Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 08.05.2010 20:28
Ook ik ben een fan van Albelli en heb daar al heel veel albums in allerlei soorten en maten laten drukken, allemaal even mooi. Ze hebben echt een heel puik stukje software om mee te werken. Toen het eens een keer anders uitviel dan ik verwacht had -de mij bekende leersoort was vervangen door een andere..- werd ik na een emailtje van mij, teruggebeld voor uitleg en mocht ik een hele nieuwe bestelling plaatsen op hun kosten(een bestelling van 4 boekjes..)
Ik tel dus bij de mooie beoordeling van digi-oma nog eens een mooi stukje service op, klasse!!
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 09.05.2010 01:53
Enne......wanneer kunnen we die foto's bewonderen? :-))
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 09.05.2010 12:58
De volgende keer bij de koffie..'-))
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 10.05.2010 12:49
Geplaatst door: ® cimeroni
Datum: 10.05.2010 13:31
Hallo Mar. Laat je nog weten hoe jullie meivakantie was?
Datum: 10.05.2010 23:47
Ja, ben ook wel benieuwd hoe het was in en rond Hardenberg :-))
Fietsen van de monding van de Gironde naar de Spaanse grens
Je houdt van fietsen maar niet van fietsen in de bergen, dan is de fietsroute van de Médoc naar Bayonne misschien iets voor jou.
Deze route van 370 kilometer gaat helemaal langs de kust.
Fietsweek
Je kunt er zelfs een fietsweek voor het hele gezin van maken. Via de website van de VVV vind je je plek voor een nacht of langer op een camping. Langs de route zijn er genoeg. Wat denk je van Mimizan, Capbreton, Lacanau, Biscarrosse, Soulac… Keuze zat! Vijftig kilometer per dag op vlak terrein is op zich goed te fietsen. Het lijkt mij wel leuk om eens vanuit een camping een paar tochtjes te doen, en dan vanuit een andere. Kortom, ideeën te over om een vakantie te vullen met fiets- en strandplezier.
Monumenten
Het strand is overal hetzelfde. Als het je puur en alleen om het strand te doen is, is de afstand te groot. Dan blijf je op een camping, bijvoorbeeld in La Teste-de-Buche, en maak je kleine tochtjes rond Arcachon. Zoek je variatie zonder hellingen, dan is deze kusttocht ideaal. Langs diverse vuurtorens, om de binnenzee van Arcachon, het meer van Biscarrosse, diverse riviertjes, tenslotte het Baskenland met zijn prachtige royale rood met witte boerderijen. Monumenten genoeg onderweg om even af te kunnen stappen voor een 'culturele' pauze.
Strand
Over het algemeen ga je naar links of naar rechts (dat ligt eraan of je van noord naar zuid rijdt of andersom) en je ligt binnen vijf minuten op het strand of in het water.
Site van de VVV: www.tourisme-aquitaine.fr
Fietsen in Bayonne… op een gratis fiets van de stad
een milieuvriendelijke manier om de stad te ontdekken.
Handig
Je pakt een van de 130 fietsen uit een van de elf stallingen, je gebruikt hem de hele dag of korter, en je zet hem weer terug in de stalling waar je hem vandaan hebt. Als je geen abonnement hebt, moet je je vooraf melden bij de betreffende stalling. Iedere keer dat je een fiets huurt, teken je een huurcontract. Je betaalt een borgsom of je laat een identiteitsbewijs achter (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). Logisch, ze moeten hun spullen ook weer heelhuids terugkrijgen. Je kunt ook een gezinscontract ondertekenen, dan huur je meerdere fietsen tegelijk. Tot 15 jaar ben je afhankelijk van een volwassene om een fiets te huren.
Veertig kilometer fietspaden
De stad verkennen op de fiets is natuurlijk hartstikke leuk. Met meer dan veertig kilometer fietspaden krijg je een heleboel te zien. Je kunt ook via de VVV een rondleiding te fiets krijgen tegen een kleine bijdrage. Dat is op zich geen onaardig idee, want je ziet meteen de belangrijkste plekken in de stad. Daar kun je later dan nog altijd op eigen houtje naartoe fietsen om het rustig te bekijken. Langs de Adour, de stadsmuren van Vauban, de musea…
Cultuurstad
Bayonne heeft een chocolademuseum, het Museum Bonnat over schilderkunst en het Baskische Museum. In Bayonne worden eind juli de beroemde Bayonse feesten gehouden, een soort zomers carnaval.
www.bayonne-tourism.co.uk
VVV Bayonne
Place des Basques
BP 819
64108 Bayonne cedex
Datum: 11.05.2010 00:25
Tussen 20 en 24 juli rijdt de Tour de France door de Aquitaine
Aankomst in Pau op 20 juli en de tijdrit bij Bordeaux op 24 juli, als je rond die tijd in de Aquitaine bent, loop je vast een keer de Tour tegen het lijf.
