Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 28.04.2010 02:09
Ben net terug van een weekendje in de buurt van Cochem.Het was er prachtig!
Echt genoten.Wat is de natuur toch mooi, vooral als de zon schijnt!We hebben o.a. op een prachtige panorama weggetje gereden
vanuit Ediger-Eller naar boven.Wist niet dat het daar ook zo steil omhoog kan gaan.
http://www.ediger-eller.de/ort/galerie_ediger_01_nl.html
Cimeroni van harte beterschap gewenst!
Mar,ook al ben je t.z.t. 50 en heb nog jonge kinderen, het houdt
je jong!Bovendien blijf je overal mee op de hoogte, wat betreft
de nieuwste snufjes,mode en aanverwante artikelen!
Ik kan er over meepraten met nog een dochter van 15 en al `dik`
vijftigplus.
Voel me nog 20, ha, ha.
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 29.04.2010 19:03
Door omstandigheden niet veel tijd.
Reden, grote investering gedaan.(zonnepanelen laten plaatsen)
Per 1000kw op de groene teller een som van 350 euro premie van de Vlaamse regering en dit voor 20 jaar !!!! Kassa, kassa...
Plus de meter die terug draait, zodus gratis electriciteit.
Kga in mijn oude dag nog gratis naar Frankrijk op vakantie kunnen gaan. :-)))
Datum: 30.04.2010 01:39
Leuk voor je Bona!Hoe is het met je kleinkinderen?
Geplaatst door: mar
Datum: 02.05.2010 12:19
eindelijk de meivakantie geboekt;-) Sorry Tineke voor je moeite, maar het wordt geen Le pilat, of ardeche of gard. Het weer ziet er nou niet echt fantastisch uit daar, en met uk die veel slaapt willen we ook wel in de zon zitten dan (althans na 14 uur rijden..) Dus we gaan richting Hardenberg..bewolkt met 2 uur rijden is minder erg ha ha. Camping de Zandstuve voor veel kinderlijk vermaak....maar volgens mij komen veel lezers van dit topic uit die buurt (Lilian, Cimeroni?) dus nog leuke tips? (geen plopland in coevorden of ander grootscheeps pretpark vermaak, maar meer leuke wandeling voor kinderen waar we dan ook weer een leuk restaurant/pannenkoekenhuis ofzo tegenkomen of een leuk museum voor kinderen)
Geplaatst door: tineke
Datum: 02.05.2010 13:02
Mar, gelijk heb je om niet helemaal naar Zuid-Frankrijk af te reizen.
De camping die je nu hebt uitgezocht, ziet er in elk geval heel leuk uit:
http://www.nederland-camping.nl/campinginformatie.asp?CampingID=446888
Fijne vakantie!
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 02.05.2010 13:04
Hoi Bona, natuurlijk een wijs besluit, maar reken je nou niet direct rijk!
Wij hebben 10 jaar geleden 3 zonnepanelen laten plaatsen op het schuine dak en aan de zonkant (op 1 maart 2000); er was destijds subsidie van het Nederlandse Rijk en van Greenpeace en het maximaal af te nemen panelen was drie panelen.
Kosten inclusief meter etc. 3.120 Hollandse guldens (dat wel). Na 10 jaar opbrengst in TOTAAL 1437 kilowatt. Afgelopen januari bijv. 0,6 KW; augustus 2009 18 KW. Even gekeken en 6 jaar gedaan over precies 1000 KW. Mijn echtgenoot neemt iedere 1e van de maand de standen van alle meters op en dat doet hij al 45 jaar, vandaar dat ik het zo kan nagaan.
Teller is nog nooit teruggedraaid, dus geen gratis stroom. Als je alle apparaten uitzet (proef gedaan) is de opbrengst net genoeg voor een elektrische wekker.
Uiteraard zijn de huidige panelen gemoderniseerd en effectiever geworden en ik weet niet hoeveel panelen je hebt laten plaatsen en of je in een wat zonniger streek woont dan wij. Ben benieuwd en in elk geval succes.
Geplaatst door: tineke
Datum: 02.05.2010 14:20
Leuk om te bekijken: webcam in Avignon, waar het vanochtend eerst redelijk weer was, toen erg grauw en nu lijkt de lucht weer op te klaren.
Voor live beelden kan je in de bovenbalk op 'Live' klikken:
http://www.earthtv.com/en/camera-destination/avignon-france
Aan de rechterkant naast het beeld kan je ook andere plaatsen aanklikken.
Datum: 02.05.2010 14:28
ja dat wil ik allemaal niet weten hoor dat de zon alsnog gaat schijnen in Avignon ;-).
Na nauwkeurige bestudering van alle weersvoorspellingen-sites en diverse plaatsen was er 1 plek die zonnig was (edoch zeer fris, maar het had zon zon zon): Texel!!!
enfin met een scheel oog bekeken ligt hardenberg weer een stukje richting texel - van ons uit gezien.
Datum: 02.05.2010 14:33
Eindelijk eens tijd om te antwoorden.
