Geplaatst door: ® Maaike
Datum: 19.01.2010 12:23
Wij zijn op zoek naar een goede navigatiesysteem.
Onze voorkeur gaat uit naar Garmin of TomTom,hij moet spraakgestuurd zijn en via de computer opnieuw up to date gemaakt worden.
Welke ervaringsdeskundige(n)kan(kunnen)mij van advies dienen?
(Wij zijn geen lid van de consumentenbond helaas)
Alvast bedankt.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 19.01.2010 12:32
TOM-TOM
Geplaatst door: Rivi
Datum: 19.01.2010 19:36
Maaike:
TOM-TOM BEVALT ONS OOK HÉÉL ERG GOED !
Datum: 19.01.2010 21:18
Tjongejonge, op dit moment 1323 bezoekers op de site !
GEWELDIG !
Geplaatst door: ® connie
Datum: 19.01.2010 21:40
nee Rivi 1467!!!!
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 19.01.2010 23:08
Gisteren 1763
Geplaatst door: mar
Datum: 19.01.2010 23:14
we hebben sinds kort ook een tom tom, bevalt goed. Wij zijn ook geen lid van de consumentenbond, maar checken altijd wel even kieskeurig.nl (met de gedachte dat ontevreden mensen eerder in de pen kruipen dan tevreden mensen ;-))
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 20.01.2010 02:23
Ik heb zo'n hekel aan zo'n "kletsmens" in de auto.Op onbekend gebied is het daar aan toe, als het moet.Maar geregeld weet ik de weg beter ( ik weet dat dit aanmatigend klinkt) dan het ingeprogrameerde programma van deze GPS.Volgens mij hebben
we nu een MIO, de dame spreekt met een fiks accent,zodat je af en toe goed moet luisteren wat ze zegt.Het wordt wel goed aan-
gegeven en ook op het schermpje heb je een duidelijk beeld.
De TOM-TOM voldoet ook goed, ook ervaring mee.
In de winter is het hier heel speciaal:
http://www.biesbosch.org/
Geplaatst door: ® Niteke
Datum: 20.01.2010 11:50
Mio, voldoet prima. Duidelijk scherm.
Nog geen fouten ontdekt, brengt ons overal prima naar toe.
Datum: 23.01.2010 02:09
Ik vond dat deze grijze "vrekkebek" even van zich moest laten horen.Waarom wordt er toch altijd zo over de wat ouderen gesproken? Ze doen net alsof die al helemaal uitgerangeerd zijn.
Ik begin net!!Heb op mijn "oude dag" ook "nog" een dochter van 15! Dus geen voor- en naseizoen voordelen en ook geen actie-
kaarten en ook al in geen 6 jaar met vakantie geweest.(niet zielig bedoeld).Daarbij doet men voorkomen alsof iedere vijftig plusser niet meer werkt en de hele dag op zijn of haar achterste zit.Terwijl er juist veel hardwerkende mensen van die leeftijd zijn.Dan de zestig plussers daarvan werken ook nog veel mensen,
sommigen hebben door omstandigheden, die goed of minder goed zijn, nu vrije tijd.Groot gelijk dat zij er op uit trekken.
Als ik in de gelegenheid was, deed ik het ook en óók met kortingsbonnen!Lekker genieten met een boek en een glaasje wijn
in een stoeltje in de rivier met de voeten in het water.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 23.01.2010 10:55
Lili@an, compliment!
Geplaatst door: Jan
Datum: 23.01.2010 11:04
Ik heb een ELS-ELS.
Deze voldoet ook erg goed.
En deze kun je ook nog voor andere dingen gebruiken.
Datum: 23.01.2010 23:45
Datum: 24.01.2010 10:06
Omdat ik hier de meest gekke vragen kan neerzetten in hoop op antwoord het volgende..
Ik houd helemaal niet zo van rode wijn. Maar pas kreeg ik de geest en trok een fles open. En deze was toch lekker!
http://www.ruet-beaujolais.fr/en/beaujolais-villages_nouveau.php
Het ging dus om deze van bovenstaande link. Eigenlijk kom ik er niet achter waar ik hem kan kopen. Via internet vind ik 1 winkel, waarbij deze dan ook is uitverkocht. Maar misschien is hier wel iemand die zegt "joh bij de appie heijn..." (;-) zou mooi zijn))
Nouja en anders misschien ooit de afslag nemen op de A6...Bezoek ik ook nog eens een wijnkelder..
En lilian, je krijgt het toch niet op je heupen van dat vrekkebekken topic? ;-)(waarom dat weer in vredesnaam omhoog is gehaald??????)
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 24.01.2010 10:23
Mar, zo verging het mij ook. Ik drink geen alcohol. Maar ik kreeg een keer een fles rode wijn. Chateauneuf du pape. En was daarna helemaal om. Jouw domaine ruet is waarschijnlijk alleen bij de wijnboer te koop. Ik kan hem nog niet vinden. Maar ik blijf voor je zoeken.
