Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 15.12.2009 13:28
Ik ga zo eens kijken hoe het ijs op de ijsbaan er hier bijligt.
Lees net op teletekst dat er hier in Friesland al wordt geschaatst.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 15.12.2009 16:19
Was net in de oude haven van Hoorn... lekker fris zo rond het vriespunt, late avondzon, spiegelglad water, de hele bruine vloot (oude zeilschepen) aan de kade en heb de Vlotburg (ook van binnen met de Middeleeuwse spullen) bezocht, dat immense schip dat er uitziet als een kasteel met het zwarte (echte) paard Wodan en de witte pony op het bovendek, uitkijkend over de kantelen naar het IJsselmeer. Ontzettend aardige eigenaar. Schip was de afgelopen weken op TV. Aanrader.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 15.12.2009 16:34
http://www.vlotburg.nl/
Was nieuwsgierig dus maar even opgezocht. Voor ons ook in de buurt. Zelf bij ons in de kerk nog even de kerststalletjestentoonstelling weer bezocht.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 15.12.2009 16:47
Doen, Dik!
Geplaatst door: Rivi
Datum: 15.12.2009 19:43
Oude foto's bekijken 1938-1968 van vele plaatsen in Nederland !
http://www.fotoarchief.nu/archief/index.php?cat=plaatsen
Geplaatst door: InekeH
Datum: 15.12.2009 21:08
Voor digi-oma: op een ander topic geef je aan eventueel in het voorjaar met de kleinkinderen naar het Dierenpark in Emmen te willen gaan. Ze hebben daar nu echter iets heel bijzonders http://www.chinafestivaloflights.nl/?gclid=COz_trqe2Z4CFYeB3godXBIAsQ
Heb van horen zeggen dat het echt heel mooi is.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 15.12.2009 23:33
Rivi wat een leuke oude foto's. Natuurlijk direkt gekeken of er
nog oude bekenden op te zien waren. Waar is de tijd gebleven.
En.......hebben jullie de kerstboom al staan? Ik nog niet.Staat wel achter het huis.Het lijkt wel of men steeds vroeger de kerst-
spullen voor de dag haalt en de boel versierd.
En Bren inmiddels al op de schaatsen gestaan?
Geplaatst door: Mark
Datum: 16.12.2009 10:58
Het China festival in Emmen is echt waanzinnig mooi!.. ben er nu zelf geweest en het is erg gezellig en mooi om te zien! zeker een aanrader
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 16.12.2009 13:17
En heel zachtjes begint het hier te sneeuwen.
Nog niet op schaatsen gestaan Lilian, het moet wel een beetje vertrouwd zijn.
Morgen en vrijdag naar Hellendoorn, met een beetje sneeuw erbij zal het er vast mooi zijn!
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 16.12.2009 13:40
Op buienradar inderdaad boven Groningen en Drenthe sneeuwbuien te zien. Nog niks boven West -Friesland.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 16.12.2009 13:45
Hier in Almelo vielen net al een paar vlokjes.
Brend@, veel plezier in ons mooie Twente.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 16.12.2009 15:14
Ri, je bent geweldig met je fotosite! Laat ik nou tijdens de zoektocht door ons olde dörpke een foto van mijn broer met zijn eerste paard tegenkomen, een foto die hij zelf volgens mij niet eens heeft! Die heb ik er natuurlijk gauw even afgefrummeld en bewaard.. Leuk!
Cimeroni, ik had vanmiddag een flink eindje op de fiets gewild, ben blij dat ik me door de donkere lucht heb laten weerhouden, het ijzelde straks even en aan mijn neus te voelen is dat niet het laatste geweest..
Brenda.. ben je dit weekend in het Tukkerse of is dat al geweest?
Lilian.. de boom al 'terechte'...?
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 16.12.2009 15:17
Brenda.. dom dom dom... ik had niet goed gelezen, zeker de ijzel nog in mijn ogen..'-)). Veel plezier de komende dagen!
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 16.12.2009 16:18
Noord-Holland, 16u18 hele dag zon en nog geen vlokje sneeuw gehad, maar wel koud hier.
Geplaatst door: Mark
Datum: 16.12.2009 16:24
Hier wel sneeuw gehad... klein laagje maar vooral heel koud! ( Groningen )
Geplaatst door: lili@n
Datum: 16.12.2009 22:26
Hier ligt een laagje sneeuw en het is inmiddels in de omliggende straten al weer spekglad.Dat krijg je gauw als er op gereden wordt en het vriest er weer overheen.De stadsbusroutes zijn goed begaanbaar. Wat mij betreft blijft het hierbij met de sneeuwval,
ik zit er niet op te wachten,je wordt meteen beperkt in je mobiel zijn. Op de fiets veel te bang om te vallen op dat gladde
wegdek en met de auto vind ik die eerste paar meters ook niet echt geweldig.Hoe dan ook,ik vind het witte landschap mooi om te zien. Het schaatsen heel fijn voor de anderen, maar geef mij
maar de zomer.
Jammergenoeg HET dictee niet kunnen zien.Normaal zit ik aan mijn stoel gekluisterd en schrijf mee.
Annechie de kerstboom staat nog steeds buiten.Heb hem nog niet
binnen gehaald. De planten die nog buiten stonden heb ik in de
schuur gezet en wat in huis. De roos stond op bloeien.Die heb ik gelukkig binnen staan.
Maar in de schuur vriest het volgens mij net zo hard als buiten,:-)
dus sommigen van mijn "vertroetelingen" hebben het zwaar te verduren.
Geplaatst door: mar
Datum: 16.12.2009 22:30
38 fout in mijn dictee. Het was geeneens echt moeilijk, maar gewoon veel "alledaagse" woorden verkeerd geschreven...hmmmm.
Maar dat groene boekje ligt ook al een jaar op het nachtkastje..nog niet opengeweest. Telkens te moe als ik mijn kussen zie ;-)
Geplaatst door: ® Anita
Datum: 16.12.2009 22:47
In Limburg alles wit, koud en glad.
Weer voor bij de kachel.
Geplaatst door: Rivi
Datum: 16.12.2009 23:59
Ja Lili@an, wij hebben de (kunst)kerstboom al staan.
Moest ook wel, willen we een beetje plezier van het werk hebben, want we gaan morgen op weg naar de Franse Alpen. We gaan in drie etappes naar Les Menuires. Opa gaat daar skiën met de (klein)kinderen en oma gaat gewoon buiten lopen (durf niet meer). We komen tweede kerstdag terug . . .
Hier is nu nog "geen kou aan de lucht". Hoop dat het allemaal nog een beetje meevalt, want we vertrekken morgen al om de kerstvakantiedrukte te ontlopen. We hebben uiteraard alle tijd, onze eerste stop is Besancon, maar toch . . . .
Wij wensen jullie allemaal Hele Fijne Kerstdagen toe, samen met het die je dierbaar zijn !
Geplaatst door: ® connie
Datum: 17.12.2009 08:19
Ook voor jullie fijne dagen toegewenst.Nu ik dit tik is geloof ik heel nederland wit.Overal een pak sneeuw,ook in Belgie...
Pas goed op jullie zelf en veel plezier.
gr.connie