Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 02.01.2010 16:41
Het sneeuwt hier al de hele middag. Ik moet er over een uurtje nog uit met de auto, hoop dat de doorgaande wegen berijdbaar zijn. Hier in de straat is het weer glibberen, zelfs met winterbanden.
Geplaatst door: javi
Datum: 02.01.2010 17:23
Lilian,
Ik ben het er niet mee eens maar dit staat in de wet.
Ik heb een vraag
Stel hier uw vraag en bel daarna met JuroFoon voor advies
Uw vraag...
m v
Gratis juridische nieuwsbrief
Vroeger
Nog niet zo heel lang gelden moest je zelf ervoor zorgen dat je stoep sneeuw- en ijsvrij was. Die plicht stond in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) maar is inmiddels uit de (meeste) APV’s verdwenen. De handhaving van de verplichting viel niet op te brengen, een probleem dat men vaker tegenkomt bij impulsieve regelgeving. Een ander argument is dat deze burgerplicht in strijd zou zijn met Europese regelgeving, die gedwongen onbetaald werk door de burger verbiedt
Geplaatst door: Irene1
Datum: 02.01.2010 20:00
Aan allen een prachtig 2010 toegewenst!
Ook hier was de wijk onbegaanbaar vorige week. De straten waren glad ijs en lopen nog enigszins bol ook. Het gebeurde maar af en toe dat iemand zijn stoep schoonmaakte. Zelfs de winkeliers hielden hun stoepen slecht schoon, maar klaagden wel dat de gemeente dat niet deed. Nu vind ik inderdaad dat de gemeente bij zo'n extreem lang aanhoudende gladheid wel een keer de wijken schoon hadden kunnen schuiven of vegen, maar ook de ondernemers mogen hun stoep schoonhouden. Daar heb je geen verordening voor nodig, het is gewoon fatsoenlijk. Zelf heb ik de emmer strooizout opnieuw gevuld, maar gelukkig is de straat nog steeds schoon. Deze ronde lijkt voorbehouden aan andere plaatsen.
Datum: 02.01.2010 20:22
Het blijft hier maar sneeuwen. Geen beginnen aan om te vegen.
Net weer terug, konden 50 rijden op de snelweg, weinig weg te zien. We moesten ook nog ergens een bospad in met aan beide zijden een sloot. Gelukkig weer goed thuisgekomen. OV rijdt al niet meer.
Doe voorzichtig.
Geplaatst door: Irene1
Datum: 02.01.2010 20:54
Dat klinkt heftig, waar in nl zit je?
Datum: 02.01.2010 21:29
Friesland. ;-)
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 02.01.2010 21:40
De hele dag door heeft het hier heel licht gesneeuwd, maar nu al enkele uren een zware sneeuwbui. Binnenwegen maar ook doorgaande wegen onbegaanbaar. Prachtig wit en door de straatlantaarns is het sprookjesachtig.
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 02.01.2010 22:21
Vanmiddag in de duinen bij Groet/Hargen gelopen. Heerlijk weer en behoorlijk druk. Rond 16 uur echt donker hier en bijna de hele avond pittig sneeuw; zo te zien het meeste tot nu toe in onze stad. Foto's gemaakt van de straat en de tuin (zonder flits, maar is redelijk gelukt). Manlief verboden alweer ons pad naar de stoep schoon te maken (doet-ie echt iedere dag); ik wil er morgenochtend nog wat plaatjes van maken. Heb ik mooie Kerstkaarten voor einde van dit jaar.
Zwolle... mijn man's familie komt uit Berkum... heeft altijd in de oude boerderij naast de speeltuin gewoond.
Geplaatst door: javi
Datum: 02.01.2010 23:08
Digi-Oma
Misschien is dit wel een leuke link.Vooral de notulen van de oprichting van de speeltuin.
http://www.wijkverenigingberkum.nl/RunScript.asp?Page=30&p=ASP\Pg30.asp
Geplaatst door: lili@n
Datum: 04.01.2010 00:45
Jan, ik leef dus nog in de vorige eeuw,dat ik niet wist, dat het uit 'de wet' is geschrapt, maar toch vind ik dat ik het moet doen.
Het is hier ook een prachtig gezicht om te zien al die sneeuw.
Heb mijn eerste wandelingetje weer gemaakt.Gelukkig.
