Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 21.05.2010 02:00
@Mar
Sorry voor m'n wat late reactie.
Als je zeker wil zijn van schaduw dan moet je staan op het linkse gedeelte van de K-velden. Links van het zwembad dus.
De laatste twee keren dat wij er waren stonden we op plaats K17.
Niet omdat we zonodig schaduw wilden hebben maar voor het uitzicht naar het dorp.
Ik probeer me te herinneren hoe het zit met de andere kant van de camping. Is wat lastig omdat ik niet specifiek heb gelet of er schaduw is. De plaatsen zijn in ieder geval een stuk groter en het uitzicht over de vallei is ook niet onaardig.
Werd vroeger (rond 1995) de paardenvallei genoemd omdat er altijd een kudde paarden rondliep. Maar da's lang geleden..
Een fotootje van onze tent op plaats K17.
http://picasaweb.google.nl/alouette0/AlbumZonderTitel15#5473505635572275730
Geplaatst door: theo
Datum: 21.05.2010 11:02
Ben er weer een tijdje niet geweest maar ben ook behoorlijk druk met mijn werk en andere dingen thuis.
Begin mei zijn we met de dochters en hun vrienden en onze hond een weekje naar Dieppe geweest en helaas hebben we het kampioenschap van ons FC Twente in Frankrijk via de wereldomroep moeten volgen maar wat wij later gehoord en gelezen hebben is het hier een heel groot en gezellig feest geweest.Vind de Normandische kust daar bij Les Treport/Dieppe echt geweldig mooi alleen houd ik niet zo van die zeewind maar de rest en de hond vinden het allemaal geweldig..Ook voor het eerst in mijn leven Moules Frites gegeten ...heerlijk.... en ook Huitres(?) Oesters ....wil niemand beledigen maar vond het een hap zeewater met een vreemd smaakje .Het weer wat behalve dat het op zondag (2 mei) geregend had redelijk en droog en soms een zonnetje en de temperatuur tussen de 7-13 graden brrrr met die zeewind...maar zal verder niet klagen.
Vorig weekend bij ons naar het BAM festival geweest in het Bernardplantsoen en een beetje heen en terug gefietst en gekeken wat ik mooi zou kunnen vinden of al mooi vind .Zo ook heb ik Wishbone Ash weer zien spelen maar ik wel hele dierbare herinneringen aan heb ....op het nummer Sometime world met mijn toenmalige vriendin op de tafel gedanst (Aso ...nee liefde) tussendoor naar huis gegaan en mijn dochter zie dat wij naar Caro Emerald moesten gaan ......pap is echt jou muziek ....en wij wilden ook The Postman eens zien ...druk druk druk maar wat hebben we genoeten ook van The Postman en al die mensen van verschillende leeftijden die aan het zingen en dansen waren .Was begin van de week jarig en wat heb ik gekregen ???? ja weinig origineel maar O zo leuk en voor mij een echte feelgood music Caro Emerald
Zo nu staat de topic weer lekker bovenaan .....O ja al heel veel asperges gegeten ......heerlijk zowel van de AH ,markt als de echte Twentse bij een kraampje tussen Delden en Goor
Geplaatst door: mar
Datum: 21.05.2010 11:13
Jan bedankt voor je reactie. Helemaal niet laat; ik ga pas in augustus op vakantie ;-) Jullie plek ziet er wel heeel beschut uit;-) We hebben nogal grote tent (9 meter bij 5 meter).
We gaan met vrienden die gaan eerst naar Anduze en dan naar blue soleil. Ik twijfel beetje over de camping in anduze maar ook of het zo gloeiend warm is daar in augustus ;-) Als we bij de vrienden aansluiten in de dordogne (kan ook heel warm zijn) dan kunnen we eerst noordelijker blijven of nog even aan de kust en dan daar naar toe afzakken.
Ik ga ook maar eens met manlief overleggen. Maar in ieder geval bedankt, ook lilian!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 21.05.2010 17:18
Frans sfeertje.
