Geplaatst door: ® connie
Datum: 03.04.2010 21:40
Cimeroni
Hou het voor jezelf rustig en geniet van wat je hebt,
groetje connie
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 04.04.2010 01:01
Fijn dat je een plekje gevonden hebt Cimeroni.Je komt toch wel regelmatig nog even op het forum kijken, hoop ik?
Het ga je goed daarginds!
Er zijn weer nieuwe adressen van campings bij gekomen bij de VeKaBO.Zie hun website:http://www.vekabo.nl
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 05.04.2010 09:22
Ja, dit plekje bevalt me wel. Nurnberg is een mooie, interessante stad.
Dit forum blijf ik natuurlijk bezoeken, en zal er vast wel eens een reactie achterlaten.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 05.04.2010 15:39
Fijn. Ik las net in het blad van Natuurmonumenten, dat wie er even lekker tussenuit wil en geen vervoer heeft, Europcar Autoverhuur aan Natuurmonumenten-leden 10 tot 15 procent korting geeft op de huur van een milieuvriendelijke GoforGreen personenauto.
Kijk eens op www.europcar.nl (promotiecode 20091204) Geldig tot
en met 30 september 2010.
Vroeg uit de veren voor Kasteel de Haar.
Op 11 en 18 april start de boswachter om 8 uur samen met u een prachtige ochtendwandeling door de tuinen van Kasteel de Haar.
Na een uur, wacht in het kasteeldorp Haarzuilens een heerlijk boerenontbijt.Daarna gaat de wandeling terug.De gids leidt u tot slot rond door het negentiende eeuwse Kasteel de Haar van architekt Cuypers.Bezoek de prachtige zalen en bewonder de luxe van Baron van Zuylenteel.
www.kasteeldehaar.nl
Geplaatst door: lili@n
Datum: 05.04.2010 15:51
Overigens is er op www.nm.nl/activiteiten o.a. per provincie te
bekijken welke activiteiten er te doen zijn.
Er zijn heel wat leuke lente activiteiten.
Geplaatst door: Theo
Datum: 06.04.2010 16:59
hallo allen.....weet het maar heb door omstandigheden doordat ik heel veel werk had en eerlijk gezegd ook dan niet veel zin meer had op de site geweest ...ben dus nu zo`n eentje die alleen als de vakantie in aantocht is op de site komt om dan zo veel mogelijk tips te krijgen en omgekeerd dus.
Heb niet alles gelezen hoor alleen jeetje Cimeroni ...niet meer in ons mooie Twente ..neem aan en hoop dat het tijdelijk is
O ja Kasteel Haarzuilen ...Lillian als jullie tijd en zin hebben maar ben de datum alweer vergeten in Haarzuilen heb je een hele grote Emmaus kringloopwinkel en ik vind daar altijd wel LP`s ed
weet allen niet of het open is als jullie daar zijn.
Datum: 08.04.2010 00:22
Jan waren het deze woontorens in Italië, voor het geval je de
andere topic waarin die voorkwamen niet meer leest.
http://www.stedentipsvoortrips.nl/italie/sangimignano.htm
Theo is het deze winkel? http://www.emmaus-utrecht.nl/
http://emmaus.nl/emmaus-haarzuilens-0
Goed initiatief die instellingen.
Een educatief uitstapje naar de tuinen van Château hôtel de la
Bourdaisière,waar ze elk jaar het feest van de tomaat houden.
http://www.labourdaisiere.com/fr/les-jardins/voir-la-video-de-presentation
Datum: 08.04.2010 00:35
De eerste vraag is inmiddels al beantwoord!
Dat oude Italië heeft ook wel wat hoor.Prachtig!
Geplaatst door: ® la vie en France
Datum: 08.04.2010 00:43
Datum: 08.04.2010 17:00
Hallo Lillian
Klopt..... mijn schoonzus en haar man werken daar in Haarzuilens en begeleiden de woonwerkgemeenschap. Eens per maand is er op zaterdag een dagmarkt en ook hebben ze een feestthema tussendoor.
Heb daar omdat ik ze spaar de nodige LP gekocht voor volgens mij relatief weinig geld ...maar ook andere dingen.De winkel is denk ik zo ongeveer 3-4x zo groot als in Hengelo(Het Goed) .het verschil is wel dat het geld gebruikt wordt voor projecten voor kansarme mensen in diverse landen .
Er zijn diverse werkleefgropen in Nederland ...en ook in Frankrijk ben ik ze regelmatig tegengekomen
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 08.04.2010 18:48
Theo, Emmaus is toch in Frankrijk zo ongeveer wat het Leger des Heils in Nederland is? Ook met een enigszins Christelijke achtergrond (wat er verder niet toe doet).
Ik heb nogal wat vrienden en kennissen die daar overbodige zaken heen brengen of in de winkels wat gebruikte spulletjes kopen.
Hier in West-Friesland brengen wij alles naar Noppes, of we bellen dat ze meubels etc. kunnen komen ophalen. Wordt in een groot magazijn weer verkocht door mensen met een achterstand.
Alles ziet er keurig uit, serviesgoed en kleding brandschoon en helemaal gesorteerd op man/vrouw/kind, maat en kleur.
