Geplaatst door: ® Dik Trom
Datum: 12.02.2010 17:59
400 punten
Geplaatst door: javi
Datum: 12.02.2010 19:44
Koukleumen in Tour Méditerranéen (Ronde van de Middellandsezee)
Temperatuur deed Rasmussen afstappen in Tour Méditerranéen
Friday 12 February 2010
Michael Rasmussen is gisteren in tweede etappe van Tour Méditerranéen afgestapt wegens de koude omstandigheden waarin gekoerst moest worden. Tijdens de wedstrijd was het constant rond de vijf graden onder nul, waardoor de bidons op de fietsen bevroren. Rasmussen had het niet naar zijn zin in de kou en besloot in de remmen te knijpen.
Bovendien gaf Rasmussen na de wedstrijd aan veel last te hebben van zijn knie, omdat hij onlangs regelmatig van fiets veranderde. Knieproblemen en koude weersomstandigheden zijn geen goede combinatie en de Deen hield het daarom ook voor gezien.
(wielerland)
Kijk even naar een foto uit Rabo tijd van Rasmussen op onderstaande link.
http://wielrennen.startpagina.nl/prikbord/10786311/tour-mterran-etappe-3-(21)#msg-10786311
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 12.02.2010 21:11
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 13.02.2010 00:56
Jan, wat prachtig die zandtapijten!
Datum: 14.02.2010 00:04
Datum: 14.02.2010 00:44
Turnhout?? Hoezo Turnhout??
't Was toch Madrid of zag ik iets niet goed?
Maar wij in Rotterdam hebben zoiets dergelijks.
http://www.theredapple.nl/index.aspx
Er komt een auto aanrijden en stopt bij een paaltje.
Links van die auto zijn 5 deuren.
Even later gaat ergens een groen licht branden en een van die deuren gaat open.
Auto rijdt erin erin en verdwijnt naar boven de garage in.
Geplaatst door: javi
Datum: 14.02.2010 00:51
Datum: 14.02.2010 00:52
Ik zat even te kijken op de website van de Red Apple maar voorlopig zijn het alleen maar dromen.
Zo zou het moeten worden:
http://www.theredapple.nl/fotos.aspx?id=1202&col=60
Forget it!!
't Is een ruimte met rechts een stel brievenbussen en voor de rest niks!!!
Datum: 14.02.2010 01:13
In aansluiting op "mijn verguisde" vermelding van een ontbijt
op/aan de Autobahn in Duitsland, komt hier nog een vervolg, wat
voor de passant toch interessant kan zijn:
Het Ruhrgebied toont dit jaar zijn nieuwe gezicht.
De meesten van ons laten de regio tussen Duisburg en Dortmund links liggen op weg naar zonniger oorden.Want wat heb je in het Ruhrgebied nou te zoeken?
Geloof het of niet, maar de voormalige kolen- en staalregio is dit jaar Culture hoofdstad van Europa.
Het grote publiek associeert het gebied echter nog altijd met
"industrie",milieuvervuiling"en een "grauw landschap".
De beeldvorming klopt al lang niet meer: in het Ruhrgebied zijn nog maar een paar mijnen en hoogovens in bedrijf,terwijl het met 69 procent landbouwgrond en bossen één van de groenste gebieden van Duitsland is.
Al vanaf de jaren zestig heeft het Ruhrgebied geprobeerd om zijn imago ten goede te keren.
Kosten nog moeite zijn gespaard.De beste reclamebureaus hebben er over nagedacht en bij elkaar zo'n 170 campagnes opgezet.
Totale kosten van die regiomarketing zo'n dertig miljoen euro.
Het mocht niet baten.Buitenstaanders bleven erbij dat het Ruhrgebied een grauwe, vervuilde industrieregio was.
Uit een enquete in 1985 bleek dat slechts één procent van de Duitsers in dit gebied zou willen wonen. Zestig procent liet weten dat ze daar niet aan moest denken.
Een paar jaar later en allerlei brochures,advertenties en spotjes verder waren die percentages hetzelfde gebleven.
Op dat moment realiseerde men zich dat het roer om moest.