Waarschijnlijk is dan al bekend wie de laatste dag, op 25 juli, de Tour zal winnen, maar dat geeft niet. Het is altijd een evenement om de Tour van dichtbij te zien.
Tourverleden
Aquitaine heeft een echt Tourverleden. Dat komt voor een groot deel door de Pyreneeën. Die bergetappes zijn altijd een nekslag. Vooral als ze zoals in 2010 na de Alpen komen. In de Alpen hebben ze zich al leeggereden, komen ze in de Pyreneeën mogen ze het nog eens dunnetjes overdoen. Precies honderd jaar geleden werd de Tourmalet voor het eerst beklommen. Op 22 juli 2010 pakken ze de Tourmalet van de andere kant aan. Een lekkere klim met de top als finish.
Wijngaarden
De etappe van 23 juli gaat van de voet van de Pyreneeën naar Bordeaux. Door prachtige landschappen, zoals gewoonlijk. Ik vind de Tour leuk om het toeristische aspect. Je ziet de mooiste landschappen, monumenten, dorpjes en steden. Dit jaar vertrekt de Tour uit Rotterdam, dat maakt het voor ons extra speciaal. Ik hoop toch echt m'n graantje mee te pikken, al is het maar een bidonnetje. De tijdrit van de 24e gaat door de wijngaarden van Pauillac. Er zit helaas geen wijn in de bidons en ook geen wijnhandelaar tussen de reclamewagens, maar vast een gelegenheid om een wijnboer te bezoeken.
www.letour.fr
Datum: 11.05.2010 09:56
De tour meemaken als ik in Frankrijk ben, is altijd een feest.
Maar of ik dit jaar op vakantie ga, valt nog te bezien.
De reden waarom ik niet meer thuis woon komt doordat mijn man al 20 jaar schizofreen en psychotisch is, maar dat zelf niet helemaal inziet. Het begint langzaam door te dringen en hij wil nu hulp.
Mijn dochter heeft dit opgericht:
http://www.characterize.eu/
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 11.05.2010 13:25
Moeilijke beslissing Cimeroni, maar wel begrijpelijk.
Mooie site heeft je dochter, nog niet helemaal af denk ik? Kan niet vinden waar de huiskamer is. Sterkte en succes.
Datum: 11.05.2010 16:27
De huiskamer is in Hengelo. Prinses Beatrixstraat 70.
De site is inderdaad nog niet af. Caracterize is op 20 april opgericht.
Datum: 11.05.2010 16:30
Cimeroni,je hebt lef om dat hier te vermelden! Petje af!
Er bestaan inderdaad een heleboel vooroordelen en taboes rond
deze aandoening.De site die je dochter heeft gemaakt ziet er goed uit, helaas werkt m.i. nog niet alles.
Ik ken een paar mensen die ook "last" hebben van wat jij beschrijft.Soms moeilijk om mee om te gaan en aan de andere kant
ook gewoon mensen.Bij de hersenstichting doen ze veel onderzoek
naar deze "dingen".Ik wens je veel sterkte in deze.Hoe gaat het
eigenlijk met je eigen "kwaal"? Wil dat een beetje?
Heb je inmiddels al een leuke hobby gevonden daarginds en een
beetje ingeburgerd?
Datum: 11.05.2010 19:55
Er hangt inderdaad een taboe op deze ziekte. Toch hebben veel mensen hier mee te maken.
Aan de site wordt nog gewerkt, is natuurlijk voor mijn dochter ook niet eenvoudig.
Op deze site is ook veel info te vinden:
http://www.ypsilon.org/
Mijn sarco speelt nog geregeld op. Ik heb een hobby die je overal kunt uitoefenen. Breien. En ik ga 4x p.w. naar ´n Mccafé. Helaas heb je die in Nederland niet. Ik drink daar een tall capucino.Dat is een kwart ltr. Voor 2.39.
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 11.05.2010 23:35
Hallo. We zijn vandaag terug van een vakantie in Duitsland. Camping Sonnenwiese in Vlotho. We zouden as vrijdag terugkomen maar de kou heeft ons verdreven. Niet leuk meer. Eén of twee dagen met regen gaat nog maar 14 dagen kou lijden op een camping in de caravan met de kachel aan is niet leuk. De omgeving is daar prachtig maar als het maar 7 a 8 gr is, heb je er gauw genoeg van. Vandaar vandaag weer naar huis.
