Geplaatst door: InekeH
Datum: 15.05.2010 11:39
Lilian, ik neem aan en hoop dat je mij ook tot de oude garde rekent. Ik kijk nog wel regelmatig hier, maar heb weinig te melden. Ik ben deze winter door ziekte bijna vijf maanden uit de running geweest en probeer nu de draad weer op te pakken. Dat kost behoorlijk veel energie. Maar gelukkig gaat het wel de goede kant op.
Verder weinig te melden, kamperen in Frankrijk is voor mij geen optie meer, dus ook geen nieuwe ervaringen en verhalen meer te vertellen.
Ik hoop dat de zon hier eindelijk 's gaat schijnen, zodat ik heerlijk in mijn tuin kan genieten.
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 15.05.2010 12:58
Aha, wat reacties! Ineke je bent inderdaad van de "latere" "oude" garde.
Het was overigens niet akelig bedoeld, maar ik vind het
jammer dat zo weinig mensen iets schrijven.
Ook al ga jij niet meer naar Fankrijk dat is geen probleem,de topic gaat immers over het niet kamperen in Frankrijk.:-)
Een humoristische belevenis is ook nooit weg hier.
Vervelend dat je zo'n tijd uit de running geweest bent, dat is niemand te gunnen.Ik hoop dat het weer bergopwaarts met je gaat.
We hebben allemaal van tijd tot tijd ons eigen pakkie nare- of vervelende dingen.Ik kan me voorstellen dat je dan niet de behoefte hebt hier iets neer te zetten.
Zelf reageer ik me hier af door wat toeristische tips te plaatsen.Even weg van sores.
Pien leuk dat je reageert!Als je het laatste nr.aanklikt heb je
altijd "het laatste nieuws" :-))
Dus net andersom dan je inderdaad zou verwachten.
Frank dan ben jij een b o f k o n t met je mooie weer.
Onze buren zijn na een week al weer terug.
Eerst sneeuw, toen een beetje zon en daarna fikse regenbuien en dat laatste in de buurt van Narbonne.
Sprak ook iemand die naar Spanje was geweest, heeft hele week met
dikke trui aan gelopen, was daar ook koud.
De meningen over het weer in de Drôme liegen er ook niet om.
Misschien wordt het nu wel een extra warme zomer! :-)
Zo nu nog wachten op een reactie van Gerrit en van Yeoman, die mogen ook wel weer eens in de pen klimmen en een gedichtje van
Annechie was ook niet gek.:-)
Ben benieuwd hoe het met tukker is en met Connie.
Brenda ben jij nog met vakantie geweest?
Geplaatst door: ® connie
Datum: 15.05.2010 13:20
Hallo hier Connie,gaat helemaal goed met me.Ben vandaag maar teruggekomen van hemelvaart-weekend camperen Zoooo koud voor de kinderen in een tentje.Ikke had het niet koud met kachel in campertje ;-)Misschien pinksteren beter weer en dan weer eens proberen voor een weekendje.Ik ga trouwens over 3 weken een maand op vakantie,niet naar Frankrijk maar naar Indonesie.Vind het erg spannend en zie er naar uit.Even de groeten aan alle andere( ouwetjes) waar ik toch nog wel contact mee heb zo nu en dan met de jongere trouwens ook hahaha.
Groet van Connie
Geplaatst door: InekeH
Datum: 15.05.2010 14:39
Connie, wat goed van je om zo'n eind op reis te gaan. Ik ga over een paar weken met mijn zus naar Tenerife, nooit eerder geweest en iets heel anders dan kamperen dus.
Je hebt het campertje dus nog? Rij je er zelf in? Goed hoor!
Ik heb de caravan toen maar verkocht, zag het alleen niet zitten.
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 15.05.2010 19:56
Hallo InekeH. Fijn dat je ook reageert.Wel vervelend dat je zo ziek bent geweest. Vaak moet je dan nog weer aansterken. En met dit weer is dat al helemaal lastig.
Vandaag heb ik de eerste asperges van dit jaar gegeten. Mmmmmmmm.Zo vd kweker.Lekker met achterham, ei en hollandse saus. En dat garneer ik dan nog met schnittlauch.Bieslook.
Geplaatst door: mar
Datum: 15.05.2010 22:55
Hoe eten jullie je asperges?
Ik kook ze botergaar zodat ze smelten op de tong zeg maar. (maar de kop moet niet uitelkaar vallen als moes zo erg ook weer niet)
Maar heb ze nu ook twee keer besteld in een restaurant. Ik helemaal blij mijn bordje afgewacht; beide keren "knapperige" asperges!!! Gatver; leuk dat de boontje "knakken" en dat er een "bite" in worteltjes zit maar daar zit ik helemaal niet op te wachten bij asperges. Naar mijn mening waren ze dus gewoon niet gaar. Mijn schoonmoeder denkt dat het des' "restaurants" is om je groente beetgaar te koken...
Vakantie in Hardenberg was leuk. Maar Gerrit wat veel jongeren liepen er loos door het centrum! De verkoopster van de boekwinkel wist ook niet wat er aan de hand was.
