Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 16.11.2009 00:03
Heeft niets met Frankrijk te maken, maar misschien weet iemand de oplossing.
We hebben al jaren een grote Laaf (Efteling; bruin/blauw) tussen de struiken in de tuin en ondanks het ieder jaar spuiten met de daarvoor bestemde coating is deze inmiddels verkleurd en verveloos. Ik ben er wel aan gehecht; was Moederdagcadeautje.
Wie weet met welke soort verf - uiteraard weersbestendig - ik onze Laaf voor het volgend jaar weer van een fris jasje kan voorzien.
Dank.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 16.11.2009 09:45
Digi-oma, ik kan je met de Laaf niet verder helpen. Maar mischien kan dit je verder helpen?
http://www.laaf.nl/
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 16.11.2009 14:53
Als de LAAF van steenachtig materiaal is zou betonverf een optie kunnen zijn. Gamma, Karwei of Fixet. [De Boet Hoogwoud].
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 16.11.2009 16:01
Dik, volgens mij is onze Laaf van een soort heel harde kunststof gemaakt. Was van de week bij De Boet voor wat heide (buiten) en een kleine catus (binnen)... alleen maar Kerstshow, heel veel Kerstspullen en DRUK!!! Dank voor je berichtje.
Voor Dik... ben je wel eens met kinderen/kleinkinderen of familie bij Cees Lont geweest? Toen onze kleindochter elf jaar werd (januari) hebben we haar een valkeniers/roofvogelworkshop gegeven... machtig vond ze het!
Je kunt me mailen voor foto's.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 16.11.2009 18:14
Van kunststof zou ik het niet weten Digi-Oma. Begin jaren tachtig eens een flinke kabouter gekocht bij tuincentrum Buisman in Schagen bij de Hoep. [Nu inmiddels verdwenen]. Joris werd zijn naam. Maar Joris deed nooit wat. Had een harkje in zijn handen die we nogeens vervangen hebben ondanks dat hij deze nooit gebruikte. Maar de bijna dertig jaren zijn wel te zien aan de brave borst. Inmiddels al aardig versleten wat de verf betrefd en een open rug. Bij Lont zijn we inderdaad al een paar keer geweest in Nieuwe Niedorp. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het bij Oude Niedorp ligt. De roofvogelshow was heel leuk, maar de mooiste show vond ik persoonlijk toch bij Rocamadour in de Lot. Ook bij Hoenderdael in Anna Paulowna de show gezien. Zal kijken of Anneke de foto,s kan achterhalen van Rocamadour. Groetjes
Dik trom.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 18.11.2009 14:48
Rocamadour,mooi om te zien! Helaas is onze voormalige buurman daar in een hotel plotseling overleden.Toen kreeg het een heel andere lading.
Een dagje uit? http://www.dagjeweg.nl
Kerstmarkten in Overijssel: http://www.dagjeweg.nl/kalender/kerst/overijssel
Ook zijn op deze website kortingsbonnen te printen!
We zijn tenslotte nederlanders, die willen overal korting! Toch? :-)
Datum: 18.11.2009 14:56
Leuke middag freubelen: Dit kwam ik net tegen:
Freubelmiddag
Op zondag 29 november van 13.00u tot 16.00u organiseren wij een taartenfreubelmiddag bij workshopboerderij Kampboer in Saasveld.
Iedereen die graag taarten decoreert, of je nou beginner bent of gevorderd, is van harte welkom.
Het wordt een supergezellige middag, waarbij het de bedoeling is, dat je je eigen taartenspulletjes meeneemt, zodat je van elkaar materialen kunt uitproberen, tips en trucs kunt delen, of gewoon de hele middag lekker kunt kletsen over taarten. We zijn nog bezig met het organiseren van demo's.
Wil je ook komen of heb je vragen? Mail me dan op info@sweetycake.nl.
Datum: 18.11.2009 14:56
Leuke middag freubelen: Dit kwam ik net tegen:
Freubelmiddag
Op zondag 29 november van 13.00u tot 16.00u organiseren wij een taartenfreubelmiddag bij workshopboerderij Kampboer in Saasveld.