Ik liep zojuist in de Altstad van Nürnberg. Ik wilde gaan lunchen in mijn stamcafe. Maar het liep anders. Ik zag ineens een Franse vlag.En toen werd ik nieuwsgierig. Bleek er een kleine franse markt te zijn. Met kaas en worst uit Normandie. Tarte flambee en wijn uit de Elzas en heerlijk zeep en olijven uit de Provence. Crepes en andere heerlijkheden.Tja, toen was de keuze voor de lunch snel gemaakt. Tarte flambee met een glas riesling. Kan ik niet naar Frankrijk, komt Frankrijk naar mij ;)
Over 2 weken ga ik terug naar Twente. Ik ga dan tijdelijk bij een zus wonen.
Geplaatst door: ® connie
Datum: 21.05.2010 17:47
Cimeroni ik ben zo blij voor je,
connie
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 22.05.2010 01:02
Goed bericht Cimeroni!Heb je eigenlijk je spartamet nog?
Het wordt er nu zo langzamerhand tijd voor :-)(met dit mooie weer bedoel ik)
Morgenavond voetbal,ben benieuwd wie er gaat winnen.
Leuk Theo, dat je zo genoten hebt!Men heeft dat Pr.Bernhardplantsoen een hele facelift gegeven.
Moet er mooi uitzien, ben er nog niet geweest.
Iedereen alvast prettige Pinksterdagen gewenst.
Voor een aardig uitje in de buurt:
http://www.vvvborne.nl/nl/agenda/evenementen/agenda_id,3730
Datum: 22.05.2010 01:54
Morgenavond voetballen??
Heb echt geen flauw idee welke wedstrijd morgen plaatsvindt.
Volgens onze huismeester was ik bijna verplicht om te kijken.
Geen idee waarom....
Even kijken in onze TV-gids......
Wat een drukte om niks: een clubje uit Duitsland tegen eentje uit Italië.
Zal mij een zorg zijn wie er wint.
Voetballen laat mij volkomen onverschillig maar mijn vrouw haat 't.
Als bij een praatprogramma op TV (DWDD of P&W) weer eens geleuterd wordt over voetballen dan sluit ik me af maar mijn vrouw begint te schuimbekken.
Bestaat er niks anders op de wereld dan voetballen briest ze.
Elke smoes om over voetballen te lullen wordt aangegrepen volgens haar.
Wat haar vooral irriteert dat al die ouwe zakken praten over het voetballen alsof er niks belangrijkers op de wereld bestaat.
Datum: 22.05.2010 12:10
Bedankt connie en lili@n, ik heb mijn spartamet nog. Daar ga ik straks mooie ritjes op maken. Naar boeskoolstad, windbuulnstad etc etc. Met de twentse wind door mijn haren moet dat lukken. Lunchpakketje mee, wie doet je wat. Heerlijk genieten vd prachtige twentse natuur.
Datum: 22.05.2010 12:15
Jan, jan zo kan ie wel weer. Tuurlijk zijn er veel belangrijker
dingen dan voetbal.Een clubje uit Duitsland, "laat ze je niet horen" Van Gaal staat op het punt de duitse nationaliteit te krijgen en jij zegt clubje? (:-)))
Ik ben ook geen voetbalfan,behalve natuurlijk "ons eigen" FC Twente die landskampioen is geworden, dat willen wij Tukkers natuurlijk wel weten, daarom was er ook zo'n chaos op de A1, daar
werden ze opgewacht door horden fans.
Ik kan me je vrouw goed voorstellen,dat ze zich zo druk maakt
want soms lijkt het ook net of er geen andere dingen bestaan.
Tsja het is maar net waar je belangstelling naar uitgaat.
In ieder geval heeft mijn opmerking wat opgeleverd!! :-)
Er wordt tenslotte al dagelijks over het weer gesproken,daar wordt ook veel commentaar op gegeven.Dan de voetbal en natuurlijk
de politiek.Als ik ergens van baal dan is het wel de politiek.
Stelletje over het paard getilde figuren. Het blijft toch altijd
compromissen sluiten.Dus niks we houden ons aan ons programma.
En misschien is dat maar goed ook anders hadden we een autoritair
bestel en daar zit niemand op te wachten.Ja, misschien wel die
ene,die wil wel graag alles zelf voor het zeggen hebben.
