Geplaatst door: Irene (1)
Datum: 12.10.2009 12:56
Een fijne dag donderdag Jan! Waarom zou je indutten na 40 jaar? Ik ken gelukkig genoeg stellen die ondanks hun jaren gewoon jong van geest zijn. Lekker genieten en pluk de dag!!
Geplaatst door: gerrit
Datum: 13.10.2009 22:27
Jan, volgens mij hebben jullie dan geen geraniums in huis waar je achter kunt gaan zitten. Van harte gefeliciteerd en een hele leuke dag.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 15.10.2009 09:01
40 jaar getrouwd! van Harte Gefeliciteerd mevrouw en meneer van I.
Ik wens jullie nog vele jaren van huwelijksgeluk erbij. Een fijne dag gewenst.
groeten van Siny.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 15.10.2009 10:03
Jan en mevrouw Jan.. Chapeau! Van harte gefeliciteerd en nog heel veel gelukkige jaren toegewenst!
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 15.10.2009 11:07
Ook namens mij Jan. Van harte gefeliciteerd.
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 15.10.2009 12:29
Hallo Jan, van harte en natuurlijk ook voor je echtgenote.
Ik kan wel inschatten hoe je dit ervaart; begin volgend jaar hebben wij er 45 jaar op zitten met alle ups en downs. Gewoon doorgaan met ademhalen, elkaar soms loslaten (wat ben ik weer blij met m'n eigen kamer na 8 weken in de caravan), soms ondersteunen - letterlijk en figuurlijk - en meestal aan een half woord genoeg hebben of inderdaad samen lachen om iets heel onbenulligs.
Gelukkig ben je al en dan rest me dus voor jullie nog veel jaren gezond samen.
Datum: 15.10.2009 15:34
Voor wie wil weten hoe cimeroni eruitziet:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=102540
En dan bij het filmpje over Prinses Máxima in Almelo.Ik ben de vrouw met de rode jas en het korte grijze haar.Ik geef haar een hand.
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 15.10.2009 16:49
Jawel, gezien hoor Cimeroni. Je boog naar voren en stond rechts op het filmpje. Leuk, het gezicht van een trouwe bezoekster.
Geplaatst door: Irene (1)
Datum: 15.10.2009 17:00
Gezien! Grappig om mee te maken. 25 jaar geleden mocht ik W.Alex een broodje serveren. Was ook leuk toen.
Geplaatst door: Loes O
Datum: 15.10.2009 18:14
Leuk! Ook leuk die kinderen die geen benul hebben om wie/wat het allemaal gaat!
Geplaatst door: mar
Datum: 15.10.2009 21:15
oh ik had je bijna gemist cimeroni, maar nu toch gezien. Leuk.
Overigens er zitten nogal wat nachtbrakers op dit forum, en ook vervent computeraars. Iets "nieuws" (voor mij althans)
Neem een account op Facebook (het engelse hyves zeg maar). Als je er geen vrienden wil zoeken, vul dan zo min mogelijk gegevens in, alleen het hoognodige. En start de applicatie "farmville"
Een virtuele boerderij waar je dagelijks je land kan bewerken, daarmee geld kan verdienen en je boerderij verder kan uitbreiden. Er zijn Farmville vrienden over de hele wereld te vinden, want je hebt bv wel "buren" nodig om te kunnen uitbreiden of wat sneller "geld" te verdienen (door ze kado's te schenken zoals een fruitboom, koe, schaap of door te helpen op de boerderij)
Erg grappig en ook wel enigszins verslavend. De "computertijd" die ik heb gaat nu enigszins naar Farmville ipv hier..;-)
Geplaatst door: lili@n
Datum: 15.10.2009 23:48
Jan,van harte gefeliciteerd met je 40 jarige (v)echtvereniging :-)
Ik ben er een beetje laat mee, maar het kan nog net!
Ik weet niet of je nog iets gevierd hebt vandaag, dan hoop ik dat
het een gezellige dag was en anders wens ik jullie nog een leuke
en fijne tijd op een ander tijdstip!
Ga zo door en geniet van het leven en elkaar!
Cimeroni ik heb je filmpje nog niet gezien, ik kan momenteel geen filmpjes bekijken, er is weer iets met het programma onderdeel in dit besturingsprogramma, het is niet geinstalleerd.Mijn zoon heeft er Linux op gezet, dus draait de boel niet met Windows.Dat heeft zo zijn voordelen, maar af en toe
loop ik toch tegen dingen aan, die hij niet geinstalleerd heeft.