@Lilli@n: Ondertussen al 3 kleinkinderen,2 boys en 1 meisje.
Ben ondertussen al de favoriete Opa,hihiihii Ze worden wild als ze nog maar mijn stem horen. Dochter is nu wel van plan te stoppen en de rest van de kleinkinderen over te laten aan haar broer. :-)
@Digi Oma.
Onze zonnepanelen:
24 panelen van 185 wattpiek.
Dus een totaal van 4440 WP. Omvormer: SMA Sunny Boy 4000TL-20
Sederts het op gang brengen van de installatie op dinsdag 27 april nu al 105 KW opgebracht.
De verwachte opbrengst op jaarbasis is 4000 KW en meer, mits een zomer zoals 2009 !!!!!!
De meter draait zichtbaar achteruit want op het middaguur hebben we reeds een vermogen van 4150 watt gezien op de omvormer.(staan er nu ook de ganse dag niet op te kijken)
De groenestroom certificaten brengen voor 20 jaar 350 euro per 1000 KW gepresteerde stroom op (op de groene teller bijgeplaatst in de zekeringskast onafhankelijk van de omvormer).
Hierbij een foto van de installatie !!! die maar enkele dagen te zien is.
Ps.De ligging van ons huis is pal zuid-oost,dus 45° uit het oosten naar het zuiden.
Rijk zullen we er inderdaad niet van worden, maar het helpt leven. En zo blijft onze planeet voor onze kleinkinderen een klein beetje groener.
http://www.flickr.com/photos/lawbrokke/
Groetjes.
Datum: 02.05.2010 15:23
Bedankt Bona... dat is inderdaad een investering geweest. Leuk dat je nu al resultaat ziet. Die panelen zijn - zoals ik al vermoedde - technisch ontzettend vooruit gegaan... kom ik aansukkelen met de drie paneeltjes! We plaatsen toch geen nieuwe hoor, want alle subsidies zijn al lang weer op in Nederland en we krijgen geen geld terug bij een bepaalde opbrengst. Het maximale aantal panelen per huis hier in de buurt is nu verhoogd tot vier stuks (schoonheids/welstandscommisie hier in de stad en dergelijke onzin)
Enfin: net zoals bij jou was het ook een investering in de toekomst van onze planeet - of dichterbij - in die van onze kleinkinderen. De groene stroom (kennen jullie die ook in Belgie?) laat ik maar aan me voorbijgaan... iedereen weet dat de stroom gewoon op diverse manieren - dus ook uit kerncentrales; wat me overigens niet stoort - tot ons komt.
Succes en dank voor je antwoord.
Geplaatst door: ® cimeroni
Datum: 02.05.2010 16:48
Hallo Mar. Gefeliciteerd met je goede keuze. Hardenberg is een mooie plaats. Daar kun je fijn winkelen.
Hou je van bloemen en planten, bezoek dan eens:
http://www.emsflower.de/nl/home.php
Dat ligt ong. 80 km vd camping.
Wil je naar een leuk pannenkoekrestaurant. Ik kan je deze aanbevelen:http://www.bollejan.nl/
Lekker wandelen in de natuur:
http://www.singraven.nl/
En waarschijnlijk kun je hier ook nog wat leuks vinden:
http://maps.google.de/maps/place?oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&q=hardenberg&fb=1&gl=de&ftid=0x47c8012b6eae5865:0x400de5a8d1e63a0&ei=SJDdS677II6nOOfKhPMG&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CAsQ8gEwAA
Datum: 03.05.2010 00:47
Eindelijk.......wij zijn de kampioenen!F.C.Twente prima gedaan!
Na 45 jaar mocht dat ook wel een keer :-))
Mar, je hebt een goede keus gemaakt met de Zandstuve.Je zit in een prachtige omgeving waar je van alles kunt ondernemen.
Hopenlijk knapt het weer toch nog op en wordt het toch beter
dan voorspeld. Ik woon ongeveer 45 minuten rijden met de auto
van Hardenberg dus niet helemaal in de buurt :-))
Ik weet niet of je een tuinmens bent,want dan zou je de tuinen van Mien Ruys kunnen bezoeken in Dedemsvaart.
Of de Botanische Vijvertuin Ada Hofman in
Gramsbergen ± 10 km
Historiekamer Hardenberg
Infocentrum Vechtdal
Gramsbergen ± 10 km
Streekhistorisch Museum Het Oale Meestershuus
Slagharen ± 11 km
Streekmuseum De Kalkovens
Dedemsvaart ± 18 km
De vistrappen in Stegeren:
De vistrappen zijn aangelegd naast de stuwen en kennen diverse kleine hoogteverschillen. Deze hoogteverschillen zijn zowel voor slecht- als goedzwemmende vissen goed te nemen.
Overigens heeft Hardenberg een gezellig stadscentrum wat uitermate geschikt is voor een middagje shoppen. Naast de grote ketens heeft de stad ook leuke particuliere winkels met mooie kleding, sieraden, schoenen en woon accessoires. Dit zijn de leukste winkels van Hardenberg.