Ben verder niet wezen winkelen daar. Ik zag een Hema en een Didi en dacht "ach dat hebben we thuis ook"
Veel op de camping gebleven, en nauwelijks stadjes bezocht. Is ook niet echt leuk als het zo hard regent. Op zaterdag ben ik nog stuk wezen fietsen (heerlijk alleen even zonder kinderen), op zondag de bossen in tegenover de camping, heel mooi met ook die duinen. Maandag nog stuk gefietst (fietskar bij voor de baby) dinsdag naar pretpark Slagharen. Maar ik had me helemaal verkeken op mijn kleding: zoooooo koud hadden we het. Dus om half drie riep ik "jongens ze gaan sluiten kom we gaan naar huis" (hoera ze kunnen nog geen klok lezen). Overigens ook geen park waar je een vakantiehuis wil: de nieuwste huisjes stonden tegen het attractiepark aan = hele dag die takkeherrie van de achtbaan!!. En iedereen die naar je koekeloert vanuit het reuzerad. Daar zou ik echt geen week willen zitten!
Woensdag viel de regen met bakken uit de lucht dus uitstekende dag voor het binnenspeelpaleis op de camping en het binnenzwembad. Donderdag naar Ommen geweest naar het tinnenfigurenmuseum. Was erg leuk! Vrijdag weer naar huis. En vandaag scheen de zon weer thuis ;-).
Zandstuve was een superkindercamping en vooral het kindersanitair was prachtig. Babybad mooi 32 graden daar wil je je uk wel zijn eerste zwembadervaring in geven!
Mooie eerste vakantie in Overijssel gehad!
Geplaatst door: ® Brend@
Datum: 15.05.2010 23:12
Ik ben blij dat we deze meivakantie geen plannen hadden. Vorig jaar zou het ook slecht zijn in Zuid Frankrijk, maar toen was het toch heerlijk weer.
Verder druk met allerlei dingen uitzoeken voor het nieuwe huis. Oplevering gepland eind juni, dus schiet lekker op. Nog een hoop te doen voor we over kunnen, hoop eind juli. Alle hulptroepen dan op vakantie. ;-)
Ik wil eigenlijk nog wel even weg na alle drukte. Maar ivm vakantieplannen van collega's zal het ongeveer zijn als we er 2 weken wonen.
We zien wel, reserveren niks en kunnen overal heen.
Ik lees wel elke 2 a 3 dagen het forum hoor, heb alleen niet zoveel te melden.
Geplaatst door: ® yeoman
Datum: 15.05.2010 23:37
Om op de oproep van Lilian te reageren.
Zyn eropuit geweest van koninginnedag tot gisteren. Niet ver weg (bij Arnhem), ondanks de te lage temperaturen toch volgehouden. Veel gewandeld met de hond (en vrouw natuurlijk). 't Is ons ondanks de temperaturen uitmuntend bevallen, thuis ben je altijd bezig met de gewone zaken.
Datum: 16.05.2010 00:56
Mijn dank is zeer groot Yeo!Dus je zat in het Aernhemse.
Kon je Astrid nog een beetje aan de voet houden? :-)
Datum: 16.05.2010 01:13
http://www.coeurduvar.com/panoramiques/
Genieten:
Klik op de plaatsnamen en je hebt prachtige filmpjes van o.a.
de typische franse pleintjes etc.
Geplaatst door: Jen
Datum: 16.05.2010 09:14
Aan het accent te zien komt Lili@n uit Arnhem.
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 16.05.2010 11:27
Volgens mij Mar hadden die jongeren allemaal vakantie. En de Markt is een hangplek voor jongeren.
Het Attractiepark in Slagharen is voor mij ook niet weggelegd. Maar zoals je gezien hebt denken duizenden mensen daar anders over.
Camping De Zandstuve is een geweldige camping, maar ook de iets verderop gelegen Sprookjescamping trekt veel kampeerders. En in de buurt Camping de Kleine Wolf en de Beerzer Bulten. Allemaal top campings voor gezinnen met jonge kinderen.
Datum: 17.05.2010 01:06
Koud, Jen ! :-)
Wie de ervaring wil hebben eens in een voormalige gevangenis te overnachten kan hier terecht:
http://www.huisvanbewaring.nu
Geplaatst door: Jen
Datum: 17.05.2010 08:48
Ok, het had gekund.
Datum: 19.05.2010 01:36
Regelmatig luisteren we 's avonds van 22.00 uur tot 24.00 uur
naar Radio Wdr 4 'Musik zum Traumen'.Er komen verschillende genres "langs". Vanavond vond ik deze wel toepasselijk voor dit
topic:
La maison où j'ai grandi gezongen door Françoise Hardy
http://www.youtube.com/watch?v=5eXkowmXiUM
Het aardige van de tekst is dat je hem goed kunt verstaan en weet waarover het gaat.
Datum: 20.05.2010 01:35
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 20.05.2010 08:58
Geplaatst door: mar
Datum: 20.05.2010 20:38
een vraagje voor Jan van I. Jan jij bent op camping bleu soleil geweest in de dordogne. Ik heb begrepen dat die camping uit een wat nieuwer gedeelte bestaat en wat ouder. Weet jij zo op de plattegrond aan te wijzen wat nieuw is en wat wat ouder? Ik ga er vanuit dat het nieuwe gedeelte wat minder schaduw kent en ik wil graag wel plek met schaduw (de uk moet ook overdag slapen en het zal wellicht wat schelen). Ik hoef niet perse specifieke nummers meer globale aanduidingen is ook helemaal ok.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 21.05.2010 00:40
Geplaatst door: lili@n
Datum: 21.05.2010 00:55
Mar,ik heb natuurlijk ook even gekeken op de door jou genoemde
camping en die ziet er inderdaad leuk en mooi uit.
Vooral het campingfilmpje laat veel zien.Op terras E,lijkt mij
de plaats onder de grote boom een mooi schaduwplaatsje.
Als het inderdaad zo mooi is als op de film dan is het een uniek plekje! Alleen de uitzichten al.Ik wens je veel succes met het verder plannen van je vakantie!