En aangezien hij hier de "webmaster des huizes" is, kan ik het
niet zelf installeren, hij heeft de rest van de huisgenoten
"onder curatele" geplaatst wat dat betreft! :-)
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 16.10.2009 00:42
Allemaal bedankt voor jullie gelukwensen!!!
Was 'n dag van niks....
Vrouwlief bijna de hele dag op bed i.v.m. bacteriële luchtweginfectie. Wordt gelukkig langzaam beter...
Vreemd, ze heeft elk jaar rond deze tijd zoiets.
Als ze griep heeft dan heeft ze ook echt griep!
Ik kan me nog herinneren dat we net getrouwd waren dat ze enorm ziek was door een griep.
En bij haar kwam het elk jaar terug....
En ik?
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst griep had.
Moet tientallen jaren geleden zijn....
Mijn vrouw is zelfs een keer naar het ziekenhuis geweest toen ze griep had. Was niet in Nederland maar op Tenerife.
Onze dochter zou trouwen op 31 december 1999 dus daar moesten we bij zijn.
Maar, ze wordt me ziek!! Niet te geloven!!
Wij naar het plaatselijke ziekenhuis. Ze werd uitgebreid onderzocht en kreeg medicijnen mee.
Heeft iets geholpen maar zat toch als een zieke huismus in het gemeentehuis.
's Avonds maar vroeg terug naar het hotel.
Werden wakkergeschud door een enorm vuurwerk omdat het nieuwe jaar en de nieuwe eeuw gevierd moesten worden.
En ik? Ik ben dus nooit ziek!
Maar als ik wat heb dan is het ook echt iets vreemds.
Een keer had ik een vrouwenziekte volgens de huisarts: blaasontsteking. Hoe ik eraan gekomen ben? Geen idee!
Nog iets belachelijks.....
Op een gegeven moment loop ik met m'n benen wijd.
Wat had ik dan? Wel, het leek alsof ik 3 ballen had!!
Leuk is anders!! Gewoonweg pijnlijk!
Maar was gelukkig na een paar dagen weg.
Maar, een paar maanden geleden had ik nog iets vreemds.
Aan mijn linker elleboog hing een soort bal.
Iedereen zei dat er vocht in zat en dat ik toch echt naar de dokter moest gaan.
Mijn reactie?? Wat zomaar komt verdwijnt ook wel weer zomaar....
't Heeft een paar maanden geduurd maar die bal is echt verdwenen!!
Datum: 16.10.2009 01:14
Geplaatst door: Rivi
Datum: 16.10.2009 16:04
Ja hoor, we zijn er weer . . . . .
We hebben weer een hele goeie tijd gehad, met zegge en schrijve 4 dagen réégen. De paden op de camping stonden blank, omdat alle dennenaalden naar de putten stroomden en die daardoor verstopt raakten, dus het leek heel even op Venetië.
We zijn dinsdagmorgen met 26 graden vetrokken en via Sisteron/Grenoble (N85) "omhoog" gereden, elke keer weer móóóói ! Toen we woensdagmorgen in Metz uit het hotel stapten, stond onze auto er als een ijspegel bij en wij weer met beide benen op de grond, wat een contrast !
Ondanks het mooie weer daar, was Le Lavandou al half uitgestorven, heel veel winkels en restaurants waren al het eerste weekend van oktober gesloten. Overdag nog wel gezellig, ook door het boulen, maar 's avonds niks meer an. Bovendien is het daar nu, sinds gisteren, ook een stuk kouder, dus we zitten weer gewoon éven lekker thuis.
'k Heb nog niet de hele topic doorgelezen, maar 'k zag tot m'n grote vreugde wel dat ooons Annechie weer eens van de party was, hoi ! Lilian bevordert tot brievenbestelster en Brenda al weer aan het sparen is voor een appeltaart ?? Mar een gezonde 3e zoon, Jan van I. met zijn vrouw 40 jaar op de huwelijksboot rondvaart en deze topic van Gerrit 5 jaar bestaat, geweldig allemaal !
Geplaatst door: lili@n
Datum: 16.10.2009 19:42
Welkom terug Jan en Ria!We horen vast nog wel hoe het allemaal geweest is!
Cimeroni ik heb je inmiddels gezien,wel drie keer !Reden, nu deed het geluid het weer niet.Maar tot mijn grote verbazing zag ik daar op het filmpje nog veel meer bekenden binnen zitten.
