Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 14.04.2010 01:10
Het museum(pje)"Een blik op het verleden" viert deze week haar 1e lustrum.Woensdag,donderdag en vrijdag zijn er open dagen van 10.00 - 18.00 uur. Een hapje en een drankje staan voor u klaar!
U vindt dit voormalig supermarktje- en bakkerij aan de Hoofdstraat in Deurningen.
Geplaatst door: wielrenner
Datum: 16.04.2010 23:21
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 19.04.2010 00:31
Eigenlijk jammer dat de Tour altijd plaatsvindt in hoogseizoen van de vakanties.
Zou voor mij prettiger zijn als het zou plaatsvinden in juni.
Gisteren met m'n oudste kleindochter gekletst over muziek.
K3 is allang over en nu is alles Lady Gaga dat de klok slaat.
Maar weet je, zegt ze, wat ik ook mooi vind?
Rood van Marco Borsato!
Huh....waarom dan wel??
Toen werd het even moeilijk. Nou, zegt ze, niet Marco eigenlijk maar de muziek!!
Maar, opie, wat nog vééééééél mooier is: BLAUW!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=Ttuc34iHsAw
Ze lag in een complete deuk toen ze het me liet zien.
Datum: 20.04.2010 00:40
Ik ben druk bezig met het zoeken naar de GPS-coördinaten van Nederlandse campings.
Ik wist niet dat er zoveel campings in Nederland waren.
Ben nu bezig met Overijssel: meer dan 300 campings!!!!
Er valt me een ding op: veel campinkjes bestaan uit een grasveld waar de tenten/caravans omheen staan. De boerencampings dus...
Daar blijft dus een een ruimte over voor de kinderen denk ik zo.
Heb ik nog nooit meegemaakt in Frankrijk.
Door dat systeem ziet iedereen elkaar denk ik.
Geef mij maar een Franse gemeentecamping: aan een pad waar je dus uitkijkt over het pad en niet naar de buren aan de overkant van het grasveld.
Moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel:
in Nederland staat iedereen in een grote kring en is dus gedwongen naar te kijken naar z'n medekampeerders.
Ik zou m'n tent dus andersom zetten: met de kont naar de rest van de camping.
Maar ik heb wel wel qua ligging schitterende campinkjes ontdekt.
Of ze ook zo leuk zijn als ik neerdaal van de satellietfoto naar de begane grond weet ik niet.
Maar ook in Frankrijk gaat mijn voorkeur uit naar een camping die gewoon mooi in het landschap ligt.
De rest: sanitair bv is dan bijzaak.
Sssssssssssst, niet tegen mijn vrouw zeggen!!!!!!
Datum: 20.04.2010 01:01
Jan,de één houdt van de moeder en de ander van de dochter.......
Blijkbaar vindt men het leuk om elkaar te kunnen zien.....:-)
Af en toe zie ik ook een tent of carvan andersom staan, dan weet
je bij voorbaat dat zij zo min mogelijk contact willen en op zich zelf willen zijn. Hetzelfde met heggetjes of hoge heggen rondom de plekken.Sommige mensen vinden het geweldig en weer anderen vinden het vreselijk.Ik heb zelf ook liever een vrij uitzicht,maar dat is maar op weinig campings het geval.Dat tegenover elkaar staan op nederlandse campings zal wel te maken hebben met de ruimte die men heeft.Die moet zo optimaal mogelijk benut worden.
Geplaatst door: mar
Datum: 20.04.2010 10:31
In Serooskerke vond ik een boerenkamping waarbij het leek alsof ze niet in een kring op een weiland stonden, maar er waren allemaal soort van doorkijkjes. Dat zag er wel leuk uit.
Enfin er is geen crisis in het land. Geen idee waarom kranten dat schrijven. We willen in de meivakantie weg. Maar op een of andere manier lijkt Frankrijk zo ver/heb er de puf nog niet voor (en alles wat ik op een lijstje had staan als mogelijke camping/accommodatie zit vol of gedeeltelijk van de periode vol!!) en dus ging ik eens kijken in Zeeland naar huuraccommodatie. En er is toch veel vol!! Sommige van die grote campings hadden 0 plek!!!!!! nouja! En veel van die boerencampings hebben niet in de verhuur wat ik graag wil dus....
bv camping Janse in Zoutelande had nog stacaravans in de verhuur van 9-25 oktober ofzo. Voor de rest van het jaar zaten ze al helemaal vol. Ha ha.