Iedereen die graag taarten decoreert, of je nou beginner bent of gevorderd, is van harte welkom.
Het wordt een supergezellige middag, waarbij het de bedoeling is, dat je je eigen taartenspulletjes meeneemt, zodat je van elkaar materialen kunt uitproberen, tips en trucs kunt delen, of gewoon de hele middag lekker kunt kletsen over taarten. We zijn nog bezig met het organiseren van demo's.
Wil je ook komen of heb je vragen? Mail me dan op info@sweetycake.nl.
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 18.11.2009 22:06
Volgende maand 2 daagjes naar Hellendoorn. Weet iemand daar nog iets leuks te doen in de buurt?
Datum: 18.11.2009 23:35
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 19.11.2009 08:09
Op mijn werk had ik veel met kunststoffen te maken.
Verf op basis van alkydhars is geschikt daarvoor.
Een goede voorbehandeling is nodig.
Via google zul je genoeg vinden.
Bonasera
Datum: 19.11.2009 08:10
Lilli@n, Brenda gaat maar 2 dagen. Hier heeft ze meer tijd voor nodig;)
Geplaatst door: Piet
Datum: 19.11.2009 08:58
Mee eens of oneens?:
Het kruisteken op de mijter van Sinterklaas is een belangrijk onderdeel van het feest, en moet dus blijven.
Stem op
http://www.volkskrant.nl/opmerkelijk/article1317582.ece/Kamervragen_om_mijter_Sinterklaas
Datum: 19.11.2009 13:01
Dank je Lilian, ik zal ze eens doorspitten. Ik kan nergens een kerstmarkt in de buurt vinden 17-18 dec. Avonturenpark is dicht vanaf 1 nov.
Iemand daar uit de plaats nog een leuke tip om te gaan eten (link van Lilian al gezien.)
De zon begint te schijnen hier, stuk beter dan gister.
Datum: 19.11.2009 13:13
Brenda, hier kun je heel geschikt eten:
http://www.indetonne.nl/
Datum: 19.11.2009 13:26
Ziet er erg lekker (en leuk!) uit Cimeroni.
Leuk die vertalingen. Het is ook nog koopavond dus we zullen ons wel vermaken. Mooi stukje wandelen schijnt daar ook goed te kunnen.
Datum: 19.11.2009 13:39
Fietsen en wandelen is daar een "must".
Geplaatst door: Rivi
Datum: 19.11.2009 23:59
Bren,
'k Weet niet waar jullie dan "zitten", maar het is mooi wandelen in de omgeving van hotel-restaurant "De Uitkijk". (t.o. het Avonturenpark).
In Nijverdal (5 km ?) is op donderdag koopavond, een hele gezellig dorp om te winkelen !
Völle wille doar in 't Sallaandse !
Datum: 20.11.2009 00:46
We zitten in hotel Hellendoorn. Geen koopavond in Hellendoorn of is het maar een klein dorpje? Geen idee, we gaan het zien.
Datum: 20.11.2009 11:05
Brenda hier vind je de kerstmarkten:
Kerstmarkten in Overijssel: http://www.dagjeweg.nl/kalender/kerst/overijssel
Als je op koopavond wilt winkelen zou je naar Nijverdal kunnen gaan
dat is één lange winkelstraat met "tig" winkels en een bijzondere
leuke modezaak Andalussia. Die laatste stond en staat op de winterfair Winterspirit waar ik gisteren was en deze zaak bleek dus
in Nijverdal te zitten! Zo'n zaak had ik daar niet verwacht.Leuke
dingen.Overigens ben ik het helemaal met Cimeroni eens, Nijverdal
is h.s. leuk en maar 5 minuten met de auto vanaf Hellendoorn.
Wat was het gisteren druk op de Winterfair bij paleis het Loo.
Mooi weer en genoeg te zien en te proeven.Met de entreekaart
voor de fair kun je ook nog een kijkje nemen in het paleis.
Dat was een mooi "meenemertje".