Allereerst de "voorzitter" zal ik maar zeggen.Dan nog de blonde jongeman staande achter een tafel en de jongedame die de koffie
schenkt.Wel leuk hoor,om bekenden van je te zien in zo'n "setting".Nu herinner ik mij ook wel dat zij microkredieten
verstrekken en zij daar werken.
Jan zo'n bal aan je elleboog komt mij bekend voor! De dokter wist
destijds niet wat het was en zei dat ik onmiddellijk naar het
ziekenhuis moest. Daar aangekomen bleek het om een slijmbeurs ontsteking te gaan. We moesten het koelen door middel van koud water dat we om het half uur langs de bobbel aan de elleboog in de mitella moesten gieten, niet te geloven maar waar.Als het met een dag niet beter werd, dan moest alsnog de naald erin. Gelukkig was dat niet nodig.
Mijn man was altijd steevast ziek, toen hij nog werkte, aan het begin van de zomervakantie.Je kon zo'n beetje de klok er op gelijk zetten.We gingen daarom ook niet meer de eerste veertien dagen, maar altijd later. Dan was er niets meer aan de hand.
Het zal wel een soort "afreageerreactie" zijn geweest van al de frustraties van het hele jaar.
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 16.10.2009 23:39
Rivi en Javi, fijn dat jullie er weer heelhuids zijn.
Ik heb het weer een beetje gevolgd daar, was beter dan Spanje!
Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Ik kan me voorstellen dat je na zo'n tijd weer heerlijk in je huis verblijft.
Datum: 17.10.2009 09:55
Rivi en Javi, fijn om weer thuis te zijn? Hier is t dus aanmerkelijk kouder. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie verhalen.
Jan van I, de camping Kapellenweg, is een rustige , maar mooie camping. Tenminste dat was ie 15 jaar geleden. De natuur is daar zo overweldigend.Watervallen, bergen met besneeuwde toppen, koeien met bellen. Je zult daar een fijne tijd hebben.En als je kleinkinderen van wandelen en klimmen houden neem ze dan maar mee.
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 18.10.2009 13:59
Datum: 19.10.2009 01:42
Geronimo Stilton.......
Ooit van gehoord?? Ik niet.....
Onze oudste kleindochter begon over boeken geschreven door bovenstaande persoon.
Blijkt dus geen persoon te zijn maar een muis!!!
Boeken schijnen ontzettend populair te zijn bij kinderen van ongeveer 10 jaar.
Had er echt nog nooit van gehoord!
Schrijvers blijken een Italiaans collectief te zijn. Niet één schrijver dus maar een club.
Goed, ik met haar naar de bibliotheek. Niets.....
Later effe zoeken op de website van de bibliotheek en er bleken dus tientallen boeken te zijn maar allemaal uitgeleend!!
Dus even snel reserveren op het internet! Gisteren gehaald....
Vandaag kwam ze; zag het boek; ging liggen op de bank en een paar uur later had ze het boek uit. Diehonderd pagina's!!
Oh ja, het moest wel een bepaald boek zijn...
http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&bibliotheek=Rotterdam&style=0&ppn=30956140X&isbn=9789085920496
En ik moet zeggen dat het een alleraardigst boek is.
Met krabplaatjes!! Krabben en je ruikt iets. Zoals een pizza, lavendel, rotte vis....
En die rotte vis stinkt echt!!!
Ik heb nog een stel boeken voor haar gereserveerd.
http://dewakkeremuis.nl/winkel/
Twee kleindochters! Twee werelden!
De oudste wil alleen maar leren en lezen.
Voor het nieuwe schooljaar wilde ze een agenda hebben.
Ik had ergens de Top 5 gelezen van de meestverkochte agenda's.
Die van haar stond er niet tussen: National Geographic.
En de jongste??
Leren? Nou liever niet. Lezen? Bah.....
Maar koken is haar grootste hobby!
Een paar weken geleden heeft ze een stapel pannenkoeken gebakken.
Ik wilde haar helpen maar mocht absoluut niet!
En ze waren echt perfect!!!
Vandaag hebben we samen gekookt.
Alleen als je wil koken dan moet je voorbereidingen treffen: sperzieboontjes schoonmaken, aardappelen schillen.
Da's dus minder leuk....
Spekblokjes bakken (voor de sperzieboontjes) ging perfect!
Ze was wel zwaar beledigd dat ze de varkenshaasjes niet mocht bakken!