Geplaatst door: ® kea1
Datum: 24.01.2010 10:57
De Rhone en de Beaujelais zijn beiden lichtere wijnen. Ik drink ook niet graag de Bordeaux e.d., maar een glas Rhone wijn is prima.
Geplaatst door: Jan
Datum: 24.01.2010 11:22
Op GOOGLE is hij te vinden, het is een jonge wijn die niet het hele jaar gedronken kan worden.
Je kunt hem nu niet meer kopen in de winkel en als je hem toch vindt zou ik hem niet meer kopen.
Deze wijn wordt er na een paar manden niet lekkerder op.
Dit had ik er onder andere van gevonden.
Nouveau of Primeur?
Er bestond veel verwarring over de termen Beaujolais Nouveau en Beaujolais Primeur. Van oudsher is het verschil dat een Primeur binnen zes weken na de oogst gebotteld moest worden, terwijl een Nouveau officeel pas voor de volgende oogst in de fles moest zitten. Gelukkig is aan deze verwarring een einde gekomen.
Officieel bestaat er nu alleen nog maar Beaujolais Nouveau en deze moet 6 weken na de oogst gebotteld zijn. Er kan dus niet meer zomaar even een beetje bij worden gemaakt als de vraag plotseling groter blijkt dan het aanbod. Een op zich goede beslissing van de regelgevers in de Beaujolais die hopelijk het fenomeen 'Nouveau' weer een beetje van zijn oude glans terug geeft.
Datum: 24.01.2010 16:16
Datum: 24.01.2010 23:10
Jan, ik had een beaujolais nouveau 2006. En ik trok 'm eigenlijk open omdat ik dacht dat ie vast rijp was voor de gootsteen.
Maar niks ervan, heerlijk zachte smaak, mooie kleur.
Op een andere site over wijnkelders zag ik ook wel dat deze toch een tijd bewaard kon worden.
Hij zat in een kerstpakket (kerst 2007 ofzo?? ;-))
Ja cimeroni, ik vind de meeste rode wijnen veel te sterk/streng van smaak, en dat ik er dan rode tanden/lippen van krijg vind ik meestal ook verre van charmant...
Datum: 25.01.2010 01:12
Mar, ik ben het helemaal met je eens. De meeste rode wijnen
en vooral die ik de laatste tijd heb gedronken, waren rijp voor de gootsteen.Bij de eerste slok weet ik het al.Het is wat of helemaal niet.Mijn man heeft hetzelfde gelukkig, vond de wijnen
ook niks.Ze zijn te wrang en te scherp en bovendien word je gebit
een maat kleiner!Wel goed tegen één over ander bacterie of virus
die eventueel in je mond aanwezig kan zijn, die is dan snel om zeep!Ik heb nog steeds een lege fles bewaard van een wijn die ik wel lekker vond, een shiraz cabernet,vintage 2005(Jacob's Creek)
een australische wijn.Weet helaas ook niet meer hoe ik er aan ben gekomen, gekregen of in kerstpakket of ooit zelf gekocht.
Momenteel drink ik af en toe een "slobber" wijn van de Lidl,ook
nog uit een pak, ja niet te geloven en tegen mijn principes in:-) maar die is wel te "pruimen".Zacht van afdronk en niet zo'n
gebittenkrimpertje.
Dan is er bij de duitse Aldi een rode duitse wijn te koop,in blauwe fles,een zgn. Dörnfelder, die ik ook niet verkeerd vind.
Maar ja, smaken verschillen en er zijn vast wel mensen die deze
wijnen weer verschrikkelijk vinden en de rode wijnen in het algemeen hiermee geweld aandoe.
Overigens had ik dure,minder dure en goedkope wijnen gekocht,dus van alles wat.
Wat het vrekkebekken artikel betreft, ik weet niet waarom dat
weer omhoog is gehaald.Ik heb hier gereageerd omdat ik me niet kan vinden in dat gekat op "ons" "hangouderen", ook zo'n uitdrukking.
Wij "hangen" wat"rond" hoor, bij de jeu de boules baan,al die
ouwen die de hele dag niets te doen hebben en bij de kaartclub
en het bridgen en ga zo maar door.Ze hebben zowaar een echte
hangouderenplek gemaakt bij ons in de wijk. Op een plek waar
nog een kavel vrij is,tussen andere huizen heeft de buurt daar
een boomstamtafel met dito stoelen gezet met bord erbij dat dit
speciaal voor de hangouderen is. Er zitten weliswaar nooit mensen
maar goed de plek is er en we weten dus waar we ons kunnen uitleven.:-)
Ria,mooi dat je bovengenoemde site hier hebt vermeld.Zo heeft iedereen er wat aan.Ik had hem reeds gekregen van ons aller Luc!