In Park Oikos in Ruinen (Drenthe): Drakenwereld!!
Nadat in 2009 de eerste draak voet aan de grond heeft gezet komen er steeds meer draken in het Park,. Ze komen niet zomaar, want de werelddrakenvergadering wordt gehouden in Park Oikos en deze zal dertig jaar duren.
Park Oikos is een uniek familiepark, achter elke heg en om elke hoek staat je een verrassing te wachten. Het park is op te splitsen in 2 delen, de Drakenwereld en de Droomtuin.
De bijzondere sfeer die is gecreëerd laat zich in woorden niet beschrijven, die je moet ervaren.Zo staat er een reuze slak waar kinderen op kunnen klimmen, er zijn mini ezeltjes en schaapjes die graag aandacht willen. Je kunt op een reuze bord Ganzebord spelen, of op een bloemenschommel schommelen. In de Droomtuin voel je je als Alice in Wonderland!En misschien wordt je zelfs wel Drakoloog, want Draken bestaan écht, kom zelf maar kijken!
Na al deze indrukken kunnen de kleintjes heerlijk in de zandbak spelen, de grotere kinderen bij de spelletjes en de ouders bijkomen op het terras :-)
En natuurlijk recreatiepark 'de Oldemeijer' in Hardenberg
De Oldemeijer ligt in boswachterij Hardenberg. Er ligt een strand rondom het meer en in het midden een eilandje dat zwemmend of via een voetbrug bereikbaar is.
Zo nu kun je voorlopig vooruit! :-)) Veel plezier!
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 03.05.2010 06:31
Mar, de dierentuin in Emmen is ook een bezoek waard (35 km vanaf jullie camping):
http://www.dierenpark-emmen.nl/nl/home/home.htm
Datum: 03.05.2010 08:08
45 minuten lilian, woon je dan in Enschede? Manlief dacht nl gelijk een wedstrijd te gaan lopen in Enschede als hij toch in die hoek op vakantie was ;-)
Dank voor de vele tips! Ik ga er eens naar kijken.
Datum: 04.05.2010 01:22
Nee, Mar ik woon in Hengelo.Ben een beetje bekend in H'berg.
Vrienden en kennissen wonen daar.Vroeger gingen we in de herfstvakantie altijd in die buurt kamperen.
Je kunt ook even de VVV aldaar binnen lopen en informatie vragen.
Ik wens je alvast "völle wille".
Nu het voorjaar is en veel mensen weer in de tuin aan het
werk gaan, heb ik hier nog een leuke site met wetenswaardigheden
hoe je de tuin zó kunt inrichten,dat het een paradijs wordt voor
vogels,vlinders en andere dieren,zoals libellen,kikkers en egels!
www.mijntuinparadijs.nl
Datum: 05.05.2010 22:27
Interessante aanbieding voor mensen die per trein naar
Zuid-Franrkijk willen reizen.
Eersteklas Actie van Zon-Thalys
Per comfortabele Thalys rechtstreeks naar Marseille! Boekt u voor 9 mei, dan zijn er extra veel tickets beschikbaar in Comfort 1 voor € 99,- enkele reis. Zon-Thalys rijdt van 26 juni t/m 21 augustus iedere zaterdag vanuit Amsterdam rechtstreeks naar het Franse Zuiden.
zie ook: http://www.nshispeed.nl/nl/thalys/met-zon-thalys-naar-zuid-frankrijk#97-10
Datum: 06.05.2010 16:09
Morgen via Franse vrienden ben ik V.I.P in de wielerwedstrijd.
De 4 daagse van Duinkerken die aankomt in mijn geboortestad,Ieper.
Eten a volonté en overal toegang.Wat een ervaring morgen,is de eerste maal.
Datum: 06.05.2010 16:20
Volgens de laatste gegevens wordt het een BREUGHELBUFFET.
En drinken is ook gratis,amai!!!
Geplaatst door: ® cimeroni
Datum: 07.05.2010 09:11
Bonasera, dan wens ik je een fijne dag. Eet je buik vol, maar drink met mate:)
Breugheliaans, dat klinkt goed. Eten met je 10 vingers.
Datum: 08.05.2010 10:33
Cimeroni, leuk dat je af en toe iets van je laat horen...
Even iets anders: een paar weken geleden heb ik een kortingsbon gekregen van Albelli.nl. Dat is zo'n site waar je fotoboeken van je eigen foto's kunt laten maken (wel zelf ontwerpen/invullen; wijst zich vanzelf).
Dat had ik jaren geleden al eens gedaan bij Blokker en dat is toen goed verlopen. Ik heb afgelopen week een boekje bij Albelli gemaakt met foto's uit Bretagne en vanmorgen al binnen gekregen.
Buitenzijde mooie kaft met eigen foto en binnenzijde ook prima verzorgd. De foto's zijn goed doorgekomen, kleur goed en op dik glanzend papier. Normaal wel pittig aan de prijs, maar kwalitatief de moeite waard. Misschien dat dit twijfelaars een stukje op weg helpt.