Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 29.07.2010 22:29
Toch nog geen vakantie, dus hup naar pag 1.
Geplaatst door: ® lili@n
Datum: 30.07.2010 02:11
Geplaatst door: ® vergeet-mij-niet-je
Datum: 30.07.2010 11:49
Ga nooit weg zonder een knuffel,
ga nooit weg zonder een zoen.
want wie het noodlot zal ontmoeten,
kan het morgen niet meer doen.
Ga nooit weg zonder te groeten,
dat doet het hart soms zoveel pijn.
wat je 's ochtends heb verlaten.
kan er 's avonds niet meer zijn.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 30.07.2010 13:35
Heeft echt niets met Frankrijk te maken, maar... wij waren laatst in Middelharnis (erg leuke stadje trouwens) en langs het hoge pad waar alle winkels zijn staan hoge bomen die schaduw geven. Om de boom (eentje-niet; eentje-wel) hing op pakweg 2,5 tot 3 meter een soort katoenen zakje. Echt heel veel... ik heb aan diverse mensen die er werken (o.a. bij makelaar en interieurzaak) gevraagd waarvoor dat was. Bizar... 't was niemand nog opgevallen en niemand wist ook waartoe die zakjes/tasjes dienen. Zelf dacht ik aan bladluisverdelging, maar mogelijk zit ik er falikant naast en is het kunst. Lastig dat mij dat nou weer opvalt!
Welke bomenman/bioloog/hovenier of inwoner van Goeree-Overflakkee kan me op weg helpen?
Datum: 01.08.2010 00:38
Digi-oma hier is het antwoord:
Lieveheersbeestjes
In diverse bomen (voornamelijk lindebomen) in de straten van Middelharnis, Sommelsdijk, Nieuwe-Tonge en Stad aan ´t Haringvliet zullen gedurende de zomer witte zakjes tussen de bladeren te zien zijn. In deze zakjes zitten een stuk of honderd larven van lieveheersbeestjes (het inheemse soort : Adalia Bipunctata). De larven van lieveheersbeestjes en lieveheersbeestjes worden al jaren zeer succesvol ingezet voor de bestrijding van bladluizen in tuinen, openbaar groen en kwekerijen. De gemeente Middelharnis heeft er nu ook voor gekozen om de beestjes in te zetten om een bladluizenplaag in toom te houden en te verminderen.
Lees het hele verhaal op:
http://www.middelharnis.nl/index.asp?brwsrdt=1&nmoduleid=3&wgid=5&spagetype=21&nPageID=1665&nCMSPageType=1
Geplaatst door: mar
Datum: 01.08.2010 11:46
grappig bovenstaande. Mijn ouders zouden denken "hoe kom je er vanaf"
Zo beetje einde "lieveheersbeestjesseizoen" (? bestaat dat?)verkiezen ze het raam boven de voordeur bij mijn ouders om er met een honderden en honderden te gaan zitten. Dat zit dan nog lekker in in het zonnetje. Op een gegeven moment zijn ze geloof ik weg (of dat komt door mijn moeder;-)) maar in april komen ze weer uit hun winternest. En zitten ze er weer..
Dan zijn ze niet meer zo lievig met zovele, ze scheiden een stof uit die prikt op de huid.
Nog 1-2 dagen en dan gaan we ook op vakantie. Maar heb er nog helemaal geen zin in....De berging staat al vol met kampeerspul en hopelijk komt alles in de auto.
Datum: 01.08.2010 12:07
Lilian, je bent een kanjer. Zat ik er niet zo ver vandaan met m'n bladluisbestrijding, maar toen wij er waren was en nog geen Lieveheersbeestje te bekennen, vandaan m'n twijfel.
Ik ken het fenomeen wel van teelt in kassen waar ze ook zo werken, maar in de open lucht nog niet. Nog leuker was dat er op een bepaald moment met ons een heel groepje mensen omhoog stond te staren naar de zakjes en niemand de ware reden kende...
Dank voor je hulp en het artikel.
Geplaatst door: ® gerrit
Datum: 01.08.2010 13:36
Digi oma dit is natuurlijk precies waar dit topic voor bestemd is. Helemaal niets met Frankrijk te maken maar leuk om te weten.
Datum: 04.08.2010 02:11
Connie van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Een fijne dag en een gezond en liefdevol nieuw levensjaar gewenst!
Kom je met je campertje nog een keer deze kant op?
Heb een mooie plek voor je gevonden!
Geplaatst door: cimeroni
Datum: 04.08.2010 09:28
Connie, ook van mij:
Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. En dat dit nieuwe jaar je veel goeds mag brengen.
Geplaatst door: ® Annechie
Datum: 04.08.2010 16:50
Natuurlijk ook van mij Connie, een welgemeend: Van harte gefeliciteerd!!! Nog vele goede jaren toegewenst..
Geplaatst door: Annemieke
Datum: 04.08.2010 17:38
Vanuit de Drome de felicitatiewensen Connie!!
Datum: 04.08.2010 17:51
en vanuit Noord-Holland natuurlijk ook!
Geplaatst door: Rivi
Datum: 04.08.2010 19:58
Connie,
Om met je eigen woorden te "spreken": Gefeliciteerd OUWE .-) !
Hoop dat je een fijne dag hebt gehad en het vanavond afsluit met een geweldige toast !
Geplaatst door: InekeH
Datum: 04.08.2010 20:02
Connie, uiteraard ook van mij de hartelijke felicitaties!
Nog een fijne avond gewenst.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 04.08.2010 20:15
zuid-oostBrabante felicitaties, van harte Connie!
Datum: 04.08.2010 20:27
Nu maar hopen dat Connie het vandaag nog leest, haha
Annemieke lekker in de Drôme, daar droom ik ook al een tijd van.:-)
Geplaatst door: ® musicfreak
Datum: 04.08.2010 22:07
Ik blijf dit leuk vinden. Overigens is dit een site waar je al je oude en nieuwe favorieten terug kunt vinden.
Met filmpje en tekst!Handig als je iets zoekt.
http://www.lyricstube.net/video.php?artistid=2289&id=193518&artist=Bob%20Seger&title=Old%20time%20rock%20and%20roll
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 04.08.2010 22:09
Connie, ook namens Camping-Frankrijk.nl van harte gefeliciteerd!
Geplaatst door: ® connie
Datum: 04.08.2010 23:51
Hahaha ik lees het net op tijd!!!!Ben het nog steeds aan het vieren,proost