Enfin de tijd zal het leren, en anders een hele rustige vakantie thuis. Vast ontspannen zonder gesjouw ;-)
Cimeroni goed dat je een plekje hebt gevonden, hopelijk kan je het er ook een beetje je "thuis" maken. Anders voelt het alsof je de hele tijd "op visite" bent en dat lijkt me helemaal niet fijn.
Wat ook: het vakantieseizoen is weer begonnen. Meer "mar-ren" op het forum. Dan schrik ik soms weer en denk "huh dat heb ik toch niet geschreven.." ach ja.
Datum: 20.04.2010 22:54
Hoi Mar,ik kreeg vandaag een nieuwsbrief van Roompot vakanties
met wel aardige aanbiedingen.Heb je daar al gekeken? Of bij inpakken en wegwezen.
Hoe is het met je kroost? En de jongste?
Datum: 21.04.2010 23:42
Guttegut, nog even dan is het 23 april!!
Dan wordt voor het eerst mijn pensioen/AOW bijgeschreven op mijn rekening.
Ik weet dat ik zo oud ben maar ik voel het helemaal niet zo.
Zo af en toe zie ik wel eens iets van omroep MAX maar ik heb er niks mee.
Wat moet ik met die rare vogel (Rieu) die Oostenrijkse walsjes speelt? Gaat volkomen langs me heen!
Ik vind het veel leuker om te praten met m'n oudste kleindochter.
Te proberen haar te begrijpen als het om muziek gaat.
En het leuke is dat ze mij probeert te begrijpen. Als ze de Stones hoort dan herkent ze die!
Vorige week heb ik wat dingen opgezocht op youtube waaronder in dit:
http://www.youtube.com/watch?v=yVrNV_5LhNE
Op een gegeven moment roept ze: MICHAEL JACKSON!!!
Wat, wat.....!!!!!
En, ja hoor, Michael doet mee in deze clip!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 22.04.2010 00:13
Jan, er zijn veel jonge mensen die van de muziek van André Rieu
houden, dat heeft niets met leeftijd te maken.Het zijn echt niet
allemaal grijze koppies die van die muziek houden.
Wat je AOW leeftijd betreft,de meesten zijn jong van geest!
De één ziet er wat jonger uit dan de ander,maar toch heeeeeel wat anders dan 50 jaar geleden toen men 65 werd.
Je hebt wel kans dat je meer belasting moet gaan betalen!
Geplaatst door: ® la vie en France
Datum: 22.04.2010 21:11
http://www.leveninfrankrijk.nl/tijdschrift.php?editie=93&artikel=108
* Metz, een stad als een sprookje
* Op bezoek bij de Franse boer
* Loom leven op schiereiland Guérande
* Franse hapjes voor op het terras
* Jardin dansant
Datum: 22.04.2010 21:26
Datum: 23.04.2010 11:40
Jan kan ik je dan feliciteren vandaag??
Lilian ik heb wel eens op tv een concert gezien van andre rieu, het staat er nou niet echt vol met jongeren hoor (of ik denk dan dat het de begeleiders zijn van de gehandicapten ;-))
Zelfs mijn moeder (78) hoort liever house muziek dan andre. Dat komt wellicht omdat house (er zijn natuurlijk veel soorten en stromingen, maar voor mijn moeder vrijwel gelijk) heel melodieus kan zijn met meer tempo.
Met de kinderen gaat het goed, en de jongste is een plaatje. Zou bijna een vierde baby willen;-) Alleen geen idee waar ik die zou moeten laten..(ruimte in ons hart maar niet in de auto en huis zeg maar;- en ik word oud we zaten gisteren te bedenken dat als ik 50 word we nog steeds met de lagere school bezig zijn..pffff mijn zus is op die leeftijd al uit de kinderen die zijn al klaar met de studie enzo) en we zijn ook vaak wel behoorlijk gevloerd 's avonds..)en ja ze worden ook groot....Ook leuk; anders. Zag gisteren van die "echte grote jongens" (10-12 jaar) voetballen. Pfff...gelukkig duurt dat nog even. Misschien zie ik er dan ook de charme van in: deels kind/deels groot/grote lijven en soms een heel kleintje er tussen/lomp maar af en toe nog willen huilen omdat iets niet lukt. Zoiets stel ik me voor van die leeftijd..
