Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 09.09.2009 16:13
Ik weet niet waar deze foto genomen is maar het kijken ernaar is al een opgave voor mij.
http://lh5.ggpht.com/_Oy0QGimmIQ8/Sqbqd4ZvGXI/AAAAAAAABZY/oxOlZJ79TXg/juk.jpg
Datum: 09.09.2009 16:14
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 09.09.2009 16:43
Lillian, het gaat niet zo goed. Waarschijnlijk is de ziekte overgeslagen naar mijn keel. Ben gisteren al naar t ziekenhuis geweest. Mocht het over 2 weken nog net zo zijn als nu, krijg ik een biopt:(
Geplaatst door: tineke
Datum: 09.09.2009 17:15
Geplaatst door: tineke
Datum: 09.09.2009 18:52
Cimeroni, sterkte!
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 09.09.2009 18:56
Hou je taai Cimeroni!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 10.09.2009 00:19
Hé, wat vervelend Cimeroni, ik had het idee dat het juist
aardig goed ging de laatste tijd.Ik wens je sterkte.
Mar:Natuurlijk geeft mijn man niet zo gauw op en het is ook zeer
goed voor zijn conditie,maar ik kan er wel inkomen dat wanneer je
dat werk niet kent dat het je erg tegenvalt.
Jan:Mijn man zit gelukkig niet sikkeneurig in huis te zitten en te niksen, hij is iemand die altijd bezig is.Veel vrijwilligerswerk doet en heeft eigenlijk helemaal geen tijd om post te bezorgen.
Daarom valt het hem misschien ook wel flink tegen, want er gaat veel tijd in zitten.Ik ga hem nu voorlopig maar even helpen, misschien schiet het dan wat sneller op.:-)
Hij heeft het, sinds hij nu een jaar met pensioen is, drukker dan ooit tevoren.Terwijl hij bijna 40 jaar voor een klas met tieners heeft gestaan met veel plezier.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 10.09.2009 10:00
Sterkte ermee cimeroni Wil niet nieuwsgierig zijn, maar wat zijn dan de klachten als het overslaat naar de keel?
Geplaatst door: mar
Datum: 10.09.2009 10:43
lilian, voordat je het weet ben je ook aan het postbezorgen ;-)
En ach als hij het niet superleuk vindt, en heel veel andere - leukere - dingen om handen heeft kan hij altijd stoppen.
Cimeroni jij heel veel sterkte!
Datum: 10.09.2009 13:31
InekeH, 2 weken gelden kreeg ik keelpijn. Ik denk dan ach, een ontsteking, gaat wel weer over. Maar de pijn bleef aanhouden en werd erger. Slikken ging heel moeilijk. En ik ben geen papmens :)
Dus afgelopen dinsdagmorgen naar de huisarts en 's middags kon ik al naar t ziekenhuis voor onderzoek. Er zit dus een verdikking. Als t over 2 weken nog niet over is, moet ik dus weerkomen voor n biopt.Roken is verboden, dat doe ik al niet en sterke drank is ook niet goed. Maar wijn is geen sterke drank ;)
Datum: 10.09.2009 22:49
Toch niet je amandelen, cimeroni? Of is dat een stomme opmerking?
Ik wist al het Franse woord voor email(mêl) maar ik ken nu ook het Franse woord voor website: ouèbe!!
Met een beetje goede wil kan je dat inderdaad uitspreken als "web".
Een van de mooiste Franse woorden die ik ken is "cacahuète" voor pinda.
Een van de vreemdste is "chewing-gum" voor kauwgom.
Ze hebben wel een Frans woord (gomme à mâcher) maar dat heb ik nog nooit horen gebruiken.
Datum: 10.09.2009 23:10
Nou Mar,het is al zover, ik heb vandaag al post gesorteerd en op straatnaam en nr. gelegd.Vanmorgen op de fiets de straten verkend
en een plattegrondje gemaakt van de te rijden route.
Ik was hem van plan morgen te helpen,maar zit nu met arm in mitella.Overbelasting van mijn linkerarm.Flink balen.Af en toe moet het ook zonder mitella,anders gaat "de boel" vastzitten.
Teveel tuinwerk gedaan denk ik.