Nu ook weer die debatten, de één probeert nog harder de ander
een hak te zetten en straks zitten ze weer gemeenschappelijk
op het pluche.Dus als het in die bewuste programma's, waar jij
het over hebt, over politiek gaat dan haak ik af.
Laat staan gezondheidszorg, ook zo'n heet hangijzer.
Diegenen die veel zorg verdienen die krijgen het niet.
Maar wordt er drie keer gekeken naar een bult aan de pols,
waarvan de tweede keer de ingreep toch iets anders uitpakt, dat
er nog een derde ingreep moet plaatsvinden, door al de eerste keer een verkeerde inschatting, dan wordt dat niet door de werkgever van de dokter betaald.....Als je "gewoon" bij een baas werkt dan kun je dergelijke dingen niet uithalen.
Wat ben ik toch negatief bezig vandaag ;-) waar maak ik me eigenlijk druk om het is veel te mooi weer ik ga lekker naar buiten.
Geplaatst door: ® spacewinner
Datum: 24.05.2010 01:17
Datum: 24.05.2010 02:01
't Is zeker splinternieuw want op de satellietfoto is eigenlijk niks te zien.
http://www.nederland-camping.nl/campingluchtfoto.asp?CampingID=189363
Is trouwens niks voor mij.....
Voetballen.....
Ik heb een probleem met alle balsporten.
Heb 't jaren geleden al eens geschreven dat ik op de middelbare school problemen had met korfballen. Ik kreeg die bal gewoon niet in de korf. De bal kwam wel ongeveer op de goede hoogte maar IN de korf? NOOIT gelukt!!
Mijn vrouw heeft geprobeerd om me de basiskennis van badmintonnen bij te brengen. Vergeet 't maar!
Zij deed het voor: 't pluimpje omhoog gooien en dan sierlijk met de racket dat ding wegslaan.
Vergeet 't maar!! Ik gooi dat ding omhoog en wil de racket omhoog brengen maar ondertussen lag 't pluimpje op de grond.
En het ziet er zo simpel uit: pluimpje omhoog, racket omhoog en slaan. Tenminste als mijn vrouw 't doet.
Mij is het NOOIT gelukt!! 't Pluimpje lag altijd al op de grond voordat ik kon slaan.
OK, OK, dan doen we het simpeler zegt m'n lief.
Houd het pluimpje voor je en laat 't vallen op de racket en dan SLAAAAAAAAAAN!!
Niet dus!! Pluimpje lag weer op de grond.
Ik kan het eenvoudig niet. Op de lagere school moest ook af en toe gevoetbald worden.
Zie je het voor je?? Ik sta in het gras en er komt een jongetje op me af met een voetbal aan z'n schoenen. Hij was al gepasseerd voordat ik kon reageren. Ik heb die bal nooit gezien.
Op de middelbare school ook af en toe hockeyen....
Weet je hoe klein dat balletje is?
Oh ja, er is een balsport waarin ik niet helemaal afging: volleybal!
Ik was stomverbaasd dat 't me redelijk lukte. Was tijdens mijn militaire diensttijd in Duitsland.
Mijn vrouw kijkt wel eens naar tennissen maar ik heb er niks aan.
Zie nooit waar de bal is!
Eigenaardig?? Dat kan je wel zeggen!
Op de een of andere manier willen mijn hersenen niet meewerken.
Datum: 24.05.2010 11:54
Jan van I, heb je last van evenwichtstoornissen? Ik heb n.l. hetzelfde probleem als jij hebt. Bovendien als ik iets moet snijden, een brood bijv. gaat dat gegarandeerd scheef.Ik heb wel last van evenwichtstoornis.
Vandaag ga ik hier maar eens heen:
http://www.felsengaenge-nuernberg.de/
Datum: 25.05.2010 00:53
Jouw hersenen Jan werken prima,maar blijkbaar niet voor
balspelen.:-)) Als ik lees wat jij je tot in de details kunt herinneren van waar je geweest bent en wanneer,dan is er niets mis met je hersenen!Je weet alle campings nog feilloos te noemen
en dan de restaurantjes,dorpen en steden waar je geweest bent.
