Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 20.03.2010 13:00
@cimeroni
Je wilde toch met de trein door Frankrijk trekken?
Ik ben bezig met een boek getiteld "1000 plekken die je echt gezien moet hebben".
Daarin wordt een bladzijde besteed aan "La Ligne des Hirondelles".
Is de spoorlijn tussen Dole en Saint Claude.
Lijn gaat volgens het boek door maar liefst 36 tunnels en over 18 viaducten!
http://www.parc-haut-jura.fr/fr/tourisme_culture/valorisation.php
http://www.parc-haut-jura.fr/fr/carnets/carnet_hirondelles/carnet.htm
Geplaatst door: frank
Datum: 20.03.2010 13:32
Grappig Jan,
Dat boek ligt bij mij ook op het nachtkastje op dit moment, slaap er bijzonder lekker op.
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 21.03.2010 21:41
Voor een jaar of 6 terug heeft Johan een chatbox aan deze site gekoppeld. Daar werd driftig gebruik van gemaakt. Echter het laatste jaar ontmoet ik er geen chatters meer. Is er geen interesse meer, zijn we uitgepraat? Misschien een afspraak maken om wekelijks op een vast tijdstip met hapje en drankje naar de chatbox te gaan. Voorstel woensdagavond of zondagavond rond 10.00 uur. Het lijkt me leuk om jullie daar weer te ontmoeten.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 21.03.2010 22:55
Het lukt me niet in te loggen. Heb mijn ww en gebruikersnaam en vervolgens krijg ik een wit scherm. Heb een mailtje naar Johan/Tineke gedaan. Nu maar wachten op reactie.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 21.03.2010 23:25
Vorig jaar dit boek al meegehad... zit nu vol met gele stickertjes waar ik nog heen wil. Er zitten echt pareltjes bij.
In Bretagne is een cafeetje annex boekhandel aan een kustweg over de klippen... heb 't gevonden, maar 't was helaas dicht.
Datum: 21.03.2010 23:49
Geplaatst door: lili@n
Datum: 22.03.2010 01:42
Gerrit, een goed idee! Ik ben er voor!Kan ik het licht weer uit doen, :-)
Het volgende is speciaal voor JaVi en andere fietsfanaten:
http://nl.franceguide.com/Voel-je-een-profwielrenner-op-de-toppen-van-de-Savoie-Mont-Blanc.html?nodeID=2087&EditoID=217525
Geplaatst door: javi
Datum: 22.03.2010 10:49
Bedankt Lilian
Staat inmiddels bij mijn favorieten
Datum: 23.03.2010 11:22
Ja Jan, dat cafeetje... ligt precies in de bocht van de kustweg en vanaf daar een super-uitzicht over zee. Ga het zeker nog eens proberen... we hadden eerst nog in het dorp zelf gezocht, maar 't is een kleine 2 km. erbuiten.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 23.03.2010 12:27
Hallo allemaal, ja ik wil met de trein door Frankrijk trekken. Maar er heeft zich een vervelende situatie in mijn privéleven voorgedaan, waardoor ik nu niet meer thuis woon, maar van opvang naar opvang zwerf.Hopenlijk komt daar spoedig verandering in.
Groeten cimeroni.
Geplaatst door: mar
Datum: 23.03.2010 13:10
Cimeroni, (even) geen thuis meer hebben..dan is "vervelende situatie" wel een understatement! Ik hoop voor je dat je spoedig een plek vindt! Sterkte.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 23.03.2010 13:57
Hou je haaks Cimeroni! Gaat het met je gezondheid wel een beetje op het moment? Je kent 'onze cf-strijdkreet' langzamerhand wel nietwaar..: Kop d'r veur en de schoolders d'r onder.. Ik weet dat het gemakkelijk gezegd is maar toch.. veel sterkte toegewenst!
Geplaatst door: marrie
Datum: 23.03.2010 23:32
Cimeroni, ik ken je niet persoonlijk, maar jouw bericht klinkt niet goed en raakt me.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat alles snel weer in orde komt voor je.
Datum: 23.03.2010 23:36
Ik kan maar op één woord komen: SHIT!!
Wak kan ik nog meer zeggen?
Woorden worden af en toe inhoudsloos.......
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 24.03.2010 01:32
Cimeroni,dat is toch ook wat.Als je een plekje zoekt om even op verhaal te komen, ga dan eens bij de dames van Ezra langs aan de Havenpassage 18a, of breng een bezoekje aan de boekwinkel aan de Boddenstraat 56,daar staan ze altijd klaar voor een gesprek of een lekker vers bakje koffie.Sterkte er mee en ik hoop dat er gauw een oplossing komt.
Om jullie wijnkennis op te krikken,zou dit wat kunnen zijn,
de "wijnuniversiteit":
http://chateaudesuze.blogspot.com/search/label/en%20n%C3%A9%C3%A9rlandais
Geplaatst door: InekeH
Datum: 24.03.2010 09:35
Cimeroni, sterkte met alles, hopelijk vind je gauw weer een plekje voor jezelf.
Datum: 24.03.2010 11:17
Cimeroni, moed houden en veel sterkte.
Geplaatst door: ® cimeroni
Datum: 24.03.2010 12:48
Bedankt allemaal.
Ik woon momenteel in H'lo. Vanaf dinsdag een paar dagen in Lisse en vanaf volgende week zaterdag voor onbepaalde tijd in Nürnberg.
En dan vermoedelijk op zoek naar een woning. Wordt moeilijk want heb geen eigen geld , ben al 20 jaar mantelzorger.
Datum: 24.03.2010 13:16
Misschien een vreemde tip Cimeroni, maar zou het voor jou niet mogelijk zijn de komende maanden ergens op een camping onderdak te vinden en daar mee te helpen; je kunt er een inkomen mee verdienen en wat rustiger op zoek kunnen gaan naar een nieuw onderkomen etc. Als je dat zou willen en kunnen uiteraard.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 24.03.2010 13:46
Hallo digi-oma, ik heb daar zelf ook aangedacht. Maar aangezien ik sarcoïdose heb, wat heel vermoeiend is, wacht ik er nog even mee. Maar ik ga er zeker naar informeren.
Bedankt voor het meedenken.