Ik las dat Mar naar Hardenberg is. Nou Mar welkom in onze stad Hardenberg. Jammer dat ik het niet eerder gelezen heb want als we thuis waren dan had ik je koffie aan kunnen bieden.
Geplaatst door: mar
Datum: 11.05.2010 23:40
Dan drinken we nu even samen koffie en toch in Hardenberg ;-)
Ik hier op de camping en jij thuis ha ha.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 12.05.2010 00:44
Wat leuk Mar, je zit nog steeds in H'berg!Ik dacht dat je er alleen
vorige week was.Jammer dat het zo koud is.
Gerrit het is inderdaad afzien in de caravan als je met dit weer
maar steeds binnen moet zitten op de paar vierkante meter.
Jammer. Wij waren onlangs een weekend in Cochem en toen was het
geweldig mooi weer.Het leek wel zomer.Je hebt dan direct een ander
gevoel en beeld bij alles.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 14.05.2010 23:57
Wat is het rustig op deze topic!!
We zijn weer terug uit het "zonnige" Frankrijk........
Leuk maar ook behoorlijk vermoeiend met die twee meiden.
Mijn oren tuten nog van dat getater.
Kennen jullie deze nog?
http://www.youtube.com/watch?v=9WySGQXsTW4
We waren in Chateau Chambord en mijn vrouw wilde even naar het toilet.
Ze zingt: Annie, hou jij me tassie effe vast want die gozer wil met me danse...
Krijg dus haar tas in mijn handen gedrukt.
De twee meiden kijken me aan met een gezicht alsof oma d'r verstand verloren had.
Wat bedoelt ze nou?? Waar hep ze het over?
Ik zei niks want ik wist wat er zou komen!
Ze komt terug en zingt: Annie, geef mij me tassie maar weer terug want die gozer ken niet dansen.
We hebben 't geweten voor de rest van de vakantie!!!
Te pas en te onpas (meestal te onpas) werd dit geweldige nummer gebruikt om iets te zeggen.
De teksten waren af en toe behoorlijk op 't randje.
De woorden pies en poep kwamen behoorlijk dikwijls voorbij.
Ze lagen af en toe rollen over de vloer van de stacaravan omdat ze weer eens wat verzonnen hadden.
't Was behoorlijk vermoeiend maar ik ben blij dat we de meiden hebben meegenomen.
De oudste houdt trouwens van kikkerbillen met véééél knoflook. Een kind naar m'n hart!
En de jongste? Die wilde alleen maar "magret de canard". Geen kindermenu met 'n "steak haché" met friet!
Maar, ik zit nu te genieten van de rust!
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 15.05.2010 00:04
Jan, leuk te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad! Wat zullen die meiden genoten hebben. En over een aantal jaren ehbben ze het nog over de vakanties met opa en oma, ik hoor het hier bij onze kinderen.
Ook wij zijn thuisgekomen uit Frankrijk (Elzas) van de koude en nattigheid, toen de gasfles leeg gestookt was, zijn we huiswaarts gekeerd. Nu zijn we alle kozijnen in de verf aan het zetten. Gelukkig is het vandaag droog, het schiet dan lekker op.
Datum: 15.05.2010 02:06
Jan welkom thuis!
Wat leuk dat je kleinkinderen mee waren.Die hebben genoten met
opa en oma dat blijkt! Geweldig.
Ja,rustig is het hier zeker op de topic.
Je kunt hier wel een kanon afsteken.
Alle "oude" bekenden laten het afweten en nieuwe komen af en toe voorbij. Heb maar weer eens een oproepje gezet op één van de
andere topics die niets met kamperen in Frankrijk te maken hebben.Zal wel weer niet in dank afgenomen worden.
Gerrit heeft destijds gepleit voor deze topic en Johan is zo
vriendelijk geweest ons deze topic te geven.
Dan moeten we er ook gebruik van maken.Maar deze topic lijkt te zijn vergeten door vriend en vijand :-)
Jij schrijft er tenminste je vakantieverhaal op, wat ik persoonlijk leuk vind, zo zou iemand anders ook eens zijn of haar
belevenissen van bijv. de meivakantie kunnen vertellen.
Geplaatst door: frank
Datum: 15.05.2010 09:25
Beetje zuidelijker hier in de Rhonevallei al hele week aardig weer. Vanochtend is hier de mistral losgebarsten dus de komende dagen zon, zon en nog eens zon.
Geplaatst door: Pien
Datum: 15.05.2010 10:31
Leuk topic, ik heb hier voor het eerst ff gekeken.(dankje lilian) Alleen was het hier handiger geweest als de laatste berichten op de voorste pagina zouden staan ;))