Plus een goed orientatie vermogen, wat wil je nog meer?
Wat zegt een balspel dan nog? :-)
Cimeroni hoe was het in de onderaardse gangen?
Was het interessant?
Het was vandaag een drukte van belang op de markt in Weerselo.
Wat wordt er veel aangeboden.Te kust en te keur.Van prullaria
tot prachtige nieuwe spullen.Van heinde en ver komen mensen om
daar rond te neuzen.Je zou zeggen dat het toch een keer minder zou worden met alle aanbod en diverse grote markten in de omtrek.
Blijkbaar wil de mens nog steeds kijken en kopen èn met dit
mooie weer op een terrasje zitten.
Er was een standhoudster die een bijzondere collectie had van
boodschappentassen,verschillende soorten andere tasje van oude
chipszakken en bijv.snoeppapiertjes.Weer eens wat anders
en vooral kleurrijk.
http://www.ecoist.com/pc/viewCategories.asp?idCategory=215
Datum: 25.05.2010 01:36
Nou je het zegt, Cimeroni, broodsnijden gaat bij mij ook altijd scheef.
Er is nog iets waar helemaal van over de rooie ga: het inpakken van de auto als we op vakantie gaan.
Ik zie dan die berg troep liggen en word dan helemaal radeloos.
Past nooit!!! Denk ik dan.....
Belachelijk natuurlijk want het vorige jaar ging het prima.
Zelfs dit jaar zag ik het niet zitten.
Hadden de Renault Espace te leen gekregen van mijn zwager.
Grote auto! Toch?
Maar ik was op het geniale idee gekomen om dekbedden mee te nemen voor de stacaravan.
En die nemen behoorlijk wat ruimte in.
Lukt nooit dacht ik moedeloos. En natuurlijk lukte het zonder een centje pijn.
De laatste dertig jaar laat mijn vrouw me maar aanmodderen want die heeft er geen zin in om zich gek te laten maken. En gelijk heeft ze ;-)
En, inderdaad, mijn oriëntatievermogen is fenomenaal! UITSLOVER!!
Heb geen idee wat verdwalen is!
Een aangeboren talent waarschijnlijk.
Daarom vind ik tomtoms stompzinnige dingen.
De routes die ze voorschrijven zijn af en toe behoorlijk onlogisch.
Ik heb er dit jaar ook mee gewerkt maar af en toe zou ik willen gillen.
Was met de kleindochters naar een dierentuin geweest.
De heenweg heb ik laten uitzoeken door de tomtom.
Heb even gekeken op DE Michelin wattie gedaan had maar vond het absoluut onlogisch.
De terugweg geprogrammeerd via een plaats die mij logischer leek.
Ging veeeeeel sneller!
Enne de dekbedden kwamen goed van pas want op de bedden lagen wat dunne dekentjes.
Geplaatst door: Theo
Datum: 25.05.2010 09:59
Gelukkig Cimeroni kom je weer naar Twente ...en het is hier nog steeds mooi weer ..geen wolkje aan de lucht..
Dit jaar gaan de fietsen mee op vakantie en we hebben via marktplaats een Twinny load gekocht voor 2 fietsen.Om te kijken hoe dat gaat hebben we laatst wel eens onze dochter en haar "fiets" natuurlijk een aantal keren naar Enschede gebracht en dat ging goed.Afgelopen zondag hebben we onze fietsen op de twinny load gezet en zijn we naar mijn moeder in Bathmen geweest ..iets langer ritje en ook op de snelweg...vind het best wel een beetje "eng" de fietsen bewegen een beetje maar toen we op de P&R in Bathmen de auto parkeerden bleek dus dat alles wel goed vast zat en wij zijn vanaf daar naar Bathmen gefietst ...is toch heel anders als dat je met de auto het dorp in rijdt ...klinkt wat ouderwets maar er is in de loop der jaren veel veranderd daar ...het Bockje en Boode waren vroeger en nu nog dacht ik de uitgaansgelegenheden (de Boodebussen) en mijn moeder woont daar niet ver uit de buurt ....toch wel vreemd als je erover nadenkt dat ik ca 32 jaar geleden regelmatig door het dorp fietste...Ach misschien moet je er ook niet te lang over door of nadenken .
