewoon klotedingen!!!
't Schaamrood stijgt nog steeds naar boven.....
Maar aanstaande zaterdag verdwijnen we een weekje richting Duitsland.
Oktober leek ons niks i.v.m. het weer.....
Viel nog behoorlijk tegen om iets te vinden.
We wilden eigenlijk richting Elzas maar geen een gite beviel me.
Zagen er allemaal uit als chalets en zagen er dus allemaal hetzelfde uit.
We wilden iets wat minder voor de hand lag....
Duitsland dan maar. Zag er allemaal steriel uit zonder enige persoonlijkheid.
Totdat, totdat, ik iets zag waar ik helemaal verliefd op werd.
Kijk zelf maar......
http://picasaweb.google.nl/alouette0/AlbumZonderTitel03#slideshow/5372899246150196994
Een oud stationnetje in het dorp Schalkenmeheren.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 24.08.2009 08:24
Jan van I, wat een mooi verhaal. En dat je dat nog allemaal weet.
Maar jullie vertrekken naar de Eiffel. Het is daar zo schitterend.
Vlakbij Daun. Daar is nog een pretpark. Niet zo groot als de Efteling.En vergeet Prüm niet. En Cochem, maar dat is heel toeristisch.
Ik wens jullie alvast een fijne tijd daar.
Geplaatst door: ® Theo
Datum: 24.08.2009 09:57
Inderdaad Jan mooi verhaal en mooie foto`s en veel plezier in de Eifel.Wij hebben ook ooit eens gekeken naar het huren van een huis in de Elzas en kwamen ook op de zg chalets uit.
De Heemtuin vind ik echt een piepkleinstukje natuurgebiet en heel leuk...Komend week in ons Hengel o.a. Miss Montreal ,Wouter Hamel en Kane...druk,druk,druk
Datum: 24.08.2009 13:23
Jan,wat kun je het toch altijd mooi verwoorden.
Ik wens jullie een fijne en gezellige tijd en alvast gefeliciteerd met dit heugelijke feit!
Datum: 24.08.2009 13:55
Datum: 24.08.2009 15:29
Mogen we niet missen en kregen vandaag ook een mooi gekleurd blad van dik papier ....ipv "kieken op n es" gaan er zondag zeker heen ..jullie toch ook ?
Datum: 24.08.2009 15:30
En Lili@an natuurlijk ook ?
Datum: 24.08.2009 22:21
Theo, in dat mooie gekleurde blad staat nog n advertentie van mijn dochter.
http://www.silverclouds.eu/
En zondag komen we. Daarna gaan we nog Melbuul'n in Borne.
Datum: 25.08.2009 00:40
Ik had er nog helemaal niets over gelezen Theo, ik ben blij,dat ik het hier lees. Dat zal wel een toeloop worden.Er is nog al wat te doen. Hopen dat het mooi weer blijft.Ik heb er nog geen folder van gekregen.
Cimeroni een mooie advertentie en weet je wat ik nog het mooiste vind: Dat er niet "gezemelt" wordt over het verleden, maar naar de toekomst wordt gekeken.Ik denk dat ze het nog druk zal krijgen!
Volgende week zaterdag de 5e september houden we weer de zomertoertocht voor oude brommers.Het wordt een tocht door Noord-Twente met beginpunt Deurningen,om 9.30 uur bij de plaatselijke kaasboer.Ik "mag" de bezemwagen rijden, haha
Dus Theo of Cimeroni heb je nog een oldtimer staan,rij mee!
Datum: 25.08.2009 09:18
En vrijdag op de Brink o.a. Miss Montreal en Wouter Hamel en zaterdag Kane krijgen een druk weekend.
Altijd graag een oldtimer willen hebben bv Citroen DS ...het is bij plaatjes (folders ed ) gebleven maar moet ook altijd wat te wensen over houden ......Camper !!
Geplaatst door: Car2
Datum: 25.08.2009 11:47
Geplaatst door: Hengelomiddenpromotieteam
Datum: 25.08.2009 11:56
Natuurlijk is zondag een hartstikke leuke dag om te vieren dat je in Hengelo-midden woont. Maar op alle andere dagen kun je terecht op de hyves van hengelo midden: http://hengelomidden.hyves.nl/
En voor al je vragen, klachten, complimenten en opmerkingen over wonen in de wijken Hengelose Es Noord, Harmsveld-Tichelwerk en het Wilbert kun je ten alle tijde terecht bij de bewonersorganisatie. bhm@bewonershengelomidden.nl
Veel plezier zondag!
Geplaatst door: Irene
Datum: 25.08.2009 13:02
Jan van I, op voorhand van harte gefeliciteerd!
Tussen alle opruimwerkzaamheden door, deze zijn minder vervelend dan de normale huishoudelijk klussen, wellicht omdat het in het verlengde van de vakantie ligt?, ben ik een fotoalbum aan het maken van het vijftigjarig huwelijk (tuinfeest) van mijn schoonouders. Ik hoop dat je enorm mag genieten in de Elzas!
Idd Visje, ook bij ons slaapt het heerlijk in de caravan. En ik begrijp nog steeds niet helemaal wat ik met al die meters oppervlakte thuis aanmoet. Allemaal extra poetswerk, daar had ik in Frankrijk geen last van ;-)
Geplaatst door: Rivi
Datum: 25.08.2009 18:18
Datum: 25.08.2009 18:45
Hengelo.M.P. Bedankt.
Rivi, inderdaad kippenvel. Ongelofelijk.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 26.08.2009 00:14
Ik weet niet of iemand de topic heeft gelezen over de negatieve aspecten van Frankrijk maar ik heb iets echt positiefs te melden.
Het negatieve was o.a. de biefstuk (waar heb je het over?) en de "agressie" op de de Franse wegen.
Mijn vrouw belde vanavond met haar zus om te vragen hoe het was geweest in hun gite in Frankrijk.
Nou, het was grandioos!
Maar, nu komt het.....
Schoonzus met aanhang komt aan en wil nog even naar de supermarkt.
't Was rond 18.00 uur en de supermarkt was dicht!
Kan natuurlijk niet: een Franse supermarkt die om 6 uur dicht is.
Kan natuurlijk wel: het was het feest van Maria ten Hemelopneming.
Maar daar kwamen ze pas achter na een gesprekje met de eigenaresse van de gite.
Maarre......hebben jullie wat nodig? Nou, wat drinken voor vanavond.
Eigenaresse verdwijnt en komt weer terug met een kartonnen doos.
Frisdrank, water, bier en een pot jam!!
Afrekenen? Later, later, als jullie weggaan!
En wat moesten ze later betalen??
NIKS!!!!
Wij waren in juni ook in die zelfde gite geweest en, inderdaad, de eigenaresse is een schat!
We kwamen aan en het eerste dat er gebeurde was dat we mandje met kersen in onze handen gedrukt kregen.
Had ze net geplukt...
De borg betalen?? Niet belangrijk....
En in de gite stond op de tafel pontificaal een fles wijn op ons te wachten.
En ik ken ook mensen die een gruwelijke hekel hebben aan Frankrijk.
Meestal gaat het over twee onderwerpen:
- de chagrijnigheid van de Fransen
- en dat ze belazerd zijn door de Fransen
Maar, waarom maak ik die rottigheden nooit mee?
Heb ik mijn gezicht misschien mee?
Ik weet het niet...
Laat ik maar stoppen.