Geplaatst door: digi-oma
Datum: 05.12.2009 11:14
Jan, eigenlijk niet nieuws onder de zon... dit bestaat al eeuwenlang, kijk maar naar de uitverkoren piepjonge monnniken in de Boedhistische tempels, maar ook bij primitieve volkeren over de hele wereld. In wat mindere tijden zoeken mensen een soort houvast ofwel hoop op betere tijden/toekomst.
Zelf bekijk ik het van een afstandje, maar ik kan er niets mee.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 05.12.2009 11:19
Een klein onderbreking i.v.m. verwerking Windows-update.
Maar dat soort kinderen moet toch bestaan onder alle culturen en godsdiensten?
Maar hoe werd daar dan tegenaan gekeken??
Heilig?? Het boze oog??
Sjamanen lijkt me een aardig voorbeeld.
Of de heilige monniken in de Hindoe-wereld.
Mystieke vrouwen die allerlei dingen zagen en hoorden.
Of misschien werden ze verbrand of gestenigd omdat de goegemeente dacht dat het duivels en/of heksen waren.
Ik denk dat iedere cultuur zo zijn eigen verklaringen heeft.
En in onze geseculariseerde wereld hebben we dus de Indigokinderen.
Geplaatst door: frank
Datum: 05.12.2009 13:58
Hoogst eigenaardige kinderen maar niet heus.
Komen vaak te laat, houden niet van autoriteit en maken er een zootje van als ik het goed begrijp. Oh en ze zijn vaak vegetarier.
Oftewel de gemiddelde puber. Zou haast denken dat ik er zelf eentje ben (geweest), maar dan een vleesetende:-)
Maar wel fijn voor de ouders dat ze nu weten hoe het komt, lijkt me zo.
Datum: 05.12.2009 14:18
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 05.12.2009 16:04
Datum: 06.12.2009 00:15
Kan je winderig worden van mosselen??
Vanavond Sinterklaas gevierd bij onze dochter.
We begonnen met het wegwerken van 8 kg mosselen.
Gek, mosselen vullen niet dus je blijft maar dooreten.
Goed, na het het eten dus pakjes uitpakken.
Ik heb o.a. een retro-asbak gekregen. Stelletje krengen.....!!
Zoiets:
http://asbakken.signdesign.nl/product_image/800x600/285.jpg
De meiden meegenomen want die wilden bij opie en omie slapen.
We komen thuis en we staan in de huiskamer en daar begint het....
Ik kon het echt niet tegenhouden!!!
Ik hoor drie stemmen: 2x maal OOOPAAAA!!!!! en 1x JANNNNNNN!!!
Ja, sorry, maar volgens mij zijn de mosselen aan het werken!
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 06.12.2009 01:00
Nou en of! Onlangs voor het eerst zelf mosselen bereid, waren zalig. Maar achteraf drie dagen mijn buik van slag.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 06.12.2009 01:27
Ach ja heel mensenlijk toch? Hier wat adviezen:
Elk mens laat per dag ongeveer 15 windjes. Ze ontstaan in de darmen omdat bij de vertering van voedsel gassen vrijkomen, die moeten worden afgevoerd. Winden laten is dus eigenlijk een natuurlijk onderdeel van de spijsvertering.
Bij winderigheid en ter verbetering van de spijsvertering
Daslookdruppels
A.Vogel Daslookdruppels is een homeopathisch geneesmiddel dat helpt bij winderigheid en een opgeblazen gevoel en ter verbetering van de spijsvertering. Het bevat namelijk Allium ursinum dat het milieu in de darmen verbetert en winderigheid tegen gaat.
Bij winderigheid en een opgeblazen gevoel
Verbetert de spijsvertering
100% natuurlijk
Opgeblazen gevoel
Gerommel in de buik, winderigheid, oprispingen… Het gaat meestal allemaal samen met een naar opgeblazen gevoel. De veroorzakers zijn gassen die in de darmen ontstaan wanneer er gisting of zelfs rotting optreedt, bijvoorbeeld als gevolg van een gebrekkige spijsvertering. Deze verschijnselen kunnen ook het gevolg zijn van het inslikken van lucht tijdens het eten (aërofagie). Tevens kunnen bepaalde aandoeningen een opgeblazen gevoel veroorzaken.
Datum: 06.12.2009 01:42
Datum: 06.12.2009 01:45
Dan kun je naderhand naar deze gaan:http://www.weethoehetzit.nl/
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 06.12.2009 11:00
Jan, is er bij jou een gaswinning:)
Maar de wind laten is inderdaad heel natuurlijk. Stel je voor dat het naar boven ging, dan moest je veel boeren. Lijkt me ook niet zo smakelijk.
Lili@n, je vroeg naar een bepaalde familieband. Zijn vader en mijn opa waren achterneven.
Datum: 08.12.2009 00:25
De winderigheid was gelukkig binnen een dag verdwenen.
Iets anders...
Ik verbaas me iedere keer over mijn oudste kleindochter.
Ze was dus zondag bij ons en wilde op de PC een werkstukje maken.
Moest over een diersoort gaan.