Er waren hier luitjes, die hebben een oude VW-bus met trekhaak en
daar een touw met slee aan vast gemaakt, die als "gekken" hier door de straat crossden. Het was een koddig gezicht, maar levensgevaarlijk.Het ging veel te hard. Tot overmaat gebruikten
ze toen ook hun personenauto daarvoor, terwijl er ook nog een klein kindje bij voor op de slee zat.Als er dan toch plotseling geremd had moeten worden.......maar ze hadden plezier.
Toen schoven er nog twee langlaufers uit "het niets" voorbij.
Vandaag toch eens wat andere voorbijgangers gezien dan anders.
Kennen jullie deze site trouwens al? Je kunt er een hele routes
mee uitzetten. http://www.routeyou.com
Geplaatst door: tineke
Datum: 04.01.2010 16:48
Op mijn zoektocht naar chambres d'hotes voor http://www.frankrijkonderweg.nl/ kwam ik nog wat leuke websites tegen over NL-vakantieverblijven in het buitenland:
http://vakantielokaties.nl/
Geplaatst door: lli@n
Datum: 05.01.2010 01:01
Leuke sites Tineke.
Deze is misschien iets voor de wielren "fanaten" onder ons.
Jan iets voor jou? http://www.libelloup.nl
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 05.01.2010 01:39
Het wordt echt tijd dat er een standbeeld komt voor postbodes en krantenbezorgers.
Ben 40 jaar getrouwd en in al die jaren werd 's morgensvroeg voor 7 uur de krant bezorgd. En dat 6 dagen per week....
En dan de postbodes....
Door weer en wind 6 dagen per week!
Niemand staat er bij stil maar iedereen heeft weer zijn kerst- en nieuwjaarskaarten binnen. En dat gaat niet vanzelf!!!
Ik ben op vrijwillige basis ook postbode (Sandd) maar dat is maar twee dagen per week.
Maar 't is echt geen pretje om je fiets te moeten rondzeulen door de sneeuw.
Ik heb echt bewondering gekregen voor al die mannen en vrouwen die weer elke dag klaarstaan voor iets waar niemand bij stil staat.
Datum: 05.01.2010 01:40
Datum: 05.01.2010 01:43
Geplaatst door: lili@n
Datum: 06.01.2010 01:14
Jan je hebt helemaal gelijk! Petje af!
Maar.....wat dacht je van al die jongelui die voor ons klanten,
elke dag weer de vakken in de winkels vullen? Heeft iemand daar
wel eens aan gedacht? Zonder hen zouden wij onze boodschappen niet zo prettig doen! Ik weet wel dat je ook naar de winkels kunt gaan,waar je zelf de spullen uit de dozen moet halen,ook geen probleem,maar de vakkenvullers geven extra cachet aan de zaak en verdienen een pluim!
Geplaatst door: ® Dik Trom
Datum: 06.01.2010 13:31
Sneeuw komt met bakken uit de lucht vallen hier
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 06.01.2010 16:40
Dik, jij moet veel Noordelijker en meer naar het Westen wonen dan wij. Hier een beetje sneeuwval maar niet wat jij bedoelt. Onze kleindochter woont (en werkt) in Starnmeer bij Frits Minnebo en zij kon door de vlokken nog geen 5 meter voor zich uit kijken rond een uur of twee vanmiddag. 't Is dus winter in Noord-Holland!
Geplaatst door: frank
Datum: 06.01.2010 20:06
Ik ben dit weer zo ongelofelijk zat aan het worden:-(
De afgelopen 3 a 4 weken:
- 2 keer de auto uit moeten graven.
- 3 keer in ellenlange files gestaan.
- me helemaal suf gekrabt, waarvan 1 keer zo lomp dat ik een ruitenwisser heb gesloopt.
- 1 keer onderuit gegaan.
- Alle vogels uit de volgens mij zeeeeeer wijde omgeving bijgevoederd voor een godsvermogen, door mijn vrouw.
Hoogste tijd voor het voorjaar!!
(Dat van die vogels is trouwens wel leuk, voor het eerst putters, vinken en staartmezen in de tuin gezien en dat midden in de stad)
Geplaatst door: ® Anita
Datum: 06.01.2010 20:13
@ Frank.
Ja die vogels is een genot in de tuin.
Hier zitten koolmezen, pimpelmezen, merels, turkse duiven en heeeel veeel mussen.
Ja ik voer ook dagelijks, brood, zaad, fruit etc.
Het kost wat maar daar krijg je wat voor terug toch?