Ik hoop voor jou Cim,dat het allemaal mee zal vallen.
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 10.09.2009 23:22
Teveel gesorteerd denk ik Lilian! :-)
Beterschap Cimeroni, hoop dat het over 2 weken over is.
Las dat je je inlognaam van de chat kon gebruiken, doe ik dat maar ipv visje. Die andere naamgenoten komen hier toch niet langs.
Datum: 10.09.2009 23:59
Hoi, Lili@n,
ben benieuwd of je het leuk vindt!!
Ik ben vandaag ongeveer 5 uur bezig geweest met sorteren.
Datum: 11.09.2009 09:08
Jan, de amandelen zijn bij mij al geknipt, dat is al zo'n 50 jaar geleden.
Nee, t is een vervelend iets: sarcoïdose.Toen ik de diagnose gesteld kreeg ben ik meteen gaan googlen. Is soms wel verstandig maar in dit geval niet.
Maar ik blijf optimistisch. Er zijn wel ergere dingen.
Lillian, sterkte met je arm.
Geplaatst door: InekeH
Datum: 11.09.2009 15:49
Cimeroni, blijf vooral optimistisch, misschien wordt het de komende dagen alsnog vanzelf minder, in ieder geval sterkte voor de komende tijd.
Jan: wat dacht je van het woord "ordinateur" voor een computer?
Geplaatst door: ® connie
Datum: 11.09.2009 16:54
Ik wens je het allerbeste toe...
connie
Datum: 12.09.2009 01:05
Ordinateur??
Dat woord kende ik al! Had ik al eens jaren geleden opgevangen in Frankrijk.
Effe terug naar de post.......
In het begin vond ik het interessant om te weten hoeveel post ik had en hoe zwaar het woog. En hoe lang ik erover deed..
Heb het voor vandaag even uitgerekend.
Het sorteren kostte dus ongeveer 5 uur.
's Avonds na 7 uur even naar de 4 woontorens bij mij in de buurt.
Ongeveer een meter post....
Duurde ongeveer een uurje in 4 looprondes.
De volgende dag (vandaag dus) eerst de post in de buurt.
Allerlei kantoortjes, woningen, studentenflats e.d.
Twee looprondes in ongeveer een uur.
Daarna fietsen......
Dat waren dus 5 rondes!
Was begonnen om ongeveer half elf (een beetje laat) en was klaar om kwart voor vier.
Een paar cijfers....
Poststukken: 1275 sruks.
Gewicht: 171,9 kilo.
Verdienste: 71 euro en 65 cent.
Tel uit je winst!!!!
Op dinsdag 22 september naar schatting ongeveer 2750 stuks.
Is waarschijnlijk weer een loterij bezig.
Datum: 12.09.2009 23:56
Jan, ik vind het wel leuk werk.Ik heb mijn man geholpen,want ik voorzag dat hij het niet voor 14.00 uur redde om er mee klaar te zijn.Ik heb anderhalf uur gelopen en gefietst en weer gelopen en heen en weer gefietst.Bleek dat ik iets bij iemand in de postbak had gedrukt dat er niet in moest.Normaliter komt voor nummer 23 nummer 21, maar in die straat dus niet.Wist ik veel,wordt er een
straat halverwege opgesplitst.Zo heeft het nog een naam en zo wordt het een hele andere naam.Wie bedenkt zo iets.Ik heb het maar weer terug gevraagd en alsnog bij het goede nummer in de bus gedaan een heel eind verder.Het was nog een heel gepuzzel om er hier en daar uit te komen,maar dat zal wel nieuwigheid zijn.
Gelukkig hoeft het niet iedere dag, maar twee keer in de week.Ik
heb echt begrip voor postbodes gekregen.
Ze mogen wat mij betreft wel meer verdienen voor al dat uit gezoek.
Datum: 13.09.2009 19:41
Lillian, wel handig dat puzzelen, ben je nog een beetje aan t hersenen trainen:)
Ik ga me eens voor bereiden op de tv sensatie van dit moment Boer zoekt vrouw.Doet een neef van mij aan mee.Die is ook zoekende. Of heeft ie al wat?? ;) Dat is voor de kijker een vraag en voor Richard een weet.