Daarom kreeg de bekende stedenbouwer Karl Ganser in 1989 een simpele opdracht: geef het Ruhrgebied een nieuw gezicht.
Onder de titel Internationale Bauaustellung Emscherpark gingen
Ganser en zijn team aan de slag. Zo werd de Emscher - tot dan toe het riool van het Ruhrgebied - schoongemaakt en aan de natuur teruggegeven.
Ook kwamen er overal in de regio landschapsparken.
De belangrijkste maatregel was echter het besluit om het industriële erfgoed van het Ruhrgebied niet af te breken,maar een
tweede kans te geven.
Er werden ruim honderd mijnen,hoogovens en andere industriële complexen geselecteerd en men maakte deze tot dragers van zogenaamde Industriecultuur.
De Jahrhunderdhalle in Bochum werd bijvoorbeeld evenementenhal.
De Gasometer in Oberhausen expositieruimte en de Duisburger Innenhafen een recreatiegebied.Nieuw leven voor oude complexen.
Voor het Ruhrgebied was dit cruciaal,want ze heeft de bewoners
weer trots gemaakt op hun regio.
Vroeger lieten de Ruhri's hun gasten kastelen zien onder het motto 'kijk, dat hebben we hier ook'.
Nu nemen ze de bezoekers mee naar industriële monumenten en zeggen'kijk dat hebben we alleen hier'
Het Ruhrgebied promoot zich nu actief als een eldorado van
unieke industriecultuur.Want waar kun je nu dineren in een fabriekshal of duiken in een koelwaterbassin?
Deze regiomarketing blijkt wel te werken,omdat industriecultuur spannend is en bovendien past in het beeld dat mensen al van het Ruhrgebied hebben.De originele aanpak is in de rest van de wereld niet onopgemerkt gebleven.In 2001 besloot de UNESCO de
Zeche Zollverein in Essen - de grootste mijn in Europa - op de werelderfgoedlijst te zetten.In 2006 kreeg de regio de titel
'Culturele Hoofdstad van Europa 2010'.
Het Ruhrgebied ademt geen stof meer,maar toekomst, aldus de jury die onder de indruk was van de wijze waarop het gebied met zijn
industriële verleden omgaat.Met industriecultuur als uithangbord
toont het Ruhrgebied de buitenwereld dit jaar zijn nieuwe gezicht.
Ga er eens een dagje naar toe, gezellig op industriesafari, het Ruhrgebied is een bezoek meer dan waard!
Datum: 14.02.2010 01:17
Jan en Jan, ik kreeg de link van Turnhout toegestuurd door "onze"
medeforum- en campingfrankrijkvriend Luc uit België.
Hij vindt dit voor Turnhout en omgeving natuurlijk te gek, vandaar.Ik heb het voor onze Belgische vrienden hier vermeld.
Datum: 14.02.2010 01:24
O, ja en dan nog even dit: Liefdesverdriet blijkt een onderschat probleem te zijn. Met oog op morgen(of eigenlijk al vandaag) en de vele liefdesverklaringen die er zullen verschijnen, wil ik de andere kant van "dit fenomeen" even vermelden:
www.liefdesverdriet.info
(En hoe iemand die vroeger op de barricaden stond kan veranderen)
:-)
Geplaatst door: tineke
Datum: 15.02.2010 09:10
Probeer dit eens:
HOE KNAP IS JE RECHTER VOET?
Je moet dit even proberen, het kost je 2 seconden. Ik kon het zelf ook niet geloven! Het is een oefening van
een orthopedische chirurg........... het zal je verstand doen schrikken en je wilt het keer op keer weer over doen
om je voet niet de verkeerde richting op te laten gaan, maar.... het gaat niet. Het is voorgeprogrammeerd in je
hersenen.
Hier komt de OEFENING:
========================
1) Terwijl je nu achter je computer zit: til je je rechter voet van de vloer en maak kloksgewijs cirkels (dus
rechtsom)
2) En nu, terwijl je voet nog bezig is teken je met je rechter hand het cijfer 6. En zie daar: je voet zal van
richting veranderen.........