Ik stelde voor om de mol maar te nemen maar dat werd weggewimpeld.
Werd dus het gordeldier...
De dierenencyclopdie erbij + het internet uiteraard.
En dat gaat me snel......!!
Wikepedia en google flitsten voorbij!
Ze zat te rammen op 't toetsenbord met een snelheid waar ik niet tegenop kan. En dan ook nog eens bijna foutloos Nederlands.
En de jongste kleindochter??
Stond gezellig in de keuken met oma te kokkerellen.
Leren vindt ze een verschrikking maar koken is echt een hobby voor haar.
Tomaten snijden, uien kleinhakken, de dressing voor de sla klaarmaken....
Ze vindt alles leuk.
Koffie zetten?? Als het aan haar lag dan zouden we elk uur van de dag verse koffie drinken.
En geen koffie gemaakt van een padje maar ECHT koffie zetten.
Het mooiste vindt ze het klaarmaken voor oma van een bacardi + cola.
Ijsblokjes uit de vriezer + een schijfje citroen.
Ik heb 't al dikwijls geschreven: twee kleindochters maar twee totaal verschillende werelden.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 08.12.2009 01:39
Jan, wij hebben een dochter en een zoon.
Dochter: zelfstandig, zelf-redzaam etc. Is naar een Co van Calcar basisschool gegaan; denk maar aan een soort Daltonschool.
Allemaal prima. Middelbare school werd de Chr. MAVO in de buurt (was gewoon handig). Ze vond het vreselijk... dat belerende, betuttelende gedoe. Na een jaar eraf op advies van de docenten omdat ze onhandelbaar was. Naar de Montessori MAVO in Amsterdam (met ballet-opleiding). Als een vis in het water... populair, klasse-voorzitster, noem maar op. Heeft nog gedanst bij Willem Ruys.
Zoonlief: ook naar de Co van Calcarschool. Een ramp zonder einde. Doodongelukkig. Bleef 1e jaar zitten enz. Op advies naar de Rooms-Katholieke basisschool. Lieve juf... lekker klassicaal les, dus rijtje van 10 sommetjes, nakijken, krul erdoor en een stempeltje. Op naar het volgende rijtje. Probleemloos de school doorlopen en nu eigen bedrijf. Je raadt het dus nooit ook al zit je er met je neus bovenop.
Datum: 08.12.2009 18:06
Digi-oma jij was ook lekker vroeg gisteren!Je neemt m'n voorbeeld toch niet over?
Dochter van ons is nakomeling en is nu 15!!Ze wilde haar haar een andere kleur geven.....en ze heeft zulk mooi haar van haarzelf.
Of ik nu al zei doe dat nu niet zelf, maar wacht er even mee.
Om een lang verhaal kort te maken, ze had een vriendin te logeren
en ze gingen aan de slag.Het was al nachtwerk toen het dan eindelijk klaar was. Toen een gebrul en gehuil uit de badkamer
dat het er niet uitzag.Ze was helemaal blond bovenop en dat was echt geen gezicht, ze is altijd donker en de rest was geelachtig rood.Toen alsnog naar de kapper de volgende dag.
Het is nu weer donkerrood, ook geen gezicht vind ik, maar wel
beter dan het was. Wat ik maar zeggen wil, je kunt ze van alles
zeggen, maar ze weet het altijd beter.
Je zou er spontaan grijs haar van krijgen.
Datum: 11.12.2009 00:36
Baal als een stekker,computer heeft kuren en scherm blijft zwart,dus nu improviseerwerk via laptop.Wat zijn we toch compleet verslaafd aan dit kastje.Heb je een paar dagen geen
computer tot je beschikking begin je al te mopperen.Wat zou het
toch wat zijn als de gehele stroomvoorziening uit zou vallen.
Dan wordt het weer het oude bordspel van vroeger.Gezellig!
Datum: 11.12.2009 09:03
Dat is vervelend Lili@n.
Ja, zonder de pc ishet maar niets. Ik doe er alles mee, lees er mijn on-line krant, doe de boekhouding, onderhoud de agenda enz. enz.
Maar ik heb het dan ook super de luxe. Op een kastje in de woonkamer staat een laptop. Vandaar heeft mijn man een 22" scherm aangesloten. Die staat op een beweegbaar plateau.Het toetsenbord en de muis zitten in een schuiflade. De telefoon staat er naast en als ik achter de pc zit, kan ik alles zo naar me toe halen. En zit dan op mijn eigen "luie" stoel.
Datum: 11.12.2009 22:00
Dan heb je het goed voor elkaar Cim.
Ben je de afgelopen dagen nog naar een kerstmarkt geweest?
Geplaatst door: ® Loes
Datum: 11.12.2009 22:03
Datum: 12.12.2009 10:00
De afgelopen dagen ben ik niet naar een kerstmarkt geweest. En ik denk ook niet dat ik dit jaar op een kerstmarkt kom. Hoewel, je weet maar nooit. Ik ga volgende week nog naar Nijmegen en Den Bosch.
Datum: 15.12.2009 09:41
De dagen tussen sint en kerst. Kou, zonneschijn, was het maar zomer.