Datum: 24.04.2010 01:02
Jongeren die houden van André Rieu??
Ik kan me er niks bij voorstellen! Oubolliger kan het bijna niet.
Ik vind het echt muziek voor MIJN ouders.
Resp. geboren in 1912 en 1918.
Maar ik heb ook wel eens beelden gezien van concerten van Marco Borsato. Daar zitten inderdaad veel jongeren bij.
Waarom? Mij een raadsel!
Of Jantje Smit. Zum kotzen!
Ik heb meer met gillende gitaren, bonkende bassen en dreunende drumstellen. Een ouwe rocker zogezegd.
Mijn vrouw is geaboneerd op het maandblad Plus.
Ik blader 't wel eens door maar 't gaat alleen maar over ouwere mensen. Gaat volkomen langs me heen.
Een medische rubriek met vragen over allerlei kwaaltjes waar ik (volgens mijn leeftijd) ook last van zou moeten hebben.
Nou, verre van dat!!
Ik ben nu ruim drie jaar "postbode" bij Sandd en ik heb nog NOOIT één dag verzuimd.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 24.04.2010 01:23
Hoi Jan... 't is een heel oud gezegde, maar een waarheid als een koe: Je bent zo oud als je je voelt, niet alleen lichamelijk maar vooral ook geestelijk. Je hebt vast afgelopen week de bijdragen van Marianne gevolgd die zo graag als bejaarde wordt neergezet omdat ze AOW heeft. Dat spreekt me dus beslist niet aan en dat proefnummer van Plus krijg ik af en toe in de bus; de oudpapierman neemt dat ding ongelezen mee. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, gezellige dag met je dierbaren en gewoon doorgaan met leven. Tip: vergeet niet door te geven dat de belasting van je AOW bij voorbaat moet worden ingehouden, anders krijg je volgend jaar een vervelende naheffing. Weet je trouwens al waar je dit jaar heen gaat met de tent?
Geplaatst door: ® connie
Datum: 24.04.2010 01:27
Naheffing hier al bekend en wordt je niet vrolijk van !
Datum: 24.04.2010 01:31
Maar ben optimistisch en ga lekker op vakantie.....dit jaar niet in frankrijk maar 4 weken indonesie!!!!
Geplaatst door: ® cimeroni
Datum: 24.04.2010 13:45
Heerlijk connie, Indonesie.
Lekker eten, warm weertje. Tja, momenteel ben ik herstellende van een voedselvergiftiging. Omdat mijn lichamelijke toestand toch al niet zo goed is, duurt t wat langer. Maar het zal wel weer goed komen.
Groeten.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 25.04.2010 20:15
Vandaag bij De Rijd in Nieuwe Niedorp heeft Anneke foto,s gemaakt tijdens de tussenstop van Keep Them Rolling. Later zijn ze o.a. nog in Schagen Den Helder en Bergen geweest. Voor de liehebber. Even klikken op het embleempje van Keep Them Rolling.
http://annekeconijn.knsbeheer.nl/
Datum: 25.04.2010 21:31
oohhhh wat keek mijn man uit naar de ECHTE sate als hij in Indonesië zou zijn. Dus na een hele hele (had ik al gezegd hele?;-)) lange reis eindelijk aangekomen op de plek van bestemming en een leuk hotel gevonden konden we daar ook eten. "Nou doe maar de saté" en het water liep het al bijna uit de mond bij het idee. Een groot bord met 12 stokjes kwam er.
Zooooooo pittig...zijn mond stond in brand, zijn smaakpapillen voor 2 dagen volledig lamgelegd..dat was even heeeel anders als de saté hier een dorp verderop van de Indonesiër;-). Hij heeft daarna op die vakantie nog vaak saté gegeten, maar dat is hem nu vele jaren later helemaal niet meer bijgebleven. Alleen die van de eerste avond;-)
Conny geniet van je vakantie daar!
Datum: 25.04.2010 21:44
Hartelijk dank voor de goede wensen.Wat het eten betreft ben ik wel wat gewend,dat heeft mijn schoonmoeder mij terdege bijgebracht.Ik had ook zoiets toen ik voor de eerste keer in een indische familie terecht kwam.Stoom uit mijn oren en water tappelings langs mijn hoofd.Maar is in de loop der jaren allemaal goedgekomen en ga nu genieten van een mooie reis.Hoop voor jullie ook een fijne vakantie.
groetjes Connie