Ideaal voor studenten die op kamers gaan en spotgoedkoop.
Datum: 08.04.2010 22:42
Theo, ik vind "Het Goed" al behoorlijk groot,in vergelijking
met waar ze eerst zaten. Maar 3 of 4 keer zo groot, dan kun je
er behoorlijk lang rondscharrelen.Ik mag graag naar dat soort
winkels gaan,er zijn zulke leuke dingen te bekijken.Soms heb je
geluk en kom je net dat ene ding tegen dat je wel kunt gebruiken.
We brengen er zelf spullen naar toe en halen er ook af en toe
wat op.Dus echt kringloop.:-) Soms kom je spullen tegen die je aan vroeger doen denken.
Dat is ook de strekking van het volgende leuke filmpje.Wanneer je bent opgegroeid in de jaren 50 en begin jaren 60.
http://oldfortyfives.com/growingupinthefifties.htm
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 08.04.2010 23:19
Lili@n, en andere bezoekers van West-Friesland, mocht je ooit in Hoorn komen ga dan naar het museum van de Twintigste eeuw. Is een permanent museum. Echt ontzettend leuk en je komt er allerlei zaken tegen die je zeker herkent.
Van de oranje Brabantia artikelen, de draadomroep, de Hoover stofzuiger, de antimakassar op de stoelleuning tot de gazen klutser voor het stukje Sunlightzeep en de allereerste computers en allerlei destijds handige zaken. De zaken zijn in "ouderwetse kamers" en vitrine's tentoongesteld en verder is er een schoolokaal. Elk jaar een wisseltentoonstelling. (Barbie was laatst).
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 09.04.2010 08:23
In Nürnberg heb je veel 2e hands winkels. Zelfs het Rode Kruis heeft er hier een. Maar dan voornamelijk op kledinggebied. Ik heb er al leuke kleding gekocht. Shirts voor 2.99
"Het Goed" is inderdaad een grote winkel. Kun je heerlijk rondstruinen.
Morgenavond heb ik een rondleiding in een brauerei. Er zijn er hier in de buurt een kleine duizend. En dan nog een keer naar een wijnhuis, die heb je hier dus ook.
Datum: 09.04.2010 10:45
Heeey Cimeroni er ook weer !!
Digi-oma laat het enigzins(christelijk) maar weg want het Emaus of Emmaus is door Abbe Pierre opgericht.Het verhaal gaat dat Abbe Pierre iemand van de familie Rottschild ontmoet heeft in Frankrijk en die de ruimte in Haarzuilens heeft aangeboden. In Nederland kun je het enigzins vergelijken met het Leger des heils(vind ik maar laat ze het niet horen) en ze verzorgen ook opvang voor daklozen,mensen die de maatschappij niet zitten en verslaafden maar daarbij en ik weet niet of het leger dat ook doet bied het Emaus in ruil voor onderdak,zakgeld en eten de mogelijkheid voor het Emaus te gaan werken met als doel dat ze zich weer zelfstandig kunnen leven ........de bedoeling is dus dat ze uiteindelijk weer op eigen benen gaan staan en het Emaus verlaten om weer zelfstandig te gaan wonen .
Laatst zijn we ook in Goor geweest en daar heb je bij het kanaal Wawolie ....ook een geweldige kringloopwinkel met inderdaad oranje Branbantia koffieblikken ed ??
Datum: 11.04.2010 00:13
Ja hoor, hij/zij is er! Door de één verafschuwt, door de ander
het summum van vakantie vieren! :-)
Deze is dus speciaal voor "op de camping"!
Koffiepadmachine HK2B
Dit artikel is alleen in de winkel verkrijgbaar
Koffiepadmachine HK2B afbeelding
Klik voor meer afbeeldingen
Specificaties: Controlelampje
Slechts 24 cm hoog
800 Watt
Compact, handig om mee te nemen op vakantie, voor 1-persoons huishoudens en op hotelkamers
Voor 1 of 2 kopjes heerlijke koffie met een cremalaag
Eén multi-padhouder, te gebruiken voor 1 of 2 koffie- of theepads
Reservoir voor 1 of 2 kopjes
Automatische uitschakeling na gebruik
Afneembaar lekbakje en kopjesrooster
Geplaatst door: Johan
Datum: 11.04.2010 20:52
Geplaatst door: frank
Datum: 11.04.2010 21:23
Afgelopen 2 zondagen dacht ik de spannende laatste 40 kilometer van zowel de ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix onder het genot van een goed glas met Michel Wuyts op mijn gemak te genieten.
Niet dus, bedankt Cancellara:-)
Geplaatst door: javi
Datum: 11.04.2010 22:43
Frank
Heb je dit ook gehoord bij Wuyts:
Wel jammer dat de nieuwslezer het nodig vond om Cancellara en doping in een zin te noemen.
Geplaatst door: frank
Datum: 12.04.2010 20:33
Niet gehoord Javi,
Moet tot mijn schande namelijk bekennen dat ik beide wedstrijden niet heb uitgekeken. Ben beide keren na een minuut of 10 wat anders gaan doen. Ik kijk tijdens de tour de France ook nooit naar tijdritten, vandaar.