Voetbal ja ......ons Twente ..ben best wel een voetbal liefhebber maar heb thuis te maken met redelijke fanatieke vrouw dochters en vrienden van dochters ...waar ik genoegen neem met Studio sport op zondagavond willen zij ook graag eredivisie live en heb het net opgezegd maar kreeg de mededeling dat ik bij de start van de nieuwe competitie maar weer een abonnement moet gaan nemen ...ach ja het houdt ze van de straat zal ik maar zeggen ....oooh los van Twente zijn ze altijd al een beetje fanatiek geweest ...
Datum: 25.05.2010 10:01
De onderaardse gangen waren heel interessant. Ze werden in de 2e wereldoorlog o.a. als schuilkelder gebruikt. Het bestaat uit 4 sohle, etages dus. Dus dat was dalen en klimmen op soms steile trappen.
Maar het eind was het mooiste, of zal ik zeggen het lekkerst. Bierprobe. Men kon 2x0.2 ltr proeven. Maar er waren 4 soorten.
We zijn in elk geval vrolijk giegelend en lacherig met de U-bahn teruggegaan. "Helaas" stopt dat ding bij een italiaanse ijssalon.
En het ijs is daar zoooooo lekker.
Geplaatst door: mar
Datum: 25.05.2010 10:14
Goed om te lezen dat jouw fietsen ook beetje meebewegen Theo. Mijn man denkt altijd dat ie alleen onze fietsen in de spiegel zo heftig ziet bewegen achter de auto en dat andere fietsen er zo stabiel en geruisloos opstaan...
Enfin de laatste keer zaten ze idd niet goed, de koppeling had geen klik gemaakt. Godzijdank hadden we (vanuit hardenberg) een binnendoorroute genomen dus een en al drempel we konden slechts 30 km/uur rijden.
Na half uurtje rijden zagen we het probleem, en gelukkig hersteld. Liever niet aan denken wat er gebeurd zou zijn op de snelweg a 120 km per uur als ie dan doorgebroken was...
Geplaatst door: Theo
Datum: 25.05.2010 16:28
Hi Mar nou wat jou man ziet dat zie ik ook !!! Ik vond dat de fietsen bij anderen er stabieler opstonden als bij ons en achteraf blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn denk ik dan ...Moet er nog wel aan wennen !!
Datum: 26.05.2010 23:43
Datum: 26.05.2010 23:45
Maximale kogeldruk van trekhaak cruciaal
door Lucas Boot. vrijdag 19 maart 2010 | 09:43 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 19 maart 2010 | 10:18
Een kantelende fietsdrager zodat de achterklep toch nog gebruikt kan worden. foto GPD/PR
Tineke van Dam uit Bergen op Zoom mailde ons: deze zomer willen mijn man en ik onze elektrische fietsen meenemen op vakantie. Per stuk wegen zij meer dan 25 kilogram, kunnen wij ze dan nog vervoeren op een fietsendrager?
Wij vonden het antwoord bij de ANWB. Volgens de ANWB zit het probleem hem niet zozeer in het draagvermogen van de fietsendrager, maar in de kogeldruk van de trekhaak. De kogeldruk is de verticale last die op de kogel van de trekhaak komt te staan.
De meeste middenklassenauto's kunnen een druk aan van ongeveer 75 kilogram. Twee elektrische fietsen vervoeren is in zo'n geval geen enkel probleem.
Kleinere auto's uit bijvoorbeeld het A- en B-segment kunnen echter een maximale kogeldruk aan van tussen de 30 en 50 kilogram. Check dus van tevoren hoeveel de trekhaak aankan en vergeet daarbij niet om het maximale draagvermogen van de fietsendrager te controleren.
De kogeldruk wordt door de autofabrikant vastgesteld en mag onder geen beding worden overschreden. Niet alleen vanwege de veiligheid; je kunt er een bekeuring voor krijgen en het kan zijn dat de verzekering bij een ongeval de kosten niet dekt.
Als alternatief adviseert de ANWB om de fietsen op een dakdrager te vervoeren of anders op een aanhangwagentje