Ik zei het je toch!!!! En je kunt er niets aan doen! Jij en ik weten hoe stom het is, maar voordat de dag voorbij
is blijf je het proberen zonder resultaat ............. als je er al niet mee bent opgehouden.
Datum: 16.02.2010 01:08
Zwarte lijst medisch personeel.
De overheid publiceert sinds kort een zwarte lijst van tientallen behandelaars die door het medisch tuchtcollege of door een buitenlandse rechter uit hun ambt zijn ontzet. Het gaat om artsen,tandartsen,psychotherapeuten,psychologen,verpleegkundigen en verloskundigen die grove fouten of misstappen hebben gemaakt.
http://www.bigregister.nl/zoeken/zoekenopbevoegdheidsbeperking/default.aspx
http://www.bigregister.nl/doc/pdf/2010.02.11%20Overzicht%20bevoegdheidsbeperkingen_20606.pdf
Datum: 16.02.2010 01:10
Geen idee wat het probleem is, Tineke!
Ik maak cirkelbewegingen met m'n voet en met m'n hand maak ik een 6 in de lucht.
Niet één keer maar minimaal 10 keer en steeds ging het goed.
Voor de zekerheid nog een keer gedaan maar nog steeds ging het goed.
Heb ik nou een afwijking?? Zal toch niet.
De schaatspakken van de Nederlanders. Afgrijselijk!!!!
Een zwart body met daaronder oranje benen!!
Doet gewoon pijn aan je ogen!!
Op de tweede plaats de Amerikanen met blauwe benen.
En de mooiste? Voor mij de Finnen.
Datum: 16.02.2010 01:33
Geplaatst door: infrankrijkeenhuiskopen.nl
Datum: 16.02.2010 14:46
Onafhankelijk advies over het wonen en leven in Frankrijk
Meeste banken en makelaars willen altijd iets van u, waardoor u geen objectief advies krijgt. Wij doen het wel !!
Door zowel mijn persoonlijke als zakelijke ervaringen ondervond ik veel onduidelijkheden omtrent de procedure die men doorloopt bij het aanschaffen van een huis in Frankrijk.
Ik heb gedurende 7 maanden voor een bekende bank in Nederland een onderzoek gedaan naar de huizenmarkt in Frankrijk. In mijn onderzoek vond ik dat de normale consument weinig onafhankelijk advies krijgt. Er zijn weinig banken of makelaars die u het advies geven waar u recht op hebt en waar zij geen belang bij hebben. Daardoor voelde ik me genoodzaakt om een website te maken voor de consument die een onafhankelijk advies verdient. Tevens heb ik als beursorganisator gewerkt in Parijs waar ik de Franse taal en cultuur heb leren kennen.
Deze website is dus bedoeld om u te begeleiden van A tot Z met het vinden van uw droomhuis in Frankrijk.
Op deze website vindt u allerlei informatie over het wonen en leven in Frankrijk.
Mocht u extra informatie willen dan kunt u contact opnemen met ons via: info@infrankrijkeenhuiskopen.nl of telefonisch: 0684241170
ZIE : WWW.INFRANKRIJKEENHUISKOPEN.NL
Geplaatst door: Loeki
Datum: 16.02.2010 15:23
Voor reclame moet je ergens anders zijn...
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 16.02.2010 19:54
Zo, infrankrijkeenhuiskopen.nl jullie doen het goed en dat met 7 maanden!!!!! ervaring.
Datum: 17.02.2010 01:43
Jan, je bent en blijft een uniek persoon! Jij kunt iets wat anderen niet kunnen.Ik kan wel met de voet naar rechts draaien en de zes in omgekeerde manier schrijven, maar niet op de manier
waarop tineke het beschrijft, het lukt me niet!
http://www.aerialphotoimage.com/panoramas/GreaterVancouver/OlympicVillageVancouver.html
Het laden duurt even, maar dan heb je ook wat,als je je er voor interesseert.Kreeg de link van ons aller Connie!
Zij mag ook wel eens genoemd worden, als trouw "forumlid" :-)
Datum: 17.02.2010 13:35